بسته-بندی-مواد-غذایی-آماده

بسته ‌بندی مواد غذایی آماده

Rate this post

فکر کنید داخل یک فروشگاه بزرگ درحال قدم زدن هستید وقتی به قفسه‌ ها و داخل یخچال نگاه می ‌کنید با انواع بسته ‌بندی مواد غذایی آماده روبرو می شوید. به طور کلی این بسته‌ بندی‌ها از چند دسته تشکیل می شود که در ادامه ویژگی هر کدام از انواع بسته بندی غذای آماده را برای شما توضیح می دهیم.

کارتن:

به طور دقیق بسته ‌بندی در کارتن‌ های مقوایی یا کاغذی انجام می ‌شود که دارای سهولت در حمل‌ ونقل می‌ باشند. کارتن ها می ‌توانند در اندازه‌های بزرگ و کوچک، دارای انواع جنس ها که تک لایه و دولایه است مورد استفاده قرار گیرند برای نمونه بسته بندی مواد غذایی آماده و نیمه آماده را می توان نام برد که امروزه در اکثر منازل مشاهده می شوند.

قوطی:

این نوع بسته ‌بندی برای مواد غذایی آبکی، رب، تن ماهی، انواع کنسروهای خورشت ها و غذاها که احتیاج به قدرت نگهداری بالا دارد. در این نوع بسته‌ بندی می ‌توان مواد غذایی را به مدت زیادی بدون نفوذ آب و هوا در داخل آن نگه داشت. قوطی‌ ها کاملاً وکیوم هستند و در هر خانه چند تا از آن‌ها در یخچال وجود دارد. آنها را می توان در دو حالت کاملاً در پرسی که فقط با بریدن مورد استفاده قرار می گیرند یا در حالت در جدا در دو نوع فلزی و شیشه ای وجود دارند.

جعبه ها:

یکی از پر استفاده ترین انواع بسته ‌بندی مواد غذایی آماده مثل جعبه‌ های خوراکی، جعبه‌ های پیتزا و ساندویچ و برگر و. . . که بخش زیادی از بسته ‌بندی غذاهای آماده را تشکیل می دهند. جعبه ها می ‌توانند به صورت مقوایی یا پلاستیکی در ارسال با پیک ها مورداستفاده قرار گیرند. همین طور دارای در جدا یا متصل به همراه برچسب و لیبل باشند.

وکیوم:

مورد استفاده در بسته ‌بندی غذاهایی که نباید رطوبت و هوا به داخل آن‌ها نفوذ کند وگرنه فاسد می شود. در این نوع بسته بندی حجم مواد غذایی کمتر است. این روش دارای دو حالت معمولی و سنتی است که درهر دو صورت باید هوای داخل بسته خارج شود.

لمینت:

پیشرفته‌ ترین نوع بسته ‌بندی مواد غذایی آماده برای انواع کالباس‌ها، غذاهای نیمه آماده و.. . .
در این بسته ‌بندی یک لایه پلاستیک دور محصول غذایی پیچیده شده تا منافذ آن بسته شود.

بسته‌ بندی سینی:

بیشتر در بسته ‌بندی قارچ، کباب، جگر و ران مرغ استفاده می ‌شود که حمل ونقل و بارگیری آن آسان است. در این نوع یک سلفون دور تا دور محصول قرار می گیرد تا مواد کمتر ریخته شده و خراب شوند.

نتیجه گیری:

بسته ‌بندی مواد غذایی آماده یکی از دغدغه‌ های فکری انسان برای مراقبت از غذا و به حداقل رساندن ضایعات بوده است. با این ‌وجود برای هر غذایی یک نوع بسته ‌بندی مناسب باید در نظر گرفته شود.

پیمایش به بالا