فروش یک کالا فقط به کیفیت آن بستگی ندارد.مهمترین مرحله در فروش این است که کالا در فروشگاههانظر خریداران را به خود جلب کند.بنابراین طرز بسته بندی و نوع جعبه محصول در فروش آن خیلی موثر است.یک محصول دارای کیفیت و بسته بندی مناسب، باعث میشود تا سطح فروش را در بازار پر رقابت امروز بالا ببرد.
همین علت سبب شد تا شرکتهای تولیدی بزرگ قسمتی ازکار خود را به بحث چاپ و طراحی محصولات خود اختصاص دهند.
بسته بندی چیست؟
بسته بندی به معنای جمع کردن و نظم دادن به کالا است.
خصوصیات یک بسته بندی خوب
۱-اندازه مناسب
۲-تسهیل در جابجایی
۳-ایجاد انگیزه برای خریدار
۴-ارزش بخشیدن به کالا
هدف از بسته بندی و چاپ
هدف از بسته بندی و چاپ کالا و محصولات این است که:
۱- محافظت کالا در برابر آسیب دیدگی
۲-سهولت در شمارش
۳-شناسایی بیشتر کالا و محصول در بین مردم
۴-برقراری ارتباط با مشتری و موفقیت در فروش
انواع دیدگاه در بسته بندی و چاپ
الف) از نظر مشتری:محافظت کالا و شناسایی بهتر محصول
ب) از نظر فروش:هویت کالا
ج) از نظر تولید:مرحله آخر در قیمت گذاری
انواع چاپ در بسته بندی
چاپ بر روی بسته بندی انواع مختلفی دارد:
۱-چاپ فلسکو : این چاپ در بسته بندی بیشتر کاربرد دارد زیرا دارای صفحه برجسته و انعطاف پذیر از جنس ژلاتین یا پلاستیک است.
۲- چاپ افست:در این نوع چاپ از ابزارهای مخصوص مثل فیلم وزینک چاپ، جعبه های رنگی و زیبا با ترکیب رنگهای مختلف میتوان دید.
۳- چاپ سیلک:نوعی چاپ معمولی است.در این نوع چاپ از توریهای دارای سوراخ بسیار ریز استفاده میشود که توری در قالب ثابت است.
بسته بندیهای چاپ شده و رنگی
یکی از ابزارهای مهم در تبلیغات کالا هستند که نقش بسزایی در فروش کالا ایفا میکنند و مشتری به راحتی میتواند کالای مورد نظر خود را شناسایی کند.
برای داشتن بسته بندی های زیبا چکار کنیم؟
امروزه با پیشرفت علم و دستگاههای چاپ که دارای انواع رنگ و طرح هستند میتوان کالاهای تولیدی خود را با بستهبندی زیبا به بازار ارایه داد تا مشتری تشویق به خرید شود.