چگونه می توانم فرآیندهای چاپ خود را سازگار با محیط زیست کنیم ؟

چگونه می توانیم فرآیندهای چاپ خود را سازگار با محیط زیست کنیم ؟

۵/۵ - (۲ امتیاز)

در دنیایی که به‌طور فزاینده‌ای سبز می‌شود، همه می‌خواهند تأثیر زندگی و کارشان بر محیط زیست مشترک ما را کاهش دهند. صنعت چاپ نیز از این قاعده مستثنی نیست .

به عنوان یک بخش چاپ با گردش سریع که از حجم بالایی از جوهر، خمیر کاغذ و چسب استفاده می کند، برچسب گذاری و بسته بندی محصول مورد توجه ویژه دوستداران محیط زیست است.

بسته بندی یکبار مصرف برای محصولات مصرفی به دلیل اتلاف ناپایدار و غیرمسئولانه منابع مورد انتقاد قرار گرفته است.

با این حال، با چند تغییر ساده، چاپ، برچسب‌گذاری و بسته‌بندی شما می‌تواند به فرآیندی کارآمد و مؤثر تبدیل شود که تا حد امکان کمتر هدر می‌رود. وقتی زمان دفع نهایی بسته بندی فرا می رسد، تغییرات کوچک مواد می تواند به مواد زائد شما کاملاً زیست تخریب پذیر شود.

سبز شدن با چاپ شما می تواند مزایای دیگری نیز داشته باشد. محصولات فرعی بازیافت شده و طبیعی (مانند زیرلایه) اغلب ارزان‌تر، سریع‌تر و آسان‌تر از مواد جدید تهیه می‌شوند.

جهت انواع چاپ با ما تماس بگیرید:

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

اصول اولیه

تجارت سازگار با محیط زیست توسط سه اصل اصلی هدایت می شود – کاهش، بازیافت و استفاده مجدد. کاهش به معنای کاهش موادی است که استفاده می‌کنید و «ردپای» محیطی شما – تا حد امکان اثری از کار شما در طبیعت باقی بماند.

بازیافت یعنی تبدیل مواد قدیمی، مستعمل و شکسته به اقلام جدید و مفید. استفاده مجدد به معنای هدف قرار دادن فرآیندهای چاپ پایدار و تجدیدپذیر است که می تواند به طور دائم ادامه یابد.

چاپ سازگار با محیط زیست
چاپ سازگار با محیط زیست
کاهش

کاهش در چاپ لیبل به معنای کاهش سه چیز است – مصرف برق، مصرف کاغذ، و اثرات شیمیایی محیط جوهر. این اهداف را می توان با ساده کردن ماشین آلات، برنامه تولید آن و انتخاب بهترین مواد ممکن به دست آورد. اگر از دستگاه پرس قدیمی استفاده می کنید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که دستگاه خود را ارتقا دهید، به عنوان مثال سیستم های خشک کن. ماشین‌های دیجیتال مدرن‌تر دارای چرخه‌های خواب و بیکار خودکار هستند، که مصرف انرژی را نسبت به مدل‌های الکترومکانیکی «همیشه روشن» قبلی کاهش می‌دهند.

استفاده از یک بستر نازک‌تر برای برچسب‌های خود یکی از راه‌های موثر برای انجام این کار است. چاپ، حمل و نقل محصولات نازک‌تر آسان‌تر است و به این معناست که درختان کمتری برای ایجاد برچسب‌های شما قطع می‌شوند. برچسب‌های کوچک‌تر یک نکته واضح هستند – آیا می‌توانید روی هر دو طرف برچسب چاپ کنید یا می‌توانید تعداد رنگ‌ها را کاهش دهید…؟

و جوهر زیستی یا رنگدانه های استفاده شده با اشعه ماوراء بنفش می توانند به صرفه جویی در انرژی، کاهش ردپای کربن و محافظت از محیط در برابر سموم خطرناک کمک کنند. با تامین کنندگان جوهر خود در مورد تعهدات آنها نسبت به محیط زیست صحبت کنید.

کاغذ تایید شده از شورای نظارت بر جنگل (FSC) کمک می کند تا مطمئن شوید که خمیر منبع شما به طور مسئولانه و پایدار ثبت شده است. جایگزین‌های برچسب «غیر درختی» نیز راهی عالی برای تنوع بخشیدن به استفاده از مواد شما هستند. کاغذ چاپ بر پایه بامبو یک برچسب محصول براق و جذاب می سازد که برای استفاده با غذا و نوشیدنی مانند بطری های شراب ایده آل است.

بازیافت

این روزها، اکثر برچسب ها را می توان با استانداردی کاملاً قابل بازیافت ساخت. اطمینان حاصل کنید که برچسب های شما روی کاغذ مات نیمه براق، طبیعی یا استاندارد با چسب حلال قابل بازیافت چاپ شده است تا الزامات PET (بازیافت پلاستیک و پلی کربنات) را برآورده کند.

همچنین می توانید کاغذ بازیافتی را برای برچسب های پایه خود تهیه کنید. قرقره های بازیافت شده و تمام شده اغلب ارزان تر از مواد جدید هستند – با این حال همان کیفیت عالی را ارائه می دهند.

بسته بندی سازگار با محیط زیست
بسته بندی سازگار با محیط زیست
استفاده مجدد

آیا می دانستید که بسیاری از محصولات جانبی و برش های خط تولید چاپ را می توان به راحتی خمیر و استفاده مجدد کرد؟ با نصب سطل های بازیافت روی خطوط برچسب، کاغذ، پشتی و برش های چسب را می توان دوباره به مواد خوراک تازه تبدیل کرد یا به سوخت زیستی تبدیل کرد.

ذخیره و دفع مایعات، حلال ها و جوهرهای قدیمی در صورت انباشته شدن برای مدت طولانی می تواند مشکل ساز باشد. تعدادی از شرکت ها خدمات جمع آوری و بازیافت منظم را ارائه می دهند. پس از پردازش، می توان از آنها دوباره استفاده کرد.

برچسب زدن سبز با برچسب های فوکوس

برچسب‌های فوکوس از روش‌های سبز پیشرفته و پیشرو در صنعت در مورد جدیدترین تجهیزات استفاده می‌کنند.

چاپ سازگار با محیط زیست = تعهد شما به محیط زیست

 

چاپ سازگار با محیط زیست راهی عالی برای نشان دادن تعهد شما به حفاظت از سیاره ما است. پایداری نه تنها برای محیط زیست بلکه برای کسب و کار نیز مفید است. مشتریان به طور فزاینده ای از تأثیر آنها بر محیط زیست آگاه هستند. چاپ سبز راه خوبی برای افزایش بازارپسندی محصول شما برای مشتریان آگاه به محیط زیست است. با این حال، دو اشتباه وجود دارد که می تواند تمام تلاش های شما را به هدر بدهد:


۱)
استفاده از جوهر غیر قابل بازیافت

ممکن است با انتخاب ماشین چاپ لیبل سازگار با محیط زیست ، چسب های لیبل و بسترهای زیست تخریب پذیر کار بزرگی کرده باشید، اما جوهر مورد استفاده در چاپ لیبل ها را کاملا فراموش کرده اید. متأسفانه، استفاده از جوهر غیر قابل بازیافت می تواند قابلیت بازیافت برچسب ها را از بین ببرد، حتی زمانی که از یک بستر پایدار استفاده می شود. علاوه بر این، جوهرهای غیرقابل بازیافت از فرآورده‌های نفتی ساخته می‌شوند که ترکیبات آلی فرار (VOCs) را منتشر می‌کنند که با گرم شدن کره زمین مرتبط است.

با استفاده از جوهرهای غیرقابل بازیافت، ممکن است ناخواسته به آسیب آب و هوا کمک کرده و سلامت کارمند خود را نیز به خطر بیندازید. هنگام انتخاب جوهر خود، همیشه به سراغ جوهرهای قابل کمپوست مانند جوهرهای گیاهی و پایه آب بروید.

توجه به این نکته مهم است که جوهرهای سویا به طور کامل از دانه های سویا ساخته نمی شوند، اما عمدتاً مبتنی بر نفت هستند و ممکن است به اندازه ای که تبلیغ می شود سازگار با محیط زیست نباشند.


۲)
عدم بازیافت فویل بسته بندی

بسیاری از انواع فویل های چاپ تجاری کاملا قابل بازیافت هستند و استفاده از آن در چاپ لیبل شما مشکلی ندارد . با این حال، نحوه دفع ضایعات فویل خود چیزی است که شما را از یک تجارت ناآگاه از محیط زیست متمایز می کند. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۶ انجام شد نشان داد که تا ۸۵ درصد از زباله های چاپ برچسب به محل های دفن زباله ختم می شود. بنابراین ضروری است که اطمینان حاصل شود که ضایعات چاپ لیبل شما، از جمله فویل بسته بندی، توسط یک پیمانکار حرفه ای حمل زباله بازیافت می شود. در صورت عدم انجام این کار، زباله ها به محل دفن زباله، چه در بریتانیا یا – در برخی موارد – در خارج از کشور ارسال می شود.


مراحل بعدی

روی آوردن به برچسب ها و شیوه های سازگار با محیط زیست تنها برخی از راه های حرکت به سمت شیوه های پایدارتر در صنعت چاپ است.

پیمایش به بالا