طراحی بسته بندی فیلم پلی استر با قابلیت بازیافت اسان

Rate this post

پلاستیک های بسته بندی تقریباً ۳۶ درصد از کل پلاستیک های تولید شده را تشکیل می دهند. بسته بندی فیلم پلی استر دارای مزایایی مانند ایمن نگه داشتن بسیاری از محصولات و مواد غذایی و افزایش عمر مفید آنها می باشد با این حال، تقریباً ۸۵ درصد از مواد بسته بندی پلاستیکی طبیعت را به عنوان زباله پلاستیکی آلوده می کنند. کاهش اثرات منفی زباله های پلاستیکی بسته بندی بر محیط زیست و اقتصاد با طراحی بسته بندی برای بازیافت آسان امکان پذیر است. خرید و فروش فیلم پلی استر و حتی ضایعات کارخانه جات تخصص ما است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید.

نکات طراحی بسته بندی فیلم پلی استر برای بازیافت آسان

طراحی بسته بندی فیلم پلی استر برای بازیافت آسان می تواند به روش های مختلفی انجام شود که در زیر ذکر شده است. اجرای این عناصر برای افزایش نرخ بازیافت مواد بسته بندی پلاستیکی و کاهش ضایعات پلاستیکی بسیار سودمند خواهد بود.

  • استفاده از بسته بندی تک ماده

بسته بندی تک ماده به بسته بندی های ساخته شده از یک نوع پلاستیک اطلاق می شود.اینها راحت تر بازیافت می شوند. گرانول های خالص به دست آمده به کیفیت مواد اولیه پلاستیک نزدیک است.

  • اجتناب از استفاده از مواد متعدد

تولید بسته بندی از مواد متعدد، کارایی بازیافت را کاهش می دهد و کاربرد گرانول های بازیافتی را محدود می کند. بسته بندی های چند ماده ای مانند فیلم های چند لایه نمونه های رایج هستند.

  • انتخاب موادی که بازیافت آنها آسان باشد

برخی از پلاستیک‌ها را می‌توان راحت‌تر از بقیه بازیافت کرد. استفاده از موادی مانند PET، HDPE، LDPE، PP، CPP، OPP و PS که در برنامه های بازیافت در تولید بسته بندی های پلاستیکی پذیرفته شده اند، می تواند به بازیافت این گونه مواد و گردش آنها در اقتصاد کمک کند.

  • حداقل استفاده از رنگ و برچسب

رنگ موجود در مواد بسته بندی فیلم پلی استر در طی فرآیند بازیافت به گاز تبدیل می شود. این بر کیفیت گرانول تأثیر منفی می گذارد. به‌ویژه برچسب‌های کاغذی و چسب‌های آن‌ها می‌توانند بر خلوص مواد تأثیر منفی بگذارند و/یا باعث از بین رفتن مواد در طول بازیافت شوند.

  • طراحی بسته بندی آسان جدا شده

بسته بندی پلاستیکی ممکن است از مواد مختلفی ساخته شود یا از چندین قسمت مختلف تشکیل شده باشد که باید به طور جداگانه بازیافت شوند. طراحی بسته بندی هایی که به راحتی جدا شوند نه تنها باعث صرفه جویی در زمان و تلاش می شود، بلکه میزان بازیافت پلاستیک را نیز افزایش می دهد. برچسب های بطری های پلاستیکی بدون چسب که به راحتی جدا می شوند نمونه ای رایج از این موضوع هستند.

نکات دستگاه دانه بندی پلاستیک برای افزایش چرخه بسته بندی پلاستیک

ماشین های گرانول پلاستیک مهمترین اجزای فرآیند بازیافت هستند. به منظور بازیافت چندین بار مواد بسته بندی فیلم پلی استر و افزایش گردش آنها در اقتصاد، دستگاه های دانه بندی پلاستیک باید کارآمد و اقتصادی باشند.

ما می توانیم نکات مهمی که در هنگام خرید دستگاه دانه بندی پلاستیک باید در نظر گرفته شود را به شرح زیر فهرست کنیم.

  • تغذیه مداوم برای راندمان پایدار و بالا

انواع مختلف زباله های پلاستیکی به سیستم های تغذیه مواد مختلف نیاز دارند تا حداکثر کارایی را از دستگاه گرانول پلاستیکی بدست آورند. به عنوان مثال، دستگاه گرانول پلاستیک یکپارچه تراکم کننده POLYSTAR، Repro-Flex، انتخاب خوبی برای پردازش زباله های بسته بندی پلاستیکی نرم و کرکی مانند فیلم ها و کیسه ها است. مواد نرم تغذیه شده به این سیستم بازیافت بدون پیش خرد کردن، توسط تراکم کننده کاتر برای افزایش مقدار تغذیه، برش داده می شوند، اندازه آنها کاهش می یابد، از پیش آماده و کلوخه می شوند و به اکسترودر تغذیه می شوند. از سوی دیگر، دستگاه گرانول پلاستیکی یکپارچه خردکن Repro-One با سنگ شکن تک شفت خود، راندمان تغذیه رافیای PP ناشکسته، گونی های بافته شده و بسته بندی فیلم پلی استر سخت را افزایش می دهد. Repro-Direct، یک دستگاه گرانول پلاستیکی تغذیه شده با سیلو، تغذیه مستقیم برای فرزهای پلاستیکی و سبوس فراهم می کند.

  • گاز زدایی کارآمد که کیفیت مواد را با تصفیه رنگ و گاز بهبود می بخشد

رنگ، رطوبت و هوای محبوس شده در مواد در طی بازیافت به گاز در اکسترودر تبدیل می شود. گاز در گرانول های نهایی نامطلوب است. زیرا باعث ایجاد شرایطی می شود که کیفیت محصولات پلاستیکی را کاهش می دهد، مانند کاهش استحکام و انعطاف پذیری. POLYSTAR این مشکل را با تهویه یک و دو (تهویه سه‌گانه در اکسترودرهای دو مرحله‌ای) و گزینه‌های سیستم گاززدایی خلاء حل می‌کند و به شما امکان می‌دهد گرانول‌های باکیفیت و بدون گاز بدست آورید.

  • فیلتراسیون پیشرفته برای گرانول های بازیافتی خالص تر

داشتن یک سیستم فیلتراسیون خوب نیز در بازیافت پلاستیک برای حذف موثر مواد از آلاینده‌ها برای به دست آوردن گرانول‌های بازیافت خالص‌تر بسیار مهم است. سیستم فیلتر دو پیستونی POLYSTAR یک منطقه فیلتر بزرگتر، تعویض فیلتر بدون توقف دستگاه را فراهم می کند و از هدر رفتن مواد در هنگام تعویض فیلتر جلوگیری می کند. فیلتر Bak-flush و گزینه های یکپارچه سازی فیلتر پیشرفته شخص ثالث نیز با توجه به نیاز مشتریان در دسترس هستند.

  • سیستم برش گرانول پایدار برای گرانول های بسیار قابل استفاده مجدد

سیستم برش گرانول حلقه آب POLYSTAR با تنظیم سرعت تیغه برش گرانول اتوماتیک و تنظیم فشار، گرانول هایی با همان شکل و اندازه تولید می کند. در تولید محصولات پلاستیکی، گرما به طور مساوی از همه طرف در اکسترودر به این گرانول ها اعمال می شود. بنابراین، در حالی که ذوب برابر و جریان روان مواد تضمین می شود، از سوختن موضعی و چشمک زدن در مواد جلوگیری می شود، کیفیت محصول افزایش می یابد و هدر رفت به حداقل می رسد.

نتیجه

گرانول‌های بازیافتی به‌دست‌آمده از بسته بندی فیلم پلی استر با قابلیت بازیافت آسان، نرخ قابلیت استفاده مجدد بالاتری دارند. زیرا این نوع گرانول های بازیافت خالص تر هستند و می توانند نیازهای تولید پلاستیک مشابه یا حتی مشابه پلاستیک مواد اولیه را برآورده کنند.

اگرچه بازیافت همه پلاستیک‌های بسته‌بندی آسان نیست، ما در لفاف مهرآموز راه‌حل‌های بازیافت کارآمدی را برای افزایش چرخه عمر پلاستیک‌های بسته‌بندی از طریق مهندسی مجدد مداوم ارائه می‌دهیم تا بازیافت را برای بازیافت‌کنندگان و تولیدکنندگان پلاستیک آسان‌تر کند.

 

پیمایش به بالا