مشکل لایه لایه شدن فیلم opp در ساختار بسته بندی انعطاف پذیر

Rate this post

مشکل لایه لایه شدن فیلم opp یک مشکل بسیار رایج در صنعت بسته بندی انعطاف پذیر است و برای حل آن باید بسیاری از پارامترها بهینه شوند. لایه لایه شدن مشکلی است که به این صورت تعریف می‌شود که لایه‌های فیلمی که بسته‌بندی انعطاف‌پذیر را تشکیل می‌دهند، به نیروهای استاندارد لایه‌کاری که با کمک چسب‌ها و یا سایر مواد چسبنده مورد استفاده تعیین می‌شوند، نمی‌چسبند و نیروی چسبندگی لایه‌ها به یکدیگر کمتر از این است. هر چند این مشکل به کیفیت فیلم بستگی دارد اما به دلایل مختلف ممکن است مشکل لایه لایه شدن فیلمopp در ساختار بسته بندی انعطاف پذیر  اتفاق بیفتد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مقاله همراه ما باشید.

اگر قصد طراحی بسته‌بندی محصول به ویژه بسته‌بندی مواد غذایی دارید آن را به بهترین شکل برای شما طراحی می‌کند. آیا نیاز به چاپ لفاف بسته‌بندی دارید و نمی‌دانید به کجا مراجعه کنید. شما براحتی می‌توانید چاپ بسته‌بندی محصول خود را به ما بسپارید. در صورتی که به هر یک از خدمات بسته‌بندی نیاز دارید با ما ارتباط برقرار کنید و یا در ادامه مطلب برای آشنایی بیشتر با صفر و صد بسته‌بندی در شرکت لفاف مهرآموز همراه ما باشید.

برای خرید فیلم opp و صفر تا صد بسته بندی ‌با ما در ارتباط باشید.

لایه لایه شدن فیلم opp

مشکل لایه لایه شدن فیلمopp  می تواند هم در طول فرآیند تولید، هم در خطوط بسته بندی و پرکردن و هم پس از انجام عملیات اضافی پس از پرکردن و بسته بندی رخ دهد. ممکن است دلایل ریشه ای زیادی برای این مشکل وجود داشته باشد. ممکن است بسته به سیستم جوهر و چسب مورد استفاده در طول تولید، شرایط چاپ و لمینیت یا نوع فیلم استفاده شده متفاوت باشد. علاوه بر این؛ شرایط نامطلوب دیگری، مانند عدم ارائه زیبایی بصری محصول در قفسه، و پاره نشدن مناسب بسته بندی در هنگام پاره شدن از دلایل این مشکل باشند. بیایید این مشکل را به طور موثرتری بررسی کنیم.

علت لایه لایه شدن فیلم opp

دلایلی که ممکن است باعث ایجاد مشکلات لایه لایه شدن فیلم opp شود را می توان به شرح زیر فهرست کرد:

  • مشکلات کشش سطحی
  • سخت شدن کافی چسب
  • ناسازگاری نوع چسب مصرفی
  • عوامل روان کننده در فیلم

چسب های مبتنی بر پلی اورتان که به طور مکرر در صنعت بسته بندی انعطاف پذیر مورد استفاده قرار می گیرند، دارای خواص استحکام و دوام هستند که می توانند به راحتی با فیلم هایی با ساختارهای مختلف اعمال شوند و در صورت خشک شدن دائمی، هم در برابر رطوبت و هم در برابر برخی از حلال ها مقاومت قوی ایجاد می کنند. چسب های پایه پلی یورتان که اغلب با مزایایی مانند انعطاف پذیری با وجود ساختار جامد، مقاومت چسبندگی خوب در ساختارهای مختلف، زمان پخت سریع، توانایی واکنش در دماهای پایین، مقاومت شیمیایی و روغنی مناسب ترجیح داده می شوند، باید سطوح کاربردی تمیزی داشته باشند. برای اینکه وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دهند، باید اطمینان حاصل شود که عملیات فیزیکی یا شیمیایی روی سطوحی که قرار است چسبانده شود، خواص فیزیکی و شیمیایی چسب مورد استفاده مناسب است و شرایط کاربرد (پارامترهایی مانند به عنوان دما، رطوبت و غیره) مناسب هستند. هنگام طراحی یک سیستم بسته بندی انعطاف پذیر، انتخاب مواد اولیه مربوطه با توجه به سازگاری اجزایی مانند فیلم، جوهر و چسب و مناسب بودن محصول نهایی برای هدف مورد نظر بسیار مهم است

مشکلات کشش سطحی

در فرآیند لمینیت، برهم کنش بین فیلم ها و چسب و استحکام ناشی از ساختار مولکولی چسب از اهمیت اساسی برخوردار است. کشش سطحی را می توان به عنوان ویژگی سطح مایع تعریف کرد که به آن اجازه می دهد در برابر نیروی خارجی مقاومت کند، به دلیل ماهیت منسجم مولکول های ماده مایع یک زاویه تماس در نقطه ای که چسب با فیلم تماس می گیرد تشکیل می شود. اگر زاویه تماس زیادی وجود داشته باشد، این نشان می دهد که نیروهای جاذبه مایع-جامد کم هستند و زاویه تماس کوچک نشان دهنده بزرگ بودن این نیروها است. بر اساس این داده ها می توان گفت که با افزایش زاویه، خیس کردن سطح برای چسب دشوار است و ممکن است چسبندگی ضعیف باشد.

پخت ناکافی چسب

با توجه به سیستم چسب مورد استفاده، بسیار مهم است که پس از اتمام عملیات لمینیت، مدت زمان مشخصی برای پردازش مجدد صبر کنید و برای جلوگیری از مشکلات لایه برداری، فرآیند پخت را کامل کنید. پس از کاربرد لمینیت، که در آن وزن کاربرد چسب در محدوده بهینه با چسب تهیه شده برای فرآیند لمینیت مطابق توصیه می شود، بسته به اینکه سیستم فیلم از دو یا چند لایه تشکیل شده باشد و ساختار حلال سیستم چسب مورد استفاده، در صورت وجود، واکنش های شیمیایی تعریف شده پس از عملیات لمینیت به طور مناسب تعیین می شود.زمان انتظار به عنوان “زمان پخت” تعریف می شود. به منظور جلوگیری از مشکلات لایه لایه شدن، نظارت بر اینکه سازه چند لایه تولید شده با اعمال کشش مناسب، ناشی از عملیات لمینیت، در محیطی که شرایط دما و رطوبت مناسب فراهم باشد، برای بهینه سازی نگهداری شود، یک پارامتر بسیار مهم است.

ناسازگاری سری جوهر و چسب استفاده شده

ناسازگاری محتویات جوهر و چسب، دو جزء اساسی سیستم بسته بندی انعطاف پذیر، یکی از دلایل اصلی لایه برداری است. هنگام توسعه یک سیستم بسته بندی انعطاف پذیر، باید تعامل شیمیایی مواد شیمیایی یا حلال های موجود در سیستم های جوهر و چسب مورد استفاده بررسی شود.جوهر مورد استفاده در چاپ باید با ساختار فیلم چاپی سازگار باشد و چسبندگی خوبی ایجاد کند. در استفاده از چسب بعدی، محتوای چسب مایع باید برای جوهر پخته شده غیر حلال باشد و با پوشاندن کل سطح جوهر از مشکل سوراخ سوزن جلوگیری شود، اینها از جمله پارامترهایی هستند که باید بررسی شوند.

عوامل روان کننده در فیلم

یکی دیگر از پارامترهای مهمی که برای جلوگیری از مشکلات لایه برداری در محصول تولید شده باید بررسی شود، روان کننده ها و مواد ضد انسداد هستند که دو جزء مهم در تولید LDPE، LLDPE و سایر پلی اولفین ها هستند. روان کننده ها عواملی هستند که سهولت یا سختی عمل لغزش فیلم را بر روی سایر فیلم ها یا سطوح فلزی تعیین می کنند.ضریب اصطکاک (COF) یک پارامتر معمولاً کنترل‌شده در صنعت بسته‌بندی انعطاف‌پذیر برای اندازه‌گیری خواص اصطکاکی یک فیلم است که روی خود و/یا سطح دیگری می‌لغزد. تغییر در ضریب اصطکاک مستقیماً با رفتار روان کننده ها و مواد ضد انسداد درون سیستم بسته بندی مرتبط است.

نتیجه گیری

با توجه به ضایعات مواد غذایی، الزامات بهداشتی و افزایش جمعیت، تقاضا برای بسته بندی انعطاف پذیر در سه سال اخیر به سرعت افزایش یافته است.در بخش بسته‌بندی انعطاف‌پذیر، جایی که پایداری و روش‌های تولید کارآمد، مهم‌ترین نیروهای محرک در بازار رقابتی را تشکیل می‌دهند. ضروری است که فرآیندهای تولید به‌منظور پاسخگویی سریع و روان به تقاضا، بدون نقص انجام شوند. مشکل لایه لایه شدن فیلم opp که هم در فرآیندهای تولید بسته بندی، در خطوط پر کردن و بسته بندی و هم در فرآیند پس از پرکردن می توان با آن مواجه شد و تأثیر منفی بر خواص ماندگاری محصول را دارد.بنابراین فروشنده باید در این رابطه به شما آگاهی های درست دهد تا براحتی بتوانید در دستگاه بسته بندی از این محصول استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید.

 

 

پیمایش به بالا