هوش مصنوعی و صنعت چاپ

هوش مصنوعی و صنعت چاپ

۵/۵ - (۶ امتیاز)

با ما همراه باشید جهت بررسی کامل هوش مصنوعی و صنعت چاپ

در آینده نزدیک، هوش مصنوعی دیگر تنها یک مزیت رقابتی نخواهد بود. این فرآیند چاپ را استاندارد می کند. امروزه هوش مصنوعی را می توانید در بیشتر صنایع پیدا کنید. از ابررایانه های بزرگ شرکت ها گرفته تا دستورات صوتی گوشی های هوشمند همه از هوش مصنوعی استفاده می کنند. بنابراین جای تعجب نیست که صنعت چاپ، مانند بسیاری دیگر از صنایع دارای فناوری، از هوش مصنوعی بهره برد.

از طریق هوش مصنوعی باید جلوی هدر رفت بی مورد مواد اولیه را گرفت، گردش کار چاپخانه ها را بهینه کرد، سرعت تولید را افزایش داد و روش ها و راه حل هایی را ارائه کرد که برند مشتریان را تغییر می دهد.

با هوش مصنوعی می توان ارائه خدمات را سریعتر و کارآمدتر کرده، هزینه ها را کاهش داده و سفارش و خرید کارهای مربوطه را با استفاده از فرآیندهای هوش مصنوعی راحت و قابل دسترس کرد. در این مقاله می خواهیم به مهم ترین حوزه های صنعت چاپ که به طور مستقیم تحت تاثیر هوش مصنوعی هستند اشاره کنیم.

هوش مصنوعی و صنعت چاپ
هوش مصنوعی و صنعت چاپ

لی آوت هوشمند

طرح بندی و مدل‌های چاپی تولید شده با ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی به شما این امکان را می دهد که مصرف مواد خام در چاپ را بهینه کنید و در نتیجه ضایعات مواد را به پایین‌ترین سطح کاهش دهید. چه طراحی چاپ شما ساده باشد و چه پیچیده، هوش مصنوعی نصب شده در بخش برش و چیدمان تضمین می کند که از حداکثر مساحت سطح هر ورق کاغذ یا مقوا استفاده کنید.

به طور خاص، این بخش از فرآیند چاپ یکی از سخت ترین و زمان برترین مراحل چاپ است و خودکار کردن آن می تواند در زمان و هزینه های چاپ بسیار صرفه جویی کند. سیستم‌های هوش مصنوعی توانایی این را دارند که سخت‌ترین محاسبات را در کمترین زمان به جواب درست برسانند و با ارائه راهکارهای چاپی هوشمند، حتی حیاتی‌ترین، پیچیده ترین و غیرمعمول‌ترین کارهای چاپ را با بهترین کیفیت انجام می دهند.

 

نظارت بر تنظیمات ماشین چاپ

تجهیز بخش مدیریت چاپ به هوش مصنوعی به چاپخانه ها کمک می کند تا راحت تر کار کنند. زیرا سیستم های هوش مصنوعی می توانند در زمان کوتاه و در عین حال بر اساس خوانش های دقیق و بازخورد سنسور بهترین تصمیم ها را بگیرند. این گزینه ها شامل همه چیز و همه جنبه های فرآیند چاپ، از چاپ کاغذ ثبت نام گرفته تا کیفیت چاپ و زمان تحویل سفارش می شود.

بارگذاری کارهای تکراری که نیاز به دقت بالایی برای هوش مصنوعی دارند تا حد زیادی در زمان چاپ صرفه جویی می کند. کاهش تولید زباله و به صفر رساندن خطاهای انسانی از کارهای دیگر هوش مصنوعی و صنعت چاپ است. تصور کنید در حالی که سفارشی را با سرعت بالای دستگاه چاپ می کنید، متوجه می شوید که چیزی در جایی از کار باقی مانده است. هوش مصنوعی خطا را در زمان بسیار کوتاه و بدون نیاز به دخالت شما تشخیص داده و در مدت زمان بسیار کوتاهی آن را اصلاح می کند.

صنعت چاپ
صنعت چاپ

گردش کار و اتوماسیون

در تمامی صنایع مدرن، هوش مصنوعی بیش از هر جای دیگری در فرآیند تولید استفاده می شود و صنعت چاپ نیز از این قاعده مستثنی نیست. هدف از اتوماسیون گردش کار، سرعت بخشیدن به فرآیند تولید از طریق کاهش مداخلات انسانی و انجام سریع وظایف تکراری در گردش کار صنعت چاپ است. اتوماسیون کلیه وظایف مانند سفارش، برنامه ریزی عملیات ماشین، نظارت و وظایف مربوط به کنترل سفارش و تدارکاتو انتقال و ترجمه را توسط هوش مصنوعی انجام می دهد.

با اتوماسیون مشتری شما می تواند بدون محدودیت و به هر شکلی که می خواهد یک مدل دای کات از طرح خود بکشد. بدون هوش مصنوعی، این کار بسیار دشوار و تقریبا غیرممکن است. اما به لطف هوش مصنوعی، چاپخانه ها ایمن و بدون نگرانی هستند و به مشتریان خود اجازه می دهند تا محتوای فکری خود را بدون نیاز به اصلاح روی کاغذ بیاورند. در واقع ترکیب روش‌های برش و مرتب سازی با هوش مصنوعی حوزه جدیدی از امکانات جدید را ایجاد می کند.

علاوه بر جلب رضایت بیشتر مشتریان، هزینه های تولید را نیز کاهش می دهد. هوش مصنوعی محاسبات لازم را برای بهترین نوع برش برای هر نوع لیست در کمترین زمان انجام داده و اصلاح شرایط را ممکن می کند.

 

بازاریابی هدفمند

یکی دیگر از ویژگی های هوش مصنوعی پتانسیل بازاریابی و تبلیغات هدفمند است. تبلیغات هدفمند شکلی از تبلیغات آنلاین است که در آن مشتریان به گروه های هدف کوچکتر یا اهداف خرد تقسیم می شوند. هر یک از ما هر روز با استفاده از دستگاه های الکترونیکی خود از جمله لپ تاپ و گوشی های هوشمند اطلاعات و محتوای شخصی خود را در فضای مجازی منتشر می کنیم. نقش هوش مصنوعی جمع آوری، پردازش و طبقه بندی این داده ها و مقایسه آن با داده های موجود است. با کمک این قابلیت شما می توانید در هر دسته، تبلیغات خاصی را برای صاحبان این داده ها ارسال کنید.

به عنوان مثال در شبکه های اجتماعی با دوست خود در مورد فیلمی که به تازگی منتشر شده صحبت می کنید و می بینید که اخبار و تریلر همان فیلم در صفحه اول یوتیوب نمایش داده می شود. ممکن است فکر کنید تلفن شما از شما جاسوسی می کند، اما این چیزی است که ما مدتی قبل در مورد آن صحبت کردیم. هوش مصنوعی یکی از مؤثرترین ابزارهای بازاریابان برای یافتن مخاطبان و مشتریان برای خدمات و محصولات خود است. بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا از هوش مصنوعی برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی بین‌المللی استفاده می کنند و از این رو، نتیجه این کار برای آنها بسیار سود آور است.

چاپ سه بعدی 

چاپ سه بعدی به مهندسان و طراحان کمک می کند تا با جستجو و کاوش در دنیای هندسه و تجزیه و تحلیل فیزیکی اشیا، قطعات را به بهینه ترین، سبک ترین و کارآمدترین روش برنامه ریزی و تولید کنند.

چاپ سه بعدی
چاپ سه بعدی

امنیت بالاتر

هر چاپخانه مانند یک ترمینال بزرگ پر از ترافیک فایل های مختلف است که همیشه در حال آمدن و رفتن است. برخی از چاپخانه ها حتی به مشتریان خود اجازه دسترسی جزئی به فایل های موجود در دستگاه چاپ را می دهند. این کار مورد علاقه مشتریان است اما اطلاعات محرمانه یک چاپخانه در معرض تهدیدات سایبری قرار می گیرد که خطرناک است. هوش مصنوعی می تواند این کار را انجام داده و نوع تهدیدات را کاهش دهید.

 ابزارهای تخصصی و پیشرفته آنالیز هوش مصنوعی می توانند در کمترین زمان ممکن کل شبکه داده یک چاپخانه را اسکن و آنالیز کنند و در صورت وجود هر گونه آسیب پذیری به سرعت وجود خود را به کارشناسان امینت گزارش دهند.

 

سخن آخر

تمام موارد ذکر شده در بالا تعداد محدودی از مزایایی است که هوش مصنوعی می تواند به چاپخانه ارائه دهد. با هوش مصنوعی، فرآیندهای چاپ را می توان به طور کامل تغییر داد، خدمات و محصولات چاپ را می توان بهبود بخشید و در نتیجه می توان تجربه مشتری را به سطح بالاتری از رضایت ارتقا داد.

در حال حاضر همه اینها با هم مزیت رقابتی را برای چاپخانه فراهم می کند که مشتریان را به سمت خود جذب خواهد کرد، اما در آینده ای نه چندان دور، هوش مصنوعی نه تنها یک مزیت رقابتی خواهد بود، بلکه به استانداردی برای سیستم های چاپ تبدیل خواهد شد که نمی توان آن را نادیده گرفت.

 

پیمایش به بالا