پاکت پستی ساخت ایران

پاکت پستی ساخت ایران

۵/۵ - (۳ امتیاز)

بر این باوریم محصول داخلی باید جایگزین کلی محصولات خارجی شود پاکت پستی ساخت ایران با افتخار…

پاکت پستی اگرچه طراحی آن ساده به نظر می­رسد، اما عملکردهای زیادی دارد. پاکت­های پستی انواع مختلفی دارند که به خصوص در ادارات و محل­های کار به طور مکرر مورد استفاده قرار می­گیرند و کارایی زیادی دارند. در جهان بسیاری از برندها مدل­های مختلف پاکت نامه و انواع مختلف پاکت پستی دارند. چگونه از بین انواع پاکت­ها، پاکت پستی را انتخاب کنیم که برای ما مفید باشد؟ در این مقاله سعی می­کنیم برای کسانی که قصد خرید پاکت پستی ساخت ایران را دارند و مواردی که در انتخاب پاکت باید در نظر گرفته شود را شرح دهیم. برای آگاهی بیشتر همراه ما باشید.

همین حالا سفارش بگذارید:

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

تولید پاکت پستی
تولید پاکت پستی

انتخاب پاکت پستی

اندازه پاکت پستی باید به درستی با اندازه محتویات مطابقت داشته باشد. پاکت­های بیش از حد بزرگ محفظه را محکم نگه نمی­دارند. اقلام محصور در چنین پاکت­هایی به اطراف می­لغزند و باعث عدم تعادل پاکت می­شوند و خطر پاره شدن و از بین رفتن محتویات آن را به همراه دارند. برعکس، هنگامی که یک پاکت بیش از حد پر می­شود، ممکن است در اثر برخورد با بسته­های پستی دیگر از درزها بترکد. نتیجه می­تواند از دست دادن کامل بسته پستی باشد. استحکام پاکت باید به اندازه ای باشد که وزن محتویات آن را تحمل کند.

 

انواع پاکت پستی

پاکت های پستی که مورد پذیرش اداره پست ایران و جهان هستند و برای ارسال وسایل از آنها استفاده می­شوند، دارای انواع مختلف می­باشند. از متداول ترین پاکت­های پستی در جهان می­توان به پاکت­های پستی پنجره دار، پاکت پستی بانکی، پاکت پستی جیبی و پاکت نامه هوایی اشاره کرد.:  پاکت پستی ساده، پاکت پستی کرافت، پاکت پستی حبابدار، پاکت پستی لمینت، پاکت پستی محرمانه ، پاکت پستی متالیز نقره ای، پاکت پستی نایلون دار از رایج ترین پاکت پستی ساخت ایران به شمار می­روند. برای اینکه با کارکردهای هر کدام از این پاکت­ها آشنا شوید در ادامه هر کدام از این پاکت­ها و  اهمیت آن در بسته بندی بیان می­گردد.

 پاکت پستی پنجره دار

یک پاکت پنجره‌دار یک پاکت معمولی با یک پنجره شفاف است که معمولا از جنس فیلم  BOPSاست که امکان چاپ آدرس گیرنده بر روی آن فراهم می­شود. با توجه به مزیت­های سرعت، هزینه و کیفیت طراحی، استفاده از پاکت‌های پنجره‌دار تقریبا در بین پست‌های تجاری مدرن یا  در فضای بین المللی رایج شده است.

چاپ پاکت پستی
چاپ پاکت پستی

پاکت پستی جیبی

اندازه پاکت پستی جیبی نسبت به پاکت­های دیگر کوچکتر و درب آن ذوزنقه ای است و اکثرا برای ارسال گذرنامه، رسید و عکس انتخاب مناسبی است.

پاکت پستی بانکی

پاکت بانکی عموما برای ارسال نامه­های شخصی و کارت تبریک استفاده می­شوند. هر چند این پاکت­ها در رنگ های مختلفی تولید می­شود اما استفاده از رنگ سفید آن رسمی­تر است.

پاکت پستی ساده

پاکت­های پستی ساده برای ارسال مرسوله­های کم حجم و سبک مورد استفاده است. این پاکت­ها از یک یا دو لایه کاعذ تشکیل شده و در سایزهای متنوع تولید می شوند. با توجه به اندازه مرسله خود می توانید این پاکت های پستی را انتخاب کنید.

 پاکت پستی کرافت

پاکت پستی کرافت از جنس کاغذکرافت و کاهی رنگ است. این نوع پاکت پستی دارای مقاومت بالایی است و از جنس سولفات خمیر پالپ می­باشد. پاکت کرافت در سایزهای مختلف تولید می­شود و نوع پنجره دار آن که از جنس سلفون است بسیار مورد استفاده قرار می­گیرد.

 پاکت پستی حبابدار

برای افزایش مقاومت پاکت پستی در جداره داخلی پاکت پستی حبابدار لایه ای از پلاستیک حبابدار طراحی شده است. از این پاکت برای ارسال کالاهای شکستنی مانند موبایل، ساعت، جواهرات و قطعات کامپیوتری استفاده می­شود.

 

 پاکت پستی لمینت

پاکت پستی لمینت از لایه داخلی پلی اتیلن عموما به رنگ مشکی ساخته شده  و در برابر نور و گرما مقاومت بالایی دارند. این پاکت­ها برای ارسال کالاهایی که حساسیت زیادی به نور دارند استفاده می­شود و همچنین برای ارسال محموله­های محرمانه که کسی غیر از گیرنده نباید از محتویات داخل آن مطلع باشد کاربرد دارد.

 پاکت پستی متالیز نقره ای

پاکت پستی متالیز نقره ای از لایه داخلی از جنس سلفون OPP  است که برای محافظت از محموله پستی کاربرد دارد. این نوع از پاکت­ها در برابر نور و رطوبت مقاوم هستند و برای اشیای حساس به ضربه توصیه نمی­شوند.

 

خرید انواع پاکت پستی

شما می­توانید پاکت پستی ساخت ایران را از فروشگاه­های مختلف و همچنین به صورت آنلاین خریداری کنید. پاکت­های پستی که عموما دارای قیمت مناسبی هستند را می­توانید از اداره پست، فروشگاه­های لوازم التحریر و فروشگاه­های تخصصی و از فروشگاه­های آنلاین مانند دیجی کالا و ترب  و یا فروشگاه­های تخصصی فروش پاکت  تهیه کنید.

قیمت پاکت پستی
قیمت پاکت پستی

قیمت انواع پاکت پستی

به طور کلی پاکت پستی ساخت ایران دارای قیمت مناسبی بوده و انتخاب نوع پاکت بر قیمت آن تاثیرگذار است. پاکت های چند لایه دارای قیمت بیشتری می باشند. همچنین اگر پاکت های پستی با توجه به برند شما سفارشی شده باشند باید هزینه بالاتری پرداخت کنید.

 

روش درست نوشتن آدرس روی پاکت پستی

پاکت پستی ساخت ایران به چهار قسمت تقسیم می شود. در گوشه سمت چپ بالا آدرس فرستنده در گوشه سمت راست پایین آدرس گیرنده لحاظ می­شود. در آدرس نویسی پاکت پستی حتما کد پستی و شماره تماس را بدرستی وارد کنید تا پس از ارسال دچار مشکل نشوید. دو قسمت دیگر توسط اداره پست تکمیل می­شود به طوریکه قسمت بالا سمت راست پاکت محل تمبر و گوشه پایین سمت چپ محل عملیات پستی است. 

 

    نحوه بسته بندی پاکت برای حمل و نقل

دستورالعمل­های کلی در مورد نحوه بسته بندی اسناد یا سایر موارد در یک پاکت پستی ساخت ایران به صورت زیر است:

  • یک پاکت پستی مناسب با نوع و اندازه کالای خود انتخاب کنید.
  • در صورت لزوم، برای محافظت بهتر، کالا یا سند را در مواد اضافی بپیچید .
  • کالا یا سند را داخل پاکت قرار دهید .
  • پاکت را ببندید و مهر و موم کنید.
  • به نزدیکترین اداره پست رفته و اقدام به پست پاکت پستی کنید.

 

جمع بندی

پاکت­های مورد استفاده برای پست از نظر جنس و استحکام متفاوت است. مهم است که بسته به سند یا کالایی که ارسال می کنید، یک پاکت مناسب انتخاب کنید.  هر چند پاکت های پستی از انواع مختلف تولید شده اند اما شما با توجه به نیاز خود پاکت پستی ساخت ایران را تهیه کنید. همچنین سعی کنید که اندازه پاکت پستی به درستی با اندازه محتویات مطابقت داشته باشد تا از آسیب احتمالی به آن جلوگیری کنید.

پیمایش به بالا