قیمت انواع دستگاه لمینت : لمینت حلالی و غیر حلالی و کوتینگ

قیمت انواع دستگاه لمینت : لمینت حلالی و غیر حلالی و کوتینگ

۵/۵ - (۳ امتیاز)

در مقاله امروز به بررسی بازار و قیمت انواع دستگاه لمینت : لمینت حلالی و غیر حلالی و کوتینگ می پردازیم؛ با ما باشید…

دستگاه لمینت

در صنعت بسته بندی و چاپ، فعالیت های تکمیلی زیادی انجام می گیرد تا ویژگی های خاصی در محصول ایجاد شود.  یکی از این فرایند های تکمیلی لمینت کردن نام دارد. لمینت کردن یعنی فیکس کردن  دو یا بیشتر از دو لایه به کاغذ و مقوا و دیگر محصولات مورد نظر که در آخر جنسی محکم و مقاوم تحویل می دهد. حال با توجه به این موضوع قیمت انواع دستگاه لمینت نیز متفاوت می باشد.

ما برای چاپ کاغذ رول از دو روش حلالی و غیر حلالی و نیز برای چاپ و تولید ورقه های دارویی از روش کوتینگ استفاده می کنیم.

ما در این مقاله سعی داریم تا کاربرد، انواع، جنس و قیمت انواع دستگاه های لمینت را به طور مختصر برای شما مشتریان عزیز شرح دهیم.

قیمت انواع دستگاه لمینت
قیمت انواع دستگاه لمینت

انواع دستگاه لمینت

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم برای چاپ های مختلف بر روی جنس و محصولات گوناگون، روش های متفاوتی نیز وجود دارند و به طبع برای اجرای این روش های مختلف، دستگاه های متفاوتی نیز ساخته شده اند.

انواع دستگاه لمینت که به ۳ دسته تقسیم می شود شامل: لمینت کیسه ای یا کتابچه ای، لمینت رول حرارتی و لمینت رول سرد می باشند.

روش حلال، روش غیر حلال و روش کوتینگ از جمله روش هایی هستند که توسط دستگاه های نام برده برای محصولات مختلف به کار می روند و ما در این مقاله سعی داریم تا آنها را برای شما بررسی کنیم.

استفاده کردن از روش های مختلف بستگی به محصول مد نظر شما دارد. به همین دلیل شما ابتدا باید محصول خود را در نظر بگیرید و سپس اقدام به انتخاب روش لمینت کردن کنید. این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که قیمت انواع دستگاه لمینت برای روش های مختلف، متفاوت می باشد.

جنس دستگاه لمینت

دستگاه های لمینت با ابعاد بزرگ و وزن سنگینی که دارند از جنس های فلزی و سختی ساخته شده اند. وزن این دستگاه های کارخانه ای به طور معمول ۴۰۰۰ کیلو می باشد و به خوبی نیز قابل مشاهده است که دستگاهی بسیار جاگیر نیز می باشد. اما دستگاه های مختلفی  با سایز های کوچکی  نیز وجود دارند که جا گیر نبوده و در ابعادی مانند  ابعاد پرینتر و یا به طول کیس کامپیوتر تولید شده اند.

این دستگاه ها به طور معمول برای کار های کوچک تری مانند مقاوم سازی کاغذها، مقوا، طلق و سایر مدل ها استفاده می شوند که همانطور که اشاره کردیم قیمت انواع دستگاه لمینت متفاوت می باشد.

جنس این دستگاه های رومیزی از پلاستیکی مقاوم ساخته شده تا در برابر ضربات و خطرات پیرامون، مقاوم باشند.

به طور معمول دستگاه های لمینت رومیزی در کافی نت، ادارات، دفاتر فنی، صرافی ها و سازمان ها دیده می شود چرا که در این مکان ها معمولا اقدام به پرس و یا لمینت کردن مدارک شناسایی مانند کارت ملی، صفحات شناسنامه ای و … می پردازند.

این دستگاه های کوچک و رومیزی از دو نوع سرد و گرم ساخته شده و هر دو باید به صورت دستی توسط کاربر تنظیم شوند تا عملیات مدنظر انجام شود.

قیمت انواع دستگاه لمینت حلالی
قیمت انواع دستگاه لمینت حلالی

کاربرد روش کوتینگ

روش کوتینگ با دیگر روش ها یعنی حلال و غیر حلال تفاوت دارد. چرا که این روش، لمینت کردن  را روی آلومینیوم انجام می دهد.

به طور مثال لمینت بر روی  ظروف مواد غذایی و ورقه های دارویی که روزانه مشاهده می کنید از نوع لمینت کوتینگ می باشند.

روش کوتینگ با این که تفاوتی با دیگر روش ها دارد، اما هدفی یکسان را دنبال می کند. هدف تمامی دستگاه ها و روش های لمینت، مقاوم سازی محصول مد نظر می باشد.

به طور معمول دستگاه لمینت کوتینگ با وزن ۴۰۰۰ کیلو گرم و سرعتی به اندازه ۳۵۰ متر بر دقیقه عمل لمینت سازی را انجام می دهد و قیمت آن با قیمت انواع دستگاه لمینت متفاوت است.

از دیگر کاربرد و ویژگی های دستگاه لمینت می توانیم به وجود المنت های داخلی خوبی اشاره کنیم که مصرف برق پایینی دارند. همچنین این وسیله دارای سیستم نیمه خاموشی اتوماتیکی می باشد که باعث صرفه جویی در مصرف برق می شود.

 

کاربرد دستگاه لمینت بدون حلال

به طور کلی  همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، کاربرد دستگاه های لمینت برای محصولاتی می باشد که نیاز به محافظت و ماندگاری بالایی دارند. به عنوان مثال بسته بندی محصولات لبنی، مواد غذایی، محصولات پزشکی، خشکبار یا حبوبات، محصولات آرایشی و … به علت محافظت یا ماندگاری طولانی مدت شان لمینت می شوند.

می توان از مزایا و کاربرد این دستگاه ها به دوام پوشش، مقاومت در برابر ضربه یا نور، بهداشتی بودن، بازاریابی فروش و نفوذ ناپذیری رطوبت، وجود سیستم خودکار چروک گیر، تیغه برش و سیستم پیش پرس اشاره کرد.

قیمت انواع دستگاه لمینت حلالی و بدون حلال نیز متفاوت می باشد.

قیمت انواع دستگاه لمینت غیر حلالی
قیمت انواع دستگاه لمینت غیر حلالی

قیمت انواع دستگاه لمینت

عوامل متعددی وجود دارند که بر متغیر بودن قیمت انواع دستگاه لمینت تاثیر زیادی می گذارند و باعث می شوند تا ما نتوانیم قیمت محصولات خود را به صورت آنلاین به شما ارائه دهیم.

یکی از عوامل متغیر بودن قیمت دستگاه های لمینت، گوناگونی این دستگاه می باشد که باعث شده نتوانیم قیمتی واحد را اعلام کنیم. اما دیگر عاملی که بسیار مهم بوده و تاثیر زیادی بر این روند داشته، وجود نوسان در بازار امروزه می باشد که ما را از این امر معذور می کند.

شما قبل از خرید باید به نکته هایی همچون: مدل مد نظر، سقف قیمت پیشنهادی خودتان، جنس کارت ها، اندازه و ابعاد مد نظر، تعداد و توان پرس دستگاه و همچنین توانایی پرس یک طرفه یا دو طرفه توجه کافی داشته باشید تا در هنگام خرید دچار سردرگمی نشده و با خیال آسوده به خرید خود بپردازید.

اگر وقت کافی برای جستجوی حضوری دارید، می تواند به فروشگاه های معتبری که در این حوزه فعالیت دارند رفته و از نزدیک جنس و ابعاد و سایر ویژگی این دستگاه ها را مشاهده کنید.

البته پیشنهاد ما به شما این است که برای اطلاع از قیمت انواع دستگاه لمینت، می توانید با شماره های درج شده در پایین صفحه تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را در تمامی حوزه های دستگاه های لمینت راهنمایی کنند.

پیمایش به بالا