سلفون opp جهت بسته بندی محصولات صنعتی و غذایی

سلفون opp جهت بسته بندی محصولات صنعتی و غذایی

۵/۵ - (۳ امتیاز)

در مقاله امروز به بررسی سلون opp جهت بسته بندی د محصولات صنعتی و محصولات غذایی می پردازیم، با ما باشید… 

پلی پروپیلن یک فیلم پلاستیکی بسیار پایدار است که تحت تاثیر اکثر مواد اسیدی یا قلیایی قرار نمی­گیرد. بنابراین به طور گسترده ای برای محصولات غذایی استفاده می­شود. در این مقاله قصد داریم به اینکه سلفون opp  چگونه بهترین بسته بندی شد؟ بپردازیم. اگر به این نوع سلفون نیاز دارید همین الان سفارش خود را از طریق تماس با ما ثبت کنید یا برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه همراه ما باشید.

سلون opp جهت بسته بندی
سلون opp جهت بسته بندی

تاریخچه مختصر از سلفون

ایده اولیه سلفون به سال ۱۹۰۸ در فرانسه بر می­گردد. جکوئیس برندربرگ در رستورانی نشسته بود و متوجه ریختن نوشیدنی شخصی بر روی میز و ناراحتی او شد، پس از این ماجرا او تصمیم گرفت تا محافظی درست کند که مانع جذب مایعات شود. وی با توجه به تجربیاتی که در زمینه کار در یک شرکت نساجی داشت توانست الیاف ویسکوزی پودر ضد آب را روی پارچه اسپری کند، با این کار اولین فیلم ویسکوزی تولید شد. این محصول اولیه بسیار سفت بود و از پارچه جدا می­شد. چند سال بعد با توسعه این روش که جکوئیس ایده آن را داده بود با افزودن گلیسیرین سعی کردند تا محصول خود را نرم تر کنند. جکوئیس توانست اولین ماشین ساخت فیلم­های سلفونی را در سال ۱۹۱۲ وارد خط تولید کند.

شرکت شکلات سازی آمریکایی اولین مصرف کننده سلفون بود و حدود ۱۲ سال بزرگترین واردکننده این محصول می­شد و در سال ۱۹۲۴ شرکتی آمریکایی  به نام DuPont اقدام به راه اندازی خط تولید سلفون کرد و خط تولید این محصول در این کشور رقم خورد. سلفون از سال ۱۹۳۰ تاکنون جزء اصلی­ترین آیتم­های صنعت بسته بندی و چاپ بود و از آن به بعد تاکنون شاخه­های مختلفی با ویژگی­های متنوع از سلفون ایجاد شدند که بهترین آنها  چاپ سلفون OPP‌ است.

چرا سلفون opp بهترین بسته بندی است؟

سلفون opp  از یک فیلم پلاستیکی به نام پروپیلن جهت دار ساخته شده است. پلی پروپیلن جهت دار  ماده ای انعطاف پذیر است که از ذوب و جهت دهی پلیمری به نام پلی پروپیلن به دست می آید. مواد خام پروپیلن خنثی است، بنابراین تحت تاثیر اکثر عوامل شیمیایی موجود در زندگی روزمره قرار نمی گیرد. الزامات سازمان غذا و داروی ایالات متحده و همچنین سایر مقامات مربوطه در سراسر جهان را برآورده می کند. OPP بدون پوشش عمدتا حاوی کربن و هیدروژن است و فاقد فلزات سنگین یا سایر مواد خطرناک برای محیط زیست است.

چاپ و بسته بندی
چاپ و بسته بندی

ویژگی­های سلفون opp

سلفون opp‌ دارای خاصیت انعطاف­پذیری، چاپ­پذیری و ورقه­پذیری بسیار بالایی هستند.

  • قابلیت چاپ

امکان چاپ ۱ تا ۸ رنگ Full HD بر روی رول های OPP باعث شد تا بسته بندی­های زیبا و جذاب با کیفیت و وضوح بالا برای محصولات ایجاد شود.

  • انعطاف پذیری

سلفون OPP بسیار انعطاف پذیر و بادوام است و به راحتی نمی­شکند و پاره و سوراخ نمی­شود.

  • قابلیت چرخش

امکان تولید و چاپ سلفون OPP در دو لایه وجود دارد. در بسته بندی مواد غذایی می­توان لایه ای از فیلم OPP چاپ شده را به لایه ای از فیلم CPP لمینت کرد تا هم غذا با مواد چاپ شده تماس مستقیم نداشته باشد و هم استحکام و مقاومت سلفون افزایش یابد. همچنین امکان لمینت دو لایه OPP بر روی هم وجود دارد. تفاوت این است که سلفون تولید شده به این روش نسبت به لمینت OPP نسبت به CPP استحکام کمتری خواهد داشت. ظروف یکبار مصرف با همان نوع فیلم دو لایه OPP به OPP بسته بندی می­شوند.

  • قیمت مناسب

قیمت سلفون opp با توجه به مزیت­های کاربردی و عملی که دارد بسیار مناسب است. چاپ مهرآموز همواره تلاش می­کند که بهترین سلفون بسته­بندی opp را ارائه دهد. این شرکت با طول عمر کم توانسته است نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کند. شما می­توانید از مجموعه ما اولین سفارش خود را ثبت کنید.

  • سایر ویژگی­ها

از دیگر ویژگی­های سلفون OPP جهت بسته بندی می توان به جلوگیری از نفوذ هوا و اکسیژن به داخل محصول اشاره کرد که باعث حفظ تازگی و افزایش ماندگاری آن می­شود. این پلاستیک‌ها همچنین توانایی ایجاد سوراخ‌ و حفره‌هایی را دارند که به شکل‌دهی بسته‌بندی محصول کمک می‌کنند و اجازه می‌دهند آن را در غرفه‌های فروشگاه آویزان کنند.

 

بسته بندی مواد غذایی
بسته بندی مواد غذایی

 

انواع سلفون OPP

به طور معمول فیلم­های سلفون OPP به صورت بی رنگ و شفاف تولید می­شوند اما با افزودن عناصر می­توان آنها را به صورت متالایزه یا پوسته ای نیز تولید کرد.  انواع سلفون opp عبارتند از :

  • متالیزاسیون:

سلفون متالیزه را می­توان با افزودن پودر فلز آلومینیوم به فیلم­های OPP ساخت. رنگ نقره ای و براق سلفون های متالیک نیز به دلیل وجود همین عنصر در آنهاست. اگر به بسته بندی چیپس، پفک، چای، شکلات، آب نبات دقت کنید، احتمالا دیده اید که از آلومینیوم رنگ شده ساخته شده­اند. OPP های متالیزه عایق خوبی برای محافظت از محصولات در برابر نور مستقیم خورشید هستند. سلفون متالیک اگرچه معمولا به نقره معروف است، اما در مجموعه  چاپ مهرآموز در رنگ­های دیگری نیز تولید می شود.

  • سلفون opp‌ صدفی

رول صدف OPP بر اساس رنگ شیر یا صدف تولید می­شود و معمولا برای بسته بندی محصولات فریزر که نیاز به نگهداری در سردخانه دارند استفاده می­شود. بسته بندی بستنی نمونه ای از استفاده از سلفون صدفی است.

  • سلفون opp شفاف

سلفون opp شفاف در واقع نوع معمولی OPP است که هیچ افزودنی ندارد. با استفاده از این نوع سلفون می توان محتویات داخل بسته بندی را مشاهده کرد. هرچه کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در تولید OPP شفاف بالاتر باشد، سلفون شفاف‌تر و براق‌تر تولید می‌شود. از نوع شفاف سلفون OPP برای بسته بندی ماکارونی، قرص، آجیل، بیسکویت، کیک، بیسکویت غلات، سیگار استفاده می­شود.

جمع بندی

بدون شک تا به امروز بهترین سلفون بسته بندی opp است. این نوع از سلفون که کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می­کند و  بسیار پایدار است و تحت تاثیر اکثر مواد اسیدی یا قلیایی قرار نمی­گیرد. شما می­توانید بهترین سلفون بسته بندی opp را با ضخامت و اندازه دلخواه خود سفارش دهید. چاپ و بسته بندی مهرآموز دارای کادری مجرب و توانمند در زمینه تولید انواع سلفون opp می­باشد.

پیمایش به بالا