پیش بینی چاپ دیجیتال در سال 2023

پیش بینی چاپ دیجیتال در سال ۲۰۲۳

۵/۵ - (۴ امتیاز)

پیش‌بینی آینده هرگز آسان نیست و حتی سخت‌تر از سال‌های گذشته است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که سال ۲۰۲۳ نیز مانند سال گذشته پر از بی ثباتی و نوسانات اقتصادی خواهد بود. دنی مارتینز، مدیر ارتباطات Xeikon، معتقد است که در سال آینده، همه تولیدکنندگان و شرکت‌ها باید در استراتژی‌های بازاریابی خود تجدید نظر کنند تا چالش‌هایی را که در یکی دو سال گذشته و در آینده با آن مواجه خواهیم بود، متعادل کنند. در بازار پر نوسان امسال تغییرات بزرگی در جهان به ارمغان خواهد آورد و برخی از این تغییرات ممکن است تنها مال ما باشد. این بدان معناست که صاحبان شرکت باید همیشه تغییر را به عنوان یک فرصت ببینند و بر اساس آن تغییر کنند.

چاپ دیجیتال
کاربرد چاپ دیجیتال

اتوماسیون یکی از روندهای مهم

تا سال ۲۰۲۳ صنعت چاپ بیش از هر زمان دیگری به سمت اتوماسیون فرآیندها، سیستم ها و گردش کار حرکت خواهد کرد و این نه تنها به دلیل فشار قیمت و هزینه است، بلکه اخیراً به دلیل کمبود کارگر و همانطور که گفتیم اتوماسیون است.

F.D. مدیر عامل شرکت ریکو ریدر می گوید: برای بهینه سازی و به حداکثر رساندن تولید و کاهش هزینه ها، باید میزان فعالیت انسانی مورد نیاز در فرآیند تولید را به حداقل برسانیم. یکی دیگر از دلایل اهمیت اتوماسیون نیز افزایش توسعه مرتبط با تجارت الکترونیک است.  این روزها فروش آنلاین که در حال تبدیل شدن به یک روند است و به دلیل گرانی کاغذ هر روز بازار را تحت سلطه خود در می آورد.

چاپ دیجیتال در صنعت بسته بندی

استفاده از چاپ دیجیتال در صنعت بسته بندی امروزی بسیار زیاد است. در حال حاضر از مزایای چاپ دیجیتال در تولید بسته بندی مقوایی، لیبل، بسته بندی فلزی، بسته بندی پلاستیکی سخت، بسته بندی مقوایی و بسته بندی انعطاف پذیر استفاده می شود.

بسته بندی انعطاف پذیر و بسته بندی مقوایی بیشترین استفاده را در چاپ دیجیتال دارند. چاپ دیجیتال در این مناطق می تواند جایگزین فرآیندهای پیش چاپ و چاپ لیتو و فلکسو شود. ماشین های جوهر افشان امروزی آنقدر قدرتمند شده اند که می توانند صدها صفحه در ساعت چاپ کنند.

تولیدکنندگان صنعت بسته بندی بیش از هر زمان دیگری از مزایای چاپ دیجیتال برای افزایش بهره‌وری خود استفاده می کنند.

استفاده از بسته بندی های پلاستیکی سخت به طور فزاینده ای در بین تولید کنندگان آگاه به محیط زیست محبوب می شود. همین سازنده از چاپگرهای UV LED برای تولید بسته بندی پلاستیکی سفت و سخت استفاده می کند که در حال حاضر سبزترین فناوری چاپ جهان است. علاوه بر مزایای پایداری، چاپگرهای UV LED دارای ویژگی‌های عالی مانند امکان چاپ اطلاعات متغیر، شماره سریال، بارکد، کدهای QR و سایر اقدامات امنیتی هستند.

چاپ دیجیتال بر روی بسته بندی های انعطاف پذیر پایه ای محکم ایجاد کرده است و انتظار می رود که در طول سال های ۲۰۲۲-۲۰۲۷ به رشد خود ادامه دهد. بسته بندی انعطاف پذیر اغلب در صنایع غذایی استفاده می شود و چاپ دیجیتال کارایی این بسته بندی ها را چندین بار بهبود بخشیده است. امروزه به لطف چاپ دیجیتال از مزایای بسته بندی هوشمند و کاربردی در بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود.

چاپ و بسته بندی
چاپ و بسته بندی

دنیای رقابتی چاپ دیجیتال

صنعت چاپ دیجیتال دارای چندین رقیب اصلی است که در یک بازار بسیار نزدیک به هم با یکدیگر کار می کنند. برخی از این رقبا در بیشترین سهم بازار از سایرین برتری دارند. این شرکت ها با اتخاذ استراتژی های سود منحصر به فرد، محصولات استثنایی را به مشتریان خود ارائه می کنند و سهم بازار خود را افزایش می دهند. به همین دلیل است که شرکت‌های کوچک‌تر به استراتژی ادغام روی آورده‌اند و با جذب استارت‌آپ‌های کوچک سعی در یافتن سهم بازار خود دارند.

با پیشرفت علم و فناوری، صنعت چاپ به پیشرفت خیره کننده ای دست یافته است. امروزه ما از انواع دستگاه های چاپگر دیجیتال و حرفه ای استفاده می کنیم. با توجه به کاربردهای فراوان مواد چاپی، روش های مختلفی برای ساخت مواد چاپی استفاده می شود. چاپ دیجیتال یکی از روش های پرکاربرد چاپ است که توسط چاپگرهای دیجیتال انجام می شود. با استفاده از این روش چاپ می توان انواع طرح ها را به راحتی بر روی مواد مختلف چاپ کرد. برای چاپ انواع لیبل، کاتالوگ، بروشور و … از شرکت ها و برندهای مختلف به دلیل کیفیت و وضوح برتر چاپ دیجیتال استفاده می شود. این روش چاپ بسیار ارزان است و در چاپخانه ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

 

آخرین پیشرفت های چاپ دیجیتال

در آوریل ۲۰۲۲، شرکت Zycon فلز طلا و نقره Cheetah 2.0 را معرفی کرد. این فناوری بازار رقابتی در صنعت فلزکاری را داغ کرده و به صاحبان سری ماشین آلات Zycon مزیت رقابتی داده است. چاپگرهای چیتا از Zycon از فناوری نوآورانه برای ارائه چاپ ثابت و مقرون به صرفه برای کاربران استفاده می کنند.

بررسی چاپ دیجیتال
بررسی چاپ دیجیتال

در فوریه ۲۰۲۲، Smurfit Kappa سرمایه گذاری خود را در چاپ دیجیتال در تاسیسات Design2Market افزایش داد. این سرمایه گذاری ها شامل افزایش تعداد چاپگرها و کاترهای مورد استفاده برای نمونه برداری سریع سفارشات است. سیستم دیجیتال آنالیز عملکرد بسته بندی و تجهیزات آزمایشگاهی در این مرکز از دیگر سرمایه گذاری های مرتبط با چاپ دیجیتال برای این شرکت محسوب می شود.

در فوریه ۲۰۲۲، Avery Dennison شرکت فناوری TexTrace AG را خریداری کرد. این شرکت نوعی RFID تولید می کند که در داخل خانه استفاده می شود یا می توان آن را به پارچه بافته کرد. استفاده از RFID یک ابتکار مهم در زمینه ردیابی پارچه است که با آوردن برچسب های دیجیتال به دنیای پارچه، هوشمندی را برای صنعت پارچه به ارمغان می آورد.

سخن آخر

به طور کلی می توان گفت که چاپ دیجیتال یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین روش ها در بسیاری از صنایع است. این روش چاپ مزایای زیادی دارد به همین دلیل جایگاه خوبی در صنعت چاپ دارد. چاپگرهای دیجیتالی پیشرفته متصل به کامپیوتر برای چاپ دیجیتال استفاده می شوند. بنابراین به کمک این روش ترسیمی به راحتی می توان یک طرح یا متن را روی مواد مختلف ترسیم کرد. کیفیت و وضوح تصاویر چاپ شده به کمک چاپ دیجیتال بسیار بالاست. بنابراین بسیاری از برندها از این روش چاپ برای تبلیغات خود بیشترین استفاده را دارند.

 

پیمایش به بالا