۷سؤال که قبل از طراحی بسته‌بندی محصول باید پرسیده شود

Rate this post
آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که افراد هنگام انتخاب یک محصول خاص چه اصولی را رعایت می‌کنند؟ از هر ده خریدار هفت نفر موافق هستند که ظاهر محصول اغلب بر انتخاب آن‌ها تأثیر می‌گذارد. بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که جزء بصری یکی از پارامتر‌های تعیین‌کننده رقابت‌پذیری آن است. ما در مقاله  ۷ سؤال که قبل از طراحی بسته‌بندی محصول باید پرسیده شود را بررسی کنیم. شرکت لفاف مهرآموز از طراحی تا چاپ بسته‌بندی شما را همراهی می‌کند. اگر قصد طراحی بسته‌بندی محصول را دارید ما این کار را برای شما انجام می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

طراحی بسته‌بندی محصول چیست؟

به طور کلی طراحی بسته‌بندی محصول شامل تمام فرآیند‌ها و تصمیماتی است که برای آن انجام می‌شود، خواه قوطی یا بطری، دستمال کاغذی یا روکش ساخته شده از کارت ضخیم باشد و یا از بهترین محصولات بسته‌بندی از قبیل فیلم‌های بسته‌بندی و سلفون بسته‌بندی.

بسته‌بندی محصول به خودی خود یک اصطلاح کاملاً گسترده است و فقط به طراحی بصری چاپ شده روی یک بسته‌بندی اشاره نمی‌کند. این شامل رنگ‌ها و گرافیک‌هایی است که تم کلی را تشکیل می‌دهند، شکل و طراحی فیزیکی بسته‌بندی، و جزئیات جزئی‌تری مانند فونت و اندازه و طرح متن را می‌توان دید.

داده‌ها و تحلیل‌های بازاریابی با خلاقیت ترکیب می‌شوند تا بسته‌بندی‌ایده‌آل را طراحی کنند، که باید توجه بیننده را جلب کند، اما به طور دقیق لحن و هدف یک محصول را منعکس می‌کند.

۷سؤال که قبل از طراحی بسته‌بندی محصول

به طور کلی قبل از بسته‌بندی محصول باید به نکاتی توجه کرد. ما آن‌ها را در ۷ سؤال خلاصه کردیم.

۱- مخاطب مورد نظر شما چه کسانی خواهند بود؟

اولین و مهمترین شرط این است که مخاطبان هدف خود را به خوبی درک کنید. این به هدایت تصمیمات در طراحی بسته‌بندی شما کمک می‌کند. بنابراین، قبل از شروع فرآیند طراحی بسته‌بندی، مشخصات مشتری خود را به خوبی بشناسید و بخش‌بندی کنید.

۲- از چه کانال فروش استفاده می‌کنید؟

برای تعیین عناصر مناسب طراحی بسته‌بندی خود، باید کانال‌های فروش مختلفی را که استفاده می‌کنید، مانند فروشگاه‌های خرده فروشی، حمل و نقل تجارت الکترونیک و غیره بررسی شود.

۳- تصاویر و گرافیک‌ها چگونه باید ارائه شوند؟

طراحی بسته‌بندی شامل عوامل بسیار مهمی است، به ویژه فونت، تصاویر و گرافیک. برای نشان دادن اولین برداشت مشتریان، باید بر انتقال ماهیت محصول از طریق طراحی بسته‌بندی و ارائه یک تجربه مثبت از باز کردن بسته‌بندی محصول باشد.

۴- مسیر عادی زنجیره تأمین برای محصول شما چیست؟

همیشه خطر آسیب دیدن بسته‌بندی محصول در حین حمل و نقل وجود دارد. از این رو، درک مسیر استاندارد زنجیره تأمین بسیار مهم است. شکل، اندازه و نوع محصول را در نظر بگیرید تا عناصر بسته‌بندی را بر اساس آن تعیین کنید. این امر دوام و امنیت محصول شما را در طول حمل و نقل تضمین می‌کند.

۵- چه نوع ماده‌ای برای بسته‌بندی استفاده خواهد شد؟

مواد بسته‌بندی شما به همان اندازه مسئول نحوه ارائه طرح شما در بسته‌بندی نهایی است. برای حفظ یکپارچگی ساختاری، ظاهر و احساس بسته‌بندی محصول خود، باید مواد مناسب را بر اساس محدوده قیمت مورد نظر، کانال فروش، الزامات ایمنی و غیره انتخاب کنید. فیلم‌های opp، Bopet و cpp یکی از بهترین انتخاب‌ها برای محصول می‌باشند. اگر قصد استفاده از این محصولات در بسته‌بندی را دارید ما می‌توانیم به صورت عمده و خرده فروشی در اختیار شما قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران فروش ما در ارتباط باشید.

۶- قیمت بسته‌بندی چنده؟

از طراحی گرفته تا هزینه‌های چاپ و مونتاژ بسته‌بندی محصول، شما باید اطمینان حاصل کنید که باید با اهداف بازگشت سرمایه شما سازگار باشد و برای بودجه شما برای آینده پایدار باشد. همچنین می‌توانید با متخصص طراحی بسته‌بندی استراتژیک برای کمک در اینجا مشورت کنید.

۷- آیا بسته‌بندی سازگار با محیط زیست است؟

بسته‌بندی پایدار و سازگار با محیط زیست همیشه یکی از فاکتور‌های مهم در بین دوست‌داران محیط زیست و مردم می‌باشد! از استفاده بیش از حد پلاستیک یا مواد مضر برای محیط زیست خودداری کنید. تیم بازاریابی استراتژی جدیدی برای تبلیغ برند به عنوان یک برند دوستدار محیط زیست خواهد داشت و به تدریج مشتریان بیشتری را جذب می‌کند.

در بسته‌بندی محصول چه نکاتی را باید در نظر بگیرم؟

بسته‌بندی منعکس‌کننده برند محصول است. بدون این دانش و درک نمی‌توانید بسته‌بندی واقعا مؤثری طراحی کنید، زیرا قطع ارتباط بین امضا‌های بصری یک برند و بسته‌بندی آن، در بهترین حالت مشتری را سردرگم می‌کند و در بدترین حالت ممکن است فعالانه او را از خرید منصرف کند. فاکتور‌های زیادی در هنگام طراحی بسته‌بندی وجود دارد که باید در نظر داشت، اما این عوامل به دو نکته کلیدی خلاصه می‌شوند: محصول برای چه کاری طراحی شده است؟ چه کسی ممکن است محصول را بخرد و باید توجه چه کسی را جلب کنید؟

البته نکات مهم دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند به شدت بر نحوه طراحی بسته‌بندی تأثیر بگذارد، مانند کیفیت معمولی محصول.

اگر محصول شما عمدتاً یا به طور کامل از طریق اینترنت فروخته می‌شود، احتمالاً می‌خواهید مقداری دوام را در بسته‌بندی خود لحاظ کنید و از نیاز‌های فیزیکی حمل و نقل آن آگاه باشید.

علاوه بر این، نیاز فوق الذکر وجود دارد که  طراحی بسته‌بندی محصول مطابق با خود محصول و برند مرتبط باشد. برخی از برند‌ها به شدت با طرح‌های رنگی که دهه‌ها از آن استفاده می‌کردند، گره خورده‌اند. این ارتباط ممکن است آنقدر قوی باشد که مشتریان بتوانند محصول را از محصولات رقبا از راه دور تشخیص دهند. این سطح از ارتباط و انتظار در ذهن مشتریان یک مزیت بازاریابی قوی است، بنابراین حذف آن از بسته‌بندی خطرات جدی موفقیت محصول را مختل می‌کند.

طراحی بسته‌بندی خوب چیست؟

طراحی بسته‌بندی خوب، طرحی است که توجه مشتری را جلب کرده و او را به خرید محصول ترغیب کند.

در حالت‌ایده‌آل، طراحی بسته‌بندی طرحی است که مشتری می‌تواند به نحوی با آن شناسایی شود و به نحو مطلوبی در ذهن او باقی بماند.

در سطح بازاریابی و فروش، این معیار اساسی‌ترین معیار برای «خوب» بودن بسته‌بندی است. با این حال، برای جامعه‌ای که به عادات خرید آگاهانه‌تر از محیط زیست و ارزش‌های اخلاقی در هزینه‌های خود روی آورده است، بسته‌بندی خوب نیز باید معقول باشد.

این به معنای طراحی بسته‌بندی به گونه‌ای است که با منابع بیهوده نباشد.

ایجاد یک تجربه جعبه گشایی لذت بخش که در آن مشتری می‌تواند ببیند که چقدر دقت و توجه انجام شده است، تا بسته‌بندی و نحوه ورود محصول به دست مشتری، اولین برداشت مهم برای یک برند است.

ممکن است بسیار مثبت باشد که مشتریان برای تکرار تجربه، ایجاد وفاداری به برند و ایجاد ارتباط لذت بخش‌تر با خرید، دوباره محصول را خریداری کنند.

خوب طراحی بسته‌بندی همه این موارد را با زیبایی‌شناسی ترکیب می‌کند که هویت برند را به تصویر می‌کشد و با مخاطب هدف صحبت می‌کند.

اگر قصد یک بسته‌بندی بسیار عالی را دارید با ما در ارتباط باشید.

1 دیدگاه دربارهٔ «۷سؤال که قبل از طراحی بسته‌بندی محصول باید پرسیده شود»

  1. بازتاب: مراحل طراحی بسته‌بندی محصول | شرکت لفاف مهر آموز

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیمایش به بالا