لفاف کششی

بررسی انواع مختلف لفاف کششی

۵/۵ - (۲ امتیاز)

آیا به فکر خرید لفاف کشی برای کسب و کار خودهستید؟؟صبر کنید، کارهای مختلفی وجود دارد که باید قبل از خرید انجام دهید.

اول از همه، شما باید بدانید که چه نوع لفاف کشی برای کسب و کار خود نیاز دارید. انواع مختلفی از لفاف کشی وجود دارد.

هر نوع لفاف کششی برای کاربردهای خاصی طراحی شده است.

اگر بخواهید فقط به اینترنت بروید و بسته بندی تصادفی مورد نظر خود را بر اساس فرضیات خود انتخاب کنید،

ممکن است در نهایت تجهیزات اشتباهی بخرید.

به همین دلیل ضروری است که در مورد انواع مختلف لفاف های کششی موجود و کاربردهایی

که آن ماشین ها برای آنها مناسب تر هستند تحقیق کنید.عدم انجام تحقیقات مناسب قبل از خرید لفاف  کششی می توانید

منجر به خرید نادرست لفاف های کشی برای شرکت شما باشد.

این مقاله شما را با انواع مختلف لفاف کشی آشنا می کند و به شما کمک می کند

تا بسته بندی کششی مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کنید.

لفاف بسته بندی

انواع مختلف لفاف های کششی چیست؟

وقتی صحبت از لفاف های کششی می شود، قطعا یک سایز برای همه مناسب نیست.

عناصر مختلف محصولات شما و پویایی بسته بندی کششی بر سفر شما به سمت

یافتن لفاف کششی مناسب برای شرکت شما تأثیر می گذارد.

این پویایی ها شامل مواردی مانند اندازه، عرض، ارتفاع، طول، عمق و وزن محصولات شما میباشد.

بسته به معیارهای بالا برای محصولاتی که تولید می کنید، یک نوع لفاف کشی ممکن است برای نیازهای

شما مناسب باشد در حالی که دستگاه دیگری ممکن است مناسب نباشد.

در بخش زیر، انواع مختلف لفاف های کششی و کاربردهایی که برای آنها مناسب هستند را بررسی خواهیم کرد :

  1. لفاف کششی صفحه گردان

لفاف های کششی گردان یکی از رایج ترین دستگاه های بسته بندی کششی در بازار است. شما می توانید این ماشین ها را در شرکت های بی شماری در سراسر جهان پیدا کنید.

بسته بندی های کششی صفحه گردان که به عنوان دستگاه های دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک در دسترس هستند، ودر بین اپراتورها و هم در بین مالکان محبوب هستند.

با یک بسته بندی کششی صفحه گردان، یک پالت از محصولات را بر روی یک دیسک دایره ای به نام صفحه گردان قرار می گیرد. پس از قرار دادن پالت روی دیسک، صفحه گردان می چرخد ​​در حالی که یک سیستم تحویل بسته بندی کششی فیلم  را برای بسته بندی پالت چرخان پخش کنید.

با یک لفاف صفحه گردان دستی، اپراتور ابتدا از یک لیفتراک برای تهیه و توزیع پالت و محصولاتی که قرار است روی میز گردان بسته شود واستفاده کند

سپس فیلم کششی را زیر محصول در گوشه پالت قرار می دهند. در مرحله بعد، آنها سیستم تحویل کششی را فعال می کنند.

از اینجا، صفحه گردان در حالی که فیلم به طور مداوم پخش می شود و می چرخد. این باعث می شود که فیلم کششی از پایین پالت به سمت بالا بسته شود و دوباره برگردد. این فرآیند بر اساس تنظیماتی که اپراتور در دستگاه قرار داده است ادامه می شود.

پس از اتمام، چرخش وچرخان متوقف می شود، و سیستم تحویل نیز توزیع را متوقف می کند. سپس اپراتور فیلم را درست در خارج از سیستم تحویل پاره می کند و آن را در گوشه ای از پالت قرار می دهد.

با لفاف های میز گردان نیمه یا تمام اتوماتیک، اقدامات مربوط به بارگیری و تخلیه میز گردان و توزیع سیستم تحویل را می توان تا حدی یا ان را کاملاً خودکار کرد.

لفاف کششی
لفاف کششی

با یک لفاف کشی چقدر پول پس انداز خواهید کرد؟

 

  1. استرچ لفاف دار

لفاف‌های Straddle یک فرآیند معکوس را برای بسته‌بندی محصولات پالت‌شده شما ارائه می‌دهند، به این معنی که پالت محصولات در طول بسته‌بندی نمی‌چرخد.

در عوض، محصولات پالت شده ثابت می مانند در حالی که واحد تحویل فیلم کششی از طریق یک بازوی مکانیکی یا ماژول مشابه به دور پالت استاتیک می چرخد.

با استفاده از لفاف‌های استرادل دستی، اپراتور پالت محصولات را به دست می‌آورد و در ناحیه بسته‌بندی قرار می‌دهد. در مرحله بعد، دستگاه با تنظیمات مناسب برای توزیع مقدار مورد نظر بسته بندی بر اساس معیارهای بار برنامه ریزی می شود.

پس از آن، اپراتور فیلم را زیر گوشه پالت قرار می دهد و سیستم تحویل را فعال می کند که در اطراف محصول می چرخد ​​تا زمانی که مقدار مورد نظر فیلم در اطراف پالت پیچیده شود.

هنگامی که چرخش سیستم تحویل در اطراف پالت متوقف شود، اپراتور فیلم را پاره کرده و باقیمانده آن را در گوشه ای از پالت قرار می دهد.

برخی با همه اقدامات فوق ممکن است با تغییرات جزئی یا کاملاً خودکار بسته‌ بندی‌ های straddle خودکار شوند.

 

  1. لفاف کششی مداری

لفاف های کششی مداری  (همچنین به عنوان حلقه ها شناخته می  شوند) یک نوع خاص از دستگاه بسته بندی کششی هستند که عمدتاً برای بسته بندی محصولات پهن و کشیده مانند فرش، لوله، الوار و سایر موارد مشابه استفاده می شود.

با یک لفاف کششی مداری، سیستم تحویل بسته بندی استرچ پالت را با فیلم کششی که از روی و زیر پالت می گذرد، پخش می کند و به جای اطراف چهار طرف، همانطور که در لفاف صفحه گردان ذکر شده در بالا دیده می شود.

سلفون بسته بندی
سلفون بسته بندی

به عنوان مثال، با لفاف مداری Lantech Lan-Ringer، پالت محصولات یا خود محصول از طریق یک تسمه نقاله به منطقه بار حرکت می کند.

در مرحله بعد، سیستم تحویل فیلم کششی فیلم را در حالی که زیر و روی پالت یا محصول می چرخد ​​پخش می کند. هنگامی که پالت یا محصول به اندازه کافی طبق تنظیمات اپراتور پیچیده شود، کالای بسته بندی شده یک بار دیگر توسط نوار نقاله از منطقه بار خارج  شود.

  1. حلقه استرچ لفاف

در نهایت، لفاف های کششی حلقه ای داریم. این لفاف های کششی اغلب برای بسته بندی دستمال حمام و سایر محصولات بهداشتی مانند دستمال کاغذی استفاده می شود.

لفاف‌های حلقه‌ای که اغلب می‌توانند تا ۲۰۰ بار در ساعت بپیچند، لفاف‌های کششی ویژه در نظر گرفته می‌شوند که عمدتاً برای بسته‌بندی اقلام بالا استفاده می‌شوند، اما در صنعت بسته‌بندی نوشیدنی نیز محبوب هستند.

این ماشین ها دارای عملکرد ترکیبی هستند که در آن عناصر لفاف مداری و استرادل به گونه ای وجود دارند که ماشین ها بارهای خود را تحمل می کنند.

به عنوان مثال، ما در ویدیوی بالا، لفاف کششی حلقه ای با سرعت بسیار بالا Lantech را داریم.

در حالی که پالت ها از طریق یک تسمه نقاله به سمت و از ناحیه بار حرکت می کنند (به روشی شبیه به لفاف مداری)، سیستم تحویل فیلم کششی پالت را با حرکتی شبیه به لفاف استرادل می پیچد.

کدام نوع لفاف کشی برای شما مناسب است؟

پس از خواندن این مقاله، باید درک اولیه ای از انواع مختلف لفاف های کششی که امروزه در دسترس هستند، داشته باشید.

حتی ممکن است ایده ای داشته باشید که چه نوع لفاف کششی را می خواهید. اما، قبل از انجام هر کار دیگری، باید به یک سوال پاسخ دهید.

و این سوال این است که کدام نوع لفاف کشی برای انبار، شرکت، خط بسته بندی و محصولات شما مناسب است؟

پاسخ به این سوال شامل عناصر زیادی از جمله فضای فیزیکی مورد نیاز شما، اندازه محصول، وزن، طول، عرض، ارتفاع و عمق و همچنین موارد دیگری از جمله بودجه شما، حجم ماهانه محصولاتی که قرار است بسته بندی شود و سایر پویایی های مهم را شامل می شود.

 

پیمایش به بالا