بررسی شرکت های چاپ و بسته بندی در استان خراسان رضوی در سال 1402

بررسی شرکت های چاپ و بسته بندی در استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲

۵/۵ - (۳ امتیاز)

در مقاله امروز شرکت های چاپ و بسته بندی در استان خراسان رضوی را بررسی می کنیم،با ما همراه باشید

از ابزارهای تاثیرگذار، رقابتی و مهم در تولید و صادارت بسته بندی است. مقوا، کارتن و کاغذ به عنوان یک ماده و متریال پر مصرف در صنایع بسته بندی، بیشترین کاربرد و سهم در زنجیره چاپ و بسته بندی محصولات را به خود اختصاص می دهند. طی تحقیقات و مقایسه های انجام شده چاپ و بسته بندی ایران با کشورهای دیگر، مشخص شد که ایران از وضعیت مطلوبی برخوردار است. طی بررسی آمارها در صنعت بسته بندی سهم ایران در مقایسه با صنعت جهانی بسته بندی در جایگاه مطلوب و رو به پیشرفتی است.

شرکت های چاپ و بسته بندی در استان خراسان رضوی
شرکت های چاپ و بسته بندی در استان خراسان رضوی

تاثیر بسته‌بندی محصول بر تصمیم خریدار

این گزینه نکته مهمی است که بهترین شرکت های بسته بندی در ایران به آن توجه دارند و رمز موفقیت آنهاست. طراحی و بسته بندی مواد غذایی تاثیر زیادی بر روانشناسی مصرف کننده دارد. مردم اغلب جذب رنگ ها و طرح های خاصی می شوند و ترجیح می دهند محصولاتی با بسته بندی زیبا خریداری کنند. هرگز کیفیت بسته بندی و مواد به کار رفته در ساخت آن را دست کم نگیرید. زیرا این نکته در جذب مخاطب بسیار موثر است. طراحی و بسته بندی محصولات شما باید هویت برند شما را نشان دهد و با رنگ های لوگوی شما مطابقت داشته باشد. این نکات همان چیزی است که بهترین چاپخانه بسته بندی در ایران به دنبال آن است و آنها را از سایر مراکز رقیب متمایز می کند.

شرکت بهرنگ چاپ ایلیا مشهد : به آدرس : مشهد روبروی شهرک صنعتی توس کوچه مشهد دوام از شرکت های چاپ هلیو در استان خراسان رضوی می باشد.

ویژگی های شرکت های چاپ و بسته بندی در استان خراسان رضوی

حوزه طراحی و بسته بندی، جولانگاه فناوری های کارآمد و مقرون به صرفه ای است که هر روز بر توانمندی های ما افزوده می شود. صنعت بسته بندی مانند یک موجود زنده است که در طول اعصار تکامل یافته است. بنابراین، ما هر روز با روندهای جدیدی در صنعت چاپ و بسته بندی روبرو هستیم. طراحان گرافیک و تولید کنندگان بسته بندی مواد غذایی باید این پیشرفت ها را درک کنند. آثار ارزشمند و شگفت انگیز را تنها با آگاهی کامل از پیشرفت ها و روش های جدید می توان تولید و عرضه کرد.

اصول بسته‌بندی برای شرکت‌های مختلف دنیا بسیار مهم است. زیرا می دانند که بی‌توجهی به این بخش مهم منجر به از دست دادن بخش بزرگی از درآمد آن‌ها می شود و حتی نام برند و اعتبار آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. ویژگی های شرکت های چاپ و بسته بندی در استان خراسان رضوی عبارتند از:

    فرم بسته بندی

شما همیشه می دانید که اولین برداشت از همه چیز به نظر ما بسیار خوب است و برای محصولات و خدمات، بسته بندی اولین برخورد مشتری و عامل تاثیرگذار حتی در تعیین حجم فروش و وفاداری مشتری است.

اگر بخواهیم با جزئیات بیشتری توضیح دهیم که چرا باید اصول بسته بندی را بدانیم و در تجارت به آن پایبند باشیم، باید نکات زیر بیان شود. توجه داشته باشید که شرکت های بزرگ و مطرح دنیا برای طراحی و چاپ بسته بندی محصولات با شرکت های فعال در این زمینه قرارداد همکاری امضا می کنند.

چاپ و بسته بندی مواد غذایی
چاپ و بسته بندی مواد غذایی

ایمنی محصول

اولین و مهم ترین دلیل از نظر شرکت های بسته بندی مواد غذایی این است که بسته بندی محصول باید به گونه ای باشد که از محتویات آن به خوبی محافظت شود، یعنی باید محکم و بسیار مقاوم باشد.

 

اطلاعات محصول و تبلیغات

جنبه مهم دیگری که رعایت اصول طراحی بسته بندی را بسیار مهم می کند این است که بسته بندی اطلاعات مهمی مانند مواد ساخت یا نحوه نصب و استفاده و غیره را نشان می دهد. هر چه بسته بندی بهتر باشد در نتیجه فروش بالاتری دارید.

 

صنعت چاپ و بسته بندی در ایران

صنعت چاپ و بسته بندی در ایران قدمتی طولانی دارد. دنیای تولید و بسته بندی مواد غذایی به اندازه دنیای تولید محصولات گسترده است. سطح تولید، بسته بندی، تفاوت در محتوا، الزامات حفاظتی و نظافتی، شرایط حمل و نقل و نگهداری، نوع مواد اولیه، اندازه، شکل و اندازه آنها بسیار متفاوت است.

اغلب به خصوص در مورد ظروف فلزی، شیشه ای و بعضاً پلاستیکی، فرآیند بسته بندی و مراحل تولید و تکنیک های آن بیش از فرآیند ساخت محصول اهمیت دارد و می توان آن را ناشی از انگیزه خرید مصرف کنندگان دانست.

گاهی اوقات بسته بندی به صورت جداگانه ساخته و چاپ می شود و در برخی موارد سیستم تولید بسته بندی در محل تولید محصول فرض می شود و جزء خط تولید مجزا می باشد. در برخی محصولات فرآیند تولید بسته بندی از چاپخانه آغاز می شود و در آنجا به پایان می رسد و در برخی موارد، فرآیند تولید بسته بندی فرآیندی طولانی، پیچیده و چند مرحله ای است.

روش های بسته بندی بسیار متنوع و متفاوت است. در مورد محصولاتی مانند آب معدنی، قسمت اصلی بسته بندی محتویات آن است. اما در موارد دیگر مانند لوازم خانگی یا وسایل الکترونیکی فرآیند تولید محصول به قدری گسترده و طولانی است که محصول داخل جعبه مهمتر از بسته بندی است.

شرکت های چاپ و بسته بندی در استان خراسان رضوی
شرکت های چاپ و بسته بندی در استان خراسان رضوی

سخن آخر

بر اساس تحقیقات اقتصاددان، بسیاری از محصولات ایرانی کیفیت خوبی دارند اما به دلیل بسته بندی نامناسب در بازار صادراتی قابل رقابت نیستند.

صنعت چاپ و بسته بندی ایران به عنوان تولید کننده کالاهای باکیفیت با هزینه تولید بالا شناخته می شود. کمبود تجهیزات مکانیکی و مواد اولیه بسته بندی باید رفع شود. متاسفانه صنعت بسته بندی ایران به سایر کشورهای خارجی وابسته است.

 

پیمایش به بالا