دستگاه-بسته-بندی-مواد-غذایی-در-منزل

بسته بندی مواد غذایی خارجی

Rate this post

در شرح بسته بندی مواد غذایی خارجی باید دانست که وقتی شما یک مصرف‌کننده معمولی باشید از نظرتان بسته بندی غذا یک روش دردسرساز و  سخت گیرانه به نظر می رسد که البته ضروری هم برای سالم نگه داشتن غذاها در آن حس نمی کنید. از نگاه او چیزی که قابل تحسین و قدردانی باشد وجود ندارد. نوع بسته بندی هرچقدر زیبا و شکیل هم که باشد دست آخر بعد از خالی شدن از مواد غذایی در زباله دان قرار می گیرد. اما از طرف دیگر وقتی  با یک مصرف کننده ی دقیق و حساس سر و کار داریم بسته بندی را از مهم ترین عوامل در خرید کالا معرفی کرده و خیلی  از شرکت های تولید کننده محصولات غذایی هم سعی می کنند به بهترین و خلاقانه ترین شکل ممکن محصولاتشان را بسته بندی ها و به بازار و مشتری ارائه دهند.

بسته ‌بندی را می توان  جزء کارهای ضروری یک محصول به حساب آورد که شناساندن و نگهداری کالا را از تولید تا مصرف به عهده دارد. در یک بسته بندی مواد غذایی خارجی عوامل زیادی دخیل است مانند علم و هنرطراحی بسته ‌بندی، آگاهی از محافظت محصول برای نگهداری،  انبار کردن اصولی و دقیق، انتقال و توزیع در محل های مناسب، ذخیره کردن در انبارهای مناسب هر کالا، عرضه و فروش در کشور نهایی و رسیدن به دست مشتری و مصرف کننده است.

جوری که کمترین آسیب در حین تولید تا مصرف به محتوای داخل محصول برسد  و از سوی دیگر برای محیط زیست هم مضر نباشد. بسته ‌بندی را می توان شامل مراحل همچون طراحی بسته بندی، ارزیابی طرح ارائه شده، و تولید بسته‌ های مناسب تلقی کرد. وجود نداشتن یک بسته بندی مناسب برای مواد خارجی و صادراتی، می تواند در هر سال خسارات مالی زیادی را به تولید کننده و کشور وارد کند. در بسیاری از مواقع یک بسته بندی نامناسب موجب شده تا ایران به کشور تک محصولی در بحث صادرات تبدیل شود. وجود یک کیفیت نامطلوب در بسته بندی مواد غذایی خارجی  به علت عدم استفاده از فناوری های جدید تولید کننده را از رقابت در بازارهای صادراتی جا می گذارد.

در برخی موارد دیگر هم مشاهده شده  تولید کنندگان اصلا احساس رقابت در بسته بندی چه در  داخل و خارج و فروش نکرده و این خود برایشان ضرر و زیان هایی به دنبال خواهد داشت.

به علت پایین بودن کیفیت در بیشتر بسته بندی ها تجار بیشتر به فکر خرید محصولات به شکل  فله ای هستند. یا اگر به شکل بسته بندی خرید می کنند آنقدر این پک نامناسب و نا زیبا است که نمی تونا آن را  با رقبای خارجی مقایسه کرد. در این زمان درست است که مواد غذایی فله ای دارای سود کمتری هست خریداران خارجی به وجود آوردند، ولی وجود پک های نامناسب ایرانی ممکن است یک خاطره بد در ذهن  بسته بندی  های صادراتی باید به شکلی ساده، راحتی در حمل و نقل و سهولت در باز کردن طراحی شوند.

از سوی دیگر ، یک بسته بندی صادراتی باید به شکلی انجام شود که سلامت کالا  در زمان حمل و نقل و توزیع در کشور هدف حفظ شود و کالا ها بدون آنکه کوچکترین آسیبی و تاخیر به موقع تحویل داده شود.

بسته بندی کالای صادراتی بهتر است دارای یک  طراحی مناسب و شکیل باشد و طبق شیوه های گوناگون حمل و نقل و استاندارد بازار های مختلف باشد. به بیان واضح و کلی می تونا گفت بسته بندی خوب ، خود معرف و یک فروشنده است .

اگر شما در موقع طراحی و بسته بندی مواد غذایی خارجی خود بالاترین دقت را داشته باشید دیگر احتیاجی به استخدام بهترین بازاریابی ملی و بین المللی نیست زیرا خود بسته بندی یک بازاریاب و استاد فروش و و یزیت به حساب می آید.

این روزها  محصولی که دارای یک بسته بندی فوق العاده ای است در نظر مشتریانش این گونه به نظر می رسد که صاحب کسب وکار این کالا و محصول دارای یک تیم حرفه ای و قوی است.

با بسته بندی عالی شما می توانید حداقل هر ده نفر یک نفر را جذب محصول خود کنید و این در برخی از موارد بیشتر هم می شود پس نمی توان فقط کیفیت را در نظر گرفت بلکه کمیت هم مهم است.  واضح است که اگر بیشتر بفروشید، سود بیشتری نصیبتان شده و کیفیت، وقت و انرژی بیشتری به دست می آورید.

 

گروه آموزشی چاپ و بسته بندی لفاف مهر آموز 
www.chapamoz.ir

پیمایش به بالا