تفاوت فیلم استرچ ماشینی و دستی

۵/۵ - (۱ امتیاز)

اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید و قصد دارید خط بسته­ بندی خود را تکمیل کنید، در برخی مراحل به انواع فیلم استرچ نیاز خواهید داشت. اگر از نیروی انسانی برای بسته ­بندی استفاده می کنید و ماشین آلات مربوطه ‌را ندارید، باید از فیلم استرچ دستی استفاده کنید. اگر می خواهید عملیات را با دستگاه بسته بندی خودکار یا نیمه خودکار استفاده شود که در آن از فیلم استرچ ماشینی استفاده می شود. در این مقاله، تفاوت استرچ ماشینی و دستی را مورد بحث قرار می‌دهیم و به شما در انتخاب بهترین راه‌حل برای عملیات خود کمک می‌کنیم. اگر قصد تهیه بهترین فیلم استرچ ماشینی و دستی را دارید با ما تماس بگیرید.

 

 

فیلم استرچ بسته‌بندی دستی

فیلم بسته بندی دستی که به عنوان بسته بندی استرچ دستی یا فیلم دستی نیز شناخته می شود، را می توان به صورت دستی توسط اپراتور به دور محصول پیچید. استرچ فلیم دستی نوعی سلفون کششی و چسبنده بر پایه پلیمرهای صنعتی است که در صنایع مختلف جهت بسته بندی انواع کالا قابل استفاده است. این نوع فیلم استرچ را نمی توان در دستگاه استرچ روپ استفاده کرد. اگر قصد خرید فیلم استرچ ماشینی و دستی دارید می توانید با واحد فروش چاپ مهرآموز تماس بگیرید. این شرکت انواع فیلم استرچ را برای بسته بندی هر نوع کالایی را فراهم می کند.

مزایای استرچ بسته بندی دستی

در ادامه برخی از ویژگی‌ها و مزایای کلیدی فیلم بسته بندی استرچ دستی آورده شده است:

  • راحتی و قابل حمل بودن

فیلم استرچ در رول هایی ساخته می شود که سبک وزن هستند و به راحتی قابل حمل هستند. از این استرچ فیلم می توان در انبارها، فروشگاه های خرده فروشی و منازل استفاده شود.

  • تطبیق پذیری

استرچ فیلم بسته بندی دستی در عرض، طول و ضخامت های مختلف در بازار موجود است. می‌توان از آن برای بسته‌بندی اقلام، بسته‌بندی جعبه‌های مجزا، یا محکم کردن اشیاء با شکل نامنظم استفاده کرد.

  • پایداری بار

 با استفاده از فیلم کششی دستی، می توانید اقلام یا بار را روی یک پالت تثبیت و محکم کنید و از جابجایی، دستکاری یا آسیب در حین جابجایی و حمل و نقل جلوگیری کنید.

  • محافظت

فیلم استرچ یک سد محافظ در برابر گرد و غبار، کثیفی و رطوبت ایجاد می کند. این به تمیز نگه داشتن اقلام پیچیده شده و محافظت از عناصر خارجی کمک می کند.

  • مقرون به صرفه

بسته بندی استرچ دستی معمولا در مقایسه با فیلم کششی ماشینی مقرون به صرفه تر است، زیرا نیازی به استفاده از تجهیزات تخصصی ندارد. این یک راه حل عملی در مقیاس کوچکتر یا زمانی که نیاز به بسته بندی گاه به گاه است، استفاده می شود.

  • انعطاف پذیری

این نوع فیلم را می توان بدون اینکه به یکپارچگی اقلام پیچیده شده آسیبی وارد شود.

  • کاربرد آسان

استفاده از فیلم کششی نسبتا ساده است و به حداقل آموزش نیاز دارد. این کار را می توان با دست و بدون نیاز به ابزار و تجهیزات اضافی انجام داد.

فیلم استرچ ماشینی

فیلم استرچ ماشینی برای استفاده در دستگاه بسته بندی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ساخته شده است. روکش کششی ماشینی سریعتر از کشش دستی اعمال می شود، هزینه کمتری نسبت به فیلم دستی دارد، ایمن تر است. در هنگام استفاده از فیلم استرچ ماشینی و دستی ، مهم است که نوع و وزن بار، سطح پایداری مطلوب و الزامات خاص را در نظر بگیرید. این ملاحظات به شما کمک می کند تا ضخامت، عرض و قابلیت کشش مناسب فیلم را برای اطمینان از مهار و حفاظت بهینه بار انتخاب کنید.

 

مزایای فیلم استرچ ماشینی

در اینجا برخی از ویژگی ها و مزایای کلیدی فیلم کششی ماشینی آورده شده است:

  • کشش

استرچ فیلم  ماشینی از جنس پروپیلن و  پلی اتیلن خطی با چگالی کم (LLDPE) ساخته شده است که دارای خواص کشش و بازیابی عالی است. می توان آن را تا ۲۰۰-۳۰۰٪ طول اولیه خود بدون از دست دادن خاصیت ارتجاعی خود کشید.

  • محافظت از بار

با استفاده از فیلم استرچ، بار روی یک پالت تثبیت می شود و از جابجایی، لغزش یا واژگونی در حین جابجایی و حمل و نقل جلوگیری می کند. این کمک می کند تا خطر آسیب دیدگی، مانند شکستگی یا فروپاشی محصول به حداقل برسد و یکپارچگی بار را تضمین می کند.

  • مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت

این نوع فیلم یک سد محافظ در برابر گرد و غبار، خاک و رطوبت ایجاد می کند. این به تمیز و خشک نگه داشتن کالاهای بسته بندی شده کمک می کند و احتمال آسیب ناشی از عوامل محیطی را کاهش می دهد.

  • تشخیص دستکاری و امنیت

فیلم استرچ ماشینی  برای محصولات با ارزش بالا یا حساس مفید است.

  • مقرون به صرفه

فیلم ماشینی یک راه حل بسته بندی مقرون به صرفه در مقایسه با روش های دیگر مانند تسمه یا بسته بندی کوچک است. برای بسته بندی بار به مواد و زمان کمتری نیاز دارد که منجر به صرفه جویی در هزینه بسته بندی می شود.

  • تطبیق پذیری

فیلم کششی در ضخامت ها، عرض ها و طول های مختلف موجود است تا اندازه ها و انواع بارهای مختلف را در خود جای دهد. می توان از آن برای طیف گسترده ای از صنایع از جمله تولید، انبارداری، تدارکات و خرده فروشی استفاده کرد.

 

کدام فیلم ماشینی برای شما مناسب است؟

برای این که بدانید کدام فیلم استرچ ماشینی و دستی برای شما مناسب است نیاز است به چند سوال پاسخ دهید:

  • بودجه شما چقدر است؟

با توجه به پاسخ شما، ممکن است نتوانید دستگاه بسته بندی فیلم استرچ ماشینی بخرید. در غیر این صورت، باید از پوشش دستی استفاده کنید.

  • چند پالت بسته بندی می کنید؟

اگر نیاز دارید که کمتر از ۵۰ پالت در روز بپیچید، بسته بندی با فیلم استرچ دستی ترجیح داده می شود.

  • چند کارگر برای انجام استرچ دستی استخدام می کنید؟

تعداد کارمندان مورد نیاز، تعداد ساعاتی که برای تکمیل کار صرف می‌کنند و تعداد پالت‌ها یا اشیایی که نیاز به بسته‌بندی دارند را در نظر بگیرید. این هزینه ها را با هزینه تبدیل به یک دستگاه بسته بندی فیلم استرچ ماشینی مقایسه کنید. مطمئنا استفاده از دستگاه فیلم استرچ ماشینی می تواند مقدار قابل توجهی در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند.

 

جمع بندی

در صورتی که مطمئن نیستید که از کدام نوع فیلم استفاده کنید یا در مورد انواع استرچ فیلم سوالی دارید، با ما تماس بگیرید. تیم متخصص ما به شما در مورد انتخاب بهترین فیلم استرچ ماشینی و دستی مناسب که نیازهای بسته بندی شما را تامین می کند، پیشنهاد می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما ارتباط برقرار کنید.

 

پیمایش به بالا