تفاوت نایلون و سلفون در چیست ؟

تفاوت نایلون و سلفون در چیست ؟

۵/۵ - (۲ امتیاز)

نایلون و سلفون از انواع محصولات کاربردی به شمار می روند. تفاوت نایلون و سلفون در نحوه تولید ، جنس و … می باشد و بهتر است شما با تفاوت این دو محصول آشنا شوید تا در زمان انتخاب آن ها برای بسته بندی دچار سردرگمی نشوید.

تفاوت نایلون و سلفون در چیست ؟

یکی از مهم ترین انواع تفاوت نایلون و سلفوندر ساختار آن ها است. نایلون به صورت اشکال مختلف تولید می شود و دارای کاربرد مختلفی است. سلفون نیز در ابعاد و جنس های مختلف تولید می شود و دارای کاربردهای بیشماری است. اگر شما تمایل دارید با فرق نایلون و سلفونآشنا شوید بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بررسی فرق ساختار نایلون و سلفون

نایلون جزء پلیمرهای مصنوعی محسوب می شود که از تکرار پیوندهای آمید ساخته شده است. این محصول قابلیت تولید به صورت فیلم ، الیاف و شکل های مختلف را دارد. نایلون از خانواده ترموپلاستیک ها می باشد به همین دلیل دارای خواص منحصر به فردی است. نایلون را می توان جزء پر مصرف ترین ترموپلاستیک ها در نظر گرفت.

واژه سلفون به معنای شفاف است. سلفون از سلولز ساخته شده است و جزء خانواده بیوپلاستیک ها به شمار می رود. سلفون ها با فرآیند خارج کردن یک محلول قلیایی در حمامی اسیدی از الیاف سلولز که به ویسکوز معروف هستند تولید می شوند. در این فرآیند همچنین اسید با بازسازی سلولز می تواند یک فیلم را تشکیل دهد.

تفاوت نایلون و سلفون در کاربرد
تفاوت نایلون و سلفون در کاربرد

تفاوت نایلون و سلفوندر کاربرد آن ها نیز می باشد. برخی از کاربردهای نایلون و سلفون عبارتند از :

نایلون ها دارای کاربرد تجاری قابل توجهی می باشند. از این محصولات در صنایع پوشاک ، صنایع خودروسازی ، صنایع بسته بندی ، صنایع خودروسازی ، تولید کفپوش و تجهیزات برقی استفاده زیادی می شود. عمده مصرف نایلون در صنایع تبلیغات ، حمل و نقل و بسته بندی است.

از سلفون در صنایع بسته بندی مواد غذایی استفاده زیادی می شود. از این محصول می توان به عنوان روکش میز یا پوشش کتاب و البسه نیز استفاده کرد.

بررسی تفاوت های کلی نایلون و سلفون

تفاوت نایلون و سلفونبیشمار است. برخی از تفاوت های اصلی این دو محصول عبارتند از :

  1. یکی از ویژگی های مهم نایلون سختی ، قابلیت ارتجاعی و استحکام کششی بالای آن است.
  2. نایلون از جنس پلی اتیلن می باشد به همین دلیل سبک است و همین موضوع باعث ایجاد فرق بین سلفون و نایلون شده است.
  3. یکی دیگر از انواع تفاوت نایلون و سلفونشفافیت سلفون می باشد. به همین دلیل از سلفون بیشتر از نایلون برای بسته بندی مواد غذایی و روکش استفاده می شود.
  4. سلفون نسبت به نایلون دارای قابلیت شکل دهی آسانی می باشد.
  5. یکی دیگر از انواع تفاوت نایلون و سلفونبافت نرم تر سلفون می باشد.
  6. سلفون نسبت به نایلون دارای مقاومت بیشتری در برابر پارگی و حرارت است.
  7. چاپ و بسته بندی سلفون و نایلون امکان پذیر است ولی نحوه چاپ روی این محصولات با یکدیگر کمی متفاوت است.
  8. تفاوت نایلون و سلفونمربوط به ظاهر آن ها نیز می شود. سلفون به دلیل اینکه نسبت به نایلون دارای شفافیت بیشتری است باعث جذابیت بخشیدن به بسته بندی محصول یا کالا می شود.

نتیجه گیری :

با مطالعه تفاوت نایلون و سلفونمی توانید اطلاعات مفیدی را در مورد این محصولات بدست آورید. همچنین بهتر است شما قبل از انتخاب نایلون یا سلفون با ویژگی های هر یک از آن ها آشنا شوید سپس برای خرید این محصولات کاربردی اقدام نمایید.

 

پیمایش به بالا