خط تولید سلفون BOPP در ایران

Rate this post

شرکت لفاف مهرآموز یکی از شرکت های تامین کننده انواع سلفون BOPP ‌  و BOPET در کشور است که بهترین و با کیفیت ترین فیلم های بسته بندی از قبیل سلفون BOPP را فراهم کرده و در اختیار مشتریان قرار می دهد. در این مقاله قصد داریم به بررسی خط تولید سلفون BOPP بپردازیم برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

اگر قصد خرید فیلم bopp، opp،bopet ، استرچ فیلم را دارید با شماره ۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵ تماس بگیرید.

 

نقش سلفون BOPP‌ و bopet در صنعت بسته بندی چیست؟

سلفون BOPP‌ و bopet در صنعت بسته بندی شامل طیف وسیعی از سلفون از قبیل فیلم متالایز، سلفون صدفی، فیلم های لیبل بوده و تقریبا همه نیازهای  بخش بسته بندی انعطاف پذیر در کشور را تامین می کند. در گذشته این صنایع نیاز به ارزبری زیادی داشتند اما امروزه این محصولات را با قیمت بسیار مناسب  تولید  می کنیم.

مواد تشکیل دهنده سلفون

سلفون یکی از لوازمی است که در بسته بندی مواد غذایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول از زمان های قدیم وجود داشته است. البته این محصول در گذشته وارداتی بوده است اما امروزه بیش از ۹۰ درصد این محصول در کشور تولید می شود. ما در مقالات متعدد به مزایای سلفون اشاره کردیم.نایلون، نایلکس و همچنین سلفون در مواد تشکیل دهنده با هم تفاوت دارند. سلفون از ماده ای به نام پلی پروپیلن ساخته شده است. این سلفون خاصیت کش سانی و همچنین چسبندگی دارد و باعث می شود که در هنگام بسته بندی مواد غذایی متناسب باشد.

سلفون مواد غذایی چطور تولید می شود؟

خط تولید سلفون BOPP ب مراحل مختلفی طی می شود تا این محصول به مرحله نهایی تولید برسد. در مجموع طی کردن این مراحل به منظور تولید فیلم های پلاستیکی است.

در مجموع برای تولید سلفون از دو روش استفاده می شود. نام این روش کواکستروژن است که به دو گروه کواکستروژن بادی و کواکستروژن ریخته گری طبقه بندی می شود.

تولید انواع سلفون IML – BOPP – CPP – BOPET را بخوانید.

 روش کواکستروژن بادی در تولید سلفون bopp

از این روش عموما خط تولید سلفون BOPP در تولید کیسه زباله ، برای ساخت ساک های مسافرتی، کیسه های پلاستیکی و  استفاده می شود.کو اکستروژن به معنی استفاده همزمان از دو یا چند اکسترودر منفرد و مجزا در تولید یک محصول یکپارچه چند لایه می باشد. این تکنولوژی مستلزم استفاده از یک دای با قابلیت تغذیه هم زمان چند اکسترودر است.

روش کواکستروژن ریخته گری

در روش کواکستروژن ریخته گری فیلم استرچ ساخته می شود. روش کار در این فرایند به اینصورت است که پلاستیک را ذوب کرده و سپس از لای قالب شکاف‌دار بر روی غلتک سرد میریزند. با انجام این کار پلاستیک به طور مجدد سرد شده و به شکل جامد در می‌آید. تولید فیلم به این روش در طی ۶ مرحله صورت می‌گیرد که در ادامه به تشریح آن پرداخته نی شود.

ماده اولیه: مواد اولیه‌ای که در تولید این روش به کار گرفت می‌شود، گرانول پلاستیک پلی اتیلن است  که وزن کم اما کیفیت بالایی دارد.

ریخته‌گری استرچ فیلم: مواد اولیه در این مرحله به نقطه ذوب رسیده و  برای ذوب کردن مواد از هیترهای گرمادهی استفاده می شود.

مرحله سه لایه و استرچ کردن: بعد از مرحله ذوب کردن مواد اولیه ماده ترموپلاستیک را باید اضافه کرد. در این مرحله نیز ارتباط در بین لایه‌های مختلف چسبنده ایجاد شده که این کار نیز با حرارت انجام می‌شود.

سرد کردن مواد مذاب: در این مرحله از تولید نیز مواد ذوب شده را بر روی غلتک‌های مخصوص ریخته تا جریان آب سرد موجود در غلتک‌ها مواد را سرد کنند. هر چقدر سرعت سرد شدن مواد در این مرحله بیشتر باشد، استرچ‌های شفاف‌تری تولید می شوند.

رول کردن مواد تولید شده توسط دستگاه‌های مخصوص: برای انجام این مرحله نیز دستگاه‌های رول جمع کنی در نظر گرفته شده است تا مواد تولید شده را رول و به شکل فیلم بسته بندی درآورد.

بسته بندی: بعد از کنترل کیفیت محصول تولید شده نیز وارد این مرحله شده و استرچ‌های به تولید رسیده در کارتن‌های مخصوص بسته بندی می‌شوند.

تولید فیلم استرچ با جدیدترین تکمولوژی را بخوانید

خط تولید سلفون BOPP در ایران

خط تولید سلفون BOPP (پلی پروپیلن دو محوره) به ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده برای ساخت فیلم های BOPP اشاره دارد. فیلم های BOPP به طور گسترده در صنایع مختلف مانند بسته بندی، لیبلینگ، لمینیت و چاپ استفاده می شود. آنها به دلیل خواص مانع عالی، استحکام کششی بالا، شفافیت نوری و سطح قابل چاپ بسیار ترجیح داده می شوند. چشم انداز آینده بازار خط تولید فیلم BOPP امیدوارکننده به نظر می رسد. انتظار می‌رود که تقاضا برای فیلم‌های BOPP در سال‌های آینده به دلیل افزایش تقاضا برای راه‌حل‌های بسته‌بندی انعطاف‌پذیر، به‌ویژه در صنعت غذا و نوشیدنی، رشد چشمگیری داشته باشد. افزایش تجارت الکترونیک و بخش‌های خرده‌فروشی نیز باعث افزایش تقاضا برای فیلم‌های BOPP برای اهداف بسته‌بندی شده است. علاوه بر این، تمایل رو به رشد به سمت مواد بسته بندی پایدار و سازگار با محیط زیست، تقاضا برای فیلم های BOPP را بیشتر می کند، زیرا آنها قابل بازیافت هستند و ردپای کربن پایینی دارند. بازار همچنین توسط پیشرفت های تکنولوژیکی و نوآوری در خط تولید سلفون BOPP هدایت می شود که منجر به افزایش کارایی و کیفیت تولید می شود.اگر قصد خرید سلفون BOPP از تولیدی در ایران دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی که در قسمت تماس با ما در همین سایت اشاره شده است تماس بگیرید.

چشم انداز تولید فیلم bopp

چشم انداز فعلی بازار خط تولید فیلم BOPP نیز مطلوب است. بازار به دلیل تقاضای شدید صنایع مختلف مصرف نهایی شاهد رشد ثابتی است. منطقه آسیا مانند ایران و کشورهای همسایه بزرگترین مصرف کننده فیلم های BOPP است که عمدتاً ناشی از رشد جمعیت، افزایش درآمد قابل تصرف و تغییر ترجیحات مصرف کننده است. آمریکای شمالی و اروپا نیز سهم قابل توجهی در تقاضای بازار دارند. انتظار می‌رود که معرفی حوزه‌های کاربردی جدید برای فیلم‌های BOPP، مانند پانل‌های خورشیدی و قطعات خودروی الکتریکی، رشد بازار را در آینده نزدیک افزایش دهد. با این حال، عواملی مانند نوسان قیمت مواد خام و نگرانی های زیست محیطی در مورد مواد بسته بندی پلاستیکی ممکن است چالش هایی را برای رشد بازار ایجاد کنند. در نتیجه، انتظار می‌رود بازار خط تولید فیلم BOPP در سال‌های آینده رشدی قوی را تجربه کند، که ناشی از افزایش تقاضا از سوی صنایع مختلف، پیشرفت‌های تکنولوژیکی و روندهای پایداری است. پیش‌بینی می‌شود که بازار در دوره پیش‌بینی‌شده با CAGR درصد رشد کند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله فروش سلفون BOPP‌ از تولیدی را بخوانید

 

 

 

 

 

پیمایش به بالا