دلیل اهمیت بالای بسته بندی مواد غذایی

دلیل اهمیت بالای بسته بندی مواد غذایی

۵/۵ - (۲ امتیاز)

مانند هر صنعت دیگری، صنعت بسته بندی دائماً در حال ارائه راه های جدیدتر و بهتر برای بسته بندی انواع مختلف محصولات است. با توجه به شرایط ویروس کرونا در سال های اخیر، بسیاری از شرکت‌های بسته‌ بندی در محصولات خود را به صورت بسته بندی شده ارایه می دهند این مورد به خصوص در صنعت غذایی بسیار دیده شد که می توان به عنوان مثال به خشکبار و حبوبات اشاره کرد در سال های اخری به شدت حبوبات و خشکبار از حالت فله به حالت بسته بندی شده تغییر کرده است.

بسته بندی ایمن مواد غذایی 

بسته بندی نامناسب کیفیت غذا را پایین و طمع آن را در بسیاری از موارد از بین می برد، دلایل مختلفی برای داشتن بسته بندی منحصر به فرد و خلاقانه مواد غذایی وجود دارد که میتوان به افزایش میزان فروش و جلوه در نمایش بسته بندی اشاره کرد.اصولا جهت بسته بندی مواد غذایی از موادی مانند کاغذ -کارتن-پلی اتیلن – شیشه- فویل آلمینویمی – سلفون OPP – سلفون BOPET – سلفون CPP یل لمینیت این مواد با یکدیگر استفاده می شود. فقط در یک بسته بندی ایمین می توان یک غذا را سالم و بی خطر به مدت بالا نگهداری کرد. بنابراین این در سال های اخیر در صنعت بسته بندی توجه به ایمنی مواد داخل بسته بیشترین توجه شده است.

مواردی که باید در طراحی بسته بندی مواد غذایی در نظر گرفت

علاوه بر ظاهر محصول در قفسه ها، برندها باید در مورد چند فاکتور مهم به مواردی همچون نوع بسته بندی بندی و چاپ روی بسته بندی و… توجه کنند. به عنوان مثال، یکی از مزایای استفاده از بسته بندی پلاستیکی این است که میتوان آن را به صورت یک بسته بندی شفاف تولید کرد تا به صورت کامل داخل بسته بندی مشخص باشد و مخاطب به راحتی محصول را مشاهده کند. اگر محصول شما از نظر بصری جذاب است، بسته بندی شفاف می تواند مشتریان را به خرید ترغیب کند، حتی اگر کالا در لیست خرید آنها نباشد. بسته‌بندی شفاف به‌ویژه برای غذای آماده‌شده، به مشتری اجازه می‌دهد به‌خوبی آنچه را که دریافت می‌کند ببیند و به تصمیم‌ گیری سریع در مارکت ها برسد.

با این حال، جدا از جذابیت بصری، بسته بندی پلاستیکی ایمنی بسیار بالایی به مواد غذایی در برابر فاسد شدن یا جلوگیری از بین رفتن طمع و مزه می دهد. 

مواد بسته بندی مناسب را انتخاب کنید

ظروف بسته بندی مواد غذایی از مواد مختلفی از جمله جعبه، کارتن، کیسه کاغذی، جعبه راه راه، پلی اتیلن، مقوا و فوم ساخته می شود.  در انتخاب فوم و مقوا جهت بسته بندی مواد به موارد زیر دقت کنید:

  • فوم در نگه داشتن غذاهای گرم/سرد در دمای مناسب انتخاب عالی است. با این حال، زیست تخریب پذیر نیست و برای محیط زیست مضر است.
  • وقتی پلاستیک به درستی ساخته شود، محکم است و در برابر نشتی مقاوم است. از سوی دیگر، بسیاری از پلاستیک ها به طور طبیعی تجزیه پذیر نیستند. علاوه بر این، برخی از پلاستیک ها ممکن است سموم را وارد وعده های غذایی شما کنند.
  • مقوا یک ماده زیست تخریب پذیر است که چاپ روی آن بسیار ساده است. از طرف دیگر غذاهای مرطوب می توانند آنها را به نرم کند. داشتن دمای پایدار برای این نوع بسته بندی دشوار است.

بسته بندی مواد غذایی

برای افزایش دید، بسته خود را علامت گذاری کنید ( برندسازی )

هنگامی که تشخیص دادید کدام نوع بسته بندی مواد غذایی برای اهداف شما مناسب است و امیدواریم ظروف یکبار مصرف و قابل استفاده مجدد سازگار با محیط زیست را در اولویت قرار دهید، ممکن است به طور جدی در مورد برند سازی بسته بندی فکر کنید.

صدها نفر با بسته شما را در فضای مجازی یا مغازه ها خواند دید اگر بسته جذاب و به خوبی طراحی نشده باشد، فرصت های فوق العاده ای را برای بازاریابی کسب و کار خود از دست خواهید داد. طراحی منحصر به فرد بسته شما این فرصت را به شما می دهد که با هر مصرف کننده ای که از شما خرید می کند، یک ارتباط احساسی جهت خرید و بازگشت مجدد به محصولاتتان برقرار کنید. مردم از دریافت هدیه لذت می برند. مردم مواردی را ترجیح می دهند که استفاده از آنها ساده باشد. 

نتیجه :

ستاره نمایش باید همیشه غذایی باشد که شما ارائه می دهید. از سوی دیگر، بسته بندی مواد غذایی نباید یک گزینه باشد. بسته بندی را انتخاب کنید که به بهترین وجه مناسب اهداف باشد. ظروف بسته بندی را انتخاب کنید که اطمینان حاصل کند که غذای شما به همان اندازه که باید ظاهر  خوبی داشته باشد و طعم و تازگی را به خوبی نگه دارد. طرح های خلاقانه ای بسازید که با وعده های غذایی مصرف کننده شما مطابقت داشته باشد و در عین حالمانند هر صنعت دیگری، صنعت بسته بندی دائماً در حال ارائه راه های جدیدتر و بهتر برای بسته بندی انواع مختلف محصولات است. با توجه به شرایط ویروس کرونا در سال های اخیر، بسیاری از به عنوان یک بازاریاب برای شما عمل کند.

پیمایش به بالا