ضرورت بسته بندی مواد غذایی

ضرورت بسته بندی مواد غذایی

۵/۵ - (۲ امتیاز)

اهمیت بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی یکی از مراحل مهم و ضروری در فرایند تولید و عرضه محصول به بازار می باشد. بسته‌بندیمواد غذایی باید به گونه ای انجام شود که متناسب با ابعاد و وزن محصول، قابلیت جابجایی نیز داشته باشد. از سوی دیگر، از نظر زیبایی ظاهری و با توجه به ویژگی های مواد غذایی، باید جذابیت بصری و بازار پسند نیز داشته باشد.

در حال حاضر با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی و پیشرفته شدن دستگاه های مختلف دسته بندی، فرایند دسته بندی انواع مواد غذایی؛ توسط ماشین ها و دستگاه های مدرن و پیشرفته انجام می شود.

ضرورت بسته بندی مواد غذایی
ضرورت بسته بندی مواد غذایی

بیشتر مصرف کنندگان، علاوه بر کیفیت و نوع بسته بندی انجام شده، به طراحی و نمای ظاهری بسته بندی نیز توجه می کنند. بنابراین، باید از جدیدترین و بهترین متدها جهت طراحی بسته بندی انواع مواد غذاییاستفاده کرد.

با توجه به اینکه بسته بندی روش مناسبی جهت درج اطلاعات مهم از محصولات غذایی خواهد بود. اطلاعاتی که باید در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد تا نسبت به کیفیت و استاندارد بودن محصول اطمینان حال کنند.

از چه موادی جهت دسته بندی محصولات غذایی استفاده می شود؟

برای بسته بندی مواد غذاییاز مواد اولیه و پرکاربردی مانند سلوفان فلزات، محصولات سلولزی، شیشه، پلاستیک، انواع سرامیک،؛آلومینیوم، لاستیک، چوب، ورقه حلبی و . . . استفاده می شود. با توجه به اینکه، انتخاب هر یک از این مواد باید بر اساس نوع و ویژگی مواد غذایی صورت گیرد؛ تا به شکل استاندارد و کاملاً بهداشتی، محصولات بسته بندی شوند.

تامین انواع سفون bopp و bopet جهت بسته بندی مواد غذایی

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

اهداف مهم جهت بسته بندی انواع مواد غذایی

بسته بندی مواد غذاییبر اساس اهداف مهم زیر انجام می شود.

  • محافظت و نگهداری از مواد غذایی در برابر اکسید شدن و عوامل تخریب مواد غذایی
  • حمل و جابجایی آسان و مطمئن مواد غذایی
  • افزایش بهداشت و حفظ سلامت مواد غذایی و همچنین جلوگیری از ایجاد ضایعات
  • امکان بازاریابی بهتر و افزایش میزان فروش
  • افزایش مدت زمان نگهداری از محصولات غذایی
  • امکان درج اطلاعات مهم از مواد غذایی بر روی بسته بندی
پیمایش به بالا