آینده فیلم BOPA در صنعت بسته بندی چیست؟

آینده فیلم BOPA در صنعت بسته بندی چیست؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تقاضا برای مواد بسته بندی به طور باورنکردنی روز به روز در حال افزایش است. با افزایش تقاضا، تولید کنندگان در سراسر جهان در حال بهبود کیفیت و کمیت محصولات خود هستند.

فیلم های BOPA یکی از پر تقاضاترین مواد بسته بندی هستند. پیش‌بینی می‌شود به دلیل ویژگی‌های استثنایی‌شان در بازار بسته‌بندی انعطاف‌پذیر بهتر عمل کنند.

بیایید به سرعت با هم به جزئیات فیلم BOPA بپردازیم!

معرفی فیلم BOPA

فیلم BOPA مخفف کلمه Biaxially Oriented Polyamide است. این فیلم پلی آمیدی دو محوره با پیشرفته ترین روش های اکستروژن سه لایه و قالب های ریخته گری مسطح تولید می شود.

این رویه ها با جهت گیری قاب تنتر دو مرحله ای ترکیب می شوند تا خواص این فیلم نایلونی محور را افزایش دهند. 

این جهت گیری یک عامل موفقیت حیاتی برای رشد BOPA است. جهت گیری بخشی اساسی از صنعت پردازش پلیمر برای تبدیل تکه های رزین پلاستیکی به فیلم های بسته بندی است.

فیلم پلی آمید به ویژه برای بسته بندی مواد غذایی تازه، غذاهای پخته شده و منجمد، سبزیجات، محصولات آبزی، بسته بندی محصولات کشاورزی، محصولات الکترونیکی و بسته بندی لوازم پزشکی مناسب است.

فیلم BOPA
فیلم BOPA

 

چرا تقاضا برای فیلم BOPA در حال افزایش است؟

افزایش خرید مواد غذایی بسته بندی شده از طریق کانال های فروش فعلی مانند هایپرمارکت ها و سوپرمارکت ها باعث افزایش تقاضا برای فیلم های BOPA شده است.

علاوه بر این، افزایش تجارت الکترونیکی که فروش سریع محصولات غذایی بسته بندی شده را تسهیل کرده است، تقاضای زیادی در بازار ایجاد کرده است.

تقاضای بازار برای فیلمBOPA یک مرحله ای نیز به دلیل نوسانات سریع در تمایل مشتری به سمت وسایل آنلاین خرید مواد غذایی بسته بندی شده است.

در نتیجه، نیاز به راه حل های بسته بندی را افزایش داده است.

با افزایش تقاضا برای وعده های غذایی آماده و میوه ها و سبزیجات کنسرو شده، انتظار می رود که غذاهای فرآوری شده در استفاده از فیلم های BOPA سختگیرانه عمل کنند زیرا ایمنی مشتریان اولویت دارد.

سبک وزن و پایداری ابعادی فیلم BOPA منجر به کاربردهای رو به رشد آن شده است. 

انتظار می‌رود که نوآوری‌ها از نظر توسعه محصول تا توسعه مواد بسته‌بندی، فناوری طراحی و ویژگی‌های مواد بسته‌بندی برای فروشندگان در بازار مفید باشد.

تولید فیلم BOPA

 

۶ دلیل مثبت که چرا مشتریان فیلم BOPA را برای بسته بندی ترجیح می دهند؟

فیلم پلاستیکی پلی آمید دارای خواص مطلوب برای کاربردهای بسته بندی، به ویژه بسته بندی مواد غذایی است.

در ادامه به برخی از ویژگی های این فیلم اشاره می شود که مشتریان را مجبور به استفاده از این فیلم برای بسته بندی کرده است. 

۱. استحکام مکانیکی استثنایی

فیلم پلی آمید جهت دار خواص مکانیکی قابل توجه تری مانند مقاومت در برابر ضربه، سوراخ شدن، ترکیدگی و پارگی را نشان می دهد.

محصولات غذایی فرآوری شده در صورت قرار گرفتن در معرض ناخالصی های بیولوژیکی یا جوی در معرض خراب شدن هستند. بنابراین فیلمBOPA به دلیل استحکام مکانیکی خوب از محصولات غذایی در برابر این آسیب محافظت می کند. 

۲. مقاومت در برابر سایش و ترک (انعطاف پذیر)

فیلم‌های BOPA دفاع فوق‌العاده‌تری در برابر سوراخ شدن و در نتیجه از دست دادن مانع ایجاد می‌کنند.

این ویژگی فیلم BOPA را به گزینه ای عالی برای برنامه های بسته بندی استریل کردن انجماد تا بخار تبدیل می کند.

۳. خواص نوری

فیلم بسته‌بندی نایلونی براقیت سطح فوق‌العاده و شفافیت عالی را ارائه می‌دهد که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربردهایی تبدیل می‌کند که در آن ظاهر بسته‌بندی عالی است.

۴. لمینیت، چاپ، و فلزکاری

فیلم‌های BOPA با پوشش تاج (یک یا هر دو) طرف می‌توانند به فیلم‌های BOPA انرژی سطحی فوق‌العاده‌ای برای جوهر، لمینیت و چسبندگی فلز هستند.

می توانید از فیلم BOPA برای چاپ استفاده کنید تا به چندین بخش خدمات ارائه دهد. به طور مشابه، فیلم های لمینیت BOPA برای صنایع مختلف مناسب هستند.

۵. مانع گاز و عطر

فیلم های BOPA یک مانع گاز و عطر برجسته ارائه می کنند. این ویژگی ها از ترکیبی از مجموعه رزین و فناوری سه لایه co-ex ناشی می شود.

محافظت استثنایی ارائه شده توسط فیلم‌های BOPA در برابر رطوبت و گاز، آن‌ها را به یک راه‌حل بسته‌بندی مطلوب در بین مشتریان تبدیل می‌کند.

۶. مقاومت شیمیایی

فیلم بسته بندی نایلونی مقاومت شیمیایی فوق العاده ای را در برابر بسیاری از حلال های آلی، کودها و سایر مواد شیمیایی تجاری و صنعتی فراوان نشان می دهد.

چاپ فیلم BOPA

 

پیش بینی ها در مورد روندهای بازار آینده فیلم BOPA

پیش بینی های عمده

  • بازار جهانی فیلم پلی آمیدی تا سال ۲۰۲۵ به ۳.۵ میلیارد دلار خواهد رسید. 
  • پیش‌بینی می‌شود که بازار فیلم‌های BOPA در دوره پیش‌بینی سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۳۰ با CAGR 5.4 درصد افزایش یابد.
  • انتظار می‌رود بازار فیلم‌های BOPA تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۱.۵۸ میلیارد دلار برسد.
  • صنعت غذا به عنوان مصرف کننده مهم فیلم های BOPA باقی می ماند و تا سال ۲۰۳۰ افزایش ۱.۸ برابری ارزش اخیر خود را مشاهده می کند.

محرک های اصلی رشد برای بازار فیلمBOPA افزایش تقاضا برای بسته بندی انعطاف پذیر است. دلیل آن، گسترش بازار مواد غذایی و دارویی است.

دلایل دیگر آن عبارتند از استحکام مکانیکی بهتر، شفافیت برتر، مقاومت شیمیایی و خواص ممانعت کننده گاز برجسته در مقایسه با BOPP (پلی پروپیلن دو محوره) و BOPET (فیلم پلی اتیلن ترفتالات دو محوره).

آینده فیلم BOPA در بسته بندی مواد غذایی

در داخل بازار فیلمBOPA، بسته بندی مواد غذایی به عنوان صنعت اصلی مصرف نهایی باقی خواهد ماند. ممکن است به دلیل افزایش تقاضا برای گوشت فرآوری شده، گوشت قرمز و بسته بندی پنیر، حداکثر رشد را مشاهده کنید.

پیش بینی می شود که اروپا و آسیای شرقی متقابلاً با ۵۲ درصد در بازار جهانی بر بازار فیلم BOPA حکومت کنند. 

نتیجه

با افزایش صنعت بسته بندی، تقاضا برای فیلم های بسته بندی افزایش یافته است. با توجه به بهترین ویژگی های ارائه شده توسط فیلم BOPA، بهترین شهرت را در صنعت بسته بندی به دست می آورد.

تقاضای حیاتی فیلم BOPA در صنایع بسته بندی مواد غذایی و دارویی است. همچنین پیش بینی می شود که فیلم BOPA در آینده به ارتقای جایگاه خود در بازار جهانی ادامه دهد. 

 

پیمایش به بالا