طراحی و چاپ کاتالوگ در سال 1401- 1402

طراحی و چاپ کاتالوگ در سال ۱۴۰۱- ۱۴۰۲

۵/۵ - (۳ امتیاز)

طراحی و چاپ کاتالوگ در سال‌های اخیر یکی از روش‌های موثر در دیده شدن هر برند و افزایش تعداد مشتریان می‌باشد. طراحی و چاپ کاتالوگ برای محصولات و خدمات یک شرکت اگر به درستی و در فضا و زمان مناسب انجام شود، می‌تواند اثرات مثبت گسترده‌ای در معرفی آن کسب و کار داشته باشد. همانطور که می‌دانیم فرآیند برندسازی یکی از دغدغه‌های مهم برای هر کسب و کار می‌باشد؛ چاپ کاتالوگ، بروشور، پوستر، تراکت و… از جمله اقداماتی هستند که در برندسازی کاربرد دارند. چاپ کاتالوگ جزو روش‌هایی است که هم برای تبلیغات و برندسازی و هم برای اطلاع‌رسانی جامع به مخاطبان کاربرد دارد. به همین دلیل اکثر کسب و کارهای بزرگ، برای محصولاتشان از چاپ کاتالوگ استفاده می‌کنند. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و اطلاعات کاتالوگ‌ها همچنین محصولات کاربردی برای نمایشگاه‌ها می‌پردازیم.

ویژگی‌های یک کاتالوگ استاندارد

توصیه می‌شود قبل از طراحی و چاپ کاتالوگ تبلیغاتی خود حتما از تجربه کارشناسان مجرب مجموعه چاپ صبح آگهی استفاده کنید و پس از کسب آگاهی لازم، با رعایت اصول طراحی کاتالوگ و محتوای کاتالوگ مناسب سفارش چاپ کاتالوگ خود را ثبت کنید. یک کاتالوگ ویژگی‌های خاصی را دارد که در ادامه مختصرا به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

اندازه های استاندارد کاتالوگ

  1. کاتالوگA4(21 در ۲۹ سانتی‌متر)
  2. کاتالوگA5(21 در ۱۴ سانتی‌متر)
  3. کاتالوگ وزیری(۲۱ در ۱۷ سانتی‌متر)
  4. کاتالوگ خشتی کوچک(۱۹ در ۱۹ سانتی‌متر)
  5. کاتالوگ خشتی بزرگ(۲۳ در ۲۳سانتی متر)
  6. کاتالوگ پالتویی(۱۲ در ۱۷ سانتی متر)

کاغذ مناسب

برای چاپ کاتالوگ عموما از انواع کاغذهای گلاسه (مات – براق ) استفاده می کنند که با توجه به تعداد صفحات از گرماژ مختلف برای جلد و صفحات استفاده می شود . برای چاپ کاتالوگ با ویژگی های خاص علاوه بر کاغذ گلاسه از کاغذهای کتان ، تحریر و کالک نیز استفاده می‌شود. برای صفحات داخلی از گرما ۴۵ تا ۳۵۰ گرم و برای جلد آن اغلب از ۲۵۰ یا ۳۰۰ گرم می‌توان استفاده کرد.

روش های چاپ کاتالوگ

چاپ کاتالوگ در تعداد پایین با استفاده از تکنولوژی چاپ دیجیتال و چاپ کاتالوگ در تیراژهای بالا با استفاده از ماشین‌های چاپ افست انجام می‌شود.  در چاپ دیجیتال کاتالوگ محدویت هایی مانند اندازه شیت یا فرم چاپی و برجسته سازی موضعی وجود دارد اما از طرفی مزایای خاص خود را هم مانند عدم نیاز به لیتوگرافی و ساخت فیلم و زینک و یا امکان چاپ به صورت مستقیم و فوری را دارد.

خدمات تکمیلی پس از چاپ کاتالوگ

  1. برجسته کردن : برای جلب توجه مخاطب در چاپ قسمتی از کار ( لوگو ، برند ، شعار و …) را برجسته می شود که با توجه به ضخامت و نوع کاغذ این برجسته شدن نیز متغییر می باشد.
  2. امباس یا بافت دار کردن کاغذ: امباس روش نسبتا جدیدی در صنعت چاپ بشمار می آید که با خلق نقش های برجسته بر روی سطح کاغذ بصورت کلی و یک دست آن را از حالت ساده به طرح دار تغییر می دهد.
  3. برش‌های خاص : با طراحی و ساخت قالب تیغ برش با شکل های هندسی متغییر بر روی کار چاپ شده امکان پذیر می باشد .

خدمات تکمیلی پس از چاپ کاتالوگ

اطلاعات موجود در کاتالوگ

  1. خلاصه ای از معرفی، عملکرد و تاریخچه و حوزه فعالیت کسب و کار
  2. معرفی افتخارات و امتیازات برند و رتبه های تولید مثل iso های موجود
  3. معرفی و توضیح کامل درباره محصولات و خدمات
  4. درج تمامی جزئیات و اطلاعات و همچنین راهنمایی صحیح مخاطبان (درج مشخصات فنی، روش استفاده، قابلیت‌های خاص و…
  5. وجود تصاویر باکیفیت از محصولات و خدمات
  6. مقایسه هر محصول یا خدمات با نمونه های مشابه قدیمی و توضیح مزایا و معایب هر یک
  7. استفاده از طرح و قالب‌های گرافیکی خلاقانه و به روز برای جلب توجه مخاطب
  8. ذکر آدرس، ایمیل، آدرس وب سایت، شماره تلفن و… در راستای برقراری ارتباط بیشتر با مخاطب

برندسازی و برندینگ به کمک کاتالوگ

تبدیل شدن به یک برند حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین نتایجی است که از چاپ کاتالوگ، به دست می‌آورید. در واقع زمانی که طراحی به درستی و طبق اصول و استانداردها صورت بگیرد و بازار هدف به درستی انتخاب شود همچنین کاتالوگ در فضای مناسبی به مخاطب ارائه شود، در کنار نتیجه اصلی که همان فروش محصول و افزایش مشتری است ، برندسازی و تقویت برند شما نیز انجام خواهد شد.

هدف از چاپ کاتالوگ برای نمایشگاه‌ها

هدف از چاپ کاتالوگ برای نمایشگاه‌ها

گفتنی است که همه ساله در فصل‌های مختلف سال نمایشگاه‌هایی برای اصناف مختلف در سراسر جهان و ایران برگزار می‌شود. نمایشگاه ها با توجه به بازخورد مثبتی که برای کسب وکارها دارند به یکی از اقتصادی‌ترین و اثربخش‌ترین راه‌های بازاریابی تبدیل شده‌اند. اغلب کسب‌وکارها در نمایشگاه‌ها برای معرفی کامل خود به بازدیدکنندگان، چاپ کاتالوگ را انتخاب می‌کنند که به طور کلی می‌توان گفت هدف از طراحی کاتالوگ ارائه آگاهی های لازم و ضروری به مخاطب است که ضمن معرفی کالا و خدمات، هدف تبلیغاتی نیز دارد. اثر تبلیغاتی کاتالوگ بسیار است و در انتخاب و تغییر سلیقه مخاطب نقش بسیار دارد.  این انتخاب اهداف خاصی را دنبال می‌کند؛ این اهداف شامل برندسازی، معرفی جامع محصولات و خدمات و همچنین  جذب مشتریان جدید و اعتماد مشتریان قدیمی می‌باشد.

محصولات نمایشگاهی دیگر

 

در کنار چاپ کاتالوگ محصولات دیگری در نمایشگاه‌های بین المللی از جمله‌ هدایای نمایشگاهی مانند خودکار تبلیغاتی، ساک دستی تبلیغاتی، لیوان تبلیغاتی و سایر محصولات تبلیغاتی مانند بروشور، کارت ویزیت و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌تولنید برای مشاهده‌ی هدایای نمایشگاهی صبح آگهی به وبسایت این مجموعه به مراجعه کنید. در اداامه به برخی از کاربردی ترین این هدایا برای نمایشگاه اشاره می‌کنیم.

خودکار تبلیغاتی

همانطور که گفتیم یکی از هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی که توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها ارائه می‌شود خودکار تبلیغاتی می‌باشد. اغلب خودکار تبلیغاتی در نمایشگاه‌ها در کنار دیگر هدایا ارائه شده و یک نوع مکمل برای دیگر هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی محسوب می‌شود. از خودکارهای فلزی و پلاستیکی که قیمت‌های متفاوتی هم دارند با چاپ نام برند در رنگ‌های متفاوت روی آن‌ها در نمایشگاه استفاده می‌شود. این خودکارهای تبلیغاتی اغلب با بروشور یا کاتالوگ یا کارت ویزیتی که معرف سازمان یا شرکت هدیه دهنده است به مخاطبان و مشتریان در نمایشگاه به عنوان یادبود اهدا می شود.

چاپ سررسید یا سالنامه

سررسید یا سالنامه

 

در نمایشگاه‌های روزهای پایانی سال برگزار می‌شود موسسات سعی می‌کنند که به مشتریان و بازدیدکنندگان خود هدیه‌ای ارائه کنند که مناسب فضای نوروز نیز باشد که یکی از این هدایا نمایشگاهی چاپ سررسید یا سالنامه است. سررسیدها  امروزه بخاطر قیمت مناسبی که دارند برای شرکت‌ها به صرفه هستند و برای بازدیدکنندگان نمایشگاه می‌تواند هدیه‌ای پرکاربرد باشد. اغلب افرادی که این هدایای نمایشگاهی را را می‌گیرند درحال آشنایی با موسسات شرکت‌کننده در نمایشگاه و خدمات آن‌ها هستند. پس از دریافت سررسید با مطالعه‌ی اطلاعات چاپ شده در آن سعی می‌کنند با آن مجموعه بر حسب نیاز خود در ارتباط باشند.

سخن آخر

موسسات شرکت‌کننده در نمایشگاه باید از ارائه تبلیغات درست در نمایشگاه‌ها آگاه باشند. نکته حائز اهمیت این است که بتوانید با هر میزان بودجه‌ای برای اهداف بازاریابی که در نظر گرفته‌اید بیشترین بازدهی را به دست آورید. شما می‌توانید با چاپ کاتالوگ و یا هدایای تبلیغاتی مناسب مشتریان زیادی را جذب کنید. شرکت صبح آگهی با چندین سال سابقه در طراحی هدایای تبلیغاتی خاص و چاپ انواه محصولات تبلیغاتی با بهترین متریال و مناسب‌ترین هزینه یکی از تولیدکنندگان موفق در این عرصه است.برای دیدن محصولات تبلیغاتی به سایت صبح آگهی مراجعه کرده و برای پاسخگویی به سوالات خود با مشاورین در ارتباط باشید.

 

پیمایش به بالا