آیا ما واقعاً می دانیم که چند لایه در بسته بندی ما قرار می گیرد؟ 

در سطح روزمره، ما همیشه به انواع مختلف بسته بندی که در محصولات یا ملاحظات برتر در مورد طراحی بسته بندی می پردازند فکر توجهی نداریم.

به همین دلیل است که ما لایه‌ های بسته‌ بندی را با جزئیات بیشتری برای این مقاله بررسی می‌کنیم و اینکه چگونه بسته‌ بندی اولیه و ثانویه و  به ارزش محصول شما می‌افزاید و آن را ایمن نگه می‌دارد.

بسته بندی اولیه چیست؟

تعریف ساده: بسته بندی که در تماس مستقیم با محصول است. 

این موردی است که محصول شما را قبل از رسیدن به قفسه ها و مصرف کنندگان در بهترین شرایط ممکن نگه می دارد. 

بسته بندی اولیه را به عنوان چشم انداز بازاریابی خود برای محصولات در نظر بگیرید. 

بسته بندی اولیه چیست؟

بسته بندی اولیه به عنوان یک ابزار ارتباطی عمل می کند زیرا محصول شما را نشان می دهد و حاوی اطلاعات مهمی است مانند :

  • تاریخ های انقضا
  • عناصر تشکیل دهنده
  • هشدارها 

به طور کلی، هدف بسته‌ بندی اولیه این است که بسته‌ بندی به برند پایبند باشد و بازتابی از شرکت باشد و در عین حال اطلاعات مهمی را که مشتریان باید بدانند معرفی می‌کنند. 

گرایش های جدیدتر در بسته بندی اولیه به سمت رویکرد مینیمالیستی و انتخاب گزینه های سازگار با محیط زیست در صورت امکان می روند. 

انواع بسته بندی اولیه عبارتند از:

  • سلفون ها
  • بطری ها
  • قوطی ها
  • کیسه ها
  • جعبه ها

اگرچه این فهرست جامعی نیست، اما به شما ایده می‌دهد که بسته‌ بندی اولیه چقدر تنوع دارد.

البته، نوع بسته بندی اولیه مورد استفاده به صنعت و محصول بستگی دارد، اما اینها برخی از اشکال رایج آن هستند. 

بسته بندی ثانویه چیست؟

بیایید اکنون به بسته بندی ثانویه یا همانطور که گاهی اوقات شناخته می شود بسته بندی گروهی نگاه کنیم.

بسته بندی ثانویه حول کنار هم قرار دادن انواع مختلف اشکال بسته بندی اولیه و تثبیت آنها می چرخد. 

بنابراین، به عنوان مثال، محصول شما را می توان در یک شیشه بسته بندی کرد و در یک جعبه مقوایی کوچک قرار داد. 

سپس آن جعبه به همراه بسیاری از جعبه‌های محصول دیگر در یک جعبه بزرگ قرار داده می‌شود تا به یک فروشنده عمده‌ فروش ارسال شود. 

بسته بندی ثانویه با در نظر گرفتن مصرف کننده طراحی نشده است. 

در عوض، برای آسان‌تر کردن کالا برای حمل، و ذخیره‌سازی بدون متحمل شدن خطر آسیب تمرکز می‌کند. 

بنابراین، بسته بندی ثانویه باید با در نظر گرفتن لجستیک طراحی شود.

انواع بسته بندی ثانویه

همچنین باید با درک روشنی از حمل محصول و نحوه کاهش خطرات در طول مسیر طراحی شود. 

در حالی که نیازی به مارک تجاری کامل ندارد، بسته بندی ثانویه باید شناسایی محصول داخل آن را در یک نگاه آسان کند.

انواع بسته بندی ثانویه

  • جعبه های راه راه بزرگ
  • کیسه های پستی
  • سطل ها

اهمیت لایه‌ های بسته‌ بندی

بسته بندی نقش بزرگی برای محصولات درون فروشگاهی و تجارت الکترونیک ایفا می کند. 

همانطور که مشتریان بیشتر به تجارت الکترونیک وابسته می شوند، محصولات باید در مقابل تدارکات، حمل و نقل به خوبی عمل کنند و بدون آسیب به مشتریان و فروشگاه ها برسند. 

به همین دلیل است که درک انواع مختلف لایه های بسته بندی برای بهینه سازی هزینه ها و کارایی بسیار مهم است. 

با این حال، بسته به محصول و صنعت، شناسایی انواع بسته بندی مناسب بدون کمک کارشناسان بسته بندی می تواند چالش برانگیز باشد .

علاوه بر این، کسب و کارها نیز باید پایداری را در نظر بگیرند. 

داشتن یک بسته بندی پایدار تنها به معنای استفاده از مواد سازگار با محیط زیست نیست، بلکه به معنای تولید کمترین زباله ممکن در هنگام در نظر گرفتن هر لایه است. 

ملاحظاتی برای لایه‌ های بسته‌ بندی شما 

هنگام ارزیابی بسته بندی اولیه، به این فکر کنید که چگونه می تواند از کیفیت محصول محافظت کند و در عین حال به شما کمک کند تا یک تجربه برند برای مشتریان ایجاد کنید. 

شما باید راه حل هایی را انتخاب کنید که حداکثر محافظت را از محصولات، به ویژه در هنگام در نظر گرفتن بسته بندی ثانویه، فراهم کنند. 

زمانی که به راه حل های بسته بندی برای هر لایه نگاه می کنید، باید تمام بسته بندی ها را از نظر بصری سازگار و مرتبط با نام تجاری خود نگه دارید. 

در حالی که بسته بندی ثانویه ممکن است متوجه مصرف کنندگان نباشد، ارائه به فروشندگان و شرکت های لجستیک با یک تجربه ذخیره سازی و حمل و نقل راحت و آسان، همچنین می تواند اعتبار برند شما را بالا ببرد. 

بسته بندی چند لایه
بسته بندی چند لایه

در حال حاضر بسته بندی محصول چگونه است؟

چگونه ذخیره خواهد شد؟ 

فرآیندهای مختلفی که محصولات از تولید کننده به مشتری منتقل می شوند چیست؟ 

آیا بازخورد قبلی وجود دارد که کسب و کار شما بتواند در لایه های بسته بندی گنجانده شود؟ 

چگونه می توانید محصول خود را در یک بازار رقابتی از دیگران متمایز کنید؟

اینها تنها چند سوال هستند که باید در طراحی لایه های بسته بندی خود در نظر بگیرید. 

پاسخ ها بسته به نوع محصول شما متفاوت خواهد بود، اما این موارد به شما یک نقطه شروع برای ایجاد یک راه حل بسته بندی جامع بر اساس ویژگی های محصول می دهد. 

ایجاد تعادل در شکل و عملکرد اغلب یک چالش برای مشاغل است، اما در اینجاست که درک انواع مختلف لایه های بسته بندی مطرح می شود. 

هرچه بیشتر بتوانید انواع بسته بندی های مختلف و ارزشی که ارائه می دهند را شناسایی کنید، طراحی با در نظر گرفتن حمل محصولتان آسان تر خواهد بود.