نحوه تعمیر گلس اپل واچ چگونه است؟

نحوه تعمیر گلس اپل واچ چگونه است؟

۵/۵ - (۶ امتیاز)

ساعت های هوشمند اپل واچ کیفیت قابل توجهی را می توانند از خود به نمایش بگذارند. در نگاه اول امکان دارد این ساعت تنها یک ساعت معمولی به نظر برسد ولی ویژگی های فوق العاده ای مانند اندازه گیری میزان کالری مصرفی و نرم افزارهای سنجش ضربان قلب، در آن قرار گرفته است.

این ویژگی ها ساعت های اپل واچ را جزو یکی از مدرن ترین تولیدات بشر قرار داده است. به همین دلیل در صورت بروز هرگونه مشکل برای این ساعت های هوشمند، کاربران باید از تعمیرات تخصصی اپل واچ بهره مند شوند. در این مقاله سعی داریم از چگونگی کاهش هزینه ها و دسترسی به قطعات اورجینال سخن بگوییم و همچنین تمامی چالش های پیش رو جهت تعمیرات گلس اپل واچ و مراحل تعمیر را دراختیارتان قرار خواهیم داد؛ پس با ما باشید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

گلس چیست؟

قبل از اینکه به تعویض و تعمیر گلس اپل واچ شکسته بپردازیم، بهتر است بدانیم که منظور از گلس چیست؟ در اصطلاح عامیانه، لایه محافظی که برای جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی ساعت هوشمند، تهیه و بر روی صفحه نمایش نصب می کنند گفته می شود. اما در اصطلاح تخصصی منظور از گلس اپل واچ چیز دیگری است. صفحه نمایش اپل واچ متشکل از یک فریم (ردیاب تاچ، گلس و ال سی دی) است.

گلس یک شیشه نسبتاً ضخیم که روی ال سی دی پرس شده است، پس صفحه ال سی دی در تماس با فضای خارجی نیست. یعنی هنگامی که شما با انگشت صفحه نمایش اپل واچ را لمس می کنید به طور مستقیم ال سی دی را لمس نخواهد کرد؛ بلکه گلس لمس می شود.

تعویض و جداسازی گلس اپل واچ توسط کاربر ممنوع!

اگر قصد تعمیر گلس اپل واچ را دارید هرگز خودتان اقدام به این کار نکنید؛ زیرا تعویض و جداسازی آن توسط کاربر به راحتی قابل انجام نیست و برای این کار از دستگاه های به خصوصی استفاده می شود.

بنابراین تعویض گلس اپل واچ برخلاف تصور افراد کار ساده ای نیست و نیازمند به کارگیری ابزارهای با دقت بالایی هستند. توجه داشته باشید که همه مراکز تعمیراتی این دستگاه ها را ندارند، پس توصیه می شود آن را به نمایندگی های اپل بسپارید.

البته اگر قصد خرید این ساعت هوشمند را دارید بهتر است بدانید که اپل عموماً برای تولید ساعت هوشمند، از گلس با جنس گوریلا گلس استفاده خواهد کرد. مقاومت این گلس، در تماس با اشیای نوک تیز بسیار بالا است و از خراشیده شدن جلوگیری می کند.

هزینه تعمیر اپل واچ

یکی از مشکلاتی که اغلب کاربران با آن مواجه هستند، تعویض و یا تعمیر گلس اپل واچ است. گاهاً برای تعمیرات اپل واچ نیازیبهتعویضالسیدینیست؛یعنیتنهاباتعویضگلسمشکلرفعخواهدشد. بنابراینبهتراستقبلازهراقدامی،باتعمیرکارنمایندگی مشورت کنید تا هزینه های اضافی به شما تحمیل نشود.

اپل واچ در نسخه های مختلف و مدل های متنوع تولید می شود و هرچه کیفیت بیشتر باشد، قیمت بیشتری نیز دارد.

چالش های اصلی اپل واچ

معمولاً یک کاربر با مراجعه به نمایندگی های تعمیرات اپل واچ مشکلات مشخصی از جمله تعمیر گلس اپل واچ را شرح می دهد. چالش های اصلی، تعمیر اپل واچ دقیقاً مانند تعمیرات موبایل آیفون، خاص و نیاز به تخصص دارند.

  نحوه تعمیر گلس اپل واچ چگونه است؟ 

تجربه و تخصص تعمیرکار

با وجود اینکه ساعت های هوشمند اپل در ایران عمر زیادی ندارند اما عیب یابی تخصصی، با کیفیت بالا نیاز به تجربه و تخصص دارد. طبیعتاً تعمیرکاران اپل از قبل آموزش های تخصصی لازم را دیده اند و می توانند با بهترین کیفیت به تعمیر گلس این ساعت های هوشمند بپردازند.

دسترسی به قطعات اورجینال

در ایران برای تعمیر گلس اپل واچ، نباید انتظار داشت از مغازه تعمیرات موبایل قطعه اورجینال پیدا شود. دسترسی به قطعات اورجینال یکمزیتعالیبرایکاربراناپلواچبهشمارمیآید.

با توجه به کیفیت بی نظیری که قطعات اورجینال دارند عدم دسترسی به آن می تواند از کیفیت کار تعمیرکار کم کند. بنابراین توصیه می شود قطعات اورجینال از خود نمایندگی های اپل واچ تهیه شود؛ زیرا خود وارد کننده مستقیم قطعات اورجینال هستند.

در چه صورتی می توان در هزینه تعمیرات اپل واچ صرفه جویی کرد؟

برای تعمیر گلس اپل واچ لزوما نباید هزینه زیادی کرد. منظور از تعویض گلس اپل واچ به فرایندی که گلس روی ال سی دی این ساعت هوشمند تعویض شود گفته می شود. در واقع قرار نیست کار اضافی روی دستگاه انجام شود، یعنی ال سی دی و تاچ به همان صورت قبل می ماند و نیازی به تعویض و تعمیر آن ها نیست.

این روش در صورتی کاربرد دارد که، روی صفحه نمایش ساعت ترک بردارد و یا شکسته شود، ولی در کارکرد تاچ و ال سی دی هیچ گونه اختلالی ایجاد نشده باشد. در این صورت می توان از تعمیر گلس شکسته اپل واچ به عنوان روش تعمیر اصلی استفاده و از هزینه تعمیرات کم کنید.

 

مراحل تعویض گلس اپل واچ

 

  • ابتدا باید توجه داشت که یک تعمیرکار با تجربه تاچ ، ال سی دی و اپل واچ یا همان صفحه نمایش را جدا کند.
  • در گام دوم باید با استفاده از دستگاه خاصی، گلس آسیب دیده از روی صفحه نمایش اپل واچ جدا شود، سپس تعمیرکار یک گلس جدید را موقتا روی آن نصب کند. پس از اتمام این مرحله اگرچه گلس تعویض شده است، ولی حباب های هوایی بین فضای ال سی دی و گلس به وجود آمده است.
  • در مرحله پایانی جهت از بین بردن حباب های هوا، اپل واچباید در دستگاه خاصی قرار داده شود؛ بدین صورت حباب ها از بین می روند.

سخن پایانی

اپل واچ یا ساعت هوشمند وسیله ای گران قیمت و لوکس است و در صورت نیاز به تعمیر باید به نمایندگی ها مراجعه کنید؛ به دلیل اینکه اگر آن را به یک تعمیرکار مبتدی بسپارید به احتمال زیاد به آن آسیب بیشتری برساند و باعث هزینه های بیشتری نیز شود. ممکن است دیگر قابل استفاده نباشد و به عمر ساعت تان پایان دهد.

 

پیمایش به بالا