نحوه عملکرد چاپ فلکسوگرافی: راهنمای گام به گام

نحوه عملکرد چاپ فلکسوگرافی: راهنمای گام به گام

۵/۵ - (۴ امتیاز)

چاپ فلکسوگرافی سالهاست در همه کشورها مورد استفاده است. می‌توانید نمونه‌هایی از آن را روی بسته‌بندی‌های آب نبات، کیسه‌های آب نبات، کیسه‌های میان وعده، برچسب‌ها، جعبه‌های غلات، بطری‌های شامپو پلاستیکی، برچسب‌های دارویی دو طرفه با قابلیت پوست کندن، در نوت‌بوک‌ها، پدهای قانونی، و تقویم‌های رومیزی خود مشاهده کنید.

تقریباً هر چیزی که امروزه چاپ می شود را می توان به صورت فلکسوگرافی تولید کرد.

ممکن است جادویی به نظر برسد، اما مراحل چاپ فلکسو به بهترین وجه به عنوان یک علم طراحی شده با دقت توضیح داده می شود، که محصول چاپی نهایی را تولید میکند که هم زیبا و هم کاربردی است.

چاپ تا ۶ رنگ با دستگاه فلکسو ایتالایی سیلندر مرکز

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

همین حالا تماس بگیرید

 فرآیند چاپ فلکسوگرافی چگونه کار می کند

تولید این محصولات به طور کلی ۳ مرحله دارد:

۱. آثار هنری ( فن در صنعت)

اولین قدم در چاپ فلکسوگرافی، طراحی آثار هنری شماست. ایجاد طرحی متناسب با مشخصات مورد نیاز برای تولید چاپ نهایی مورد نظر می تواند چالش برانگیز باشد. عدم اثبات کامل آثار هنری می تواند منجر به اشتباهات پرهزینه شود.

نحوه عملکرد چاپ فلکسوگرافی: راهنمای گام به گام
نحوه عملکرد چاپ فلکسوگرافی: راهنمای گام به گام

۲. مواد بستر تغذیه شده تحت وب

طراحی نورد دستگاه چاپ فلکسوگرافی اجازه می دهد تا مواد زیر لایه پیوسته (به صورت رول) از طریق دستگاه تغذیه شوند.

این ویژگی فلکسوگرافی چیزی است که فرآیند چاپ مداوم را امکان پذیر می کند که می تواند به سرعت های بالا دست یابد، دقت را حفظ کند و به طور کارآمد چاپ های بزرگ تولید کند.

۳. دستگاه چاپ فلکسوگرافی

  • باز کردن و وارد کردن– یک رول از بستر به دستگاه چاپ وارد می شود. برای جلوگیری از چروک شدن، شکستگی ، باید دقت کرد.
  • سیستمجوهر افشانی Doctor Blade Enclosed – یک پمپ چرخشی مداوم محفظه محصور را با جوهر پر می کند. جوهر به رول آنیلوکس منتقل می شود و اضافی آن توسط تیغه خارج می شود. جوهر در حین چاپ به داخل و خارج سیستم بسته می شود.
  • غلتکمرکب آنیلوکس – حاوی سلول های میکروسکوپی است که لایه نازکی از جوهر را از سیستم جوهر به حامل تصویر حمل
  • می کند.
  • حامل تصویر و سیلندر قالب – حامل تصویر تصویر را به زیرلایه منتقل می کند.
    پرس فلکسوگرافی بستر را بین حامل تصویر و سیلندر قالب گیری می کشد. به طور همزمان، سیلندر قالب گیری دقیقاً فشار مناسبی را روی ماده نگه می دارد.
  • خشک کردن – بستر از میان بخش‌های بدون غلتک و بدون صفحه می‌پیچد تا جوهر خشک شود. بسته به تعداد رنگ‌های مورد استفاده، بستر ممکن است از چندین حامل تصویر، استوانه‌های قالب‌گیری و بخش‌های خشک‌کننده در یک چاپ واحد (یکی در هر رنگ) عبور کند.
  • Outfeed و Rewind– آخرین مرحله در یک ماشین چاپ فلکسوگرافی، خروجی و بازپیچ است، جایی که یک بستر دوباره برای آماده شدن برای قالب برش پیچیده می شود، که چاپ های جداگانه را از هم جدا می کند.

چاپ انواع سلفون opp

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

مزایای دستگاه چاپ لیوان کاغذی فلکسوگرافی
دستگاه چاپ فلکسو
دستگاه چاپ فلکسو

رده بالا برای  صنعت PAPER CUP ، فلکسوگرافی معمولاً به عنوان چاپ فلکسو شناخته می شود که از نسخه قابل انعطاف چاپ جوهر از طریق غلتک جوهر استفاده می کند. صفحه چاپ به طور کلی از یک صفحه رزین حساس به نور با ضخامت ۱-۵ میلی متر استفاده می کند. از آنجایی که جوهر مورد استفاده در چاپ فلکسوگرافی با نیاز محیط سبز مطابقت دارد، به طور گسترده ای در بسته بندی و چاپ مواد غذایی با چشم اندازهای امیدوارکننده استفاده شده است.

چاپ طلایی Bopet

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

لیوان های کاغذی چگونه تولید می شوند؟

امروزه استفاده از لیوان های کاغذی به دلیل مزایای مختلف در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این لیوان ها نوعی لیوان یکبار مصرف هستند که معمولا برای نوشیدنی استفاده می شود. امروزه از این لیوان ها در همه جا، در مدارس، ادارات، بیمارستان ها، رستوران ها و حتی در سفر استفاده می شود. تولید لیوان های کاغذی در اوایل دهه ۱۹۰۰ آغاز شد. دلیل اصلی تولید لیوان های کاغذی، توقف استفاده از لیوان های پلاستیکی و جلوگیری از شیوع بیماری های ناشی از آن بود. این لیوان‌ها لیوان‌های غیرقابل استفاده هستند و بنابراین از انتشار میکروب‌ها و بیماری‌ها جلوگیری می‌کنند. شرکت های تولیدی لیوان کاغذی از دستگاه پیشرفته ساخت لیوان کاغذی برای تولید این لیوان ها به صورت عمده استفاده می کنند.

فناوری سروو درایو

مجهز به موتور سروو درایو، از تغییر شکل مکانیکی احتمالی تجهیزات انتقال شفت بلند جلوگیری می کند.

سیستم ثبت نام خودکار

یکی از مهمترین چیزهایی که برای شروع واقعی کسب و کار به آن نیاز دارد، یک ماشین ساخت لیوان کاغذی از لحاظ فنی پیشرفته است. ماده اولیه تولید لیوان کاغذ است؛ بنابراین رول های بزرگ کاغذ همان چیزی است که شما نیاز دارید. سپس کاغذ را در دستگاهی فرو می‌برند که آن را به ورقه‌های کوچک می‌شناسند و هر تخت یک تکه فنجان می‌سازد و اندازه آن نیز با اندازه تخت مشخص می‌شود.

 

در بازار، تعدادی از تولیدکنندگان ماشین وجود دارند که دستگاه های تولید لیوان کاغذی را ارائه می دهند. با این حال، شما باید سازنده ای را انتخاب کنید که چندین سال مهارت در تهیه طیف گسترده ای از دستگاه های تولید لیوان کاغذی دارد. یک تولید کننده برتر ماشین، ماشین هایی را ارائه می دهد که توسط متخصصان بسیار آگاه ساخته و طراحی شده اند. شما باید به دنبال دستگاهی با عملکرد آسان، عملکرد قابل اعتماد، خدمات طولانی مدت باشید.

آینده چاپ فلکسوگرافی

چاپ و بسته بندی جدایی ناپذیر است ، صنعت بسته بندی انعطاف پذیر موقعیت غالب در صنعت بسته بندی را اشغال می کند ، وضعیت کلی صنعت چاپ در همان زمان بر توسعه صنعت بسته بندی تأثیر می گذارد.

تا آنجا که در وضعیت فعلی بازار، موانع ورود صنعت بسته بندی انعطاف پذیر در حال افزایش و بالاتر شدن است، بر توسعه شرکت بسته بندی نرم و به ویژه تجهیزات چاپ بسته بندی انعطاف پذیر آن تأثیر می گذارد . بر اساس نیاز به تجهیزات صنعت چاپ بسته نرم، تجهیزات چاپ فلکسو به تدریج جایگزین گراور محور مکانیکی در فرآیند چاپ شده است، استفاده از چاپ فلکسو توسعه طولانی مدت در چین خواهد داشت. چاپ فلکسوگرافی یک روش چاپ نسبتا سازگار با محیط زیست است، توسعه آینده چاپ انعطاف پذیر در صنعت کیسه های نرم با فناوری بالغ و محبوبیت مفهوم حفاظت از محیط زیست غیرقابل ارزیابی خواهد بود، روش اصلی چاپ صنعت بسته بندی انعطاف پذیر اولویت را با چاپ فلکسو خواهد داد.در کشورهای پیشرفته مانند آمریکا و اروپا، چاپ انعطاف پذیر به سرعت توسعه یافت، بسته بندی و چاپ از چاپ گراور و افست به چاپ انعطاف پذیر تغییر یافته است، در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از مواد بسته بندی از روش چاپ فلکسو استفاده می شود.

پیمایش به بالا