نقد و بررسی فیلم bopet و پلی استر

Rate this post

فیلم bopet و پلی استر محبوب ترین فیلم های مورد استفاده در صنعت بسته بندی هستند. آنها دارای کاربردهای مختلفی از بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی گرفته تا کاربردهای صنعتی و مصرفی استفاده می شوند. در این مقاله نقد و بررسی فیلم پلی استر  و bopet می پردازیم. اگر قصد خرید انواع فیلم پلی استر در بسته بندی را دارید با شرکت لفاف مهرآموز تماس بگیرید.

ساختار فیلم pet و پلی استر

از نظر ساختار فیلم، فیلم های PET و پلی استر دو نوع محبوب فیلم بسته بندی هستند. درک ترکیب و طراحی آنها برای کسانی که می خواهند از آنها برای کاربردهای مختلف استفاده کنند بسیار مهم است.

اولین نوع فیلمی که به آن خواهیم پرداخت فیلم PET است. فیلم PET (پلی اتیلن ترفتالات) یک فیلم پلیمری ساخته شده از رزین ترموپلاستیک پلی استر است. این رایج ترین نوع فیلم پلاستیکی است و همچنین قوی ترین، مقاوم ترین، مقاوم ترین و بادوام ترین فیلم موجود است. فیلم های PET دارای خواص نوری عالی، نفوذپذیری رطوبت کم و مقاومت شیمیایی عالی هستند. آنها همچنین در رنگ ها و ضخامت های مختلف موجود هستند.

در مورد ساختار فیلم PET، از رزین پلی استر و نرم کننده تشکیل شده است. رزین پلی استر پلیمری است که برای دادن خواص مطلوب به فیلم استفاده می شود. برای افزایش انعطاف پذیری و پردازش پذیری فیلم از یک نرم کننده استفاده می شود. ترکیب این دو ماده یک فیلم بادوام و انعطاف پذیر ایجاد می کند.

نوع دوم فیلمی که به آن خواهیم پرداخت فیلم پلی استر است. فیلم پلی استر یک فیلم پلیمری ترموپلاستیک است که از پلی اتیلن ترفتالات (PET) یا پلی پروپیلن (PP) ساخته شده است. در بسته بندی مواد غذایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد زیرا مقاومت شیمیایی و خواص نوری عالی دارد.  فیلم های فیلم bopet و پلی استر نیز رایج ترین نوع فیلم پلاستیکی هستند و در رنگ ها و ضخامت های مختلف موجود می باشند.

تفاوت بین دو فیلم pet و پلی استر

ساختار فیلم پلی استر شبیه به فیلم PET است، زیرا از رزین پلی استر و نرم کننده تشکیل شده است. تفاوت بین این دو فیلم این است که رزین پلی استر مورد استفاده در فیلم پلی استر معمولا نرم تر و انعطاف پذیرتر از PET است. نرم کننده مورد استفاده در فیلم پلی استر نیز نسبت به فیلم PET بی صداتر و انعطاف پذیرتر است. در نتیجه، فیلم پلی استر نسبت به فیلم PET انعطاف پذیرتر و راحت تر کار می کند.

در نتیجه، درک ترکیب و ساختار فیلم bopet و پلی استر برای هر کسی که می خواهد از آنها برای اهداف مختلف استفاده کند بسیار مهم است. هر دو فیلم قوی و بادوام هستند و خواص نوری عالی دارند. با این حال، آنها از مواد مختلف ساخته شده اند و دارای سطوح مختلف انعطاف پذیری هستند. فیلم های PET بادوام تر و مقاوم تر در برابر حرارت هستند، در حالی که فیلم های پلی استر نرم تر و کشسان تر هستند.. با درک ساختار این فیلم ها، می توانید تصمیم آگاهانه ای در مورد اینکه کدام فیلم برای کاربرد خاص شما بهترین است، بگیرید.

فیلم pet کجا استفاده می شود؟

PET از دهه ۶۰ قرن گذشته مورد استفاده قرار گرفته است. شما می توانید پلی اتیلن ترفتالات را برای ساخت موارد زیر خریداری کنید:

  • بسته بندی – بطری، ظروف یکبار مصرف، ظروف برای محصولات مایع؛
  • فیلم های؛
  • منسوجات؛
  • کالاهای صنعت مهندسی (به عنوان مثال، قطعات بدنه خودرو و پمپ)؛
  • مهندسی برق و رادیو.
  • محصولات برای ساخت و ساز

PET به طور گسترده برای ذخیره سازی محصولات حاوی چربی و همچنین در صنعت نساجی استفاده می شود:

الیاف – برای تولید پلی استر و نخ مخلوط؛

نخ – برای ساخت آستر و پارچه های کت و شلوار.

با استفاده از الیاف و نخ های فنی پلی استر، ما تولید می کنیم:

  • لفاف بسته بندی
  • پارچه سایبان و بنر
  • شیلنگ و سایر محصولات

الیاف PET و لایه های نازک با اکستروژن ساخته می شوند و مواد تا دمای اتاق خنک می شوند. برای تولید پریفرم های PET از روش قالب گیری تزریقی در تاسیسات ویژه – ماشین های قالب گیری تزریقی استفاده می شود.

انواع فیلم PET

فیلم bopet و پلی استربه طور گسترده ای برای بسته بندی محصولات مختلف استفاده می شود. چندین نوع فیلم موجود است:

OPET. مورد استفاده در عایق الکتریکی کابل ها، برای تولید تهویه مطبوع فیلم

BOPET. مورد نیاز برای بسته بندی کالاهای مایع، به عنوان مثال، سس کچاپ و سس مایونز

PET-G. برای تولید بسته بندی حرارتی استفاده می شود.

A-PET. برای تولید بسته بندی ترموفرم شده استفاده می شود.

از مزایای آن می توان به مقاومت در برابر یخ زدگی و مقاومت در برابر ضربه اشاره کرد.

پلی اتیلن ترفتالات از نظر شیمیایی در برابر بنزین، روغن ها، چربی ها، اسیدهای رقیق شده و قلیاها مقاوم است و به همین دلیل است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

شما همچنین می توانید بسته بندی حباب دار را  از طریق همین سایت خریداری کنید .

 

خواص شیمیایی فیلم های PET و پلی استر

خواص شیمیایی فیلم bopet و پلی استر نیز متفاوت است. فیلم‌های PET عموما نسبت به فیلم‌های پلی استر در برابر مواد شیمیایی مقاوم‌تر هستند. آنها را برای کاربردهایی که مقاومت شیمیایی بالایی دارند، ایده آل می کند. از سوی دیگر، فیلم های پلی استر مقاومت بهتری در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) دارند و آنها را برای کاربردهای بیرونی مناسب می کند.

علاوه بر این، فیلم‌های PET عموما نسبت به فیلم‌های پلی استر در برابر رنگ‌آمیزی و تغییر رنگ مقاوم‌تر هستند. این باعث می شود آنها برای کاربردهایی که زیبایی شناسی مهم هستند ایده آل باشند.

نتیجه

هنگام انتخاب فیلم مناسب برای کاربرد خود، ویژگی های فیزیکی و شیمیایی فیلم های PET و پلی استر را در نظر بگیرید. فیلم های PET به طور کلی قوی تر، مقاوم در برابر حرارت و مقاوم در برابر مواد شیمیایی هستند، و آنها را برای کاربردهایی که دوام و مقاومت شیمیایی بسیار مهم است، ایده آل می کند. از طرف دیگر، فیلم‌های پلی استر معمولا نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر هستند و برای کاربردهایی که مقاومت در برابر سوراخ شدن و انعطاف‌پذیری از عوامل کلیدی هستند، مناسب هستند. هر دو فیلم دارای خواص الکتریکی و UV متفاوتی هستند که آنها را برای کاربردهای دیگر ایده آل می کند. دانستن خواص فیزیکی و شیمیایی فیلم های PET و پلی استر می تواند به شما در تصمیم گیری صحیح برای کاربرد خود کمک کند.  اگر قصد خرید انواع فیلم bopet و پلی استر‌ دارید با شماره های درج شده در قسمت تماس با ما با ما ارتباط برقرار کنید.

پیمایش به بالا