پوشش اکستروژن و لمینت چسب چیست؟

پوشش اکستروژن و لمینت چسب چیست؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

پوشش اکستروژن یک شبکه مذاب از رزین مصنوعی به یک ماده در یک بستر است. روند واقعی پوشش اکستروژن شامل اکسترودن رزین از شکاف در دمای حداکثر ۶۱۰ درجه / ۳۲۰ درجه سانتیگراد به طور مستقیم بر روی وب در حال حرکت است که سپس از طریق یک گره متشکل از یک غلتک فشار تحت پوشش لاستیک و یک رول خنک کننده با روکش کروم عبور می کند. . حالت دوم فیلم مذاب را به حالت جامد خنک می کند و همچنین پایان مطلوب را به سطح پلاستیک منتقل می کند.

پوشش اکستروژن
پوشش اکستروژن

به عبارتی ساده تر :

لایه‌گذاری اکستروژن با استفاده از لایه‌ای از رزین مذاب که از طریق قالب‌های اکسترودر کنترل‌شده توسط کامپیوتر با کنترل‌های گیج پیشرفته (نظارت سنج هسته‌ای و کنترل پروفایل خودکار) اکسترود شده است، دو فیلم را به هم نزدیک می‌کند. دو فیلم و رزین مذاب یک لایه لایه بسته بندی انعطاف پذیر را تشکیل می دهند.

هدف از پوشش اکستروژن چیست؟

پوشش اکستروژن یکی از فرآیندهایی است که برای تولید طیف وسیعی از ساختارهای چند لایه نازک استفاده می شود. در پوشش اکستروژن پلی اتیلن، یک شبکه مذاب از پلیمر اکسترود شده به عنوان یک پوشش نازک بر روی بستری اعمال می شود که به طور مداوم از یک مجموعه نیپ رول عبور می کند .

لمینت اکستروژن چیست؟

لمینت اکستروژن از یک فرآیند مشابه با پوشش اکستروژن استفاده می کند ، به جز رزین مذاب گرم اکسترود شده به عنوان واسطه اتصال به یک شبکه دوم مواد عمل می کند.

لمینت چسب چیست؟

لمینت چسب فرایندی است که با استفاده از چسبها به جای رزین پلاستیکی مذاب ، چندین شبکه از مواد را با هم لمینت می کند. انواع مختلفی از سیستمهای لمینت چسب برای بسته بندیهای منعطف ، از جمله حلال ، مبتنی بر حلال و مبتنی بر آب وجود دارد.

چاپ معکوس چیست؟

چاپ معکوس فرآیند چاپ در قسمت پشتی یک بستر واضح است که گاه به آن چاپ زیرسطحی گفته می شود و دارای تصویر معکوس است. در فرآیند تولید بسته بندی های انعطاف پذیر ، چاپ بین بستر بیرونی و بقیه سازه پنهان می شود و دارای مقاومت در برابر مواد شیمیایی است. هنگامی که بستر بیرونی به قسمت باقیمانده سازه سوار شد ، فرایند مناسب خواهد بود.
دستگاه لمینیت اکستروژن
دستگاه لمینیت اکستروژن

تفاوت بین چاپ فلکسوگرافی و چاپ روتراگراور چیست؟

چاپ فلکسوگرافی روش چاپ بر روی پرس تحت وب با استفاده از صفحات لاستیکی یا فوتوپلیمر با تصاویر مطرح شده است. در چاپ روتراگورو از صفحات استفاده نمی شود ، بلکه تصویر مستقیماً روی سیلندر قرار می گیرد.

ویسکوزیته جوهر چیست؟

ویسکوزیته مقاومت مایعات در برابر جریان را توصیف می کند. در اصطلاحی دیگر ویسکوزیته به میزان مقاومت جوهر در برابر جریان اشاره دارد.

جوهر با ویسکوزیته بالا و پایین چیست؟


مایع غلیظی که به راحتی جریان نمی یابد، ویسکوزیته بالایی دارد. یک مایع رقیق که به راحتی جریان می یابد، ویسکوزیته پایینی دارد. تاثیر جوهر با ویسکوزیته پایین صافی نوشتن است.

چرا ویسکوزیته در صنعت چاپ اهمیت دارد؟

ویسکوزیته یک پارامتر بسیار مهم در کیفیت نهایی مواد چاپی است. اگر ویسکوزیته درست نباشد، مقدار جریان و ضخامت لایه جوهر تغییر می کند که منجر به مشکلاتی در کیفیت چاپ می شود. علاوه بر این، تنظیم ضعیف ویسکوزیته جوهر می تواند منجر به مصرف بیش از حد جوهر شود. 
پیمایش به بالا