چاپ افست لیتوگرافی | فرآیند چاپ افست

چاپ افست لیتوگرافی | فرآیند چاپ افست

۵/۵ - (۱ امتیاز)

فرآیند چاپ سنگی افست، که معمولاً به عنوان افست شناخته می شود، از سال ۱۷۹۶ وجود داشته است و توسط یک نویسنده و بازیگر آلمانی، آلویس سنفلدر، به عنوان روشی ارزان برای تولید آثار هنری تئاتر ابداع شد. در ابتدا بر روی یک سطح صاف سنگی یا فلزی انجام می شد.

امروزه انواع مختلفی از پرس افست وجود دارد که عبارتند از:

  • وب باریک
  • وب گسترده
  • ورق خورده

فرآیند چاپ افست توضیح داده شده است

اصل اساسی چاپ افست این است که جوهر و آب با هم مخلوط نمی شوند.

ناحیه تصویر که جوهر روی آن اعمال شده است، اولئوفیلیک است. آب را دفع می کند اما جوهر روغنی را می پذیرد. ناحیه بدون تصویر آبدوست است. روغن/جوهر را دفع می‌کند اما آب را می‌پذیرد، بنابراین فقط تصویر را روی صفحه می‌گذارد.

واحد چاپ افست وب باریک

جوهر توسط مجرای جوهر اندازه گیری می شود. اینها دارای کلیدهایی هستند که می توان آنها را برای تنظیم جوهری که توسط غلتک های جوهر بر روی صفحه اعمال می شود و سپس به غلتک های فرم که با صفحه چاپ تماس می گیرند تنظیم کرد.

چاپ تا ۶ رنگ هم زمان با دستگاه فلسکو ایتالیایی سیلندر مرکز

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

مجرای جوهر با تنظیم خودکار کلیدها

هنگامی که جوهر اعمال می شود، از طریق غلتک آب می گذرد، که جوهر را از ناحیه بدون تصویر پاک می کند و تصویر را آماده انتقال به یک پتوی

چاپ افست
چاپ افست

لاستیکی می کند.

هنگامی که تصویر روی پتو لاستیکی قرار می گیرد، به زیرلایه ای که بین پتو و یک سیلندر قالب گیری قرار دارد منتقل می شود. همین روند در تمام واحدهای مورد نیاز ادامه دارد. پس از ثبت نام، تصویر یا متن آماده چاپ است.

مشکلات رایج چاپ افست

چاپ افست گزینه های بسیار متنوعی برای اکثر نیازها دارد، اما چالش های خود را نیز دارد.

دستیابی به تعادل مناسب بین آب و جوهر برای برخی از اپراتورها دشوار است، در حالی که با تنظیم کلیدهای جوهر نیز سروکار دارند.

مسائل دیگر عبارتند از:

امولسیون

اغلب چاپگر ممکن است چاپ جوهر را روی لبه‌های زیرلایه ببیند و فکر کند که به دلیل کمبود آب است. آنها ممکن است محل اقامت را بچرخانند و آب بیشتری بمالند. اما مگر اینکه جلای صفحه را بررسی کنند، ممکن است باعث امولسیون شدن شود و جوهر را آلوده کند.

برای رفع این مشکل، بهتر است محیط را تمیز نگه دارید و بررسی کنید که آیا جوهر در مجرای جوهر آلوده نیست. یا در موارد خفیف، خاموش کردن آب و قرار دادن جوهر بر روی بستر می تواند به حل مشکل کمک کند.

جبران

این زمانی اتفاق می‌افتد که جوهر در قسمت غیر تصویر ظاهر می‌شود، زیرا آب کافی در صفحه وجود ندارد. برای حل این مشکل، می‌توانید آب را هر بار چند درصد افزایش دهید و به دنبال درخشندگی مات تا روشن روی بشقاب باشید.

سطوح pH

آبی که غلتک فواره را تامین می‌کند باید دارای سطح ایزوپروپیل الکل و pH خاصی باشد تا به مرطوب شدن مناسب و پاک‌کردن موثر صفحه چاپی دست یابد.

شرکت تولید کننده صفحه می تواند سطح pH بهینه را تعیین کند. بررسی های منظم، تمیز کردن فیلتر و شستشوی سیستم توصیه می شود.

مانند تمام فرآیندهای چاپ، مشکلات و متغیرهای بسیار بیشتری در چاپ افست وجود دارد. این امر این واقعیت را از بین نمی برد که افست هنوز مزایای خود را دارد.

مزایای چاپ افست

چاپ افست یکی از رایج ترین و قدیمی ترین فرآیندها است، اما همچنان نقش زیادی در صنعت چاپ دارد.

مزایای افست عبارتند از:

 

از بین تمام فرآیندهای چاپ، چاپ افست بالاترین کیفیت چاپ را تولید می کند و از سرعت پایین تا بالا قابل تکرار است.

بنابراین، این یک انتخاب محبوب برای برچسب های مراقبت های بهداشتی، کتاب ها، روزنامه ها، آثار هنری مجلات و عکس است. افست نیز یکی از فرآیندهایی است که برای چاپ ارز و چاپ امنیتی استفاده می شود.

صفحات مورد استفاده در چاپ افست ارزان و قابل استفاده مجدد هستند. بنابراین گزینه خوبی برای کارهای چاپ کوتاه و بلند مدت است.

مزیت دیگر کارهایی است که نیاز به تعویض مکرر صفحه دارند، به همین دلیل است که از آن برای چاپ روزنامه و مجلات استفاده می شود.

زمان‌های چرخش سریع را می‌توان با پرس‌های افست که بسیار سریع کار می‌کنند با چاپ با کیفیت بالا به دست آورد.

با افست می‌توانید روی لایه‌های مختلف خود چسب، کاغذ، پلی، نایلون، پارچه، چوب و غیره چاپ کنید.

شما همچنین می توانید از ترکیبی از روش های چاپ برای انعطاف پذیری بیشتر استفاده کنید.

پرس ترکیبی از یک واحد افست و واحدهای دیگری مانند گراور، فلکسو، دیجیتال و واحدهای صفحه تشکیل شده است. اینها را می توان به یک واحد ثابت یا روی یک سیستم ریلی اضافه کرد تا به جایی که مورد نیاز است حرکت کند.

کاربرد فویل سرد و گرم، منبت، دی لام و لام مجدد با میله ترنر، یونیت چند لیبل، لمینیت، لمینیت در رجیستری و دای برش نیز امکان پذیر است. از آنجایی که می توانید این فرآیندها را با هم ترکیب کنید، اکنون انعطاف پذیری نهایی را برای شرکت خود در جذب مشتریان جدید دارید.

چاپ ترکیبی همراه با چاپ افست یک دستگاه چاپ با ارزش برای هر شرکت چاپ وب باریک است.

 

 به طور خلاصه

با تمام موارد فوق و پس از تجزیه و تحلیل مزایا و معایب، چاپ افست فرآیندی است که شرکت ها باید هنگام خرید دستگاه چاپ بعدی خود در نظر

بگیرند. اینکه آیا باید یک پرس فقط افست انتخاب شود یا یک پرس ترکیبی به شرایط شغلی بستگی دارد.

انواع چاپ زوی سلفون پذیرفته می شود

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

چاپ فلکسوگرافی

در سال ۱۸۹۰، اولین ماشین چاپ فلکسوگرافی توسط بیبی، بارون و پسران در خارج از لیورپول انگلستان به ثبت رسید.

در حدود سال ۱۹۹۰ زمانی بود که پیشرفت‌های بزرگ در فلکسوگرافی آغاز شد، زیرا شرکت‌های بیشتری برای دسترسی به انواع شغل‌ها و مشتریان به این فرآیند چاپ روی آوردند.

فرآیند چاپ فلکسو که معمولاً در صنعت چاپ به عنوان فلکسو شناخته می شود، امروزه برای چاپ لیبل و بسته بندی انعطاف پذیر برای بسیاری از بخش های بازار مانند مراقبت های بهداشتی، دارویی و پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، غذا و نوشیدنی، شراب و مشروبات الکلی و غیره استفاده می شود.

تطبیق پذیری فلکسو و قابلیت اجرای آن بر روی انواع مختلف زیرلایه ها یکی از دلایلی است که فلکسو یک انتخاب محبوب برای شرکت های چاپ است.

چاپ فلکسو
چاپ فلکسو

فرآیند فلکسو چگونه کار می کند

چاپ فلکسو یک فرآیند چرخشی است که از یک صفحه پلیمری انعطاف پذیر با تصویر برجسته استفاده می کند. جوهر توسط یک آنیلوکس که از سلول های حکاکی شده روی یک غلتک پوشش داده شده سرامیکی تشکیل شده است، تامین می شود. این مانند لترپرس است اما یک صفحه انعطاف پذیر در مقابل یک نوع فلزی تخت است که در پایه تعقیب نگه داشته می شود.

سلول آنیلوکس مانند سطلی است که جوهر را در خود نگه می دارد و در خطوط در هر اینچ اندازه گیری می شود که معمولاً بین ۸۰ تا ۱۲۰۰ LPI (تعداد سلول ها در یک اینچ مربع از سطح آنیلوکس) است. عمق سلول بر حسب میلیارد میکرون مکعب (BCM) برابر با حجم جوهری که هر سلول آنیلوکس نگه می دارد اندازه گیری می شود.

این دو اندازه گیری در کنار هم یک روش کنترل شده برای انتخاب آنیلوکس مناسب برای نوع تصویری که قرار است چاپ کنید ارائه می دهد. این به چاپگر انعطاف‌پذیری می‌دهد تا آنیلوکس صحیح را انتخاب کند، مثلاً ۷۰۰ LPI x 4.0 BCM برای صفحه‌ای که دارای صفحه نمایش یا رنگ پردازشی برای تصاویر است.

هر چه LPI کمتر باشد سلول‌های بیشتری در هر اینچ خواهد بود – در نتیجه سلول بزرگ‌تری جوهر بیشتری را به زیرلایه ارائه می‌کند. با BCM، عمق سلول جوهر تعیین می کند که سلول چه مقدار جوهر به زیرلایه رها می کند، به همین دلیل است که رول های آنیلوکس باید کاملا تمیز شوند.

واحد چاپ فلکسوگرافی شامل سینی/تابه جوهر، تابه/غلتک فواره، آنیلوکس، محفظه یا تیغه داکتر و صفحه چاپ شما است.

تیغه اتاقک

یک تیغه محفظه دارای یک محفظه با دو تیغه است که در مقابل آنیلوکس قرار دارند. جوهر اضافی قبل از انتقال مقدار مورد نیاز جوهر به صفحه چاپ و سپس به زیرلایه ای که روی یک غلتک قالب گیری می گذرد، از آنیلوکس پاک می شود.

 

داکتر تیغه

برای تنظیم یک داکتر تیغه، جوهر سینی جوهر از رول لاستیکی به آنیلوکس منتقل می‌شود. یک تیغه جوهر اضافی را پاک می کند و مقدار جوهر مورد نظر روی آنیلوکس باقی می ماند تا به صفحه منتقل شود. سپس بستر از روی یک سیلندر قالب گیری عبور می کند.

 

 

بالا بردن سطح کیفیت چاپ

فناوری صفحه فلکسو دارای خطوط بالاتر در هر اینچ (LPI) یا خطوط در هر سانتی متر (L/cm) است و هنگامی که با صفحات HD استفاده می شود، کیفیت چاپ شگفت انگیز با جزئیات بسیار ظریف را ارائه می دهد.

این نیز با فناوری غلتک های آنیلوکس که برای انتقال جوهر به صفحه چاپ استفاده می شود امکان پذیر است. با پیشرفت‌های اخیر در فناوری صفحه فلکسو و غلتک آنیلوکس، کیفیت چاپ قابل مقایسه با چاپ افست است – از جمله چاپ میکرو متن.

پیشرفت‌هایی نیز در چاپخانه‌ها مانند ماشین‌های سروو رانده شده است که دائماً در حال بهبود هستند. سیستم‌های جوهر، نگهدارنده‌های تیغه و تیغه‌های دکتر نیز امکان کنترل دقیق‌تر جوهر را به آنیلوکس می‌دهند. غلتک های قالب گیری چرخان آزاد به کاهش کشش با صفحه که به عنوان غلتک نیپ عمل می کند، کمک می کند.

فناوری آستین چاپ نیز با طراحی واقعی تر، سبک تر و بادوام تر برای کمک به ارائه چاپ ثابت بهبود می یابد. سیستم های ثبت می توانند ثبت جانبی یا طولی را ارائه دهند. در نهایت، افزایش سرعت چاپ در عین حفظ کیفیت چاپ، بهره وری را افزایش می دهد.

مزایای فلکسو:

  • زمان های تغییر سریع
  • راه اندازی آسان واحد چاپ
  • تطبیق پذیری
  • انتخاب جوهر چندگانه: مبتنی بر آب، جوهر UV، جوهر حلال و رنگ
  • طیف گسترده ای از بسترها
  • اتوماسیون
  • گزینه هایی برای افزودن انواع دیگر چاپ
  • تزیینات: برش قالب، نقش برجسته، فویل گرم و سرد
  • لمینیت: حلال، بدون حلال و بر پایه آب همچنین در لمینیت ثبتی
  • دی لام و دوباره لام
  • برچسب های چند لایه
  • وب دوگانه
  • بدون انتشار VOC از جوهرهای فلکسو مبتنی بر آب و UV

واحدهای چاپ

با چاپ فلکسو، چاپگرها همچنین می توانند فرآیندهای چاپ دیگری را با واحدهای اضافی به صورت خطی یا روی سیستم ریلی به دستگاه خود اضافه کنند، مانند:

گراور برای فویل های شبیه سازی شده، زمینه های پشت سفید مات، پرایمرها و موارد دیگر

افست با کیفیت چاپ بالا برای تصاویر.توجه داشته باشید که افست در واحدهای ریلی به دلیل اندازه واحد و نیاز به آب برای تمیز کردن قسمت غیر تصویری صفحه در فرآیند چاپ وجود ندارد.

چاپ صفحه روتاری روی سیستم ریلی

سخن پایانی در مورد فلکسو

چاپ شفاف و فلکسوگرافی چیزهای زیادی برای ارائه به صنعت چاپ دارد.

چاپ فلکسو با سادگی، کارایی، هزینه اجرا کم، کاربردهای فراوان برای انواع کارها و تطبیق پذیری برنامه ها برای تکمیل محصول نهایی در حال چاپ، بازار را به خود اختصاص داده است.

 

پیمایش به بالا