چاپ-و-بسته-بندی-زیبا

چاپ و بسته بندی زیبا

Rate this post

چاپ و بسته بندی زیبای محصولات:

نمی دانم آخرین باری که به خرید رفته اید کی بوده؟ آیا دنبال برند خاصی با چاپ و بسته بندی زیبا بودید یا بدون تصمیم خرید کردید؟ حالا که با این سوال ها به آن فکر می کنید، احتمال می دهم طرح و بسته آن را دوست داشتید؛ مثلا برای خرید شامپو به بازار رفته بودید، ناگهان یک بطری براق و گران قیمت توجه شما را به خود جلب می کند. بدون توجه به مارکش آن را خریدید. شما این کار را پسندیدید چون باعث رضایت قلبتان و خوشحالی شما شده است. این همان هدف اصلی بسته بندی کالاها است. بسته بندی که به شکل درست و خلاقانه انجام شود، در نهایت باعث فروش محصول شما خواهد شد، منظور ما از بسته بندی فقط این نیست که آرم و لوگو خود را روی یک بسته حک کنید، بلکه یک بسته بندی خوب باعث جلب توجه مشتری شده و پیامی با خود به همراه دارد که مصرف کننده از دیدن برند و محصول شما احساس خاصی پیدا می کند. بسته بندی زیبا و شکیل خود نوعی برند‌ سازی است و راهی است که محصولات آن را از سایر محصولات یک فروشگاه می تواند متمایزکند. از مشخصات یک بسته بندی زیبا کیفیت چاپ و موارد مشابه آن نیز می تواند باشد. با به وجود آمدن بسته بندی خیلی از شرکت ها پیشرفت کرده، تقاضای فروششان بالا رفت.

مشخصات یک بسته بندی زیبا:

  1. ۱– ظاهر جذاب: این که هر چقدر کیفیت بالا باشد مشتری بیشتر جذب آن می شود درست است. ولی در وهله ی اول بسته بندی محصول باعث این امر است. هر چقدر بسته بندی ظریف و رنگارنگ باشد مشتریان بیشتر از آن استقبال می کنند.
    ۲- خلاقیت: در بازار رقابتی همه تولید کنند گان سعی دارند تا محصولاتشان را جذاب تر نشان دهند. پس ظاهر جذاب و موارد دیگری در بسته بندی باعث تحت تاثیر قرار گرفتن مشتری است.
    ۳- اطلاعات: بسته بندی زیبا و کار آمد یک محصول همیشه اطلاعاتی مانند مزایای سلامتی، مقادیر پروتئین، وزن، ظرفیت، تاریخ تولید و انقضاء و… در مورد آن دارد.
    ۴– توانایی جذب: هر محصول طبق مخاطب خاص خود، به بازار عرضه می شود. بسته بندی قطعا یک استراتژی مهم بازاریابی است. شما باید محصول خود را به روشی بسته بندی کنید که مورد توجه ی مخاطبانتان قرار گیرد. برای مثال قرار دادن تصاویر کارتونی روی جعبه غلات کودکان.
    ۵- دوام: خیلی از محصولات فقط به خاطر بسته بندی شان مشهور می شوند. مثلا استفاده از کیسه های کاغذی و کیسه های کنفی که سازگار با محیط زیست بوده و کاربرد های دیگری هم دارند، از محبوبت زیادی برخوردار هستند زیرا که دوام این کیسه ها نیز بسیار بالاست.

طبق آنچه که گفته شد، بعضی از صنایع چاپ می توانند به افزایش ظرفیت سود شرکت ها و بهره وری آن ها کمک کنند. شرکت هایی که خدمات چاپ و بسته بندی را به صورت آنلاین ارائه می دهند؛ نقش زیادی در بسته بندی کارآمد محصولات دارند. بسته بندی زیبا و صحیح، محبوبت محصول و سود فروشنده را بالا خواهد برد.

پیمایش به بالا