کاغذ کرافت چیست؟ و چگونه ساخته می شود

کاغذ کرافت چیست؟ و چگونه ساخته می شود

۵/۵ - (۳ امتیاز)

کاغذ کرافت چیست؟ کاغذ کرافت یک ماده مقوای قوی است که از خمیر شیمیایی تولید شده در فرآیند کرافت تشکیل شده است . کاغذ کرافت به دلیل دوام، خاصیت ارتجاعی و مزایای سازگار با محیط زیست ، یک ماده متداول در تجارت الکترونیک و محصولات بسته بندی مواد غذایی است.

کاغذ کرافت چگونه ساخته می شود؟

کاغذ کرافت در سال ۱۸۷۹ توسط فردی به نام کارل دال اختراع شد. او تصمیم گرفت که نام “کرافت” را برای مقاله جدید خود بگذارد – کلمه آلمانی . بسته بندی کاغذ کرافت در حال حاضر بخشی شناخته شده در دنیای چاپ و بسته بندی است. از خدمت به عنوان یک پرکننده قوی در بسته‌هایی که دریافت می‌کنید، تا بسته‌بندی شیوای جعبه‌های هدیه، سخت است بسته‌ای را پیدا کنید که از این کاغذ بادوام به شکلی یا مدی در مورد بسته‌بندی پایدار و سازگار با محیط زیست استفاده نکند .

اما چگونه کاغذ کرافت ساخته می شود ؟

کاغذ شامل فرآیندی است که چوب را به خمیر چوب و از آنجا به کاغذ تبدیل می کند. خمیر چوب توسط لیگنین که نوعی ساختار سلولی است و سلولز در کنار هم نگه داشته می شود. لیگنین، به دلیل ساختارش، دقیقاً کاغذ خوبی نمی سازد، اما سلولز این کار را می کند. یعنی باید راهی برای جداسازی لیگنین از سلولز وجود داشت . چیزی که آقای دال کشف کرد این بود که اگر تراشه‌های چوب را در ترکیب شیمیایی متشکل از سولفید سدیم و هیدروکسید سدیم «پخت» کند ، آن الیاف لیگنین سخت شکسته شده و از سلولز جدا می‌شود. از آنجا، بقایای آن ها را می توان از طریق یک توری غربال کرد تا قطعات بزرگتر را جدا کرد و سپس به کاغذ تبدیل کرد.

تولید کاغذ کرافت
تولید کاغذ کرافت

فرایند پخت – لیگنین و سلولز 

در حال حاضر، اگرچه این فرآیند پخت، لیگنین و سلولز را جدا می کند، اما همه آنها را به طور کامل حذف نمی کند. اینگونه است که کاغذ کرافت تا این حد قوی باقی می ماند. هنوز مقدار لیگنین در مخلوط خمیر کاغذ وجود دارد و همچنین مقدار زیادی گوگرد در مخلوط وجود دارد. هر دوی این اجزا با هم به استحکام کاغذ کرافت می افزایند. رنگ کاغذ کرافت قهوه ای به عنوان یک محصول طبیعی از خمیر چوب می آید. اگر قرار بود کاغذ کرافت سفید شود، نه تنها هزینه تولید آن افزایش می‌یابد، بلکه با از بین بردن الیافی که آن را به همان اندازه بادوام می‌کنند، آن را ضعیف می‌کند. با این حال، ممکن است کاغذ کرافت سفید شده (سفید) قوی تر از کاغذ معمولی داشته باشد. کاغذ کرافت سفید شده

همچنین اگر می خواهید از بسته بندی محصول خود در برابر زرد شدن در طول زمان محافظت کنید، مهم است.

بنابراین مزایای استفاده از کاغذ کرافت در بسته بندی محصول شما چیست؟ در اینجا فقط چند دلیل برای در نظر گرفتن بسته بندی انتخابی خود کاغذ کرافت آورده شده است.

مزایای استفاده از کاغذ کرافت در بسته بندی

اکنون که بهتر می دانید کاغذ کرافت چگونه ساخته می شود، سؤال بعدی این است که واقعاً چه کاری می تواند برای تجارت شما انجام دهد؟

کاغذ کرافت زیبایی طبیعی را با جذابیتی بی انتها اضافه می کند 

اگر به دنبال راهی عالی برای موقعیت کسب و کار خود به عنوان یک حامی محیط زیست هستید، کاغذ کرافت ظاهری ساده، جذاب و عالی دارد که می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. از بسته بندی های کاغذی تولید انبوه صرفاً به دلیل ماهیت ساده آن متمایز است.

کاغذ کرافت جهت بسته بندی
کاغذ کرافت جهت بسته بندی

به نظر می رسد کنار، کاغذ کرافت نیز از نظر وزن به جعبه های سفارشی شما اضافه نمی کند ، اما همچنان آن را با دوام عالی احاطه کرده است. این بدان معنی است که شما از مزایای بسته‌ای برخوردار می‌شوید که می‌تواند در برابر حمل و نقل و جابجایی خشن‌تر مقاومت کند، اما از نظر نرخ حمل و نقل هزینه زیادی نخواهد داشت .

شما همچنین خوشحال خواهید شد که بدانید کاغذ کرافت قابل بازیافت است . کاغذ کرافت به طور طبیعی تخریب می شود و هیچ تاثیر منفی بر محیط زیست ندارد. تنها در عرض چند هفته از بین می‌رود، اما می‌توان آن را ذخیره و مجدداً استفاده کرد و به حفظ اعتبار برند شما به‌عنوان شرکتی که آینده‌نگر است و به تأثیر آن بر محیط‌زیست اهمیت می‌دهد، کمک می‌کند.

کاغذ کرافت برای جعبه های کرافت سفارشی بسیار بادوام است

روشی که کاغذ کرافت ساخته می شود به استحکام ذاتی آن کمک می کند. اما می توان آن را با پوشش دادن کاغذ فشرده به دست آمده با پلی اتیلن قوی تر و بهتر کرد. این همچنین به محافظت از کاغذ کرافت در برابر رطوبت و باکتری ها کمک می کند، اگرچه یک نقطه ضعف این است که این پوشش بر سهولت بازیافت آن تأثیر می گذارد.

اگر به دوام بیشتری نیاز دارید، می توانید از چندین لایه کاغذ کرافت استفاده کنید تا جعبه های کرافت سخت تری برای بسته بندی خود ایجاد کنید.

چاپ روی کاغذ کرافت
چاپ روی کاغذ کرافت

کاغذ کرافت برای محیط زیست مفید است

برخلاف پردازشی که با تولید و چاپ کاغذ معمولی انجام می شود، کاغذ کرافت فرآیند بسیار ساده تری را با استفاده از مواد شیمیایی کمتر دنبال می کند. علاوه بر این، این مواد شیمیایی را می توان بدون افت کیفیت بازیافت و استفاده مجدد کرد. محصولات جانبی باقی مانده از فرآیند کرافت، روغن و سقز هستند که می توانند در فرآیندهای ساخت سایر اقلام مورد استفاده قرار گیرند.

کاغذ کرافت را می توان از انواع مختلف چوب نیز تهیه کرد. چوب های خاصی مانند بامبو و کاج اغلب در ساخت کاغذ سنتی استفاده نمی شوند. کاج بیش از حد صمغی است و بامبو برای پردازش صحیح به زمان زیادی نیاز دارد که باعث می شود برای اکثر مصارف معمولی هزینه زیادی داشته باشد. با این حال، هر دوی این نوع چوب های معمولی از فرآیند کاغذ کرافت به خوبی استفاده می کنند.

پیمایش به بالا