اهمیت برچسب گذاری مواد غذایی در استراتژی های بسته بندی مواد غذایی

اهمیت برچسب گذاری مواد غذایی در استراتژی های بسته بندی مواد غذایی

۵/۵ - (۲ امتیاز)

برچسب گذاری مواد غذایی بسیار مهم است. این برچسب نه تنها برای شرایط قانونی تولید کننده است، بلکه به مشتریان در انتخاب آگاهانه خرید، روش های نگهداری و داشتن مواد غذایی تازه کمک می کند. 

الزامات قانونی بسته بندی مواد غذایی

به عنوان یک تولید کننده مواد غذایی، شما طبق قانون موظف هستید که همه کالاهای خود را به درستی برچسب گذاری کنید. عدم رعایت این امر ممکن است منجر به عواقب جدی شود. برچسب روی غذاهای از پیش بسته بندی شده باید اطلاعات زیر را ارائه کند:

  • نام غذا باید دقیقاً نشان دهنده محصول شما باشد و فریبنده یا گمراه کننده نباشد.
  • یک لیست مواد تشکیل دهنده عنوان باید «مواد تشکیل دهنده» باشد و مواد تشکیل دهنده مورد نیاز برای تولید محصول باید به ترتیب وزن باشد.
  • نسبت مواد مختلف اگر روی یک جزء خاص روی بسته بندی محصول خود تأکید می کنید، مانند «برگر مرغ»، مقدار آن محصول باید به عنوان نسبت در برچسب تغذیه بیان شود. به عنوان مثال، مرغ (۷۵ درصد) را در نظر بگیرید.
  • هر گونه دستورالعمل استفاده، مانند دستورالعمل های آماده سازی یا پخت آن مواد غذایی باید درج گردد.
  • بهترین تاریخ قبل یا استفاده شما با درج این تاریخ ها بر روی اقلام خود به مصرف کنندگان کمک خواهید کرد تا مواد غذایی خود را به درستی نگهداری و استفاده کنند و از خرابی مواد غذایی جلوگیری کنند.
الزامات قانونی بسته بندی مواد غذایی
الزامات قانونی بسته بندی مواد غذایی
  • دستورالعمل‌های نگهداری به مشتریان شما کمک می‌کند تا اقلام را قبل و بعد از باز کردن بسته‌بندی به‌درستی استفاده کنند و اطمینان حاصل کنند که برای خوردن آن‌ها سالم هستند. برای مثال، «در مکانی سرد و خشک نگهداری کنید». بعد از باز کردن در یخچال نگهداری کنید و ظرف ۳ روز استفاده کنید.’
  • اطلاعات تماس شامل کشور تولید کننده، نام و اطلاعات تماس شرکت شما باشد.
  •  اگر محصول شما از جای دیگری تهیه شده است، نباید ادعا کنید که منشا آن شما هستید. به عنوان مثال، شما نمی توانید ادعا کنید که ماهی کنسرو شده موجود در محصول شما در کانادا صید شده، به ایران تحویل داده شده و در یک وعده غذایی از پیش بسته بندی شده پردازش شده است.

ارزش برچسب گذاری مواد غذایی

طبق قانون، محصولات غذایی شما باید دارای برچسب باشند. آنها به دلایل مختلف بسیار مهم هستند. آن‌ها به مشتریان در تصمیم‌گیری آگاهانه برای خرید کمک می‌کنند، غذا را با خیال راحت نگهداری و استفاده می‌کنند، و برنامه‌ریزی می‌کنند که چه زمانی آن را استفاده کنند، که همه اینها به حداقل رساندن ضایعات غذا کمک می‌کند.

در ادامه این مقاله به این موضوع می پردازیم که چرا مقررات برچسب ضروری هستند و چگونه به مشتریان در تصمیم گیری برای خرید کمک می کنند.

اطلاعات پس زمینه

مصرف کنندگان به منبع غذایشان اهمیت می دهند، بنابراین مطمئن شوید که آن را برچسب گذاری کنید. بسیاری از افراد تامین کنندگان محلی را برای حمایت از مزارع محلی انتخاب می کنند و در عین حال تأثیر کربن آنها را کاهش می دهند.

اطلاعات پس زمینه بسته بندی
اطلاعات پس زمینه بسته بندی

همچنین دلایل اخلاقی و سیاسی مختلفی وجود دارد که چرا کسی یک کالا را بر دیگری انتخاب می کند. کسی می تواند انتخاب کند که تجارت منصفانه، محصولات ارگانیک یا آزاد خریداری کند. در نتیجه، بسیار مهم است که منشاء محصول خود را به طور مناسب علامت گذاری کنید تا مشتریان بدانند منشاء غذای آنها از کجاست.

درج مواد استفاده شده در تولید بسته بندی مواد غذایی

بسیاری از مردم به نحوه پخت غذایشان اهمیت می دهند. گنجاندن اطلاعات در مورد تکنیک‌های تولید محصول شما ممکن است به افراد کمک کند تا درباره اقلامی که می‌خواهند مصرف کنند، چه مذهبی، چه فرهنگی یا اخلاقی، آگاهانه قضاوت کنند.

درج مواد استفاده شده در تولید بسته بندی مواد غذایی
درج مواد استفاده شده در تولید بسته بندی مواد غذایی

هنگام انتخاب بسته بندی ایمن برای مواد غذایی به چه مواردی باید توجه کرد 

هنگام انتخاب مواد جهت بسته بندی مواد غذایی ، به عملکرد مورد نظر محصول و نحوه استفاده مشتریان از آن توجه کنید. در نظر گرفتن:

  • از چه نوع مواد غذایی ایمن برای بسته بندی استفاده می شود مانند فیلم پلی استر یا کاغذ یا کارتن
  • چه نوع غذایی قرار است بسته بندی شود؟ 
  • اگر ظرف حاوی غذای گرم باشد یا داخل آن پخته شده باشد، آیا مصرف آن همچنان بی خطر است؟
  • آیا ظرفی که انتخاب می کنید ماندگاری قابل توجهی برای محصول خواهد داشت؟
  • مواد غذایی و بسته بندی در معرض چه محیطی منجر به خرابی می شود؟
  • هزینه بسته بندی و تحویل چقدر خواهد بود؟
  • آیا بسته قابل انباشته شدن است و می تواند وزن انباشته را تحمل کند؟
  • آیا بین مواد غذایی و  پوسیدگی در بسته بندی مانعی وجود دارد؟

به طور کلی، در هنگام حذف پلاستیک یا استفاده از مواد بسته بندی غیر پلاستیکی، باید به چشم انداز بزرگتر مانند تأثیرات زیست محیطی و ویژگی های مانع توجه شود. علامت ایمن مواد غذایی کیفیت و ایمنی غذا را در هر شرایطی تضمین نمی کند، و همچنین باید دائماً ارزیابی کنید که مصرف کننده چگونه از جعبه استفاده می کند. از ارائه دهنده  شرکت های بسته بندی مدرک بخواهید که مواد دارای مشخصات بهداشتی مناسب هستند.

پیمایش به بالا