بررسی کارخانه های کارتن سازی در سال 1402

بررسی کارخانه های کارتن سازی در سال ۱۴۰۲

۵/۵ - (۴ امتیاز)

در مقاله امروز به بررسی کارخانه های کارتن سازی در سال ۱۴۰۲ پرداخته ایم ، با ما همراه باشید…

کارتن‌ سازی به عنوان یک صنعت حدود یک قرن پیش با تأسیس فناوری تاشو، در عرصه بسته‌بندی فعالیت خود را آغاز کرد. این روزها، کارتن‌ سازی به یک صنعت چندمیلیارد دلاری تبدیل شده است. صنعت بزرگ کارتن سازی، در حوزه های مختلفی چون اسباب بازی، الکترونیک
، نانوایی، موارد غذایی، لوازم آرایشی و … فعالیت گسترده ای دارد. به‌ طور پیوسته، نیاز به طراحی و چاپ روی کارتن‌ها در حال افزایش است.

اغلب کارتن هایی که برای بسته بندی استفاده می شوند، از انواع تا شونده تا معمولی، دارای جنس مقوایی یا تخته فیبر هستند. تکنیک‌های تاشو نیز به تطابق با نیازهای خاص متفاوت هستند و چاپ روی کارتن‌ها هم به تناسب شرایط متغیر خواهد بود.

کارتن‌های بسته‌ بندی یکی از راه‌های مؤثر جهت حفظ محصولات و اجناس در طول حرکت و انتقال هستند. به علاوه، این روش صرفه‌جویی اقتصادی دارد و به جز جنبه‌های تبلیغاتی برای محصولات و ارتقاء برند، با محیط زیست سازگار است.

به طور خلاصه، در پیش‌رو، به بررسی ویژگی‌ها و لیست شرکت‌های برتر و معتبر در زمینه کارتن‌ سازی خواهیم پرداخت.

کارخانه های کارتن سازی
کارخانه های کارتن سازی
  1. شرکت کارتن سازی ایران

یکی از شرکت های بزرگ کارتن سازی که قدمتی بیش از نیم قرن دارد، شرکت کارتن سازی ایران است که دارای عنوان اولین کارخانه کارتن سازی می باشد. این شرکت در سال ۱۳۳۸ شمسی توسط بخش خصوصی تأسیس شد و در اواخر سال ۱۳۵۴ شمسی به شرکت سهامی عام تبدیل شد. از آن زمان تا سال ۱۳۵۷ شمسی، شرکت کارتن ایران با توسعه ماشین‌آلات تولیدی، همواره توانایی تولید خود را گسترش داده و در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای این صنعت در منطقه شناخته می‌شود. پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ شمسی و با راه‌اندازی ماشین‌آلات جدید، شرکت به بهره‌برداری از نرم‌افزارها و تجهیزات سخت‌افزاری مناسب پرداخت و با اقدامات تکمیلی، ظرفیت تولیدی کارخانه بهبود یافت.

 

  1. شرکت کارتن‌سازی میهن

یکی دیگر از بزرگترین شرکت های کارت سازی ایرانی که در بازارهای داخلی سرشناس و متخصص تولید ورق و کارتن دارای کیفیت عالی می باشد، شرکت کارتن سازی میهن است. این شرکت گام ‌های مهمی در جهت ایجاد یک سیستم مدیریتی جامع برداشته است. از دیدگاه مدیریت، تداوم تولید و توسعه پایدار فعالیت ‌های شرکت به منظور رضایت مشتریان، نشاط، آگاهی و سلامتی کارکنان به عنوان سرمایه اصلی شرکت اهمیت دارد. به همین جهت، ارتقاء و بهبود مداوم کیفیت محصولات، انطباق با قوانین و مقررات حاکم بر فعالیت‌ها، کاهش هزینه‌های ناشی از کیفیت نامطلوب، افزایش آگاهی کارکنان در تحقق محصول و بهبود مستمر سیستم‌ها و فرآیندها از جمله اهداف این شرکت محسوب می‌شوند. توجه به این مهم باعث شده تا مدیریت شرکت متعهد به بهبود مستمر سیستم مدیریت کیفیت به اساس نیازمندی‌های استاندارد ISO 9001 باشد. همچنین، این شرکت تأکید دارد که استقرار این سیستم باید با همکاری، همدلی و مشارکت کارکنان انجام شود.

 

  1. شرکت کارتن‌سازی آسان پک

در پژوهش‌های انجام شده، ۸۶ درصد از مشتریان خود را به عنوان “سوئیچر” معرفی می‌کنند که به معنای افرادی هستند که به‌طور مداوم در حال تغییر دیدگاه‌اند و به هیچ نام تجاری یا محصول خاصی وفاداری ندارند. به همین دلیل، توجه به فرآیندی که مشتریان طی آن تصمیم می‌گیرند که یک محصول با نام تجاری خاص را خریداری کنند یا به محصول با نام تجاری دیگر مراجعه کنند (که به اصطلاح به آن “اولین لحظه حقیقت” یا “اولین لحظه تصمیم‌گیری” می‌گویند)، بسیار مهم است. بسته‌ بندی مناسب یکی از روش‌های مؤثر برای تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید مشتریان در مقابل قفسه‌های فروشگاه‌ها محسوب می‌شود.

تولید کاغذ و مقوا
تولید کاغذ و مقوا
  1. پویا هنر نوین (مجموعه حرفه ای بسته بندی و چاپ)

شرکت دیگری که در این لیست قرار می گیرد، پویا هنر نوین است که فعالیت حرفه ای خود را از سال ۷۳ شمسی شروع کرده و خدمات مختلفی در زمینه های صنایع سلولزی، بهداشتی و آرایشی، مواد غذایی و دارویی ارائه داده است. این مجتمع با تلاش همکاران و متخصصان خبره و عاشقانه، توانسته جایگاه ویژه‌ای در این صنعت با کیفیت کسب نماید.

مجتمع چاپ و بسته‌ بندی پویا هنر، به عنوان یکی از با سابقه‌ترین و به‌روزترین چاپخانه‌های کشور، شناخته می‌شود. این شرکت بزرگ با تهیه جدیدترین ماشین های چاپ و بسته بندی، خود را بعنوان یک شرکت چاپ تخصصی در حوزه تولید کارتن و مقوا، معرفی کرده است.

این مجموعه بزرگ با بیش از ۳۰ سال سابقه در صنعت چاپ و بسته‌ بندی کشور، در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع در نصیرشهر واقع شده است و تمامی امکانات لازم را برای ارائه خدمات و محصولات با کیفیت تر را دارد.

قسمت مهندسی محصولات، مسئول بررسی کیفیت جعبه ها و همچنین سفارش مشتری ها می باشد و باید تمام موارد فنی و کیفی را بطور کامل بررسی و تائید کننده تا محصول نهایی ارسال شود.

 

  1. کارتن سازی توحید

شرکت کارتن سازی توحید در سال ۵۷ شمسی افتتاح و در مدت زمان کمی، شروع به تولید کارتن های چند لایه و ورق نمود همچنین کارتن های دایکات نیز از محصولات مهم این شرکت حساب می شود. از زمان آغاز فعالیت خود، این گروه همواره با بزرگترین نام‌های تجاری در صنایع مختلف همکاری نموده و با بهره‌گیری از روش‌های نوآورانه و خلاقانه در صنایع سلولزی ، همراه با مدیریت پیشرو و کارکنان متخصص و تجربه‌دار، جایگاه ویژه‌ای در این صنعت را به‌خود اختصاص داده است.

شرکت کارتن توحید به‌علاوه تجهیز آزمایشگاه کنترل کیفیت و تحقیق و توسعه، با بهره‌گیری از نیروهای متخصص داخلی و مشاوران مجرب خارجی، همواره در تلاش برای بهبود کیفیت محصولات و ارائه خدمات به موقع می‌باشد و به صورت مداوم مواد اولیه ورودی، محصول در حین تولید و محصولات نهایی را طبق استانداردهای ملی و بین‌المللی کنترل می‌نماید.

کارخانه های کارتن سازی
کارخانه های کارتن سازی

 

اهداف شرکت کارتن توحید عبارتند از:

– افزایش سطح خوشنودی بین مشتریان و سرمایه گذاران

– توسعه شبکه فروش با نگاه راهبردی به دستیابی به بازارهای جدید

– افزایش راندمان و بهره‌وری در کلیه سطوح سازمان

– ارتقاء سطح آگاهی، دانش و مهارت کارکنان از طریق آموزش مستمر

 

شرکت کارتن توحید درجهت افزایش سطح دانش، بروزرسانی صنعت تولید ورق و کارتن، و همچنین توسعه سهم بازار، طرح‌های توسعه را در دو مرحله اجرا کرده است. این اقدام منجر به افزایش ظرفیت تولید به ۸۰٬۰۰۰ تن در سال (شامل ۵۰۰٬۰۰۰ متر مربع ورق جهت تولید ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ عدد کارتن در روز) شده است.

پیمایش به بالا