برچسب‌ های بارکد چیست ؟ استفاده از BOPP در ساخت بارکد

برچسب‌ های بارکد چیست ؟ استفاده از BOPP در ساخت بارکد

۵/۵ - (۲ امتیاز)

برچسب‌ های بارکد چیست ؟ لوازم حیاتی هستند که مدیریت و ردیابی دقیق موجودی و دارایی‌ها را برای صنایع متعدد، از مراقبت‌های بهداشتی و فناوری اطلاعات گرفته تا ساخت‌وساز، آموزش، خرده‌فروشی و فراتر از آن تسهیل می‌کنند. کسب‌وکارها، سازمان‌ها و مؤسسات شروع به پذیرش سازگاری و قابلیت اطمینان برچسب‌های بارکد کرده‌اند.

در بازار انواع برچسب های بارکد را پیدا خواهید کرد. انتخاب برچسب بارکد صحیح از چنین طیف گسترده ای کار دشواری خواهد بود. اگر محصولی را انتخاب کرده باشید که با نیازهای تجاری یا چاپگر بارکد خود ناسازگار باشد، انتخاب نوع نامناسب برچسب می تواند پرهزینه باشد.

برچسب های بارکد
برچسب های بارکد

 

در این مقاله، ما چند فاکتور ضروری را در مورد برچسب های بارکد فهرست کرده ایم که هنگام انتخاب برچسب مناسب برای کار باید در نظر بگیرید. مهمترین مواردی که هنگام انتخاب برچسب های بارکد باید بررسی شود عبارتند از:

  • تکنولوژی چاپ
  • مواد لیبل

فناوری چاپ

فن‌آوری‌های جوهرافشان، لیزر و حرارتی همگی برای تولید فیس استوک و برچسب‌های بارکد استفاده می‌شوند. فناوری حرارتی به طور گسترده توسط کسانی که سیستم های بارکد خود را تولید می کنند مورد استفاده قرار می گیرد. فناوری‌های حرارتی معمولاً بهترین انتخاب هستند، صرف نظر از اینکه می‌خواهید بارکدهایتان چقدر بادوام و ماندگار باشند. 

دو نوع اصلی فناوری حرارتی در اینجا توضیح داده شده است:

حرارتی مستقیم

این فن‌ آوری روی لیبل‌ های تصفیه‌شده شیمیایی را با یک سر چاپ خاص گرم می‌کند و باعث می‌شود قسمت‌هایی از استوک به شکل بارکد تیره شود. چاپ حرارتی مستقیم، گرافیکی شفاف، تمیز و با کیفیت بالا بدون روبان، تونر یا جوهر ایجاد می کند. این تصویر را مستقیماً روی یک برچسب کاغذی ایجاد می کند. 

اما این بدان معناست که فیس استوک دوام محدودی دارد و به مرور زمان به رنگ زرد یا محو می‌شود و به همین دلیل برای استفاده طولانی‌مدت مناسب نیست. چاپ حرارتی مستقیم برای کاربردهایی طراحی شده است که به طول عمر کمتری نیاز دارند، مانند چاپ لیبل برای استفاده اداری یا حمل و نقل.

انتقال حرارت

این فناوری همچنین از گرما استفاده می کند، اما این کار را برای چسباندن یک لایه رزین یا موم به برچسب انجام می دهد. نگهداری این چاپگرها ممکن است در طول زمان هزینه بیشتری داشته باشد، اما بارکدهایی که تولید می کنند برای دوام طولانی مدت در شرایط سخت مانند نور شدید یا آب و هوا عالی هستند.

انتقال حرارتی از یک سر چاپ حرارتی برای گرم کردن روبان چاپگر استفاده می کند. جوهر را روی برچسب ذوب می کند و تصویر بسیار بادوام تری ایجاد می کند. اگر به تصویر برچسب ماندگار و بادوام و محافظت در برابر دما، سایش یا مواد شیمیایی نیاز دارید، باید از انتقال حرارتی استفاده کنید. چاپگرهای انتقال حرارتی به شما این امکان را می دهند که برچسب های BOPP رنگارنگ و حرفه ای بسازید.

bopp جهت چاپ بارکد
bopp جهت چاپ بارکد

مواد برچسب بارکد

مواد متعددی برای تولید فیس استوک بارکد استفاده می شود. هر نوع از مواد برچسب بارکد دارای مزایا و معایبی است که هدف مورد نظر و ایده آل آن را دیکته می کند. فیس استوک مناسب کیفیت چاپ عالی را تضمین می کند و تنظیمات تنظیمات تاریکی را به حداقل می رساند. مواد روکش بارکد بر اساس نکات زیر انتخاب می شوند:

  • برچسب طول عمر
  • سرعت چاپ
  • نگرانی های زیست محیطی، مانند دمای شدید
  • مقاومت در برابر حلال و آب
  • مقاومت در برابر لکه، خراش و پارگی

بهتر است به خاطر داشته باشید که برچسب بارکدی که انتخاب کرده اید باید با نوع نوار صحیح آن در مورد چاپ انتقال حرارتی مطابقت داشته باشد. عدم انجام این کار می تواند منجر به عدم توانایی چاپ یا لکه دار شدن برچسب شود. 

پرکاربردترین مواد برای ساخت لیبل بارکد عبارتند از:

  • برچسب های بارکد کاغذی
  • برچسب های بارکد BOPP (فیلم BOPP قابل چاپ)
  • برچسب های بارکد پلی استر
  • برچسب های بارکد وینیل
  • برچسب های بارکد پلی آمید

لیبل های بارکد BOPP به دلیل ماندگاری بالا و قیمت مناسب بیشترین کاربرد را در بین مواد ذکر شده در بالا دارند. بیایید ویژگی های برچسب بارکد BOPP را کشف کنیم.

برچسب های بارکد BOPP

BOPP دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که آن را به ماده خوبی برای بسته‌ها، برچسب‌ها، لوازم اداری و غیره تبدیل می‌کند. به‌ویژه برچسب‌های BOPP همه کاره هستند، از این رو کاربردهای متنوعی دارند. بسیاری از شرکت های خرده فروشی از آنها در استراتژی های برندسازی خود استفاده می کنند.

BOPP یک ماده روکش خوب برای انواع مختلف برچسب است. برچسب های BOPP بادوام، مرتب و مقرون به صرفه هستند. برچسب بارکد پلی پروپیلن یک گزینه مصنوعی است که می تواند شرایط سخت تری را نسبت به برچسب های بارکد کاغذی تحمل کند. 

فیلم BOPP عمدتا  قابل چاپ  برای ساخت برچسب بارکد انتخاب می شود. چاپ برچسب های پلی پروپیلن با روبان چاپگر مومی/رزین نتیجه ای باکیفیت می دهد که می تواند به صورت شفاف یا مات ظاهر شود.

برچسب های بارکد BOPP مقاوم در برابر آب و هوا، خراش، پارگی و در برخی موارد مقاوم در برابر مواد شیمیایی و روغن هستند. برچسب های فیلم BOPP قابل چاپ برای مواد غیر قابل انعطاف بهترین هستند. و در حالی که آنها در برابر آب مقاوم هستند، برچسب های پلی پروپیلن ضد آب نیستند. 

اگر محصولات شما فشرده یا کشیده، در آب غوطه ور می شوند، یا به طور مداوم در معرض شرایط مرطوب/مرطوب قرار می گیرند، این برچسب بارکد انتخاب ایده آلی نیست. طول عمر این لیبل ها بین شش ماه تا دو سال می باشد. آنها گرانتر از مواد استاندارد برچسب بارکد کاغذی هستند.

برچسب های بارکد فیلم BOPP قابل چاپ برای محصولات زیر مناسب است.

  • بشکه
  • دستگاه
  • طبقه
  • قفسه های خرده فروشی
  • پالت و کارتن
  • الکترونیک
لیبل و بارکد
لیبل و بارکد

برچسب های فیلم BOPP قابل چاپ

فیلم BOPP قابلیت چاپ عالی دارد. فیلم BOPP قابل چاپ اغلب مجهز به پوشش بالایی است که جوهر را بهتر به سطح فیلم چسباند. ماشین‌ها می‌توانند فیلم‌های BOPP را با سرعت بالا با عملکرد بهینه چاپ اجرا کنند. 

چندین گزینه چاپ برای برچسب های BOPP در دسترس است. فیلم پلی پروپیلن مقاومت حرارتی بالاتری دارد. برچسب های پلی پروپیلن، چسب ها و بسته بندی ها به سرعت سایر فیلم های پلاستیکی ذوب نمی شوند.

جدا از فناوری انتقال حرارتی، می‌توانید روی این برچسب‌ها دست نوشته یا سفارشی چاپ کنید. البته، برچسب‌های دست‌نویس تجاری به نظر نمی‌رسند، در حالی که برچسب‌های سفارشی می‌توانند گران باشند. هنگام انتخاب روش چاپ لیبل BOPP، نیازها و منابع کسب و کار خود را در نظر بگیرید.

برنامه های کاربردی

برچسب‌ های بارکد نقش اصلی را در مدیریت دارایی‌ها، موجودی‌ها و فعالیت‌های تعمیر و نگهداری برای مشاغل در هر اندازه ایفا می‌کنند. شما می‌توانید از بارکدهای چاپی به روش‌های مختلفی استفاده کنید تا کسب‌وکار خود را کارآمدتر کنید، با پیشنهاداتی برای ایجاد این برچسب‌ها با استفاده از پارامترهای مورد بحث در بالا:

مدیریت موجودی

خرده‌فروشان اغلب بارکدهایی را به عنوان بخشی از یک سیستم کنترل سهام گسترده‌تر برای موجودی‌های دریافتی خود اعمال می‌کنند و به آنها اجازه می‌دهد چیزهای مختلفی در مورد سهام خود بدانند مانند:

  • چقدر در دست دارند؟
  • در کجای انبار آنها قرار دارد؟
  • چه زمانی برای پاسخگویی به افزایش تقاضای ورودی نیاز بیشتری خواهد بود؟

شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از چاپگر رومیزی یا صنعتی، برچسب‌های بارکد را روی کاغذ چاپ کنند تا محصول را از دریافت کالا تا محصول نهایی در درب ورودی مشتری ردیابی کنند.

مدیریت دارایی های ثابت

تولیدکنندگان و ادارات دولتی اغلب در مورد دارایی های ثابت، قطعات بلندمدت دارایی که به ایجاد درآمد کمک می کند، مانند لپ تاپ یا وسایل نقلیه، دچار کمبود می شوند. 

بارکدها می‌توانند به ایجاد یک سیستم ورود/خروج برای دارایی‌های ثابت کمک کنند، بنابراین به دلیل فراموشی یا سرقت از بین نمی‌روند، که می‌تواند دارایی‌های ارواح پرهزینه ایجاد کند، البته به کندی در گردش کار اشاره نکنیم. 

با چاپ برچسب‌های دارایی با چاپگر رومیزی بر روی مواد اکریلیک، شرکت‌ها می‌توانند بارکدهایی را برای اقلامی که اغلب در فضای باز استفاده می‌شوند (مانند دوربین‌ها یا ماشین‌آلات) اعمال کنند و مطمئن باشید که در آزمون زمان مقاومت خواهند کرد.

اهمیت بارکد

تهیه بلیط و سایر شناسایی ها

بیمارستان‌ها ممکن است متوجه شوند که اطلاعات حیاتی در مورد یک بیمار یا داروهای او می‌تواند از بین برود یا حاوی خطا باشد، اگر به درستی ثبت نشود. 

یکی دیگر از شرایط کمتر بحرانی اما مشابه، شرکت هایی است که بلیط های رویدادهای ورزشی یا موسیقی را چاپ می کنند. ایجاد سریع چیزی که حاوی اطلاعات باشد، از جمله اینکه به چه سطوحی دسترسی دارند، ضروری است.

بیمارستان ها و میدان ها می توانند بارکدهای کوچک و قابل خواندن را روی کاغذ یا پلی الفین برای استفاده کوتاه مدت اما بادوام با چاپگر متحرک ایجاد کنند.

در مدیریت امنیتی، فیلم BOPP قابل چاپ یک انتخاب عالی برای ساخت برچسب های امنیتی، نشان های شخصی، برچسب های بارکد و غیره است.

نتیجه

درک گزینه های چاپگر بارکد و مواد برچسب برای انتخاب برچسب بارکد صحیح ضروری است.

فیلم BOPP قابل چاپ برای تهیه یک برچسب بارکد از تمام مواد برچسب ذکر شده در بالا بهترین است. اگر فیلم BOPP قابل چاپ با کیفیت بالا می خواهید، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

۰۳۱۵۲۴۰۱۳۶۱

پیمایش به بالا