ثبت شرکت در ونکوور

ثبت شرکت در ونکوور با کمترین قیمت

۵/۵ - (۲ امتیاز)

اگرچه برای راه اندازی یک کسب و کار یا ثبت شرکت در ونکوور ممکن است نیاز به در اختیار داشتن یک سری نیازمندی‌های ویژه و به خصوصی داشته باشید، اما به طور کلی، تمام کسب و کارهای کوچک و شرکت‌های نوپایی که در این شهر شروع به فعالیت می‌کنند، باید تعداد زیادی دستورالعمل یا نیازمندی‌های مختلف را دنبال کنند تا موفق به انجام تجارت در این شهر شوند و کسب و کارشان را آغاز کنند. به هر حال، هر نوعی از کسب و کار ممکن است به یک سری مجوزها یا گواهینامه‌های به خصوص نیاز پیدا کند.

قبل از این که شرکت خود را در ونکوور ثبت کنید، باید تمام گزینه‌ها یا شکل‌های مختلف کسب و کاری که در برابرتان وجود دارد را به خوبی در نظر داشته باشید و شناخت خوبی از هر یک از فرم‌های کسب و کار به دست بیاورید. از نقطه نظر قانونی، سه نوعِ رایج برای ساختار کسب و کارها در کانادا وجود دارد. این سه نوع، شامل شرکت انحصاری، همکاری و همینطور شرکت سهامی می‌شوند. هر فرمی از کسب و کار، از نظر میزان و نوع مسئولیت، مالیات و نحوه پرداخت آن و همینطور جانشینی و توالی دارای ساختار منحصر به فرد و خاص خود می‌باشد و این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

ثبت شرکت در ونکوور
ثبت شرکت در ونکوور

روش های ثبت شرکت در ونکوور

در روش Owner Operator، یک نیروی کار خارجی برای توسعه فعالیت های تجاری خود، امکان مهاجرت به شهر ونکوور و کشور کانادا را به دست می آورد و به صورت موقت و یا دائم در این کشور ساکن می شود.

این برنامه، افراد را قادر می سازد تا با خریداری حداقل ۵۱ درصد از سهام یک شرکت کانادایی، به عنوان یک فرد حقوقی به انجام بیزینس در شهر ونکوور بپردازند. پس از مدتی فعالیت، با استفاده از قوانین LMIA امکان ارائه جاب آفر به خودشان را به دست خواهند آورد.

برنامه انتقال درون شرکتی به افراد اجازه می دهد به شعبه ای از شرکت خود که در کانادا فعالیت دارد، ملحق شوند و ابتدا به صورت موقت و بعدا به صورت دائم در این کشور زندگی کنند. این برنامه برای افرادی که قصد دارند شعبه دوم شرکت خود را در کانادا تاسیس کنند، مناسب است.

یکی از مراحل قانونی که در این مسیر باید طی شود، این است که در همان زمان، دفتری که در کانادا فعالیت می کند، باید شواهدی در مورد دلیل نیاز به استفاده از کارمند خارجی به جای استخدام کارمندان کانادایی ارائه دهد. جزئیات این مسیر مهاجرتی در این لینک قید شده است.

محتویات فرم LMIA برای ثبت شرکت در ونکوور

فرم LMIA شامل اطلاعاتی در ارتباط با محل توسعه فعالیت شغلی، حقوق ساعتی و ماهانه نیروی کاری، مزایای شغلی که به فرد تعلق می گیرد، نحوه انجام کار، هدف از درخواست (اقامت دائم یا صدور مجوز کار) و یک سری اطلاعات دیگر می شود. این مدرک از ۵ بخش اصلی تشکیل شده که شامل موارد زیر می شوند:

  • درج اطلاعاتی در ارتباط با نام تجاری و نوع شرکت، آدرس ثبت شده آن و سایر موارد مرتبط با شرکت
  • درج اطلاعات تماس کارفرما نظیر نام، آدرس، شماره تلفن و سایر اطلاعات وی
  • درج اطلاعات شخص ثالث (در این قسمت، نماینده کارفرما نیز می تواند اطلاعات شخصی خود را ارائه دهد)
  • ارائه شاخص تاثیر بر بازار کار (بخشی که در آن کارفرما باید اطلاعاتی مبنی بر امضای قرارداد کار مربوطه برای کمبود شغل، ایجاد اشتغال و غیره ارائه دهد)
  • مدت زمان قرارداد همکاری و جزئیات شغلی

انواع روش های ثبت شرکت در ونکوور

ثبت شرکت به صورت فدرال

شرکت های فدرال، توسط قوانین ملی و سراسری کانادا اداره می شوند و صاحبانشان قادر به ثبت بیزینس خود در تمام نقاط این کشور خواهند بود. در واقع، سازمان ثبت شرکت های فدرال، مجوز کار این کسب و کارها را صادر می کند. ثبت اسم شرکت به صورت فدرال، معمولا مراحل دشوارتری نسبت به انجام این کار به صورت استانی یا ایالتی دارد و هزینه آن هم بیشتر است.

اما در نهایت، نام شرکت و بیزینس آن توسط دولت کانادا محافظت خواهد شد. بدین معنی که این نام در سراسر کانادا به رسمیت شناخته خواهد شد و همچنین، در سطح بین المللی هم به عنوان یک شرکت کانادایی در نظر گرفته خواهد شد.

ثبت شرکت به صورت استانی یا ایالتی

قوانین استانی یا ایالتی هر منطقه، حاکم و ناظر بر فعالیت این دسته از شرکت ها هستند و مجوزهای مورد نیازشان را نیز صادر می کنند. این شرکت ها نمی توانند در استان های دیگر فعالیت کنند. اما در صورت نیاز به این کار، مجوز فعالیت در استان های دیگر هم برای آن ها صادر خواهد شد.

اگرچه مجوز فعالیت شرکت های استانی، توسط اداره ثبت شرکت های همان استان کانادایی صادر می شود، اما بسته به نوع بیزینس موردنظر و سایر شرایط موجود، ممکن است از متقاضی خواسته شود که به صورت فدرال هم شرکت خود را ثبت کند. یعنی کد فدرال کسب و کار و طرح مالیاتی فدرال را نیز ارائه دهد.

هزینه ثبت شرکت در ونکوور چقدر است؟

برای اینکه فقط شرکت خود را به صورت حضوری و یا از طریق ایمیل در بریتیش کلمبیا ثبت کنید، باید ۳۵۰ دلار پرداخت کنید. در صورتی هم که تمایل داشته باشید به صورت آنلاین توسط یک سرویس دهنده ی دارای قرارداد با استان بریتیش کلمبیا این کار را انجام دهید، باید ۳۰۰ دلار به این سرویس دهنده بپردازید و در کنار آن، هزینه های مربوط به ارائه دهنده سامانه اینترنتی را نیز پرداخت نمایید.

علاوه بر پرداخت هزینه های ثبت شرکت در ونکوور و بریتیش کلمبیا، لازم است یک گزارش تایید جست و جوی نام شرکت یا همان NUANS هم ارائه کنید. این گزارش، تایید می کند اسمی که برای شرکت خود انتخاب کرده اید، توسط شرکت یا سازمان دیگری انتخاب نشده است. هزینه NUANS در حال حاضر ۷۵ دلار به ازای هر جست و جو است.

می توانید برای محاسبه قیمت مورد نیاز با قیمت روز، از صفحه نرخ دلار کانادا امروز استفاده کنید.

مراحل ثبت شرکت در ونکوور

مانند هر شهر یا ایالت دیگری در کانادا، شما باید برای راه اندازی یک کسب و کار و ثبت شرکت در ونکوور نیز یک سری مراحل از پیش تعیین شده و مشخص را طی کنید تا موفق به انجام این کار شوید. ما در تراست این پروسه را در غالب شش مرحله برای شما توضیح خواهیم داد تا کاملا بدانید در هر قدمی که برای ثبت شرکت در کانادا و شهر ونکوور برمی‌دارید، چه کارهایی باید انجام دهید.

ایده کسب و کار خود را توسعه دهید. برای انجام این کار چند روش مختلف وجود دارد که شاید ساده‌ترین و راحت‌ترین آن‌ها، انجام تحقیق و جست و جو با استفاده از ابزارهای مختلفی که برای این کار وجود دارد، باشد. روش دیگری که با استفاده از آن می‌توانید ایده کسب و کار خود را توسعه دهید، تهیه بیزینس پلن است که شاید هزینه زیادی داشته باشد، اما بهترین استراتژی‌ها و ایده‌های تجاری را در هر مرحله از راه اندازی کسب و کار و انجام تجارت در اختیار شما قرار می‌دهد. و در آخر، با استفاده از جست و جو و تحقیق در رابطه با گزینه‌های مالی موجود برای فراهم کردن بودجه کسب و کار خود، می‌توانید ایده خود را بسط و گسترش دهید.

ساختار و فرم کسب و کار خود را انتخاب کنید. شما باید تصمیم بگیرید که قصد راه اندازی چه فرمی از کسب و کار را دارید. برخی از گزینه‌هایی که می‌توانید از میان‌شان ساختار کسب و کار خود را انتخاب کنید، شامل شرکت انحصاری، همکاری و همینطور شرکت سهامی می‌شوند. هر یک از این ساختارهای کلیِ کسب و کار، دارای مفاهیم مالی و قانونی منحصر به فرد خودشان هستند. اما در صورتی که نمی‌دانید کدام یک از این فرم‌های کسب و کار برای شخص شما و تجارت‌تان بیشتر مناسب است، می‌توانید از راهنمایی و مشاوره تخصصی وکلای تراست که دارای سال‌ها تجربه در امور مهاجرتی هستند، بهره ببرید.

قیمت ثبت شرکت در ونکوور
قیمت ثبت شرکت در ونکوور

برای کسب و کار خود درخواست انتخاب نام کنید و یک اسم برای آن رزرو کنید. شما می‌توانید با مراجعه به این لینک اطلاعات بیشتری در رابطه با نحوه انتخاب اسم برای ثبت شرکت خود در یکی از شهرهای استان بریتیش کلمبیا، از جمله ونکوور به دست بیاورید.

پس از طی کردن مراحل قبلی، اکنون که در آستانه برداشتن چهارمین قدم در این مسیر هستید، باید شرکت انحصاری، سهامی یا همکاری خود را به طور رسمی به ثبت برسانید.

پس از این که شرکت خود را ثبت کردید، باید یک شماره تجاری یا Business number به دست بیاورید. برای دریافت مجوزها و گواهینامه‌های دیگر کسب و کار خود اقدام کنید. در رابطه با این مرحله باید توضیح دهیم که بسته به فعالیت‌های تجاری که در کسب و کار خود انجام می‌دهید، و یا محلی که برای انجام این کار در نظر گرفته‌اید، ممکن است نیاز به دریافت یک سری مجوز یا گواهینامه‌های ویژه از سازمان‌های دولتی، فدرال، ایالاتی، استانی و یا حتی شهرداری داشته باشید.

مزایا و معایب ثبت شرکت در ونکوور

مزایای ثبت شرکت در ونکوور

هزینه پایین کسب و کارهای استارت آپی

بالاترین سطح از آزادی و اختیار عمل در برابر مقررات داخلی شرکت

کنترل مستقیم و کامل در تصمیم گیری

حداقل سرمایه در گردش مورد نیاز

مزایای مالیاتی برای مالک

وجود تمامی سودها و منافع برای مالک

معایب ثبت شرکت در ونکوور

مسئولیت نامحدود

توقف فعالیت‌های تجاری کسب و کار و به هم ریختن سازماندهی و نظم آن در صورت عدم حضور مالک

دشوار بودن افزایش و ارتقاء سرمایه

عدم توانایی محافظت از نام تجاری

اقامت کانادا از طریق ثبت شرکت در ونکوور

صاحبان کسب و کار ابتدا با مجوز کار از طریق ثبت شرکت در ونکوور وارد کانادا می شوند و در صورت رسیدن شرکت به سوددهی بالا، می توانند برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایند. همچنین، معمولا باید به مدت ۳ تا ۵ سال به حضور و فعالیت در کانادا بپردازند تا واجد شرایط اقدام برای PR شوند.

در واقع، این مدت زمان متغیر است. نکته اصلی این است که بدانید ثبت شرکت به خودی خود منجر به اقامت دائم نمی شود و در صورتی که با ارائه طرح تجاری خود بتوانید ثابت کنید موجب ایجاد سودآوری کانادا می شوید و به این کشور منفعت می رسانید، می توانید واجد شرایط اخذ اقامت دائم این کشور باشید.

اقامت دائم در کاندا
اقامت دائم در کاند

شرایط اخذ اقامت دائم در کانادا با ثبت شرکت در ونکوور

باید تمامی مجوزها و آزمایش های امنیتی و پزشکی کانادا را انجام دهید.

باید در طی ۵ سال اخیر حداقل به مدت ۱۰۹۵ روز یا ۳ سال کامل در کانادا زندگی کرده باشید.

لازم است تا کلیه تعهدات ثبت مالیات بر درآمد شخصی خود در سه سال مالیاتی گذشته را نیز ارائه کرده باشید.

باید در یک آزمون زبان خارجی (انگلیسی و یا فرانسوی) مبنی بر اثبات مهارت های زبانی شرکت کنید و نمره نه چندان بالایی در حد آیلتس جنرال ۵ کسب کنید.

شرکت در یک آزمون دیگر در رابطه با ارزش های کانادا از قبیل تاریخ، نمادها، موسسات، قوانین، مسئولیت ها و همینطور امتیازات شهروندی این کشور نیز الزامی است.

برای ثبت کسب و کار در ونکوور، راه اندازی شرکت انحصاری بهتر است یا شرکت سهامی؟

یکی از اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین مزایای ثبت شرکت سهامی در ونکوور، مسئولیت محدود است. از سوی دیگر، مالک یک شرکت انحصاری باید تمام مسئولیت‌های کسب و کار خود را برعهده بگیرد. شما به عنوان یک سهامدار در شرکت سهامی تا زمانی که هیچ ضمانت شخصی خاصی نداده باشید، مسئولیت بدهی‌ها و تعهدات را برعهده نخواهید داشت.

 

پیمایش به بالا