بهترین سرفیس 2023 مایکروسافت

بهترین سرفیس ۲۰۲۳ مایکروسافت

۵/۵ - (۲ امتیاز)

عرضه اولیه سرفیس در سال ۲۰۱۲ بسیار ضعیف بود، و فقط تلاش برای متقاعد کردن مردم برای کنار گذاشتن لپ تاپ سنتی خود به نفع تبلتی با صفحه کلید جداشدنی بود. اما این محصول از آن زمان به بعد راه زیادی را پیموده است. سرفیس اصلی به سرفیس پرو تبدیل شد و جایگزینی مقرون به صرفه در سرفیس گو به آن پیوست. حالا در سال ۲۰۲۳ رقابت برای بهترین تبلت سال مایکروسافت خیلی داغ شده است، بیایید نگاهی بیندازیم به برترین تبلت های سال ۲۰۲۳ از کمپانی مایکروسافت

 

۱. سرفیس پرو ۹ – بهترین تبلت

 

  • طراحی و نمایش عالی
  • کیبورد و قلم عالی
  • عمر باتری قابل توجه
  • وب کم عالی

 

  • انتخاب پورت ضعیف
  • مسائل مربوط به عملکرد و سازگاری در ARM
  • قیمت بالا

 

 

با ترکیب پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل با همه چیزهایی که قبلا Pro 8 2021 را بسیار عالی کرده است. این شامل صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی، طراحی عالی، عملکرد خوب و عمر باتری چشمگیر می شود.

 

یکی از مهم ترین تغییرات مایکروسافت در سری سرفیس پرو ها در همین بخش است. جایی که از پردازنده نسل ۱۲ اینتل استفاده شده است و طبیعتا توانایی بیشتری را اینتل با این نسل از پردازنده خودش نشان خواهد داد. این محصول طبق انتظارها از پردازنده های نسل ۱۲ Core i5 و Core i7 استفاده می‌کند و همچنان خبری از پردازنده های اختصاصی مایکروسافت با نام رایزن نیست. مایکروسافت طبق روال همیشه از ۳ رم ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگ استفاده کرده است.

در کانفیگ های مختلف ارائه شده از ۴ حافظه ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگ و ۱ ترابایت استفاده شده است که می‌توانید به دلخواه انتخاب نمایید. باید بدانیم که ما در اصل با یک تبلت مواجه هستیم و اگر بخواهیم استفاده لپ تاپی از آن داشته باشیم باید برای آن کیبورد و قلم جداگانه تهیه کنیم اما پکیج کامل تبلت و کیبورد و قلم به نسبت قیمت و رقباش مزایایی دارد که هر کسی نمی‌تواند از آن بگذرد. این مزایا عبارتند از:

  • سبکی بی اندازه و خوش دست بودن
  • با توجه به استند هیبرید که تا ۱۷۰ درجه هم باز می‌شود می‌توان گفت روی هر سطحی و با هر شکلی می‌توان با این محصول کار کرد.
  • ویندوز ارجینال نسبت به سایر رقبا
  • قابل استفاده برای کارهای اداری، دانشجویی، ترید و رمز ارز، طراحی گرافیک و…
  • و کلی مزایای دیگر که پس از معرفی بیشتر به آن ها خواهیم پرداخت.
سرفیس لپ تاپ
سرفیس لپ تاپ

 

 

۲. سرفیس لپ تاپ ۵ – بهترین لپ تاپ

 

 

 

 

 

  • کیبورد عالی
  • ساختار نازک و سبک

 

مایکروسافت امسال تصمیم گرفت در این مدل از پردازنده رایزن AMD استفاده نکند و در همه مدل ها از پردازنده نسل ۱۲ اینتل استفاده کرده است. طبق بررسی ها و بنچمارک های پردازنده نسل ۱۲ اینتل مشخص شده است که قدرت و بازدهی این نسخه ۱۲ بسیار بهتر از نسل قبلی آن است و همین مسئله می‌تواند نیاز بروزرسانی دستگاه را برای کاربران سرفیس لپ تاپ پر رنگ تر کند.

این سری سرفیس لپ تاپ هم هر دو مدل Core i5-1230U و Core i7-1250U را دارد و دست کاربران را برای انتخاب های بیشتر و حرفه ای تر باز گذاشته است. در این مدل رم های ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگ را میبینیم و همینطور حافظه های SSD روی این دستگاه ها هم در ۳ نسخه ۲۵۶، ۵۱۲ گیگ و ۱ ترابایت عرضه شده است.

فروشگاه اینترنتی سرفیس کار طبق روال همیشه به زودی پس از عرضه دستگاه ها آن را برای استفاده سریع تر هموطنان عزیز وارد کشور کرده و به فروش می‌رساند.

حتما منتظر باشید و اگر نیاز به خرید سرفیس لپ تاپ ۵ دارید، می توانید با مراجعه به صفحه محصول مورد نظر، در خبرنامه موجودی زیر اطلاعات محصول ثبت نام کنید تا به محض موجود شدن پیامک هم دریافت کنید. نکته دیگری که احتمالا از نگاه شما، وقتی لپ تاپ ۵ را با دیگر گزینه ها مقایسه میکنید دور میماند قابل تعمیر تر بودن این لپ تاپ جذاب مایکروسافت در مقایسه با نسل های قبلی و سایر رقبایش است.

 

 

۳. سرفیس لپ تاپ گو ۳ – بهترین لپ تاپ ارزان قیمت

 

  • سبک و جذاب
  • صفحه لمسی
  • کیبورد عالی

 

  • پورت های محدود

 

از آنجایی که مایکروسافت سرفیس لپ تاپ گو ۳ ارزان‌ترین در سری Surface است، جای تعجب نیست که نقاط قوت Laptop Go 3 در عملکرد یا ویژگی‌های دیگر زیاد وسوسه انگیز نباشد. در عوض، جذابیت اصلی در قیمت مناسب این لپ تاپ است. چیزهای زیادی در مورد Laptop Go 3 وجود دارد که آن را به یک لپ‌تاپ جذاب برای کاربرانی مانند دانش‌آموزان و دانشجویان تبدیل می‌کند.

 

 

۴. سرفیس لپ تاپ استدیو ۲ – بهترین برای کاربران قدرتمند

 

سرفیس لپ تاپ استودیو ۲ مایکروسافت واقعاً شبیه هیچ لپ تاپ دیگری در بازار نیست.

این یک انتخاب خوب است، زیرا برخلاف نسخه قبلی، Surface Laptop Studio 2 جدید دارای یک پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core H-class بهبود یافته، آخرین پردازنده‌های گرافیکی RTX 4050/4060 NVIDIA و یک NPU اینتل در ویندوز برای بهینه‌سازی تماس ویدیویی است.

سوال بزرگی که من داشتم (و هنوز هم دارم) این است که مایکروسافت چقدر می تواند گرمای تولید شده از بار کاری سنگین را به طور موثر مدیریت کند. Laptop Studio 2 دارای “سیستم تهویه بهبود یافته” است و NPU اینتل برخی از بارهای کاری CPU و GPU را هنگام اجرای برنامه های مرتبط با هوش مصنوعی را کاهش میدهد.

 

۵. سرفیس پرو ۸ – انتخاب اقتصادی

 

 

  • صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی عالی
  • طراحی شیک و مدرن
  • عمر باتری قابل توجه

 

  • گران بودن
  • پورت های بسیار محدود

 

سرفیس پرو ۸ دیگر جدیدترین مدل نیست، اما همچنان انتخاب جذابی است. مایکروسافت بالاخره طراحی را در اینجا به روز کرد، با صفحه نمایش ۱۳ اینچی تقریباً مشابه دستگاه های ۱۲.۳ اینچی قبلی به همراه صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی که به تماشای عالی منجر میشود. عملکرد تراشه های نسل یازدهم اینتل چشمگیر است، در حالی که هر دو دوربین ثابت و بلندگوهای عالی هستند. با این حال، کمبود پورت به این معنی است که احتمالاً نیاز به اتصال آداپتور یا هاب خواهید داشت.

بهترین سرفیس 2023
بهترین سرفیس ۲۰۲۳

آیا این لپ تاپ با کیبورد و قلم عرضه می‌شود؟

خیر. در جعبه یک تبلت به همراه شارژر است و در صورت نیاز به کیبورد و یا قلم باید آن را جداگانه تهیه نمایید.

سیستم عامل سرفیس پرو ۸ چیست؟

سیستم عامل این دستگاه ویندوز ۱۱ ارجینال است که ارجینال بودن آن نشان دهنده این است که آپدیت های بعدی این ویندوز روی این دستگاه رایگان منتشر خواهد شد.

حافظه دستگاه قابل ارتقا است؟

بله امکان ارتقا حافظه دستگاه را قرار داده است.

چرا خرید این دستگاه منطقی است؟

  1. صفحه نمایش بزرگتر با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
  2. بدنه مدرن تر با حاشیه باریک تر
  3. پورت‌های USB 4 با پشتیبانی از تاندربولت ۴
  4. امکان اتصال به نمایشگرهای ۴K
  5. و بسیاری از بهبودهای سخت افزاری نسبت به مدل های قبل و رقبا

 

۶. سرفیس لپ تاپ ۴ – هنوز یک لپ تاپ عالی است

 

 

  • نمایشگر چشمگیر
  • عمر باتری عالی

 

  • طراحی قدیمی

 

سرفیس لپ تاپ ۴  نسبت به نسل قبلی خود یک ارتقاء جزئی است، اما هنوز دلایلی برای خرید آن نسبت به سرفیس لپ تاپ ۳ وجود دارد. مهمترین دلیل آن پردازنده است، اکنون می‌توانید بین جدیدترین و قدرتمند تراشه‌های AMD Ryzen اینتل در هر دو مدل ۱۳.۵ و ۱۵ اینچی یکی را انتخاب کنید. این تراشه‌ها بهبود قابل توجهی در بهره‌وری انرژی ارائه می‌کنند و نشان می‌دهد که عمر باتری بسیار قوی است، حتی در هنگام پخش ویدیوهای ۴K.

 

سری سرفیس لپ تاپ همیشه یک قطعه سخت افزاری باشکوه بوده است و سرفیس لپ تاپ ۴ نیز قطعا از این قاعده مستثنی نیست و یکی از سبک‌ترین و نازک‌ترین لپ‌تاپ‌هایی است که تا به حال به بازار آمده است در ضمن تایپ کردن با آن عالی است.

ضخامت این لپ‌تاپ فقط ۰.۵۷ اینچ و وزن آن فقط ۲.۷۹ پوند (۱.۳ کیلوگرم) است که حمل آن را در کیف خود در حین رفت‌وآمد راحت می‌کند. اما حتی با اینکه سرفیس لپ تاپ ۴ بسیار نازک است، با این وجود احساس می شود که به طرز باورنکردنی قوی است. درب آن از آلومینیوم ساخته شده است و بر خلاف بسیاری از لپ‌تاپ‌های لمسی دیگر، وقتی صفحه نمایش را فشار می‌دهید، لولا آنقدر محکم است که دیگر مجبور نیستید صفحه‌نمایش را دوباره تنظیم کنید یا آن را با دست دیگر خود محکم کنید. این به خودی خود استفاده از صفحه نمایش لمسی را راحت‌تر می‌کند. چیزی که دیگر تولیدکنندگان لپ‌تاپ قطعا می‌توانند از آن بیاموزند.

اما به همان اندازه که بالای لپ تاپ محکم است، در داستان صفحه کلید همه چیز در مورد راحتی است.

وقتی صحبت از نوشتن شد، سرفیس لپ‌تاپ ۴ بهترین صفحه کلید ممکن را دارد که تا به حال استفاده کرده‌ایم. نوشتن روی این لپ تاپ کاملاً بدون دردسر است. حتی صفحه‌کلید مک‌بوک پرو نیز با این لپ تاپ قابل مقایسه نیست.

پیمایش به بالا