راهنمای نهایی طراحی بسته بندی قهوه

راهنمای نهایی طراحی بسته بندی قهوه

۵/۵ - (۶ امتیاز)

با توجه به اینکه بسیاری از مردم قهوه را به عنوان محرک انتخابی روزانه خود نام میبرند، جای تعجب نیست که مصرف آن تنها در سال گذشته به بیش از ۱۶۰ میلیون کیسه ۶۰ کیلوگرمی رسیده است . بسته بندی قهوه شما باید توجه مشتری شما را به خود جلب کند و داستان برند قانع کننده ای را بازگو کند، در عین حال قهوه شما را با کیفیت خوب نگه دارد. در این راهنما، آناتومی بسته‌ بندی قهوه را بررسی می‌کنیم، نکاتی را در مورد طرح‌های آن به اشتراک می‌گذاریم و برخی از گرایش‌هایی را که باید در بسته‌ بندی قهوه به آن توجه کنید، به اشتراک می‌گذاریم.

چرا بسته بندی قهوه مهم است

طراحی بسته‌ بندی عالی به شما کمک می‌کند تا آگاهی از برند را افزایش دهید و به شما امکان می‌دهد تا از سایرین متمایز شوید تا بتوانید مشتریان جدید را جذب کرده و مشتریان فعلی را حفظ کنید.

اما موثرترین بسته بندی قهوه چیزی فراتر از جذب مشتری است. باید از قهوه شما از تولید به انبار و رسیدن به مشتری نهایی محافظت کند و محصولی سالم به دست مشتری برسد.

و هنگامی که اینها به دست آمد، بسته بندی خوب قهوه کار نهایی خود را انجام می دهد: با موفقیت محصولی را به مشتریان ارائه می دهد که دوست دارند و می توانند به آن اعتماد کنند. علاوه بر این، شما می خواهید به این اهداف به روشی پایدار و جذاب و در عین حال آموزنده دست یابید. بنابراین بیایید نگاهی به ملاحظات و عناصر مهم در طراحی بسته بندی قهوه بیاندازیم.

بسته بندی قهوه
بسته بندی قهوه

ملاحظات کلیدی برای طراحی بسته بندی قهوه

قبل از شروع طراحی بسته بندی قهوه باید چند نکته را در نظر بگیرید. از خود بپرسید که چگونه مواد بسته بندی از قهوه شما محافظت می کند و آیا از مواد سازگار با محیط زیست در بسته بندی خود استفاده خواهید کرد. تنها در این صورت است که می توانید بسته بندی مناسبی را انتخاب کنید که بهترین کارایی را برای شما دارد.

انواع بسته بندی

چندین قالب بسته بندی برای انتخاب وجود دارد، و دانستن هر یک از آنها به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام یک برای قهوه شما مناسب تر است.

کیسه های تاشو کناری

بسته بندی کیسه قهوه Pearl توسط Daria V.

کیسه‌های تاشو کناری کیسه‌ هایی هستند که در طرفین چین خورده می‌شوند، بنابراین می‌توان آن‌ها را در صورت خالی تا کردن و پس از پر شدن، منبسط شوند. آنها یکی از رایج ترین انواع بسته بندی برای محصولات قهوه هستند. 

کیسه های چهار طرف دوخت

کیسه های چهار طرف دوخت کاملاً شبیه کیسه های تاشو کناری هستند. آنها به طور کلی از همه طرف دوخت شده اند، که به آنها لبه های برجسته تر می دهد و مستطیل شکل تر از همتایان تاشو کناری خود به نظر می رسند.

کیسه های ایستاده

طراحی بسته بندی قهوه توسط – Hero

درست مانند چیزی که از نامش می گوید، کیسه های ایستاده دارای یک پایه صاف هستند تا بتوانند به تنهایی بایستند. این یک راه عالی برای نمایش قهوه شما است، به خصوص زمانی که برای جلب توجه با مارک های دیگر قهوه در مغازه ها رقابت می کند.  معمولاً یک زیپ قابل باز و بسته شدن دارند.

دایره روی بسته بندی قهوه
دایره روی بسته بندی قهوه
اگر تا به حال در مورد یک دایره پلاستیکی کوچک روی بسته بندی قهوه خود فکر کرده اید، احتمالاً این یک دریچه گاز زدایی است.

تازه نگه داشتن قهوه

چندین راه برای تازه نگه داشتن قهوه وجود دارد:

  • دریچه های گاز زدایی یک طرفه – این شیرها دی اکسید کربن ساطع شده از قهوه تازه برشته شده را آزاد می کنند و در عین حال از ورود اکسیژن به داخل بسته بندی جلوگیری می کنند. این کار قهوه شما را برای مدت طولانی تری در بهترین کیفیت خود نگه می دارد.
  • بسته بندی با جو اصلاح شده – این فناوری به طور فعال فاسد شدن قهوه شما را به تاخیر می اندازد. این کار با وصل کردن مخلوطی از گازهای کنترل شده به بسته بندی قهوه برای کند کردن فرآیند اکسیداسیون قهوه یا با استفاده از مواد بسته بندی خاصی که مانع از فاسد شدن گازهای خاص قهوه می شوند، انجام می شود.
  • رویه های قابل درزگیری — چه یک رویه تاشو با نوار فلزی یا نوارهای زیپ دار باشد، داشتن بسته بندی قابل زیپ برای تازه نگه داشتن قهوه برای مدت طولانی تری مهم است.

پایداری

طراحی بسته بندی قهوه که کمترین ردپای کربن را به جا می گذارد همیشه ایده خوبی است. خوشبختانه ما اکنون در دنیایی زندگی می کنیم که در آن تهیه مواد پایدار آسان تر می شود—بسیاری از تولید کنندگان بسته بندی اکنون این گزینه را ارائه می دهند که از مواد سازگار با محیط زیست مانند پلاستیک بازیافتی و پوسته های کمپوست پذیر برای بسته بندی قهوه شما استفاده کنند. یا برخی از برندها مسیر بسته بندی های قابل استفاده مجدد را دنبال می کنند، جایی که مشتریان می توانند کیسه،  ظرف را به کافی شاپ بیاورند تا قهوه تازه بیشتری پر کنند.

ظرف حلبی قابل استفاده مجدد برای دانه های قهوه از طریق 
ظرف حلبی قابل استفاده مجدد برای دانه های قهوه از طریق

هنگامی که تصمیم گرفتید این مسیر را طی کنید، در نظر بگیرید که چگونه بر روند طراحی شما تأثیر می گذارد. آیا نوع جوهر متفاوتی را برای بسته بندی کمپوست انتخاب می کنید؟ آیا به دلیل اینکه دیگر از پلاستیک استفاده نمی کنید، نیاز به طراحی مجدد برخی از قطعات دارید؟ اینها ممکن است مراحل اضافی در فرآیند طراحی شما باشند، اما به دلیل تأثیر مثبت محیطی که ایجاد می کنید ارزش آن را دارند.

جزئیات روی برچسب بسته بندی

هنگامی که نوع بسته بندی قهوه مورد نظر خود را انتخاب کردید، نکته بعدی که می خواهید در نظر بگیرید این است که چه چیزی روی بسته بندی قهوه خود داشته باشید:

نوع رست و پروفیل طعم

اگرچه ضروری نیست، اما بسیار معمول است که نوع برشته را در بسته بندی قهوه خود درج کنید. به مشتریان نشان دهید که آیا در حال خرید قهوه سنگین هستند یا سبک . حتی می‌توانید جلوتر بروید و اطلاعاتی در مورد مشخصات طعم قهوه، یادداشت‌های مزه و روش توصیه‌شده برای دم کردن قهوه‌تان درج کنید. این به شما بستگی دارد که چه مقدار جزئیات را در بسته بندی خود بگنجانید، اما نشان دادن گزینه ها برای مشتریان همیشه ایده خوبی است!

منشا قهوه شما

دانه‌های قهوه از کشورهای بسیاری می‌آیند، و به احتمال زیاد، بیشتر دوستداران قهوه، تولیدکنندگان قهوه مورد علاقه خود را دارند. به همین دلیل، درج منشاء دانه‌های قهوه روی بسته‌بندی، کار خوبی است. اگر دوست دارید، حتی می‌توانید جزئیات مربوط به کجا و چگونه قهوه خود را تهیه کنید، که ما را به جزء کلیدی بعدی بسته‌ بندی شما می‌برد…

داستان برند شما

این فرصتی است تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و داستان خود را به روشی معتبر بگویید. برای گفتن آن به شیوه قدیمی: این چشم انداز و ماموریت شماست. مطمئناً چیز جالبی در مورد تولید قهوه شما وجود دارد – کشاورزان قهوه ای که با آنها کار می کنید چه کسانی هستند یا قبل از پیدا کردن دانه های قهوه عالی به کجا سفر کرده اید؟ همچنین این مکان عالی برای صحبت در مورد تلاش‌های پایداری است که برای تهیه قهوه خود انجام می‌دهید، بنابراین عمیقاً تلاش کنید!

آستین

اگر نمی خواهید تمام جزئیات را روی خود بسته بندی چاپ کنید، گزینه دیگر چاپ روی آستین است. شما می توانید برند خود را ثابت نگه دارید و حتی رنگ و بو را به بسته بندی قهوه خود اضافه کنید.

کیسه ایستاده بسته بندی قهوه
کیسه ایستاده بسته بندی قهوه

نکاتی در مورد طراحی بسته بندی قهوه

بعد از اینکه دانستید چه چیزی را باید در بسته بندی خود بگنجانید، قدم بعدی این است که در واقع به طراحی خود بپردازید! در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

آن را ثابت نگه دارید

اگر بسته بندی شما بخشی از برند گسترده تر شما است – برای مثال، اگر صاحب یک کافی شاپ هستید – ممکن است بخواهید طراحی بسته بندی قهوه خود را مشابه برند کلی خود نگه دارید. بسته بندی قهوه خود را به عنوان توسعه کافی شاپ خود در نظر بگیرید تا بتوانید برند خود را به مشتریانی که در غیر این صورت از کافه شما بازدید نمی کنند، در میان بگذارید.

از روانشناسی رنگ استفاده کنید

هنگامی که مشتریان خرید می کنند، تحت بمباران اطلاعات زیادی قرار می گیرند، و با این حال آنها فقط زمان محدودی برای آشنایی با محصول شما دارند. دیدن رنگ‌های خاص واکنش‌های احساسی را در آن‌ها تداعی می‌کند و آنچه که در بسته‌بندی خود استفاده می‌کنید می‌تواند بر ترجیحات خرید آنها تأثیر بگذارد.

به عنوان یک قانون کلی، قرمزها با اشتیاق همراه هستند و احساس فوریت را ایجاد می کنند. رنگ زرد الهام‌بخش خوش‌بینی است، اما می‌تواند اضطراب را تشدید کند، به همین دلیل است که باید از آنها کم استفاده کرد. رنگ‌های آبی به ترویج حس اعتماد و طلایی نشان‌دهنده تجمل و حسی حرفه‌ای هستند.

راهنمای ما در زمینه اصول روانشناسی رنگ را بررسی کنید >>

برجسته شدن

در دنیای طراحی بسته بندی قهوه، چیزی به نام «کتاب را از روی جلد آن قضاوت نکنید» وجود ندارد. در حالی که طعم و کیفیت قهوه شما مهم است، ولی داشتن یک طراحی چشم نواز بسیار کمک می کند.

اگر معمولاً در طراحی رویکردی ملایم‌تر دارید، به این فکر کنید که کاملاً برعکس عمل کنید! رنگ‌های تک رنگ را با رنگ‌ های نئون بلند عوض کنید، اندازه فونت نام محصول خود را افزایش دهید، و جزئیات شکوفاتری مانند آستین‌ها را اضافه کنید تا بسته‌بندی خود را بیشتر متمایز کنید. آن را به عنوان آن دست راهنمای ضرب المثلی در نظر بگیرید که مشتریان شما را هدایت می کند تا قهوه شما را در میان مارک های دیگر در راهروی سوپرمارکت انتخاب کنند.

روند طراحی بسته بندی قهوه
روند طراحی بسته بندی قهوه

بسته بندی داستان محور

با استفاده از داستان خود به عنوان محرک طراحی بسته بندی خود، با مشتریان خود تعامل داشته باشید و آن اعتماد بسیار مهم را ایجاد کنید. این می تواند شما را از برند دیگری که مشتریان در راهروی سوپرمارکت می بینند به قهوه واقعی ای که به خانه میبرند تبدیل کند.

عناصر طراحی را انتخاب کنید که نشان دهنده برند شما باشد و با آن اجرا کنید. 

ارگانیک 

وقتی صحبت از قهوه به میان می آید، طراوت و اصالت معمولاً برای مشتریان مهم است. یکی از راه‌هایی که می‌توانید این موضوع را در طراحی بسته‌بندی خود مشاهده کنید، استفاده از عناصری است که ظاهر و احساس ارگانیک را به نمایش می‌گذارند.

به طراحی دست‌ نویس و تصاویری که دانه‌های قهوه از کجا تهیه می‌شوند، فکر کنید. طرح فوق توسط K .art یک مثال عالی است: تصویر آن از یک زن و چیدن میوه‌های قهوه نشان می‌دهد که دانه‌های قهوه از کجا آمده‌اند و مشتریان را تشویق می‌کند تا در مورد روش کاشت و فرآوری آن بیشتر بیاموزند. این یک مثال عالی از استفاده از داستان برند در طراحی بسته بندی برای نشان دادن اصالت آن و ارتباط بهتر با مشتریان است.

یکی دیگر از راه‌های ساده و در عین حال مؤثر دیگر برای انتقال آن پیام ارگانیک در برند سازی ، اجازه دادن به کیسه کاغذی قهوه‌ ای ساده است. تمرکز maxgraphic بر روی برچسب برچسب به جای روی کل بسته‌ بندی، به بسته‌ بندی کاغذ قهوه‌ای اجازه می‌دهد که قابل مشاهده باشد، که به نوبه خود احساس ارگانیک برند را منتقل می‌کند.

ارائه تصاویری از گیاه قهوه و فرآیند برشته کردن قهوه، ظاهر و احساس طبیعی و ارگانیک را تداعی می کند. 

طراحی بسته بندی قهوه به رهبری تایپوگرافی

عناصر تایپوگرافی قوی مدتی است که سبک مورد استفاده برای طراحی بسته بندی قهوه بوده است و حتی پس از گذشت این همه سال همچنان محبوب است.

و جای تعجب نیست: برای جلب توجه مشتریان جدید، طراحی های خیره کننده بهترین گزینه شما هستند و تایپوگرافی جذاب هرگز در ارائه آن شکست نمی خورد.

کیسه ایستاده بسته بندی قهوه
کیسه ایستاده بسته بندی قهوه

در اینجا یک نمونه عالی از حروف جفت شده زیبا برای طراحی برچسب قهوه آورده شده است. طرح های چندگانه فونت در یک رسانه می تواند خطر آشفته به نظر رسیدن را به همراه داشته باشد، اما میلا کاتاگارووا با اختصاص فونت مشابه برای نام تجاری، فونت دیگری برای منبع قهوه و فونت سوم برای عنوان و نوع ترکیب قهوه، آن را ثابت نگه می دارد. .

حتی با یک تم ساده تک رنگ، این بسته بندی قهوه سرد دم شده توسط beauhaus با حروف برجسته خودنمایی می کند. این به سادگی از مشتریان می خواهد که توجه کنند. ترکیب دو فونت مختلف به آن جذابیت بیشتری می دهد.

اثر هولوگرافیک

یان والاس ، زمانی که بسته بندی قهوه هولوگرافیک زیبا و ساده را برای Binh Coffee طراحی کرد، این روند را ایجاد کرد. او گفته است که از سفرش به ویتنام الهام گرفته شده است و اینکه چگونه هر روز تجربه جدیدی از جمله احساسات، بوها و رنگ ها به ارمغان می آورد. رنگ های متعدد در بسته بندی هولوگرافی منعکس کننده این تجربه است.

طراحی Daria V. ترکیبی از طراحی استوایی، فضای ساحلی با جلوه هولوگرافیک با اطمینان است. به طور همزمان احساس خوش آمدگویی می کند، اما حواس شما (یا حداقل بینایی شما) را بیدار می کند، درست مانند اثر محرک قهوه!

در مرحله بعد چه کاری می توانید انجام دهید

با توجه به اینکه مصرف جهانی قهوه هیچ نشانه ای از کاهش نشان نمی دهد، یک مورد حتمی است: تقاضا برای طراحی بسته بندی جذاب قهوه ادامه خواهد داشت. بسته بندی عالی داستان برند شما را بیان می کند، از کیفیت قهوه شما محافظت می کند و در نهایت مشتریان را متقاعد به خرید آن می کند. بسته بندی کامل قهوه شما باید تمام عناصر کلیدی را داشته باشد تا آن را از بقیه متمایز کند.

پیمایش به بالا