معرفی 35 مورد از معروف ترین لوگو های جهان و بازتاب آن در کاربران

معرفی ۳۵ مورد از معروف‌ترین لوگوهای جهان

۴.۲/۵ - (۱۲ امتیاز)

شناخته شده ترین و معروف ترین لوگو های جهان متعلق به برخی از شناخته شده ترین سازمان ها و برند ها هستند. آنها ممکن است از نظر طراحی پیچیده نباشند، اما اغلب دارای معنایی به یاد ماندنی و تاثیرگذاری هستند.

۱. نایک

نایک که توسط کارولین دیویدسون طراحی شده است، به معنای واقعی کلمه یکی از معروف ترین لوگو های جهان است.

لوگو جذاب نایک

نایک، الهه پیروزی در اساطیر یونانی و همنام این شرکت است. همچنین مانند یک علامت به نظر می رسد و به معنای انجام کارها یا به عبارت دیگر “فقط انجامش بده” است. با یک شبح سیال که حرکت و سرعت را تداعی می کند، می توانید ببینید چقدر فضا برای القای ارزش های برند در یک طرح انتزاعی و مینیمال وجود دارد.

۲. شانل

شانل یک برچسب مد مترادف با تجمل، ظرافت و هویت پاریسی بنیانگذار است، از این رو حروف اول او در لوگویی که امروزه به عنوان یکی از معروف ترین لوگو های جهان می شناسیم، در هم تنیده شده است.

لوگو شیک شانل

 

لوگو کیف و لباس شانل

 

طرح رنگ سیاه و سفید است. نام برند، لوگوی علامت کلمه، اغلب مستقیماً زیر آن با فضای منفی فراوان قرار می گیرد. هیچ افکت یا پیشرفتی فراتر از قفل شدن وجود ندارد. این همه بسیار مرتب و کاملاً متقارن است، مناسب برای مد که اعتبار اصلی “لباس کوچک و سیاه” را دارد. سادگی آن چیزی است که این لوگو را قوی می‌کند، این لوگو می‌تواند ارزش‌های اصلی برند را حتی بر روی یک قطعه خارج از برند حمل کند.

۳. مک دونالد

لوگوی مک دونالد یکی از معروف ترین لوگو های جهان است که به عنوان “طاق های طلایی” نیز شناخته می شود، از طاق های طلایی واقعی الهام گرفته شده است که بخشی از طراحی اصلی رستوران های زنجیره ای فست فود بودند. طراحی لوگو دو قوس را که رستوران های زنجیره ای را تزیین می کرد، گرد هم می آورد و آن را به یک لوگوی حروف، “M” تبدیل می کند.

لوگو خوشمزه مک دونالد

آرم نمادین طاق‌های طلایی روی پس‌زمینه قرمز مشخص خود، زیبایی‌شناسی زنجیره «درایو در دهه ۵۰» را پیش می‌برد. این تصویری است که با برند مک‌دونالدز همگام است، زیرا آنها تقریباً در همه جا و هر مکان از آن استفاده کرده‌اند. روی بسته‌بندی، یونیفرم‌ها، ساختمان‌های فیزیکی، آگهی‌ها – هر نوع ارتباطی که مک‌دونالدز را شامل می‌شود، این لوگو را شامل می‌شود.

۴. تسلا

لوگو لاکچری تسلا

چهارمین معروف ترین لوگو های جهان شرکتی است که تأثیر غیرقابل انکاری بر یکی از بزرگترین صنایع جهان گذاشت، به طرز شگفت انگیزی ظاهری آینده نگر دارد و در نگاه اول، فقط یک «T» جذاب به نظر می رسد. موسس این شرکت این لوگو را به عنوان “مقطع یک موتور الکتریکی” توصیف کرد. مشابه دیگر لوگوهای برند معروف، تسلا نیز حرف اول شرکت را در خود جای داده و سپس آن را با نام تجاری خود همراه می کند. “T” همچنین به گونه ای طراحی شده است که حرکتی رو به بالا را با نیروی برق و حرکت به سمت آینده برانگیزد. جزئیات کوچک می توانند معنای زیادی به یک لوگوی مونوگرام ایستا اضافه کنند.

۵. اپل

شاید برای شما جالب باشد که یکی از معروف ترین لوگو های جهان از داستان کتاب مقدس آدم و حوا گرفته تا سیبی که بر سر اسحاق نیوتن افتاد، سیب‌ها همیشه در اطراف هستند و نمادگرایی زیادی دارند.

لوگو جدید اپل

راب جانوف طراح گفته است که قسمت خورده شده راهی برای تشخیص سیب بسیار ساده از میوه دیگر بود. اما این واقعیت که این لوگو آنقدر معروف است که نه یک بلکه چندین افسانه در مورد آن شناور است، خود داستانی را بیان می کند. نماد سیب (با پیچ و تاب کوچک فوق الذکر) یک نشانه بصری بسیار شیک و تحت اللفظی برای کلمه “سیب” است. این لوگو دانش قدیمی و زمینی را با آنچه معاصر، همیشه در حال تغییر و گذرا است پیوند می دهد. مانند یک وعده خوانده می شود.

۶. شل

شل بار دیگر قدرت تداعی کلمه-ابژه را به نمایش می گذارد. نماد لوگوی شرکت در طول سال‌ها تغییر کرده است، اما چیزی که همیشه وجود داشته، تصویر یک صدف دریایی است که سبب شده این لوگو جزو معروف ترین لوگو های جهان به شمار بیاید.

لوگو شرکت شل

این لوگو همچنین به عنوان “پکتن” شناخته می شود زیرا از Pecten Maximus، نرم تنی با پوسته متمایز و بزرگ الگوبرداری شده است. تضاد طراحی فعلی بین منحنی ها و نقاط، قرمز و زرد اولیه، نشان دهنده تأثیر هنر دکو است. فقط به این دلیل که شما در یک صنعت هستید، به این معنی نیست که باید الهام بصری خود را فقط از آن بیابید.

۷. استارباکس

الهام بخش طراحی لوگوی نشان “آژیر استارباکس” بسیار بر اساس حماسه سازی و افسانه سازی است. بنیانگذاران نام استارباکس را بر اساس معقول ترین شخصیت موبی دیک، استارباک، انتخاب کردند.

لوگو افسانه ای استارباکس

گفته می‌شود که از آن زمان به بعد، آن‌ها کتاب‌های قدیمی دریایی را برای یافتن موجودی افسانه‌ای که احساس می‌کردند نماینده شرکت آن‌ها بود، یعنی آژیر، پیدا کردند. این ارجاعات دریایی همچنین با زادگاه شرکت و شهر بندری اصلی سیاتل هماهنگ هستند.

گنجاندن کاراکترهای خاص در لوگو به طراحی شخصیت و گرما می بخشد. این یک شخصیت تجاری عمیق تر و غنی تر ایجاد می کند تا به مخاطبان شما کمک کند تا شما را به یاد آورند. فکر کردن به کتاب‌هایی که در این سال‌ها خوانده‌اید می‌تواند ایده خوبی باشد – آیا هر یک از شخصیت‌ها به نوعی با برند شما ارتباط دارند یا نمادی از آن هستند؟ ممکن است فقط یکی از جنبه های شخصیت آنها باشد که برند شما در ارزش هایی که شما به دنبال آن هستید سهیم باشد. همانطور که در لوگوی استارباکس می بینیم، استفاده از ارجاعات فرهنگی در طراحی ها، برخی از به یاد ماندنی ترین لوگوها را می سازد.

۸. توبلرون

لوگوی توبلرون به چند دلیل فراموش نشدنی و نمونه ای از برند سازی عالی است. برای شروع، این یک لوگو است که از یک مکان الهام گرفته شده است. از یک علامت کلمه و یک کوه تشکیل شده است، به طور دقیق ماترهورن و همین کوه نیز اتفاقاً الهام بخش شکل منحصر به فرد شکلات است: مثلث های کوچک خوشمزه، به هم گره خورده اند که گویی یک رشته کوه هستند.

لوگو شکلات توبلرون

این لوگو همچنین دارای یک توهم نوری است که به راحتی نمی توان آن را از دست داد اما به سختی می توان آن را دید. فضای منفی روی کوه در واقع باعث ایجاد طوفان در گروه های مختلف شد زیرا کاربران در آنجا کشف کردند که در حکاکی کوه توبلرون پنهان شده است، در واقع یک خرس قرار دارد. تاکتیک های هوشمندانه ای مانند این واقعاً می تواند توجه را به برند جلب کند و بازاریابی را تقویت کند.

۹. کوکاکولا

کوکاکولا یکی از اجزای لوگوی خود را داشته است که همیشه تقریباً یکسان بوده است – یک علامت کلمه روان، شکسته و مورب با یک موج یا دم روبان مانند که زیر اولین “C” خط کشیده است.

نکته کلیدی در اینجا این است که فونت لوگوی معروف یکپارچهسازی با سیستم عامل به نظر می رسد، اما قدیمی نیست. آنها همچنین اخیراً طرح لوگوی “دیسک قرمز” را که در تصویر بالا نشان داده شده است، بازگردانده اند تا محصولات و آرم های مختلف کوکاکولا را با هم متحد کنند.

۱۰. ناسا

لوگوی کروی شکل کنونی ناسا اولین لوگوی آنها بود. این لوگو که به معنای واقعی کلمه شبح سیاره‌ مانندی را ارائه می‌کند، ستارگان را به تصویر می‌کشد و به دور آن در رنگ‌های پرچم آمریکا می‌چرخد.

لوگو قدیمی ناسا
لوگو جدید ناسا

 

بین سالهای ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۲، لوگوی دیگری با عنوان “کرم” جایگزین لوگو ناسا شد. این لوگو علامت کلمه دارای حروف پیوسته و منحنی است که حرکات نرم را بازتاب می دهد. اکنون که به آن نگاه می کنیم، کمی شبیه به یک سبک قدیمی و شبیه به جنگ ستارگان به نظر می رسد. با این حال، زمانی که منتشر شد، آن را معاصر، مینیمال و آینده نگر می دانستند.

 

۱۱. متروی لندن

لوگو مترو لندن

لوگوی متروی لندن، که به عنوان “roundel” نیز شناخته می شود، بیش از یک قرن است که وجود داشته است. پس از ساده‌سازی تصویر اصلی چرخ ایجاد شد و تایپ فیس جانستون را ایجاد کرد و حروف بدون سری را برای خوانایی بهینه انتخاب کرد.

این لوگو دارای طرح های رنگی متناوب برای ایستگاه ها و روش های مختلف حمل و نقل است، اما نسخه قرمز و آبی رنگ اصلی است. به طور کلی، نماد حداقل قابل دسترسی، آسان برای درک و قابل اعتماد است.

۱۲. آی بی ام

لوگو IBM

لوگوی ۸ نوار IBM از زمانی که برای اولین بار توسط پل رند ایجاد شد (که همچنین لوگوهای UPS، Enron، Westinghouse و دیگران را ایجاد کرده است) تغییر نکرده است. راه راه ها سرعت و پویایی را نشان می دهند، در حالی که حروف بزرگ و پررنگ سریف اعتماد، اقتدار و حس قوی مینیمالیسم مدرن را منتقل می کنند. در آن زمان، استفاده از فضای نگاتیو با فونت به این روش فوق العاده نوآورانه تلقی می شد. اکنون بیشتر بر حس نوستالژی مخاطبان برای آن دوره زمانی تکیه دارد.

۱۳. پرادا

پرادا، لوگوی اصلی خود را چنان ارزشمند می داند که هرگز آن را تغییر نداده است. این مشخصه برای برندهایی است که آرم نشان می دهند، که نشان دهنده سنت و میراث است.

لوگو سنتی پرادا

 

لوگو پرادا

 

“R” آن دارای یک ضربه انتهایی است که بلوک و زاویه دار است. منحنی های سایر قسمت های حرف و خطوط نازک A در کنار آن را در تضاد قرار می دهد. این تغییر در وزن فونت (ضخامت و نازکی حروف) باعث ایجاد جریان و حرکت در علامت کلمه ایستا می شود.

آرم های نماد تمایل به نشان دادن سنت و میراث دارند. نشان پرادا یک شکل بیرونی بسیار زاویه دار و ساده را با هم ترکیب می کند تا نشان کلمه آن، یک نشان و یک روبان را در خود جای دهد. به طور همزمان مدرن و سنتی است. داشتن یک لوگوی منحصر به فرد برای تزئین محصولات نیز هوشمندانه است.

۱۴. پلی استیشن

زمانی که پلی استیشن تصمیم گرفت بر روی گرافیک های سه بعدی چند ضلعی تمرکز کند، برای بیان این تغییر به یک لوگو نیاز داشت. طراح Manabu Sakamoto لوگویی ایجاد کرد که دارای یک توهم نوری مناسب برای یک برند بازی بود، یک “P” و یک “S” که صاف در پای آن قرار داشت.

لوگو پلی استیشن

رنگ‌هایی که لوگو را تشکیل می‌دهند، رنگ‌های اصلی، قرمز، آبی و زرد هستند و سبز به عنوان یک انتقال نرم در بین آنها عمل می‌کند. با یک ترفند ساده از عمق که جدید و ماجراجویانه بود، این لوگو به پلی استیشن کمک کرد تا این پیام را منتقل کند که این برند متعهد به فناوری جدید و چند قدم جلوتر از رقبای خود است. برای داشتن لوگویی که یک شرکت را از رقبا متمایز می کند، تحقیق مداوم کلیدی است.

۱۵. المپیک

در سرتاسر جهان، پنج حلقه به هم مرتبط شده اند، برای مخاطبان جهانی یک چیز را نشان می دهند: بهترین های جهان در ورزش. پنج حلقه نشان دهنده پنج قاره است که هر کدام رنگ متفاوتی دارند و در حرکت به هم می رسند. و برای انتقال این حس با هم بودن، طراح حلقه های کروی آن را به هم پیوند داده و در هم تنیده است.

لوگو ورزشی المپیک
“حلقه های المپیک” نشان دهنده بازی های المپیک در سطح جهانی است. از طریق کمیته بین المللی المپیک

در مجموع، لوگوی المپیک نمونه ای درخشان از طراحی میان فرهنگی است، به این معنی که طراحان یک لوگوی نمادین را انتخاب کردند که به طور مساوی در بین فرهنگ ها از آن لذت می برد.

۱۶. مارول

لوگو سینمای مارول

مارول لوگوی جسورانه قرمز و سفید خود را در اوایل دهه ۲۰۰۰ معرفی کرد، چهره جدید کمیک های افسانه ای برای هزاره جدید. «مارول» با حروف سفید پررنگ روی پس‌زمینه قرمز روشن با حروف نزدیک به هم و گاهی اوقات حتی روی هم قرار دارند یا به هم متصل می‌شوند. این اثر عمدی و عجولانه، مانند یک ابرقهرمان فراخوانده شده به عمل، حس نیرو و فوریت را ایجاد می کند.

لوگو Marvel Comics
 مارول کامیکس

هنوز هم می‌توانید لوگوی قدیمی‌تر و یکپارچه سازی با سیستم عامل را که در بالا نشان داده شده است، مشاهده کنید که عبارت «Marvel Comics» را روی برخی از کالاها، به‌ویژه کتاب‌های مصور دارد. این نشان دهنده بازاریابی نوستالژی است، استراتژی که از تداعی های مثبت آشنایی برای تقویت اعتماد مصرف کننده استفاده می کند.

۱۷. آمازون

لوگوی معروف آمازون با لمس دقیق جزئیات که هویت برند را بیان می کند،بسیار ساده و گویا است.

لوگو معروف آمازون

آرم سیاه و سفید ، تمام فضای پایین به راحتی خوانا است. فلش “a” را به “z” با یک حرکت سریع وصل می کند، درست مانند تجربه شما در پلت فرم. این فلش گاهی اوقات “لبخند” نیز نامیده می شود که یک لمس دوستانه به لوگو می آورد. منحنی زیر “z” جایی که فلش فرود می آید به آرامی منحنی است و حرکت را به طرح می آورد.

حتی بهتر از آن این است که همه آن را می توان در فاویکون فشرده کرد، نمادی که گاهی اوقات در URL، برگه یا یک صفحه وب وجود دارد. طراحی لوگویی که بتوان آن را به نمادی کوچکتر تبدیل کرد، به ویژه برای یک محصول دیجیتال مهم است.

۱۸. باربی

طراحی لوگو باربی از بنیانگذاران آن گرفته شده است. در سال ۱۹۵۹، صورتی روشن چشم نواز و حروف جالب sans-serif که با خط شکسته نوشته شده بود، چیزی بود که صنعت عروسک های اسباب بازی ندیده بود.

لوگو عروسک باربی

این به معنای برقراری ارتباط مستقیم با کودکان، سرگرم کننده، و آماده برای بازی بود. در طول سال‌ها، این لوگو بارها دوباره طراحی شد، اما این شرکت در نهایت به آرم اصلی با ظاهری قدیمی بازگشت. این لوگو بخش بزرگی از زیبایی شناسی نمادین باربی شد، اسباب بازی هایی که ماجراجویانه و مد روز هستند. این لوگوی به یاد ماندنی به اندازه کافی بی انتها بود تا عروسک باربی را در زمان های تغییر، از مسافران ساحل گرفته تا فضانوردان، حمل کند. این نشان می‌دهد که لوگویی که به‌طور مشخصی سبک (و حال‌وهوا) رانده می‌شود، برای شرکتی با انتشار محصولات مکرر و متغیر ضروری است.

۱۹. گوگل

گوگل جدیدترین نسخه لوگوی خود را در سال ۲۰۱۵ به اشتراک گذاشت. هدف از به‌روزرسانی جدید ایجاد لوگویی بود که با طراحی واکنش‌گرا کار می‌کرد و می‌توانست روی هر صفحه‌ای بدون به خطر انداختن یکپارچگی آن برود. از ابتدا، لوگو با هر به روز رسانی بیشتر و بیشتر ساده شده است. همیشه همان آرم بود، فقط به طور فزاینده ای برای چشم آسان تر بود.

لوگو هوشمندانه گوگل

همچنین این لوگویی است که با حفظ ساختار اصلی خود تغییرات قابل توجهی را به همراه دارد. داشتن یک لوگوی  ساده به یک شرکت آزادی زیادی می دهد تا با توجه به رویدادهای جاری با آن تغییر را نشان دهد.

۱۹. پپسی

لوگوی نمادین پپسی، در ابتدا بر اساس درب بطری آن بود و دارای رنگ‌های قرمز، سفید و آبی برای هدایت میهن‌پرستی آمریکایی در طول جنگ جهانی دوم بود. اما چگونه لوگو پپسی به یکی از معروف ترین لوگو های جهان تبدیل شد؟

لوگو نوشابه پپسی

تاریخچه لوگوی پپسی ارتباط زیادی با داشتن محصولی رقیب کوکاکولا دارد. این نمونه ای از لوگویی است که موفق است زیرا کار بسیار خوبی در تمایز برند از رقبای خود انجام می دهد. آنها در ابتدا دارای یک علامت خط شکسته روی لوگوی خود بودند اما بعداً برای متمایز کردن آنها از کوکاکولا به یک sans-serif معاصر تغییر یافتند. آنها نماد کروی خود را حفظ کردند تا به مصرف کنندگان نشان دهند که هنوز همان برند قبلی هستند، اما جدید و بهبود یافته، تا اعتماد حیاتی مشتری را حفظ کنند.

۲۱. نشنال جئوگرافیک

لوگوی نشنال جئوگرافیک به اندازه کافی ساده به نظر می رسد، اما تحقیقات بازار زیادی برای ایجاد آن انجام شده است، زیرا داشتن هویتی قابل تشخیص و همه کاره اولویت اصلی آژانس طراحی Chermayeff & Geismar بود. و توجه دقیق به جزئیات این است که چگونه آنها به گنجاندن حاشیه طلایی نمادین مجله در لوگو، در کنار سریف سفید و تمام کلاهک رسیدند.

لوگو مجله نشنال جئوگرافیک

به اندازه کافی ساده است که می توان از هر پس زمینه ای عبور کرد و برای عکس ها و جلدهای افسانه ای مجله ایده آل است. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که با رشد مجله به شرکت های تابعه، لوگو می تواند شامل یک کلمه اضافی برای متمایز کردن آنها از یکدیگر باشد.

۲۲. مرسدس بنز

لوگو قدرتی مرسدس بنز

مالکان در آن زمان ستاره سه نقطه مرسدس را به عنوان نماد لوگوی خود انتخاب کردند زیرا برای آنها به عنوان یک خانواده معنی داشت. این نمادی بود که پدر مرحومشان برای تعیین خانه خانواده خود از آن استفاده می کرد و همچنین به معنای زمین، دریا و هوا بود.

طراحی ستاره مرسدس بنز دارای سایه های بسیار متمایز است که به آن ابعاد می بخشد و فرم فلزی سه بعدی آن را با تمام زوایا و درخشش هایش به ذهن می آورد. همچنین در دایره‌ای محصور شده است که هر سه نقطه آن را لمس می‌کند و این تصور را ایجاد می‌کند که این دایره شامل همه موارد لازم است.

۲۳. اینستاگرام

نماد دوربین در ابتدا از یک دوربین پولاروید الگوبرداری شد، زیرا این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا فوراً عکس بگیرید و به اشتراک بگذارید.

لوگو اینستاگرام دائمی

این لوگو مانند ابتدا به نظر نمی رسد، اما همچنان شکل یک دوربین پولاروید را دارد، فقط کمی نمادین تر و کمی کمتر تحت اللفظی است. یک بار دیگر درسی که در اینجا می گیریم این است که یک لوگوی عالی می تواند و هدف شرکت را در یک نماد کوچک نشان دهد.

۲۴. فدرال اکسپرس

شرکت خدمات پستی آمریکایی لوگوی FedEx را طراحی کرد. لوگوی بسیار تحسین شده نه تنها از نظر ظاهری بسیار ساده است، بلکه دارای یک ترفند طراحی بسیار زیبا در زیر خود است: استفاده از فضای منفی برای تشکیل یک فلش بین “E” و “x”. این پیکان سرعت، حس جهت گیری ثابت و خدمات تحویل را به قدری روان و بدون هیاهو نشان می دهد که به سختی متوجه وقوع آن می شوید.

لوگو شرکت خدمات پستی آمریکایی

این لوگوی معروف نمونه ای درخشان از «کمتر، بیشتر است» است: استفاده از فضای منفی می تواند به شما کمک کند تا بدون شلوغ کردن آن با عناصر، چیزهای زیادی را در لوگوی خود قرار دهید.

۲۵. مستر کارت

کارت اعتباری به خودی خود یک شی نمادین است. شکل کارت اعتباری باید حتی در برندهای مختلف ثابت بماند، زیرا همه آنها با مکانیسم های مشابهی استفاده می شوند، همه ما کیف پول های مشابهی داریم . بنابراین تمام کار تمایز یک کارت اعتباری از کارت دیگر به نشانگرهای روی خود شی باز می گردد.

لوگو ساده مستر کارت

 

لوگو بانکی مستر کارت

مسترکارت می‌دانست که برای شناسایی برند خود به یک نماد غیرقابل انکار نیاز دارد و با دو دایره در هم تنیده، دقیقاً به آن رسید.  شرکت بر روی دو دایره به عنوان لوگوی خود مستقر شد. استفاده هوشمندانه از لایه بندی رنگی به حداقل لوگو عمق می بخشد. طراحی های کوچک می تواند راه زیادی برای ایجاد یک طراحی به یاد ماندنی داشته باشد.

۲۶. والت دیزنی پیکچرز

هسته اصلی لوگوی علامت کلمه “والت دیزنی” در بسیاری از برندهای مختلف این شرکت به اشتراک گذاشته شده است. که از امضای بنیانگذار تشکیل شده است، اما با برخی نکات خوشنویسی. به عنوان مثال، “D” دیزنی (که برای برخی بیشتر شبیه G است). این لمس‌های کوچک تخیل را جذب می‌کند و حس جادو را برمی‌انگیزد – برای مخاطبان کودکان و بزرگسالان نوستالژیک عالی است.

لوگو سینمای والت دیزنی

یک طرح علامت کلمه خوشنویسی که به طور متفکرانه اجرا شده باشد می تواند شخصیت زیادی داشته باشد. 

۲۷. فرمول ۱

لوگوی اصلی قرمز، سیاه و سفید فرمول یک، که اکنون بازنشسته شده است، زمانی طراحی شد که مسابقه شروع به شهرت و شهرت بین‌المللی کرد. به چند دلیل چشم نواز  موفق بود. این طرح لوگوی معروف به شکل مورب است و قسمت قرمز آن از فلش های ریز تشکیل شده است. چرا؟ زیرا این جهت گیری قابل مشاهده انرژی یک ماشین در حال حرکت را می دهد. ایده آل برای داستانی که برند می خواهد بگوید: سرعت. و اگر به دقت نگاه کنید، خواهید دید که “۱” توسط فضای منفی ایجاد شده است.

لوگو قدیمی برنامه تلویزیونی فرمول 1

 

لوگو جدید برنامه تلویزیونی فرمول 1

لوگوی بالا به روز رسانی یک نسخه ساده شده فرمول یک است تا با روندهای سبک معاصر لوگوهای مونوگرام مینیمالیستی مطابقت داشته باشد. ظریف و در عین حال موثر است. به‌روزرسانی‌های کوچک‌تر برای مخاطبان وفادار دلپذیرتر هستند.

۲۸. WWF ( لوگوی سازمان حفاظت از محیط زیست  )

لوگوی سازمان حفاظت از محیط زیست

لوگوی سازمان حفاظت از محیط زیست WWF واقعاً در سراسر جهان مشهور است.

مدل طراحی یک پاندا به نام چی چی بود. طراحی لوگو او را برجسته می کرد، عمدتاً به این دلیل که او یکی از اعضای قابل تشخیص یک گونه در خطر انقراض بود. آنها به نمادی نیاز داشتند که تلاش‌های حفاظتی آنها را همه زبان ها منتقل کند. دلیل دیگر این بود که به طور ارگانیک سیاه و سفید بود.

این علامت تصویری نشان می‌دهد که استفاده از طلسم برای برندی که می‌خواهد با مخاطبان در سطح عمیق‌تری ارتباط برقرار کند، هوشمندانه است: این یک ابزار داستان‌گویی اثربخش و احساسی است.

۲۹. ام تی وی

MTV قد و قامت سابق را ندارد، اما در دهه ۸۰ و تا پایان اوایل دهه ۲۰۰۰، این کانال و لوگوی افسانه ای آن چهره ای خانوادگی در سراسر جهان بوده است.

لوگو شبکه ام تی وی

چیزی شبیه MTV قبلاً در تلویزیون وجود نداشته است و بنابراین لوگوی آن باید شگفت‌انگیز باشد. حرف بلوک غول پیکر M که در پشت خط خطی “Tv” قرار گرفته است، نشان دهنده ترکیب دو سبک مختلف است. موسیقی و تلویزیون سبک و لحن آن فراموش نشدنی است، لوگوی استاتیک رنگارنگ به راحتی با استفاده از رنگ ها، الگوها و گرافیک های مختلف متحرک می شود.

۳۰. لگو

لوگو اسباب بازی لگو

LEGO فعلی از سال ۱۹۹۸ وجود داشته است. قابل توجه ترین ویژگی های آن پس زمینه قرمز روشن و فونت حباب دار LEGO است که برای لوگو طراحی شده است.

پس زمینه و شکل قصیده ای برای بلوک های ساختمانی هستند که محصول اصلی شرکت هستند. حروف گرد با حاشیه های سیاه و زرد همگی بسیار اسباب بازی مانند، شیک و سرگرم کننده هستند.

برای یک اسباب بازی تا حدودی جدی و متفکر، لوگو روشن، حباب دار  است.

۳۱. بی بی سی

لوگوی معروف بی بی سی از سه بلوک برای هر حرف ساخته شده است. این نشان تک رنگ است، عموماً سیاه یا سفید و گاهی اوقات کمی شفاف است. این ساختار اساسی به معنای واقعی کلمه بلوک‌های ساختمانی بوده است که لوگو هر چند وقت یک‌بار شاهد تغییراتی در آن بود.

لوگو معروف بی بی سی

مهم ترین تغییر در سال ۲۰۲۱ بود، زمانی که بی بی سی به طور رسمی تایپ فیس شرکت خود را در لوگو معرفی کرد. این بخشی از تلاش بزرگ‌تر تغییر نام تجاری برای متحد کردن زیرمجموعه‌های مختلف بی‌بی‌سی با یک فونت و یک زیبایی‌شناسی بود. هر مؤسسه تأسیس شده باید هنگام به روز رسانی لوگوی خود، ثبات را در نظر داشته باشد. همچنین با استفاده از تایپ فیس خود، شرکت دیگر مجبور نیست برای استفاده از فونت هزینه مجوز سالانه بپردازد.

۳۲. Uniqlo ( برند ژاپنی پوشاک )

لوگو انگلیسی پوشاک ژاپنی Uniqlo

 

لوگو ژاپنی پوشاک ژاپنی Uniqlo

 

برند ژاپنی پوشاک Uniqlo تصمیم گرفت نام تجاری خود را به روز کند تا هدف خود را برای تبدیل شدن به یک برند جهانی منعکس کند. یک برند جهانی که ژاپنی است و هویت برندی دارد که ریشه در فرهنگ ژاپنی دارد. قرمز و سفید روشن با در نظر گرفتن پرچم ژاپن انتخاب شدند. دو نسخه از آن وجود دارد، یکی به زبان انگلیسی و دیگری با حروف ژاپنی و شکل آن شبیه مهر و موم جوهر ژاپنی است. 

۳۳. جنگ ستارگان

لوگو فیلم های جنگ ستارگان

فیلم‌های جنگ ستارگان در طول سال‌ها تنوع لوگوی زیادی داشته‌اند، اما علامت کلمه نمادینی که به طور کامل حال و هوای فیلم را تجسم می‌دهد همان چیزی است که در بالا می‌بینیم. این یک زیبایی شناسی شدیداً قوی ایجاد کرد که در طول دهه ها ادامه داشته است، با استفاده از بازاریابی نوستالژی و ثبات برند برای تثبیت جایگاه نمادین فرقه خود.

۳۴. برادران وارنر

لوگو برادران وارنر

لوگو چالب برادران وارنر

اگر فیلم هری پاتر ( Harry Potter ) را دیده باشید، نسخه لوگوی Warner Bros را حتما دیده اید. طراحی سه بعدی و اسکئومورفیک آن، حضور قدرتمند آن را به نمایش گذاشت، هر زمان که بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود، زرق و برق هالیوود را به جریان می اندازد. و در مقایسه این نسخه با نسخه قبلی خود، می‌توانیم ببینیم که چگونه برادران وارنر طراحی سپر را به عنوان ویژگی جدایی ناپذیر هویت برند خود انتخاب کردند.

۳۵. وایو

لوگو وایو
لوگو لپ تاپ سونی Vaio

Vaio در ابتدا مخفف کلمه “Video Audio Integrated Operation” بود. در نگاه کردن به لوگو، متوجه می‌شوید که “VA” به گونه‌ای طراحی شده است که شبیه یک موج سینوسی است، که یک شکل موج هندسی نوسانی یا تکان دهنده است، و “IO” برای نشان دادن ارقام باینری ۱ و ۰ طراحی شده است. این عناصر با هم آنالوگ ادغام می‌شوند و نمادهای دیجیتال، که منعکس کننده انتقال دیجیتال محور به محاسبات است که سونی در زمان تولید انجام می داد.

بازتاب معروف ترین لوگو های جهان

بنابراین، با نگاهی به گذشته، آیا می توانید الگوهایی را در نحوه درست کردن این لوگوهای معروف ببینید؟

چندین موضوع مشترک وجود دارد. تقریباً همه این لوگوهای معروف، فونت منحصر به فرد خود را دارند. آنها با رنگ و استفاده از فضای منفی هوشمند هستند. آنها سادگی را به چیزی که پیچیده است ترجیح می دهند، این به ویژه هنگام مشاهده تکامل یک لوگو واضح است.

اما مهمترین درس این است که بفهمید که هویت برند شما تک و خاص است.

 

پیمایش به بالا