سلفون صدفی چیست و بررسی انواع آن

سلفون صدفی چیست و بررسی انواع آن

۵/۵ - (۴ امتیاز)

سلفون صدفی در اصل همان سلفون OPP یا BOPP می باشد و این نوع سلفون دارای رنگی شفاف می باشد و برای تغییر رنگ اولیه این نوع سلفون به مواد اولیه آن افزودنی هایی را اضافه می کنند و در نهایت رنگ سلفون به رنگ شیری یا صدفی تغییر پیدا می کند.

سلفون صدفی چیست ؟

سلفون صدفی در انواع جنس ها و مدل های مختلف تولید می شود که هر یک از این مدل ها دارای ویژگی های خاص خود می باشند.

تامین انواع سلفون صدفی BOPP

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

سلفون BOPP با رنگ صدفی
سلفون BOPP با رنگ صدفی

بررسی تفاوت بین سلفون OPP و سلفون BOPP

تشخیص این دو نوع سلفون از نظر ظاهری برای تولید کنندگان نیز دشوار می باشد و تنها تفاوت این دو نوع سلفون در نوع کشسانی بودن آن ها است. سلفون OPP از یک طرف دارای قابلیت کشسانی می باشد ولی سلفون BOPP از دو طرف دارای قابلیت کشسانی می باشد همچنین سلفون BOPP دارای قابلیت چاپ پذیری بالایی است.

بررسی انواع مدل های سلفون با جنس صدفی

  1. لیبل صدفی :

لیبل صدفی در واقع سلفون با جنس صدفی می باشد با این تفاوت که این مدل لیبل به صورت پشت چسب دار و همراه با کاور تولید می گردد و از این نوع لیبل برای بسته بندی انواع محصولات بهداشتی و غذایی استفاده زیادی می شود.

این نوع لیبل دارای مقاومت بالایی است و به راحتی پاره و سوراخ نمی شود همچنین لیبل صدفی دارای سطح صاف و صیقلی است که این سطح از لیبل در برابر عوامل خارجی نظیر رطوبت ، سرما و … محافظت می کند.

  1. سلفون لب چسب دار با پشت صدفی

این مدل سلفون به صورت یک طرف صدفی یا دو طرف صدفی تولید می گردد و برای کاهش هزینه های تولید این مدل سلفون با حداقل ضخامت تولید می گردد.

  1. سلفون صدفی مخصوص ساندویچ

اغلب رستوان ها و فست فودها برای بسته بندی مواد غذایی و ساندویچ از این نوع سلفون استفاده می کنند و این نوع سلفون تفاوت زیادی با سایر بسته بندی ها ندارد و شما می توانید آن را به صورت عمده و خرده خریداری نمایید.

سلفون صدفی در بسته بندی مواد غذایی
سلفون صدفی در بسته بندی مواد غذایی

ضخامت سلفون با جنس صدفی چقدر است ؟

ضخامت این نوع سلفون ۲۰ تا ۴۵ میکرون است و برای افزایش ضخامت سلفون با جنس صدفی از لمینت سایر لایه های شفاف نظیر  OPP، BOPP و CPP  استفاده می گردد و با لمینت کردن سایر لایه ها این نوع سلفون سه لایه می شود و ضخامت آن تا ۹۰ میکرون افزایش پیدا می کند.

روی سلفون با جنس صدفی از چه نوع چاپی استفاده می گردد ؟

برای چاپ روی این نوع سلفون از ماشین آلات به روز استفاده می شود و انواع چاپ که روی سلفون‌صدفی می توان انجام داد عبارتند از :

  1. چاپ فلکسو سیلندر :

یکی از پرطرفدار ترین چاپ ها روی این سلفون چاپ فلکسو می باشد. این نوع چاپ دارای کیفیت و جزئیات بالایی می باشد و برای چاپ فلکسو روی سلفون‌صدفی از روش کلیشه ژلاتینی استفاده می گردد.

  1. چاپ هلیوگراور :

بهترین روش چاپ روی محصولات سلفونی چاپ هلیوگراور می باشد و از این نوع چاپ دارای کیفیت و جزئیات خیره کننده ای می باشد و برای انجام این نوع چاپ از کلیشه فلزی استفاده می گردد و این نوع چاپ دارای عمر بالایی می باشد.

قیمت چاپ روی سلفون با جنس صدفی چگونه تعیین می شود ؟

قیمت چاپ روی این نوع سلفون با توجه به روش چاپ و تعداد رنگ های موجود روی طرح تعیین می شود و برای بررسی قیمت چاپ کافی است که شما طرح مورد نیازتان را برای کارشناس ارسال نمایید همچنین هزینه ساخت کلیشه نیز به صورت مجزا بررسی می گردد.

BOPP شفاف
BOPP شفاف

نتیجه گیری :

سلفون صدفی دارای انواع جنس های مختلف می باشد که هر یک از مدل های این نوع سلفون دارای کاربرد زیادی می باشند و بهتر است شما قبل از خرید سلفون مورد نظر خود در مورد ویژگی ها و کاربرد آن اطلاعات کافی را بدست آورید.

پیمایش به بالا