لمینیت فیلم متالایز

۳/۵ - (۲ امتیاز)

  امروزه لمینیت فیلم متالایز در بسیاری از زمینه ها به ویژه در صنعت چاپ و بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این روش سلفون متالایز را می توان به تنهایی یا به صورت چند لایه بسته بندی کرد. به عبارتی با لمینیت می توان چند لایه سلفون یا مواد غیر پلاستیکی مانند کاغذ، مقوا  را به صورت چند لایه استفاده کرد. هدف از این مقاله تشریح فرآیند لمینیت فیلم متالایز است. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

 

 فیلم متالایز چند لایه

رول سلفون متالایز از جنس پلی پروپیلن و پلی استر است که با یک لایه نازک متال یا فلز(معمولا آلومینیوم) طی فرآیندی تولید شده است. سلفون متالایز ظاهرا شبیه فویل آلومینیومی بود اما دارای قیمت و وزن کمتر است. از فیلم های متالایز به طور گسترده در فرآیند چاپ و بسته بندی استفاده می شود. با توجه به ویژگی هایی که این فیلم دارد به راحتی می تواند با مواد مختلف لمینت شود. محصولات فیلم متالیزه چند لایه، عملکرد متمایزی را ارائه می دهند. ما تضمین می کنیم که سلفون متالایز ما دارای کیفیت مناسب برای لمینیت شدن هستند. زیرا با استفاده از این سلفون ها از محصولات بسته بندی شما در بلندمدت محافظت می کند.

انواع لمینیت فیلم متالایز

امکان لمینیت سلفون متلایز opp ، cpp و bopet  با انواع سلفون ها و انواع مختلف کاغذ، انواع مختلف مقوا امکان پذیر است.

  • متالایز لمینت با سلفون

یکی از کاربردهای بسیار مهم متالایز لمینت متالایز روی سلفون است. این نوع لمینیت در بازار با نام های سلفون پشت نقره ای یا سلفون سیلور شناخته می شود. در اغلب بسته بندی محصولات غذایی این محصول قابل مشاهده است. انواع بسته بندی مواد غذایی از قبیل کیک، شیرینی، چیپس، پفک و ذرت می توان اشاره کرد. همچنین در بسته بندی محصولات صنعتی مانند یک سری کاورهای وسایل برقی و .. از این نوع لمینیت استفاده می شود.

 

  • لمینیت فیلم متالایز با کاغذ

لمینت متالایز روی کاغذهایی مانند کرافت، گلاسه و سایر انواع دیگر کاغذ انجام می شود. برخی از محصولاتی که لمینیت فیلم متالایز با کاغذ انجام شده است ار قبیل بسته بندی کره، پاکت سیگار،  انواع کارت ویزیت و انواع پاکت پستی متالایز است.

  • لمینیت فیلم متالایز با مقوا 

لمینیت فیلم متالایز با مقوا یکی دیگر از کاربردهای این نوع فیلم است. از نمونه های متالایز با مقوا می توان به کف انواع جعبه های کیک و شیرینی اشاره کرد.

ویژگی های  فیلم متالایز لمینیت شده

محصولات فیلم متالایز لمینت عملکرد متمایزی را ارائه می دهند. ما تضمین می کنیم که سلفون های متالایز ما از انواع opp، bopp و bopet از محصولات بسته بندی شده شما برای مدت طولانی محافظت می کند .فیلم لمینیت متالایز لایه ای از عایق بادوام است که از محصولات در هنگام بسته بندی محافظت می کند. ویژگی های این نوع از فیلم ها را می توان به صورت زیر شمرد:

    • فیلم متالایز سبک وزن است.
    • در برابر آب و گرما مقاوم است.
    • فیلم متالایز قابل بازیافت است.
    • راه حلی مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست است.
    • در بسته بندی و حمل و نقل مقاوم است.
    • مانع نفوذ اکسیژن و نور در بسته بندی می شود.

 

 

نمونه های کاربردی از فیلم متالایز

از فیلم  متالایز لمینیت شده در صنعت چاپ و بسته بندی مواد غذایی و محصلات صنعتی به وفور استفاده می شود:

  • بسته بندی مواد غذایی

در بسته بندی مواد غذایی به خصوص مواد منجمد و محصولات پروتئینی از لمینیت فیلم متالایز استفاده می شود. در بسته بندی محصولات تنقلاتی، یا برای نشان دادن بهتر محصولات غذایی از یک نوع بسته بندی که یک طرف آن متالایز دو لایه و طرف دیگر آن از انواع دیگر سلفون است استفاده می شود.

 

  • بسته بندی محصولات صنعتی

در بسته بندی پوشاک خاص و یا در بسته بندی محصولات صنعتی که نیاز به مقاومت زیادی در برابر ضربه و رطوبت و گرما دارند استفاده می شوند.

  • پاکت متالایز

یکی از کاربردهای پاکت متالایز لمینیت متالایز با سلفون است که در پاکت سازی از آن استفاده می شود. در این نوع پاکت ها یک طرف یا دو طرف داخلی پاکت از جنس سلفون متالایز است. در صنایع غذایی و یا محصولات خشک از قبیل آجیل یا سبزیجات خشک و همچنین بعضی از مایعات از این نوع پاکت ها استفاده می شود. پاکت متالایز چندلایه مانند ساندیس و آبمیوه سلفونی از این قبیل هستند.

 

  • پاکت کاغذی لمینت شده

از انواع پاکت کاغذی لمینتی شده با متالایز می توان به پاکت  پستی متالایز جهت ارسال نامه اشاره گرد. لایه داخلی این پاکت ها از جنس متالایز می باشد و از محتویات نامه در مقابل نور، آب، ضربه محافظت می کند.

  • لیبل متالایز

یکی از کاربردهای متالایز استفاده از آن در ساخت لیبل است. محصولات غذایی، دارویی، انواع نوشیدنی ها و در لوازم آرایشی از این نوع لیبل استفاده می شود. از ویژگی های حائز اهمیت لیبل مقاومت آن در برابر ضربه است. از لیبل های متالایز به صورت تک لایه و چند لایه استفاده می شود.

  • نایلون حبابدار متالایز

از فیلم متالایز بر روی نایلون حباب دار استفاده می شود که این فیلم یک عایق خوب حراراتی است که در تاسیسات ساختمانی از ان استفاده می شود. از این نوع نایلون حبابدار متالایز بیشتر به عنوان عایق مانند عایق های کانال کولر، اسپلیت و پنجره استفاده می کند که از هدر رفت انرژی در سطح بالا جلوگیری می کند.  

 

چاپ لمینیت فیلم متالایز 

بسیاری از بسته بندی های چاپی و غیرچاپی که همه ما بیشتر مواقع با آنها سروکار داریم از سلفون های لمینت شده روی متالایز به صورت ۲ لایه طراحی و تولید شده اند. به طور معمول فیلم متالایز قابلیت چاپ کمتری نسبت به سایر انواع فیلم دارد لذا اغلب عملیات چاپ بر روی لایه های بعدی انجام می شود. لایه متالایز اغلب به عنوان لایه داخلی در بسته بندی و پاکت های مختلف به کار می رود. البته این به این معنی نیست که عملیات چاپ بر روی این نوع سلفون انجام نمی شود بلکه انواع روش های چاپ بر روی این نوع از سلفون امکان پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله بررسی چاپ متالایز در صنعت چاپ و بسته بندی را بخوانید.

 

جمع بندی

مشاهدات این مقاله نشان می دهد که از لمینیت فیلم متالایز اغلب در صنعت بسته بندی محصولات غذایی و انواع پاکت ها و جعبه های مقوایی استفاده می شود. اگر قصد خرید سلفون متالایز و انواع دیگر سلفون دارید با ما تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

پیمایش به بالا