لیبل های بسته بندی و روابط آن با محیط زیست

لیبل های بسته بندی و روابط آن با محیط زیست

۵/۵ - (۳ امتیاز)

در مقاله امروز به بررسی لیبل های بسته بندی و روابط آن با محیط زیست می پردازیم با ما همراه باشید

ایده شخصی سازی برچسب های بسته بندی و کالاهای چاپی و بسته بندی شده بیش از یک فرصت تجاری است. با رشد خرید آنلاین، تقاضا برای برچسب های شخصی مناسب برای ارسال کالا به مشتریان آنلاین افزایش یافته و جایگزین محصولات از پیش بسته بندی شده ای است که به خرده فروشان انبوه ارسال می شد.

بسته بندی باید بر اساس نقش آن در زنجیره تامین کلی محصول در نظر گرفته شود. به طور کلی، بسته بندی کمتر از ۱۰ درصد ردپای کربن محصول را تشکیل می دهد. تولید مواد اولیه و استفاده از آنها توسط مصرف کنندگان نقش عمده ای ایفا می کند. اگرچه اثر بسته بندی ممکن است کوچک باشد، اما اهمیت آن را نمی توان دست کم گرفت.

اگر بسته بندی در مراحل اولیه استفاده از جمله حمایت از محصول در زنجیره توزیع، ترغیب مشتریان به خرید و تسهیل فرآیند مصرف با شکست مواجه شود، آنگاه تمام انرژی مصرف شده در تولید به دلیل هدر رفتن محصول هدر خواهد رفت.

لیبل های بسته بندی
لیبل های بسته بندی

چاپخانه های لیبل های بسته بندی

تنوع بازار و توسعه فناوری فرصت ها و چالش های زیادی را در حال حاضر و در آینده نزدیک برای چاپگرهای لیبل هولوگرام ایجاد می کند، زیرا این دو عامل از یک سو فرصت ارائه خدمات جدید و مطابق با سلیقه جدید مشتریان را فراهم می کند و از سوی دیگر راه را برای  بازارهای جدید باز خواهند کرد.

 

اهداف تولید کنندگان برای انتشار بسته بندی های سازگار با محیط زیست

امروزه محیط زیست برای همه اقشار مردم چه در جایگاه مصرف کننده و چه در جایگاه تولیدکننده به یک موضوع مهم تبدیل شده است. در نتیجه، شرکت ها موظفند مسائل مربوط به حفاظت از محیط زیست را در فعالیت های خود بگنجانند تا نیازهای مشتریان را برآورده کنند و در زمینه مسئولیت اجتماعی و حمایت از حقوق مصرف کننده تلاش کنند. به عنوان مثال، مک دونالد یک نمونه بارز است که شکل بسته بندی خود را برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و رفع نیازهای آنها تغییر داد، یا تولیدکنندگان ماهی تن روش های ماهیگیری خود را تغییر دادند زیرا مردم نگران تورها و مقیاس مرگ و میر دلفین ها بودند. .

برای تقریبا یک دهه، بزرگترین فشار در بسته بندی به سمت بسته بندهایی بود که باید سازگار با محیط زیست باشند. با توجه به مسائلی مانند تقاضای خرده ‌فروشان، آگاهی عمومی، فشارهای اقتصادی (به ویژه نفت) و سیاست‌های دولت، سازگاری همه جنبه‌های بسته، از تهیه مواد اولیه تا پایان کار تحت ‌تاثیر قرار می ‌گیرد.

اگر بخواهیم اصول اولیه و مهم بسته بندی سازگار با محیط زیست را بیان کنیم باید به موارد زیر اشاره کرد:

حذف بسته بندی از محصولات یا مواد غذایی خاص

کاهش بسته بندی

استفاده از بسته بندی های قابل تمدید

تجدید پذیر

قابل بازیافت

دارای سود اقتصادی

 هدف نهایی پس انداز

دارای  ارزش خنثی

لیبل های بسته بندی
لیبل های بسته بندی

کدام ماده اولیه بسته بندی با محیط سازگار است؟

اینکه کدام ماده اولیه بسته بندی دارای بهترین سازگاری با محیط زیست است به ویژگی های محصول بستگی دارد. امروزه حتی مقوای مورد استفاده در جعبه های تاشو نیز برای تعیین سازگاری آن با محیط آزمایش می شود.

از دیدگاه زیست محیطی، مقوا ماده اولیه مطلوبی برای بسته بندی است، زیرا از منابع تجدیدپذیر ساخته شده و پس از دفع قابل بازیافت است.

برای انجام این کار، روز به روز از مواد خام به دست آمده از جنگل هایی که خطر نابودی ندارند و تحت کنترل بی طرف هستند، استفاده می شود. مقدار انرژی مصرفی برای چاپ و تحویل نهایی بسته بندی نسبتا کم است، اما می توان مصرف را بیشتر کاهش داد.

عوامل مهم در لیبل های بسته بندی

در حال حاضر رعایت محیط زیست به برگ برنده بسیاری از شرکت ها در کسب سهم بازار تبدیل شده است. به همین دلیل است که تعهد به یکپارچگی محصول یکی از اصول راهنمای شرکت‌های خرده‌ فروشی بزرگ مانند نستله و یونیلور است.

عوامل مهم در لیبل های بسته بندی شامل افزایش کمبود منابع اولیه، افزایش انتشار گازهای گلخانه ای و مسائل مربوط به انرژی است. همه این عوامل ماندگاری لیبل های بسته بندی را جذاب تر می کند. اکثر مصرف کنندگان امروزی با وجود آگاهی از مشکلات بیولوژیکی، به هیچ وجه محیط زیست را دوست ندارند.

در مقایسه با نسل قبلی، مصرف کننده امروزی دوست دارد مواد بیشتری را استفاده کند. او پول دارد و حاضر است آن را خرج کند. با این حال، مصرف کننده امروزی در هنگام تصمیم گیری برای خرید، به شدت تحت تأثیر جنبه های پایداری محصولات قرار می گیرد. محققان بازار فکر می کنند که کاربران با توجه به ماندگاری محصول تنها ۳۰٪ از کل کاربران فعلی را تشکیل می دهند.

لیبل های بسته بندی
لیبل های بسته بندی

سخن آخر

پس می توان این گونه نتیجه گرفت که رویکرد جدید به نفع مصرف کنندگان فروشگاه های بزرگ است. در چنین فضایی، تولیدکنندگان معروف این فرصت را دارند تا با نمایش ظاهر جدید و جذابیت بیشتر محصولات خود، توجه مشتریان را به طرح های بسته بندی خلاقانه خود جلب کنند.

این مشکل به ویژه به صنایع شیرینی پزی اجازه می دهد تا بحران های خود را مدیریت کنند. لذت مصرف کننده واقعیتی است که صنعت شیرینی سازی از آن سود می برد. در بسیاری از صنایع، حتی در فروشگاه‌ های حراج کالا، شرکت‌ های دارای نام تجاری تنها از هزینه کردن بر روی برچسبی سود می‌ برند که نشان ‌دهنده برند آنها باشد.

 

پیمایش به بالا