چاپ فلکسو و بهبود سطح کشش جوهر

چاپ فلکسو و بهبود سطح کشش جوهر

۵/۵ - (۲ امتیاز)

بررسی سطح کشش جوهر در صنعت چاپ فلکسوگرافی

اگر در صنعت چاپ فلکسو فعال هستید ، بهتر از هر کس می دانید که برای بدست آوردن چاپ کامل صدها قطعه متحرک برای تراز کردن ، آزمایش و اندازه گیری وجود دارد.

این ملاحظات فقط با پیشرفت فن آوری های جدید و نیازهای دقیق تر چاپ در حال افزایش است – و به همین دلیل تلاش برای چاپ ایده آل در بعضی مواقع تقریباً غیرممکن به نظر می رسد.

اما ، یک وجه از فلکسو از زمان شروع فرآیند وجود داشته است ، و آن کشش سطح جوهر است. آزمایش کشش سطحی کار کمی نیست ، اما می تواند نقایص بالقوه پرهزینه را برطرف کند و در عین حال چاپ شما را نیز بهبود بخشد.     

سطح کشش جوهر
سطح کشش جوهر

بهبود سطح کشش جوهر و اتصال جوهر

اغلب اوقات ، هنگامی که پس از چاپ به دلیل چسبندگی کم جوهر (یا اتصال جوهر ) معیوب است ، به راحتی می توان عامل تصویر را مقصر دانست. آنچه اغلب فراموش می شود این است که حامل تصویر نمی تواند به تنهایی کار کند – انرژی سطح آن باید بین کشش سطحی جوهر و بستر شما باشد.

اگر در چاپ فلکسو خود با مشکل روبرو هستید و نقایصی از قبیل:

  • هالوس 
  • افزایش نقطه 
  • پرکردن

ممکن است در نتیجه کشش و چسبندگی سطح جوهر ضعیف باشد. 

برای جلوگیری از نقص مربوط به چسبندگی جوهر ، بسیار مهم است که کشش سطحی خود را آزمایش کنید:

  • جوهر
  • حامل تصویر
  • لایه

 جوهر

جوهر در صنعت چاپ و بسته بندی نقش بسیار بارزی دارد.

هنگام چاپ ، همیشه می خواهید جوهر شما کمترین سطح ماده را داشته باشد. به دلیل تغییر بین نوع جوهر ، محدوده دقیق برای جوهر غیرممکن است.

بسیاری از اپراتورهای مطبوعاتی مواد افزودنی را با جوهر خود مخلوط می کنند. مانند افزودن حلال بیشتر برای مقابله با رطوبت ، یا افزودن یک سورفکتانت برای تجزیه مهره در جوهرهای پایه آب. این کشش سطحی جوهر اصلی را تغییر می دهد و اگر کشش سطح قبل از چاپ مجددا آزمایش نشود ، می تواند نقص ایجاد کند.

توجه: اگر در حال ارسال جوهر خود به سازنده حامل تصویر خود هستید تا آزمایش شود ، مهم است که همیشه جوهر پرس آماده را ارسال کنید که حاوی مواد افزودنی است.  

رنگ در صنعت چاپ و بسته بندی
رنگ در صنعت چاپ و بسته بندی

حامل تصویر

همیشه مهم است که حتماً اطمینان حاصل کنید که انرژی سطح حامل تصویر از جوهر بیشتر است اما از سطح زیرین شما کمتر است.

اگر مطبوعات را رعایت نکنید ، مطبوعات چگونه به نظر می رسند؟ اگر انرژی سطح حامل تصویر شما خیلی زیاد باشد ، برعکس آنچه انتظار دارید را انجام می دهد و جوهر را از زیر لایه بیرون می کشد. اگر خیلی کم باشد ، مقدار مورد نیاز جوهر را از آنیلوکس انتخاب نمی کند و باعث چاپ نهایی معیوب می شود.

در اینجا برخی از ملاحظات کلی سطح انرژی حامل تصویر آورده شده است:

  • به طور معمول ، انرژی سطح شما بین ۲۰ تا ۳۸ داین خواهد بود.
  • فتوپلیمرها یکی از انرژی سطح پایین مواد حامل تصویر هستند که معمولاً کمتر از ۳۰ هستند. 
  • هنگام چاپ رول های سیلاب یا مناطق وسیع از رنگ ثابت ، شما در نظر دارید که سطح داین در انتهای بالاتر طیف باشد.
  • هنگام چاپ کار با جزئیات خوب ، می خواهید در محدوده میانی تا انتهای پایین طیف باشد.

    بررسی جوهر در چاپ فلکسو
    بررسی جوهر در چاپ فلکسو

لایه

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، شما می خواهید لایه زیرین شما در مقایسه با حامل تصویر و جوهر ، بالاترین انرژی سطح را داشته باشد.

انرژی سطح بستر بستگی به مواد بستر بسیار دارد. به طور معمول ، لایه های لایه بین ۳۸-۴۵ داین تحت درمان قرار می گیرند ، هرچند که برخی از مواد پرت وجود دارد.

مشابه جوهرها ، شما همیشه می خواهید قبل از چاپ سطح انرژی سطح زیرلایه خود را آزمایش کنید. رعایت این مورد در صنعت چاپ و بسته بندی بسیار اهمیت دارد چرا که به بهترین و رعایت نکردن ان به بدترین نتیجه منجر می شود.

بهترین روش برای تست کشش و انرژی سطح چیست؟

بهترین روش برای آزمایش کشش و انرژی سطحی ، ارسال نمونه های آماده پرس برای تأسیسات آزمایش است که می تواند شامل فروشندگان حامل تصویر باشد که خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهند. آنها همچنین می توانند حامل تصویری را پیشنهاد دهند که برای چسبندگی جوهر بر اساس آزمایش ایده آل باشد.

برای یک روش سریعتر که تخمین خوبی ارائه می دهد ، می توانید آزمایشی را روی پرس خود اجرا کنید . این شامل استفاده از مایعات آزمایشی مختلف با کشش های سطح از پیش تعیین شده برای مقایسه با کشش های سطح قبل از چاپ شما است.

 

پیمایش به بالا