بررسی بسته بندی جریان دار : استفاده از فیلم BOPP مات

بررسی بسته بندی جریان دار : استفاده از فیلم BOPP مات

۵/۵ - (۳ امتیاز)

در این مطلب ما به بسته بندی مواد غذایی و صنعتی با فرایند بسته بندی جریان دار پرداخته ایم :

برای طیف وسیعی از محصولات، هنگامی که نوبت به بسته بندی و آسان کردن اقلام برای نگهداری و حمل و نقل می رسد، تازه نگه داشتن آنها و عاری از آلودگی یک عامل کلیدی است که باید در نظر گرفته شود.

در سال‌های اخیر، تولیدکنندگان بسته‌ بندی مواد غذایی، صنایع پزشکی و دارویی و تولیدکنندگان محصولات فنی به طور فزاینده‌ای به بسته‌ بندی جریان دار برای بسته‌بندی و محافظت از محصولات خود روی آورده‌اند.

Flow Wrapping چیست؟

Flow Wrapping که به معنی  بسته بندی جریان دار است، محصول  در آن به صورت افقی در امتداد دستگاه حرکت می کند، سپس در فیلم پیچیده می شود و در دو طرف آن توسط دستگاه های بسته بندی جریان افقی مهر و موم می شود.

هنگامی که محصول شما با جریان بسته بندی می شود، در نهایت کیسه ای مشابه آنچه که یک سرویس مهر و موم فرم عمودی تولید می کند، خواهید داشت. به بسته بندی جریان دار، کیسه بندی افقی، بسته بندی کیسه ای بالشی، بسته بندی با مهر و موم باله و بسته بندی مهر و موم شده نیز گفته می شود.

هر مورد جامدی که بتوان آن را در امتداد یک تسمه افقی هل داد، برای بسته بندی جریان مناسب است.  از جمله:

  • شکلات تخته ای
  • یک بسته بیسکویت
  • یک بسته دستمال کاغذی
بسته بندی جریان دار
بسته بندی جریان دار

بسته بندی جریان دار محبوب هستند زیرا ساده هستند و بسته بندی جذابی ایجاد می کنند. بسته بندی جریان دار می تواند مواد خام شما را محافظت کند. بسته بندی جریان اطراف محصول را محدود می کند تا در بسته بندی جابجا نشود و مزاحمتی ایجاد نشود. 

این بدان معنی است که بسته را می توان به طور منظم در بسته بندی بیرونی قرار داد و تعداد منابع مورد نیاز را کاهش داد و به حمل و نقل کمک کرد. بسته بندی جریان را می توان با فلاشینگ گاز نیز ترکیب کرد. شستشوی گاز با تزریق مخلوط نیتروژن به بسته به حفظ مواد غذایی شما کمک می کند. این امر باعث جابجایی اکسیژن در کیسه می شود.

چه موادی برای بسته بندی جریان دار استفاده می شود؟

مواد بسته بندی برای یک لفاف جریانی از فیلم های پلاستیکی زیر ساخته می شوند:

فیلم مات BOPP

این یک درجه فیلم BOPP Coex با سطح مات است. روکش مات شفافیت را کاهش می دهد و ممکن است جذابیت لوکس محصول شما را افزایش دهد. فیلم مات BOPP  هم در دستگاه های افقی (HFFS) برای بسته بندی جریان و هم در دستگاه های بسته بندی عمودی (VFFS) استفاده می شود.

فیلم پلی اتیلن ترفتالات (PET)

این فیلم با رزین پلیمری ترموپلاستیک خانواده پلی استر ساخته شده است. اغلب برای ظروف مایعات و غذا استفاده می شود.

فیلم پلی اتیلن (PE)

فیلم PE  رایج ترین فیلم پلاستیکی است که امروزه در صننعت چاپ و بسته بندی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. چندین کاربرد کلیدی از جمله بسته بندی پلاستیکی دارد.

فیلم مات BOPP به دلیل تطبیق پذیری زیاد، دوام، سفتی، شفافیت، درزگیری و ویژگی های مانع برای بسته بندی جریان دار در این فیلم های پلاستیکی بسیار ترجیح داده می شود.

بسته بندی Flow Wrapping
بسته بندی Flow Wrapping

Flow Wrapping چگونه کار می کند؟

مراحل زیر در بسته بندی جریانی شامل می شود:

  • محصولی که باید بسته بندی شود به صورت دستی بر روی تسمه نقاله تغذیه می شود.
  • تسمه نقاله محصول را به داخل دستگاه حمل می کند، جایی که فیلم زیر و روی محصول قرار می گیرد تا آن را بپوشاند.
  • سپس در امتداد تسمه نقاله به سمت سیلر انتهایی حرکت می‌کند، جایی که فیلم برای مهر و موم کردن آن و برش برای جدا کردن محصولات بریده می‌شود.

مزایای بسته بندی جریان دار چیست؟

جریان دار یک محصول همه کاره است که برای بسته بندی محصولات جامد در یک مهر و موم محافظ یا برای یکپارچه سازی محصولات برای خرده فروشی استفاده می شود. بسته بندی های جریان به دلیل مزایای زیر برای محصولات بسته بندی مختلف توصیه می شود:

  Flow Wrappers به ​​کاهش هزینه های بسته بندی کمک می کند

در هر صنعتی به خصوص صنعت چاپ و بسته بندی ، رقابت شدید است، بنابراین به دست آوردن مزیت هزینه نسبت به رقبا ضروری است. حرکت به یک راه حل بسته بندی خودکار جریان به کاهش هزینه ها و کارآمدتر کردن فرآیندهای بسته بندی کمک می کند.

·  Flow Wrappers به ​​حفظ محصولات غذایی کمک می کند

یک بسته بندی جریان افقی با ایجاد یک مهر و موم محکم در برابر اکسیژن به حفظ و محافظت از طیف گسترده ای از محصولات کمک می کند. همچنین می توان از فناوری تزریق گاز برای کمک به تولید یک فضای محافظ برای افزایش ماندگاری محصولات استفاده کرد.

بسته بندی جریانی همچنین به محدود کردن حرکت محصول در داخل بسته بندی کمک می کند و از مختل شدن یا آسیب دیدن آن جلوگیری می کند-همین امر این بسته بندی را در صنعت چاپ و بسته بندی بسیار مورد اهمیت قرار داده است.

فیلم bopp در بسته بندی جریان
فیلم bopp در بسته بندی جریان

·  Wrappers جریان برای حمل و نقل منظم و نمایش

محصولات بسته بندی شده با جریان را می توان به طور مرتب بسته بندی کرد، چه در بسته بندی بیرونی برای حمل و نقل یا ذخیره سازی یا در قفسه های خرده فروشی نمایش داده شود، بدون نیاز به منابع اضافی.

·  Flow Wrappers به ​​افزایش حاشیه کمک می کند

بسته بندی جریانی اجازه می دهد تا محصولاتی مانند محصولات غذایی به جای فروش عمده، در مقادیر کمتر فروخته شوند. در نتیجه فروش واحدهای کوچکتر منجر به افزایش حاشیه و ایجاد ارزش افزوده از محصولات می شود.

·  بسته بندی های جریان افقی سفارش های بزرگ را در دوره های کوتاه بسته بندی می کنند

یک سیستم بسته بندی جریان خودکار به مشاغل اجازه می دهد تا به سرعت به سفارشات مشتری واکنش نشان دهند و در مدت زمان کوتاهی به بسته بندی کامل سفارشات حتی قابل توجهی دست یابند.

 در نتیجه، زمان‌های کوتاه‌تری را می‌توان برآورده کرد، و کسب‌وکارها را برای مشتریان جذاب‌تر کرد و با بسته‌بندی حجم بیشتری از محصولات به رشد آنها کمک کرد.

·  بسته بندی جریان قابل تنظیم است

محصولات با پوشش جریانی فرصت های بسیار خوبی برای افزایش برندسازی فراهم می کنند. فیلم‌های روکش مات BOPP دیدی بدون مانع از محصولات شما به مشتریان ارائه می‌دهند. این فیلم‌ها که برای بسته‌بندی محصولات بهینه هستند، می‌توانند دید محصول را افزایش داده و فروش خرده‌فروشی را بهبود بخشند.

·  Flow Wrap یک لایه محافظ اضافه می کند

محصولات بسته بندی شده با جریان از یک لایه محافظتی اضافی در برابر آلودگی بیرونی بهره می برند. این آلودگی می تواند به صورت گرد و غبار، رطوبت یا اشعه های مضر UV باشد. محصولاتی که با جریان بسته شده اند نیز از حمل مستقیم کمتری بهره مند می شوند.

این آسیب‌های «انتخابی» را که ممکن است در خرده‌فروشی رخ دهد محدود می‌کند. برای محصولات موجود در صنایع غذایی، دارویی و پزشکی، محافظت از محصولات در برابر آلودگی های خارجی برای ایمنی مصرف کننده یا کاربران نهایی بسیار مهم است. Flow wrapping یک مانع و مهر و موم محافظ ایجاد می کند.

چرا فیلم مات BOPP را برای Flow Wrapping انتخاب کنید؟

فیلم‌های مات BOPP به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با سرعت بالا بر روی لفاف‌ ها یا دستگاه‌های flow wrap اجرا شوند. فیلم بسته بندی جریان افقی مات BOPP معمولاً از نوع آب بندی گرم است. فیلم مات BOPP به دلیل ویژگی های زیر به طور گسترده در بسته بندی جریان استفاده می شود:

  • فیلم مات BOPP دارای مقاومت حرارتی بالایی است که امکان افزایش دمای آب بندی را بدون سوختن فیلم فراهم می کند. دمای آب بندی حرارتی بالاتر به معنای زمان ماندگاری حرارتی به طور قابل توجهی کوتاه تر و سرعت خط ماشین به طور قابل توجهی سریع تر است.
  • این فیلم دارای خواص مانع بالایی است که بیش از تمام الزامات تعیین شده توسط زنجیره های بزرگ مواد غذایی است.
  • فیلم مات BOPP برای اپراتورهای ماشین آلات پرکننده و مهر و موم فرم افقی (HFFS) کاربر پسند است. این برای کار در طیف وسیعی از دماها با گیر کردن کمتر و ضایعات پرهزینه طراحی شده است.
  • فیلم مات BOPP به گونه ای طراحی شده است که در برابر محیط سرد یخچال مقاوم باشد تا از ترک خوردگی سرد جلوگیری کند.
  • این فیلم ثابت شده است که می تواند بر روی دستگاه های HFFS Width Width اجرا شود. توسط سازندگان پیشرو ماشین های HFFS مانند Harpack/Ulma و Omori به خوبی شناخته شده است. مهندسی خاص این فیلم برای ماشین‌های HFFS به این معنی است که هیچ مشکلی مانند گیر کردن محصول در ماشین‌ها یا «صمغ‌کردن» وجود ندارد و در نتیجه در زمان خرابی دستگاه صرفه‌جویی می‌شود.
  • فیلم مات BOPP ساختار قوی و مقاومت عالی در برابر سوراخ شدن و پارگی دارد.
بسته بندی جریان دار چیست؟
بسته بندی جریان دار چیست؟
  • وضوح عالی آن امکان شناسایی آسان محصول و اسکن از طریق روکش را فراهم می کند.
  • فیلم مات BOPP یکی از بهترین یکنواختی های ضخامت (سنج) بازار را دارد. تنوع ضخامت یکنواخت این فیلم را با بهترین کیفیت با مانع و خواص فیزیکی ثابت می کند.

کاربردهای Flow Wrappers

بسته بندی های جریان دار طیف بسته بندی گسترده ای دارند. آنها برای بسته بندی محصولات مختلف جامد در کیسه ها مناسب هستند، مانند:

بسته بندی مواد غذایی

بیسکویت، کلوچه، کراکر، کروسانت، کلوچه، کیک، نان ، شیرینی توستر، پنکیک، ساندویچ، ویفر، وافل، نودل و…

بسته بندی محصولات مورد نیاز روزانه

دستمال کاغذی، دستمال توالت، صابون، اسفنج شستشو، حوله، مسواک، پریز برقی

بسته بندی محصولات پزشکی

سرنگ، ماسک، لوله تزریق، باند، قرص 

بسته بندی سخت افزاری

بلبرینگ، میخ، زیپ، حلقه مهر و موم روغن، قطعات یدکی

بسته بندی اسباب بازی و لوازم التحریر

نوار، خودکار، نوت بوک، چوب چسب، خط کش، اسباب بازی، برچسب، گیره، کارت، تقویم، یادداشت و…

 

پیمایش به بالا