فیلم پلی استر یک پلاستیک رسانای الکتریکی است !!!

فیلم پلی استر یک پلاستیک رسانای الکتریکی است !!!

۵/۵ - (۲ امتیاز)

آیا به نظره شما فیلم پلی استر یک رسانای الکتریکی است ؟ یا کلا پلاستیک رسانای الکتریکی است ؟

به طور معمول پلاستیک ها هرگز دارای رسانای الکتریکی نیستند . اما با کمی جادوی مدرن، پلاستیک می تواند رسانای الکتریکی باشد.

چند راه وجود دارد که می توان به این امر دست یافت ، اما ما بر روی چیزی تمرکز خواهیم کرد که معتقدیم بهترین نسخه موجود است، و آن استفاده از یک پوشش رسانا، یعنی اکسید قلع ایندیوم است. که بیشتر به عنوان ITO شناخته می شود، هم شفاف و هم رسانا است، و برای استفاده های مختلف در بسیاری از صنایع ایده آل است.

پلاستیک رسانا – چگونه؟

یک پوشش نازک و یکنواخت از ITO را می توان روی انواع پلاستیک ها از جمله پلی کربنات، فیلم پلی استر و اکریلیک در خلاء و در دمای پایین اعمال کرد. شرکت Diamond Coatings در واقع کارخانه تولید خود را طراحی و ساخته است که توانایی تولید پلاستیک رسانا با استفاده از پوشش‌های ITO را دارد.

این شرکت این توانایی را دارد که اشکال صاف، منحنی یا تزریقی تا ابعاد ۱۰۰۰ میلی‌متر در ۱۰۰۰ میلی‌متر را با مقاومت ورقه‌ای از ۸ تا ۱۰۰۰ اهم بر متر مربع پوشش دهد.

پلاستیک رسانای الکتریکی
پلاستیک رسانای الکتریکی

چرا به پلاستیک رسانا نیاز دارید؟

کاربردهای زیادی برای پلاستیک رسانا وجود دارد، مانند محافظ EMI/RFI و مدارهای چاپی انعطاف پذیر، صفحه نمایش لمسی مقاومتی، سنسورهای پزشکی، سوئیچ های غشایی، لامپ های الکترولومینسنت و گرم کننده های شفاف نوری.

پرکاربردترین اپلیکیشنی که در آن پنهان شده، صفحه نمایش لمسی مقاومتی است. ا(امکان سفارش صفحه لمسی در رستوران های غذاخوری، کیوسک های سفارش بلیط، دستگاه های خودپرداز لمسی یک نمونه از ان ها است)

انواع پلاستیک رسانا

پلی کربنات ها – این بسترها که به طور گسترده در تولید مدرن استفاده می شوند، دارای طیف وسیعی از خواص جالب از جمله خواص نوری و مقاومت در برابر ضربه و دما هستند. پلی کربنات‌ها که بدون پوشش‌های ضد انعکاس یا پوشش سخت موجود هستند، گروهی از پلی‌استرهای ترموپلاستیک به راحتی ماشین‌کاری و روکش‌شده هستند.

با ارائه درجات مختلف پلی کربنات با خواص ضد شعله و دیگر خواص، همچنین می توانیم این بسترها را با پوشش های ضد انعکاس مناسب برای طیف گسترده ای از کاربردها پیدار کنیم.

اکریلیک –  پوشش های سخت/ضد انعکاس در دسترس است، بسترهای اکریلیک از نظر نوری بهتر هستند، اگرچه به اندازه پلی کربنات ها انعطاف پذیر نیستند.

خواص ضد خش بیشتر ممکن است همراه با پوشش های ضد انعکاس اضافه شود.

زیرلایه های اکریلیک که شبیه شیشه هستند و در عین حال احتمالاً برتر از شیشه هستند (مزیت اصلی وزن آن است، زیرا اکریلیک به طور قابل توجهی سبک تر از شیشه است)، بسترهای اکریلیک دست ساز هستند و همیشه با مشخصات نوری فوق العاده بالا بررسی می شوند.

فیلم های پوشش داده شده ITO – علاوه بر این، طیف وسیعی از فیلم های پوشش داده شده ITO را بر روی بسترهایی از جمله فیلم پلی استر، پلی آمید، پلی پروپیلن و پلی کربنات ارائه می شود.

 

پیمایش به بالا