چاپ و تولید انواع سلفون به صورت لمینت

۵/۵ - (۲ امتیاز)

بسته بندی مواد غذایی با موادی بر پایه پلی پروپیلن یک مورد اقتصادی و مقرون به صرفه است که امروزه کارخانه داران و تولید کنندگان به صورت وسیعی از آن استفاده می کنند. استفاده از این ماده در صنعت بسته بندی مزایایی دارد که در مقالات قبلی وب سایت لفاف مهر آموز آن ها را با هم مورد بررسی قرار دادیم اما چیزی که میخواهیم امروز درباره آن بگوییم مزیت های پلی پروپیلن نیست بلکه موضوع مورد بحث در این مقاله چاپ و تولید انواع سلفون بصورت لمینت می باشد. چاپ و تولید انواع سلفون به صورت لمینت مزایای زیادی ایجاد می کند که قابل چشم پوشی نیستند و از این رو گزینه بسیار معقولانه ای برای استفاده به عنوان بسته بندی مواد غذایی با استحکام بالا به حساب می آیند. اگر به این موضوع علاقه دارید که بدانید چاپ و تولید انواع سلفون بصورت لمینت چه فایده هایی دارد و به چه صورت می باشد به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله از وب سایت را تا انتها مطالعه کنید و همراه ما باشید. قبل از اینکه به سراغ توضیح درباره چاپ و تولید انواع سلفون بصورت لمینت برویم ابتدا باید بدانیم که اصطلاح لمینت به چه معنی است و به چه دردی می خورد.

لمینت چیست؟

لمینت در واقع یک فرآیند است و به انجام این فرآیند لمینت گفته می شود. اگر بخواهیم فرآیند لمینت را به زبان خیلی ساده تعریف کنیم می توان گفت لمینت به معنای کشیدن روکش بر روی هر سطحی است. فرآیند لمینت در صنایع مختلف برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

لمینت-چیست؟
لمینت-چیست؟

 

برای مثال اگر در صنعت چاپ بخواهیم یک نمونه معروف آن را مثال بزنیم، می توانیم به کارت ویزیت لمینت اشاره کنیم. حتما دیده اید که وقتی می خواهید به چاپ خانه ها سفارش چاپ کارت ویزیت را بدهید به شما کارت لمینت را پیشنهاد می کنند این کارت از یک کارت معمولی با یک روکش سلفون تشکیل شده است و در اصل به همین خاطر به آن کارت ویزیت لمینت می گویند. یعنی در واقع یک لایه سلفون بسیار نازک بر روی کارت معمولی لمینت شده است. این کار دو مزیت دارد کارت را در مقابل رطوبت مقاوم تر می کند و همچنین در اثر در جیب گذاشتن کارت به راحتی آسیب نمی بینید و پاره نمی شود. خب این کاربرد لمینت در چاپ کارت ویزیت بود اما در سلفون ها و بسته بندی با سلفون ها هم لمینت کاربرد دارد. که در ادامه به معرفی و بررسی این کاربرد خواهیم پرداخت.

لمینت چند لایه و تک لایه — لمینت opp — لمینت cpp پذیرفته می شود :

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

چاپ و تولید انواع سلفون به صورت لمینت چه کاربردی دارد؟

خب همانطور که لمینت را در بخش قبلی مقاله توضیح دادیم و با ذکر مثال کارت ویزیت سعی کردیم آن را بیشتر به شما بشناسانیم، در این قسمت می خواهیم بگوییم که اصلا به چه دلیل از لمینت بر روی سلفون استفاده می کند و با این کار چه کاربردی را به بسته بندی مواد غذایی اضافه می کنند؟

چاپ-و-تولید-انواع-سلفون-به-صورت-لمینت-چه-کاربردی-دارد؟
چاپ-و-تولید-انواع-سلفون-به-صورت-لمینت-چه-کاربردی-دارد؟

یک دلیل محکم و اصلی برای انجام این کار این است که برای مثال وقتی یک بسته بندی با سلفون OPP تولید و چاپ شده باشد در واقع ممکن است زمانی که ما مواد غذایی را درون آن قرار دهیم، مواد شیمیایی موجود در چاپ که بعضا در صورت خورده شدن سرطان زا نیز هستند، ممکن است به مواد غذایی در اثر گذر زمان نفوذ کنند. چرا که وقتی یک بسته بندی انجام می شود ممکن است تا مدت ها بر روی آن ماده غذایی باقی بماند تا خریداری آن محصول انجام شود و توسط مصرف کننده نهایی به مصرف برسد. بنابراین برای جلوگیری از نفوذ مواد شیمیایی چاپ روی سلفون، یک سلفون دیگر مانند CPP که انعطاف پذیری و نرمی بیشتری دارد را بر روی OPP لمینت می کنند. با این کار دیگر خیالمان راحت است که مواد شیمیایی وارد مواد غذایی نمی شوند و آن را آلوده نخواهند کرد.

دلیل دومی که از لمینت بر روی سلفون استفاده می گردد این است که موجب مقاومت بیشتر بسته بندی می گردد و از آسیب های احتمالی به بسته بندی یک لایه جلوگیری می کند.

لمینت چند لایه و تک لایه — لمینت opp — لمینت cpp پذیرفته می شود :

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

چاپ و تولید انواع سلفون به صورت لمینت چه کار

دلیل سوم هم چیزی نیست جز جلوگیری از نفوذ باکتری ها و میکروب ها به داخل بسته بندی، که وقتی لمینت انجام می شود تمام محفظه های ریز و میکروسکوپی که با چشم دیده نمی شوند و امکان ورود آلودگی از طریق آن ها به داخل بسته بندی وجود دارد، پوشانده می شوند و به این وسیله بسته بندی ها از نظر حفظ بهداشت مواد غذایی ایمنی تر می گردند.

برای چاپ و تولید انواع سلفون بصورت لمینت از چه موادی استفاده می کنند؟

برای لمینت کردن سلفون ها اصولا قانون خاصی وجود ندارد که ما را ملزم به استفاده از فقط یک نوع ماده کند. بنابراین می توان بر روی یک سلفون OPP یک سلفون CPP یا BOPP یا حتی پلی اتیلن را لمینت کرد. در مورد دلیل سوم که در بخش قبل به آن اشاره کردیم نیز باید گفت که معمولا این کار را با لمینت پلی اتیلن انجام می دهند تا فضاهای خالی و محفظه های میکروسکوپی یا بزرگ احتمالی را بپوشاند و مقاومت بسته بندی را نیز به شدت بالا خواهد برد.

برای-چاپ-و-تولید-انواع-سلفون-بصورت-لمینت-از-چه-موادی-استفاده-می-کنند؟
برای-چاپ-و-تولید-انواع-سلفون-بصورت-لمینت-از-چه-موادی-استفاده-می-کنند؟

بنابراین هر زمان که شنیدید که یک سلفون لمینت شده است، این سوال به جا می باشد که به وسیله چه ماده ای این لمینت انجام گرفته است چرا که در چاپ و تولید انواع سلفون به صورت لمینت ممکن است هر ماده ای را به عنوان یک پوشاننده یا همان لمینت بر روی ماده تولیدی دیگر مورد استفاده قرار دهند.

لمینت های رایج در سلفون ها چیستند؟

لمینت های رایجی که در چاپ و تولید انواع سلفون بصورت لمینت استفاده می شوند دو نوع هستند که عبارتند از:

لمینت OPP روی OPP، که از این نوع لمینت برای بسته بندی محصولاتی که مقاومت کمتری برای بسته بندی آن ها مورد نیاز استفاده می شود. برای مثال برای بسته بندی ظروف یکبار مصرف، قاشق و چنگال های یک بار مصرف و امثال اینگونه بسته بندی ها که نیاز به مقاومت بالایی برای بسته بندی خودشان ندارند.

نوع دوم لمینت CPP روی OPP است که بسیار رایج است و لمینت CPP روی OPP باعث استحکام بالاتری می شود و از این رو در بسته بندی محصولاتی که مقاومت بالایی برای بسته بندی خود نیاز دارند بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند. بسته بندی محصولاتی همچون ماکارونی، حبوبات و قند و شکر همانطور که مشخص است مقاومت بسیار بیشتری نسبت به بسته بندی یک پک ۵۰ تایی قاشق های یک بار مصرف نیاز دارد. بنابراین در این گونه محصولات از CPP به عنوان لمینت استفاده می کنند.

البته همانطور که گفتیم لمینت ها گستره بسیار وسیعی دارند و فقط به این دو مورد محدود نمی شوند. اما با توجه به عنوان این بخش از مقاله ما فقط میخواستیم دو نمونه از رایج ترین آن ها را به شما معرفی کنیم.

کلام آخر

امیدواریم مطالعه این مقاله از وب سایت پاسخ گوی سوالات شما در مورد چاپ و تولید انواع سلفون به صورت لمینت بوده باشد و از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. در این مقاله تا حد ممکن سعی کردیم لمینت ها را به شما معرفی کنیم و آن را برایتان تعریف هم کردیم و در ادامه از رایج ترین لمینت های سلفون دو مورد را معرفی کردیم و توضیحات مختصری در ارتباط با آن ها خدمت شما ارائه کردیم.

 

پیمایش به بالا