چاپ و تولید سلفون CPP

چاپ و تولید سلفون CPP

۵/۵ - (۴ امتیاز)

در مواردی به وجود می آید که می خواهیم مقاومت یک بسته بندی را بالا ببریم یا اینکه می خواهیم بسته بندی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد. در این گونه موارد قطعا مواد اولیه ما برای تولید متفاوت خواهند بود و سعی می کنیم بسته بندی ای را تولید کنیم که مورد نیاز تولید کننده باشد. با توجه به مزایای زیادی که پلی پروپیلن دارد و شاید نمی توانیم از آن چشم پوشی کنیم، پس چگونه می توان هم از پلی پروپیلن استفاده کرد و هم مقاومت خوبی در بسته بندی ایجاد کرد؟ همانطور که می دانید بسته بندی هایی که بر پایه سلفون های OPP و BOPP تولید می شوند در محل دوخت بسته بندی دچار ضعف هستند و با کوچکترین نیرویی که به آن ها وارد شود از محل دوخت جدا و یا پاره می شوند. اما با توجه به مزایایی که در مقالات قبلی هم برای پلی پروپیلن خدمت شما گفتیم به هر حال نمی توان از این تکنولوژی روز که بسیار عالی و مقرون به صرفه است چشم پوشی کرد. بنابراین تولید کنندگان سلفون بسته بندی امروزه راهکارهایی را برای حل این موارد ایجاد کرده اند تا بسته بندی هایی که بر پایه پلی پروپیلن ایجاد می شود هم از استحکام بالایی همانند پلی اتیلن برخوردار باشند. در این مقاله از سایت لفاف مهر آموز می خواهیم درباره چاپ و تولید سلفون CPP و مزایای آن صحبت کنیم.

[box type=”success” align=”aligncenter” class=”” width=””]چاپ انواع سلفون cpp شفاف و متالایز—۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵[/box]

اگر میخواهید بدانید که چگونه بسته بندی های بسیار مقاوم ایجاد می شوند و ما از CPP چه استفاده های مفیدی می توانیم کنیم تا انتهای این مقاله ما را دنبال کنید. ابتدا لازم است که بدانیم CPP چیست.

سلفون-CPP-چیست
سلفون-CPP-چیست

سلفون CPP چیست؟

سلفون CPP امروزه کاربرد بسیار بسیار گسترده ای در بسته بندی صنایع مختلف دارد و می توان گفت یکی از مواردی است که به شدت مورد محبوبیت و استقبالی بی نظیر توسط تولید کنندگان قرار گرفته است. اما سلفون CPP چیست؟
در پاسخ باید گفت سلفون CPP یک نوع از سلفون هایی است که بر پایه پلی پروپیلن تولید می گردد و در بازار کشور خودمان اگر بخواهید آن را جستجو کنید با نام سلفون ایرانی باید به دنبالش باشید. این نوع سلفون اورینت نشده می باشد و به صورت ورقه هایی با روش نورد سرد تولید و در بازار بسته بندی صنایع به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

[box type=”info” align=”aligncenter” class=”” width=””]تامین انواع فیلم CPP – OPP – BOPET[/box]

[box type=”info” align=”aligncenter” class=”” width=””]09136244545[/box]

همانطور که گفتیم میخواهیم در این مقاله درباره چاپ و تولید سلفون CPP صحبت کنیم بنابراین حالا که با سلفون CPP به صورت کامل آشنا شدیم به سراغ موارد دیگری از این سلفون خواهیم رفت

چاپ-و-تولید-سلفون-CPP-چه-مزایایی-دارد؟
چاپ-و-تولید-سلفون-CPP-چه-مزایایی-دارد؟

چاپ و تولید سلفون CPP چه مزایایی دارد؟

در قسمت های قبل گفتیم که سلفون CPP به شدت مورد استقبال و محبوبیت میان تولید کنندگان قرار گرفته است. اما چاپ و تولید سلفون CPP چه مزایایی دارد که هر تولید کننده ای را به سمت خودش می کشاند؟

در این بخش می خواهیم در مورد مزایای سلفون CPP برایتان بگوییم که عبارتند از:
⦁ مقاومت و استحکام بالاتر نسبت به سلفون های OPP
⦁ هزینه های تولید این سلفون به میزان زیادی کمتر است و همین ومرد باعث می شود که این سلفون در میان تمامی سلفون های بسته بندی موجود در بازار ایران از قیمت پایین تری برخوردار باشد.همانطور که می دانید مقرون به صرفه بودن بسته بندی برای تولید کنندگان یک مزیت بسیار بالاست چرا که  در قیمت نهایی مصرف کننده هم تاثیر گذار است. هر چه تولید کننده هزینه بیشتری برای بسته بندی بپردازد قیمت مصرف کننده برای یک محصول بالاتر می رود و در نتیجه تولید کننده قیمت و بازار رقابتی خود را از دست می دهد.
⦁ مقاومت بیشتر در برابر رطوبت در سلفون های CPP نیز یک مزیت بسیار عالی است که به راحتی نمی توان آن را انکار کرد.
⦁ سلفون CPP از میران بالایی از شفافیت برخوردار است و براقیت زیادی نیز دارد. این موضوع یک امر مهم برای تولید کنندگانی به شما می رود که محصولاتشان به نوعی است که می خواهند مصرف کننده قبل از خرید بتواند داخل بسته بندی محصول آن ها را ببیند.
⦁ در برابر انواع لک و روغن و چربی ها مقاومت بسیار بالایی دارد که این هم باز یک مزیت فوق العاده برای تولید کنندگان صنایع غذایی به شمار می رود که از سلفون برای بسته بندی مواد غذایی خود استفاده می کنند.

روش-های-چاپ-روی-سلفون-CPP-چیست؟
روش-های-چاپ-روی-سلفون-CPP-چیست؟

روش های چاپ روی سلفون CPP چیست؟

همانند دیگر سلفون های از جنس پلی پروپیلن سلفون CPP هم به همان دو روشی که در مقاله های دیگر در مورد سلفون های OPP و BOPP خدمت شما عرض کردیم، چاپ روی آن ها انجام می شود. یعنی از هر دو نوع چاپ فلکسو و چاپ سیلندری می توان برای چاپ روی CPP بهره مند شد.
اما امروزه برای اینکه بسته بندی ها مقاوم تر گردند و از مزایای دیگری که به بسته بندی اضافه می شود استفاده کنند معمولا سلفون های CPP را بر روی سلفونی از جنس OPP  یا BOPP لمینت می کنند. در مقاله دیگری در سایت لفاف مهر آموز به صورت کامل در مورد لمینت صحبت کرده ایم و این که لمینت سلفون به چه معناست و چرا استفاده می شود را بررسی کردیم. اگر علاقه مند هستید که در این باره بدانید می توانید به این مقاله مراجعه کنید و اطلاعات بیشتری در مورد لمینت سلفون های بسته بندی کسب کنید. تا اینجا در مورد مزایای چاپ و تولید سلفون CPP صحبت کردیم و در ادامه در مورد اینکه چاپ بر روی این نوع سلفون همانند سلفون های دیگر است گفتیم. در ادامه مقاله می خواهیم به بررسی این مورد بپردازیم که تفاوت سلفون OPP و BOPP با سلفون CPP  در چیست؟

تفاوت-های-چاپ-و-تولید-سلفون-CPP-با-انواع-BOPP-و-OPP
تفاوت-های-چاپ-و-تولید-سلفون-CPP-با-انواع-BOPP-و-OPP

تفاوت های چاپ و تولید سلفون CPP با انواع BOPP یا OPP

در مقاله چاپ و تولید سلفون OPP  به صورت کامل درباره این سلفون های بسته بندی صحبت کردیم و تمامی موارد مربوط به آن را که مورد نیاز است تا بدانید گفته ایم. بنابراین در این مقاله دیگر این مطالب را تکرار نمی کنیم. در صورتی که مایل هستید تا در مورد سلفون های OPP اطلاعات بیشتری کسب کنید به این مقاله از سایت لفاف مهر آموز مراجعه کنید.

اما سلفون های BOPP سلفون های بسته بندی هستند که با نام های سلفون ترس، سلفون ترسبافون و حتی به این شکل سفون ترسبافان یا سلفون خارجی هم شناخته می شونذ. معمولا این سلفون ها با ضخامت های ۳۰ و ۴۰ میکرون به چند صورت تولید و عرضه می شوند. همانطور که در مقاله چاپ و تولید سلفون BOPP با هم این مورد را بررسی کردیم این نوع سلفون ها به صورت شفاف، مات، صدفی و متالایز تولید می شوند.
سلفون BOPP همانطور که می دانید خود دارای کاربردها و مزایای فراوانی است. برای مثال اگر بخواهیم نمونه ای از این موارد را بیان کنیم عبارتند از:
⦁ عدم خراش پذیری سطح سلفون BOPP به دلیل نوع ساختار آن
⦁ غیر سمی بودن سلفون BOPP که باعث می شود بتوان از آن حتی برای بسته بندی مواد غذایی نیز استفاده کرد.
⦁ رنگ پذیری خوب یا به اصطلاح چاپ پذیری بالا و خوب
⦁ انعطاف پذیری بسیار بالا
⦁ مقاومت در برابر تماس با مواد شیمیایی و اسیدی و بازی
بسیار خب حالا با توجه به مزایایی که برای چاپ و تولید سلفون CPP  در قسمت قبل به شما گفتیم و همچنین مزایا و ویژگی های BOPP که در این قسمت برایتان بازگو کردیم. به نظرتان این دو چه تفاوت هایی با هم دارند؟ آیا مقرون به صرفه است که با وجود سلفون BOPP  به چاپ و تولید سلفون CPP بپردازیم؟

کلام آخر

تفکر و برسی درباره موارد بالا را به شما واگذار می کنیم و امیدواریم که از مطالعه مقاله چاپ و تولید سلفون CPP، در سایت لفاف مهر آموز لذت برده باشید و مطالعه آن برای شما مفید بوده باشد. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما صمیمانه سپاسگزاریم.

پیمایش به بالا