چاپ و تولید سلفون چند رنگ

چاپ و تولید سلفون بسته بندی از تک رنگ تا تمام رنگی

۵/۵ - (۳ امتیاز)

چاپ و تولید سلفون بسته بندی از تک رنگ تا تمام رنگی یک تخصص است که باید توسط یک متخصص چاپ و تولید سلفون و یا شرکتی که در این زمینه تجربه و سابقه کافی دارد انجام شود. به خصوص اگر چاپ برای سلفون بسته بندی مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین مواد شیمیایی انجام می شود، باید حتما یک متخصص از شرایط چاپ و تولید برای آن محصول خاص اطلاعات کافی داشته باشد تا در مورد مسائل بهداشتی و شرایط محصول مورد نظر تا زمانی که به دست مشتری می رسد مشکلاتی را مشاهده نکنیم. بنابراین اگر یک تولید کننده هستید حتما به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که فعالیت چاپ و تولید سلفون بسته بندی را می بایست به یک فرد با تجربه واگذار نمایید و از بابت متخصص بودن وی در این زمینه اطمینان حاصل نمایید. در این مقاله می خواهیم در مورد چاپ و تولید سلفون بسته بندی از تک رنگ تا تمام رنگی صحبت کنیم و بدانیم چه مواردی در چاپ وجود دارند که اهمیت زیادی دارند و این فرآیند به چه شکل انجام می شود. اگر شما هم به این موضوعات علاقه مند شده اید به شما توصیه می کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید، قطعا اطلاعات کم یاب و ارزشمندی را در این مقاله با شما به اشتراک می گذاریم که در فرآیند تصمیم گیری شما و کیفیت چاپ بسته بندی های شما بسیار تاثیر گذار است.

چاپ و تولید سلفون بسته بندی از تک رنگ تا تمام رنگی

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

به صورت کلی سلفون هایی که قابلیت چاپ پذیری خوبی برای بسته بندی دارند به دو دسته تقسیم بندی می شوند که در اینجا ما این دو دسته را بر اساس جنس مواد اولیه تقسیم بندی کرده ایم که عبارتند از:

  • سلفون چاپی PP
  • سلفون های چاپی OPP و CPP

در ادامه این مقاله ابتدا کاربرد هر کدام از این نوع سلفون ها را با هم بررسی می کنیم و سپس به سراغ موارد مهمی درباره چاپ خواهیم رفت.

کاربرد-سلفون-چاپی-PP-در-بسته-بندی
کاربرد-سلفون-چاپی-PP-در-بسته-بندی

کاربرد سلفون چاپی PP در بسته بندی

به طور قطع نمی توان در مورد کاربرد کامل PP در بسته بندی صحبت کرد چرا که معمولا این نوع سلفون بسته بندی در کاربردهای مختلفی برای بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد اما برای اینکه کاربرد PP را به صورت ملموس متوجه شوید و بدانید که از چه جنسی است و چه شرایطی دارد با ذکر یک مثال آن را در این مقاله برایتان توضیح خواهیم داد.

همانطور که گفتیم می خواهیم در این مقاله درباره چاپ و تولید سلفون بسته بندی از تک رنگ تا تمام رنگی صحبت کنیم پس لازم است که به این موارد آشنایی کامل داشته باشیم تا در انتخاب بسته بندی و تصمیم گیری برای آن دچار مشکل و اشتباه نشویم و یک بار برای همیشه تمامی موارد مربوط به آن را متوجه شویم و این نکات را در تصمیم گیری ها و انتخاب خود لحاظ کنیم.

اگر بخواهیم یک مثال در مورد کاربرد سلفون چاپی PP در بسته بندی به شما معرفی کنیم می توانیم به بسته بندی های نان فانتزی اشاره کنیم که مواد اولیه آن ها برای تولید عمدتا همان PP می باشد.همانطور که بارها بسته بندی های نان فانتزی را مشاهده کرده اید این بسته بندی ها با مواد اولیه PP مقاومت بسیار کمتری نسبت به مواد اولیه OPP و CPP را دارا هستند و البته این موضوع مشکلی ایجاد نمی کند چرا که برای بسته بندی نان فانتزی همین حد مقاومت کافی است اما برای محصولات با وزن بیشتر و شرایط دیگر ممکن است این نوع بسته بندی بسیار بی کیفیت و نا مرغوب به نظر برسد. سلفون چاپی opp همچنین قابلیت چاپ پذیری کمتری را نسبت به سلفون های بر پایه OPP و CPP را دارند، که می بایست به این نکته مهم توجه ویژه ای شود.

البته ممکن است شما این سلفون های بسته بندی را بدون چاپ نیز در بازار مشاهده کنید که برای بسته بندی محصولات متنوعی در بازار مورد استفاده قرار می گیرد، به طور مثال : آجیل، خشکبار، پاستیل هایی که در غرفه ها فروخته می شوند و …

چاپ و تولید سلفون بسته بندی از تک رنگ تا تمام رنگی

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

کاربرد-سلفون-های-چاپی-OPP-و-CPP
کاربرد-سلفون-های-چاپی-OPP-و-CPP

کاربرد سلفون های چاپی OPP و CPP

یه صورت کلی سلفون های چاپی OPP و CPP آنچنان کاربرد زیادی در بسته بندی دارند که شاید نتوان تمام آن ها را در یک مقاله هم معرفی کرد و معرفی تمام آن ها برای هیچ فردی مهم نیست و روز به روز هم بر تعداد کاربردهای آن ها افزوده می شود.

 بنابراین ما هم در این مقاله در حدی که شما با کاربردهای این سلفون های چاپی آشنا شوید نام چند کاربرد ملموس را که بارها دیده اید را مثال می زنیم:

  • بستنی
  • چیپس
  • پفک
  • کلوچه
  • انواع کیک

و …

حال که با کاربرد های این دو دسته آشنا شده ایم می خواهیم کمی در مورد چاپ روی سلفون صحبت کنیم بنابراین با ما در ادامه مقاله چاپ و تولید سلفون بسته بندی از تک رنگ تا تمام رنگی، همراه باشید.

چاپ-سلفون-بسته-بندی-از-تک-رنگ-تا-تمام-رنگی
چاپ-سلفون-بسته-بندی-از-تک-رنگ-تا-تمام-رنگی

چاپ سلفون بسته بندی از تک رنگ تا تمام رنگی

همانطور که در ابتدای همین مقاله به این موضوع اشاره کردیم میزان چاپ پذیری سلفون چاپی PP  به مراتب پایین تر از سلفون های چاپی OPP و CPP می باشد. بنابراین همواره این موضوع مهم را به خاطر داشته باشید که کیفیت چاپ را نیز در این دو نوع نمی توان با هم مقایسه کرد و از هر کدام بید متناسب با کاربردی که دارند انتظار داشت و برای آن موارد از آن نوع استفاده کرد.

چاپ و تولید سلفون بسته بندی از تک رنگ تا تمام رنگی در دو حالت هلیو و فلکسو صورت میگیرد که این دو حالت و دسته دقیقا بر اساس نام دستگاه چاپشان به این نام معروف شده اند. هر دو چاپ کیفیت بسیار عالی و فول اچ دی دارند اما تفاوتی که با هم دارند این است که در فلکسو حداکثر می توانیم ۶ رنگ متنوع داشته باشیم در صورتی که در هلیو یا سیلندری می توانیم از ۸ رنگ متنوع بهره مند شویم. این موضوع بر عهده تولید کنندگان صنایع مختلف است که بخواهند از چه تعداد رنگ استفاده کنند و به همین واسطه می توانند هر کدام از نوع های چاپ را انتخاب کنند.

البته باید این را هم در نظر داشت که چاپ فلکسو هزینه های به مراتب کمتری را دارد و به همین دلیل برای تولید کنندگان مقرون به صرفه تر است و به همین دلیل هم هست که استقبال بیشتری از آن شده است. در حقیقت اگر به دنبال تنوع رنگ های بیشتر به صورتی که کیفیت به همان اندازه عالی باشد و همینطور فرآیند چاپ با سرعت بیشتری انجام شود پیشنهاد ما به شما استفاده از چاپ هلیو یا سیلندری می باشد اما در صورتی که تنها کیفیت چاپ برای شما اهمیت دارد و سرعت تحویل بسته بندی ها آنچنان برای شما مهم نیست و همچنین نمی خواهید تنوع رنگی بالاتری داشته باشید و در کنار همه اینها مقرون به صرفه در آمدن هزینه های چاپ هم برای شما مهم می باشد شما می بایست چاپ با روش فلکسو را انتخاب نمایید.

 

پیمایش به بالا