چاپ و تولید سلفون مواد غذایی مانند کلوچه، چیپس، پفک، کیک و ماکارونی

چاپ و تولید سلفون مواد غذایی مانند کلوچه، چیپس، پفک، کیک و ماکارونی

۵/۵ - (۳ امتیاز)

چاپ و تولید سلفون مواد غذایی مانند کلوچه، چیپس، پفک، کیک و ماکارونی تابع استانداردها و شرایط خاصی است که اگر رعایت نشوند می تواند خسارات جبران ناپذیری را به مصرف کننده وارد کند. بنابراین کارخانجات تولید کننده معمولا سعی می کنند تا بهترین مواد را برای بسته بندی مواد غذایی خود انتخاب کنند تا سلامت مصرف کننده در این بین تضمین شود و با این کار به افزایش محبوبیت برند خود در بین مشتریان نیز کمک می کنند. جالب است بدانید که هر نایلون بسته بندی موجود در بازار برای مواد غذایی مناسب نیست و برخی از آن ها در تماس با مواد غذایی واکنش داده و مواد شیمیایی که در آن ها وجود دارد، با مواد غذایی موجود در آن ها واکنش می دهد و در نهایت مواد سمی ای را بر روی مواد غذایی ایجاد می کنند که در نهایت برای سلامتی انسان و مصرف کننده مضر هستند و بعضا ممکن است سرطانزا نیز باشند. از این رو اگر تولید کننده هستید و می خواهید یک بسته بندی مناسب برای مواد غذایی خود که تولید می کنید، انتخاب کنید، هوشمندانه ترین کار ممکن این است که تا انتهای این مقاله از سایت لفاف مهر آموز همراه ما باشید.

چاپ  انواع سلفون

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

در این مقاله می خواهیم این مورد را بررسی کنیم که چاپ و تولید سلفون مواد غذایی مانند کلوچه، چیپس، پفک، کیک و ماکارونی به چه صورت می باشد و باید به چه شکل انجام شود و از چه موادی باید برای تولید بسته بندی آن ها استفاده کرد. اول از همه به این می پردازیم که اصلا سلفون مواد غذایی چیست؟

سلفون مواد غذایی چیست؟

وقتی می گوییم سلفون مواد غذایی ممکن است ذهن شما ناخودآگاه به سمت سلفون های محافظ میوه و سبزیجات که معمولا از آن ها در منزل خودمان نیز استفاده می کنیم برود، اما جالب است بدانید که در اینجا منظور از سلفون مواد غذایی همان بسته بندی ای است که مواد غذایی درون آن ها قرار می گیرند تا علاوه بر سالم ماندن ظاهری، بهداشت آن ها تا مقصد و رسیدن به دست مصرف کننده تضمین شود.

شرایط-مناسب-چاپ-و-تولید-سلفون-مواد-غذایی-مانند-کلوچه،-چیپس-و-...
شرایط-مناسب-چاپ-و-تولید-سلفون-مواد-غذایی-مانند-کلوچه،-چیپس-و-…
بهترین سلفون بسته بندی مواد غذایی از چه جنسی است؟

معمولا برای چاپ و تولید سلفون مواد غذایی مانند کلوچه، چیپس، پفک، کیک و ماکارونی از مواد اولیه های متنوعی استفاده می گردد اما همانطور که در مقالات قبلی وب سایت لفاف مهر آموز به این موضوع اشاره کردیم استفاده از سلفون های OPP و BOPP و CPP علاوه بر اینکه هزینه های کمی را بر تولید کننده تحمیل می کند و به موجب آن قیمت محصول کاهش می یابد، بلکه باعث کیفیت و مقاومت بالای بسته بندی محصول می گردد. در کنار این مزایا بهتر است بدانید که این مواد اولیه که بر پایه پلی پروپیلن تولید می شوند هیچ گونه مضراتی برای سلامتی انسان ها ندارد و باعث ایجاد بیماری و یا مشکلات برای سلامتی مصرف کننده نخواهد شد. بنابراین می توان گفت بهترین سلفون برای بسته بندی مواد غذایی از جنس پلی پروپیلن است که ممکن است توسط چند لایه سلفون دیگر لمینت شده باشد تا مقاومت و کیفیت آن افزایش پیدا کند.

شرایط مناسب چاپ و تولید سلفون مواد غذایی مانند کلوچه، چیپس و

در قسمت های قبل این مقاله از سایت لفاف مهر آموز به شرایط تولید بسته بندی مواد غذایی تا حد زیادی اشاره کردیم اما در این قسمت از مقاله چاپ و تولید سلفون مواد غذایی مانند کلوچه، چیپس، پفک، کیک و ماکارونی می خواهیم در مورد شرایط مناسب چاپ برای بسته بندی مواد غذایی صحبت کنیم. حتما شما هم دیده اید که بر روی محصولاتی همچون کلوچه و چیپس و … چاپ رنگی وجود دارد و خب قطعا چاپ رنگی به معنای واقعی کلمه برابر است با مواد شیمیایی، پس چرا از این چاپ بر روی بسته بندی این محصولات که به صورت مستقیم وارد بدن انسان می شود استفاده می کنند؟

جالب است بدانید که این چاپ ها اصلا بر روی سلفون بسته بندی مواد غذایی انجام نمی شوند. ممکن است تعجب کرده باشید اما این موضوع اصلا جای هیچگونه تعجبی ندارد، چرا که به لطف لمینت (در مقالات قبلی لفاف مهر آموز به صورت مفصل در مورد آن ها صحبت کرده ایم) می توان چاپ را بر روی لایه دیگری از سلفون لمینت شده بر روی سلفون اصلی انجام داد. با این کار علاوه بر اینکه مقاومت بسته بندی تضمین می شود چند مزیت دیگر به عنوان یک تولید کننده به دست خواهیم آورد از جمله اینکه مواد غذایی موجود در بسته بندی دیگر در برابر نفوذ هوا مقاوم هستند و هیچ گونه رطوبتی نیز وارد بسته بندی ها نخواهد شد و حتی مواد غذایی داخل بسته بندی از انواع آلودگی های محیطی نیز به دور خواهند ماند. بنابراین می توان نتیجه گرفت لمینت سلفون بسته بندی برای مواد غذایی علاوه بر اینکه یک امر ضروری برای جلوگیری از ورود مواد شیمیایی به داخل بسته بندی است، مزایای غیر قابل انکاری دارد که حتی اگر این موضوع الزامی نبود هم باز تولید کنندگان صنایع غذایی برای چاپ و تولید سلفون مواد غذایی مانند کلوچه، چیپس، پفک، کیک و ماکارونی به سراغ لمینت سلفون بسته بندی می رفتند.

آیا-این-بسته-بندی-برای-مواد-غذایی-با-وزن-بالا-مانند-ماکارونی-کاربرد-دارد؟
آیا-این-بسته-بندی-برای-مواد-غذایی-با-وزن-بالا-مانند-ماکارونی-کاربرد-دارد؟
آیا این بسته بندی برای مواد غذایی با وزن بالا مانند ماکارونی کاربرد دارد؟

پرسشی که از طرف بسیار از تولید کنندگان مطرح می شود این است که این سلفون های بسته بندی برای مواد غذایی سنگین تر همانند ماکارونی و یا امثال آن کاربردی دارد یا خیر؟ یا به عبارتی این سلفون های بسته بندی قابلیت تحمل وزن های بالا را دارد؟ در پاسخ به این سوالات یک بله محکم می گوییم و بسته بندی های ماکارونی در بازار نیز شاهد ادعای ماست.

اکثر بسته بندی محصولات سنگین وزن غذایی نیز با همین مواد اولیه انجام می شود، اما چه دلیلی دارد که این بسته بندی ها می توانند تا این حد وزن را تحمل کنند. برای پاسخ به این سوال می بایست باز هم به مبحث قسمت قبلی همین مقاله رجوع کنیم که در مورد لمینت صحبت کردیم. خوشبختانه به لطف استفاده از لمینت های چند لایه می توان مقاومت و کیفیت بسته بندی مواد غذایی را تا این حد بالا برد که حتی وزن های بالا و یا برندگی خود مواد غذایی همچون ماکارونی را تحمل می کند و هیچ مشکلی برای این نوع بسته بندی به وجود نمی آید. لمینت های چند لایه می توانند به شکل دو لایه از OPP و یک لایه CPP به کار روند و یا حتی به صورت سه لایه از OPP بسته بندی مقاوم تر گردد. این موضوع بستگی به این دارد که شما می خواهید چه ماده غذایی را بسته بندی کنید و می بایست مقاومت بسته بندی تا چه حد باشد سپس تولید کننده با توجه به نوع محصول شما و مقاومتی که برای آن مورد نیاز است نوع لمینت را به شما پیشنهاد می دهد که با استفاده از چه نوع مواد اولیه ای انجام می شود و پس از موافقت شما کار چاپ و تولید سلفون بسته بندی مواد غذایی شما با مقاومت بالا و مورد نیاز آن محصول انجام می گردد.

پیمایش به بالا