بهترین قیمت دستگاه چاپ فلکسوگرافی

بهترین قیمت دستگاه چاپ فلکسوگرافی

۵/۵ - (۴ امتیاز)

در مقاله امرور به بررسی قیمت دستگاه چاپ فلکسوگرافی می پردازیم ، با ما همراه باشید…

چاپ فلکسو یکی از مهم‌ترین ومتداول‌ترین روش‌ چاپی برای‌ چاپ روی متریال‌های غیر جاذب است. معمولا چاپ‌های فلکسو به صورت روتاری می‌باشند و روی متریال‌های رول چاپ می‌شود. نام اصلی دستگاه چاپ فلکسوگرافی flexography است که به صورت اختصار به آن flexo فلکسو گفته می‌شود. اگر بخواهیم این نوع دستگاه چاپ و بهترین قیمت دستگاه چاپ فلکسوگرافی را بررسی کنیم باید قابلیت چاپ روی پلاستیک، فویل و متالایز آلومینیومی آن را در نظر بگیریم. به صورت کلی دستگاه چاپ فلکسو مختص محصول خاصی نیست، بلکه می‌تواند انواع جنس‌ها را چاپ کند.  قیمت دستگاه چاپ به عوامل خاصی مانند کاربرد آن، قیمت و ….بستگی دارد، که در این مقاله سعی داریم به بررسی  بهترین قیمت دستگاه چاپ فلکسوگرافی بپردازیم. امیدواریم از این مطالب استفاده کنید.

قیمت دستگاه چاپ فلکسوگرافی

 

چاپ فلکسو یا فلکسوگرافی چیست؟

چاپ فلکسو یکی از متداولترین روش‌های چاپ روی متریال‌های غیر جاذب است. به این چاپ، چاپ برجسته هم می‌گویند و در آن سطح کلیشه به صورت برجسته است. فلکسو تا ۱۲ رنگ قابلیت چاپ دارد و این نکته حائز اهمیت است که حتی پر جزئیات ترین تصاویر هم تا ۷ رنگ بیشتر مصرف نمی‌کنند و طرح‌های ۱۲ رنگ خیلی کم هستند. این دستگاه از روش‌هایی است که تقاضای بالایی دارد و هر روز در حال گسترش است. این روش کاربرد‌های زیاد و مهمی  دارد که می‌توانیم از آن‌ها به موارد زیر اشاره کنیم:

چاپ کاغذ دیواری

چاپ لفاف‌های  بسته بندی مورد نیاز

چاپ مجلات

چاپ روزنامه‌ها

<span style=”font-family: ‘comic sans ms’, sans-serif;”>چاپ انواع نایلون‌ها و انواع نایلکس‌ها

چاپ انواع  کتاب و انواع فرم‌های اداری</p>

style=”font-family: ‘comic sans ms’, sans-serif;”>چاپ کارتن و انواع ساک‌های کاغذی و پلاستیکی

 

عوامل تاثیر گذار و مهم در قیمت دستگاه چاپ فلکسوگرافی:

 

می‌توان گفت بهترین قیمت دستگاه چاپ فلکسوگرافی به کاربرد و البته اجزای تشکیل دهنده آن بستگی دارد. عواملی همچون طراحی، تاثیرات کشانی در چاپ، تاثیر شست و شو و کیفیت چاپ و …  در انتخاب دستگاه چاپ تاثیرگذار است. از جمله مواردی که در قیمت دستگاه چاپ تاثیرگذار است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ضخامت نایلون: در مقاله بهترین قیمت دستگاه چاپ فلکسوگرافی باید گفت، نایلون یکی از تاثیرگذارترین عوامل است. می‌توان گفت هرچه نایلون ضخیم‌تر باشد قیمت بیشتری دارد و البته نایلون سایز مناسب برای دستگاه چاپ مناسب‌تر است و در نتیجه می‌توان گفت قیمت دستگاه چاپ فلکسوگرافی مربوط به دستگاه چاپ دارای نایلون ضخامت مناسب است.

طرح مورد نظر و تعداد رنگ مورد نیاز برای چاپ: طرح یکی دیگر از موارد است که در قیمت دستگاه فلکسو موثر است. به طور کلی چاپ فلکسو، نسبت به سایر رو‌ش‌های چاپ هزینه بیشتری دارد و شاید یکی از عواملی باشد که شما را از خرید دستگاه چاپ فلکسو منصرف کند و شما به دنبال قیمت مناسب دستگاه چاپ فلکسوگرافی باشید، اما باید گفت این چاپ کیفیت تصویر و ماندگاری بالایی دارد که ارزش بالایی برای خرید دارد. البته باید تذکر داد برای هر طرح، چاپ و سطح چاپ شونده باید با توجه به شماره آن فلکسوگرافی را انتخاب و به‌کار ببرید.

قیمت دستگاه چاپ فلکسوگرافی

چه سطوحی برای چاپ فلکسو وجود دارد و آیا در قیمت آن تاثیر دارد؟</h2>

از چاپ فلکسو بر روی انواع مختلفی، تقریبا بر انواع سطوح مانند فویل و سلفون و پلاستیک و در نهایت کاغذ استفاده می‌شود مانند:

کاغذ و مقوا و

فیلم‌های پلیمری

فویل‌های آلمینیومی

قطعا بهترین قیمت دستگاه چاپ فلکسو به کاربرد آن و چاپ آن‌ها روی انواع مختلف که در بالا گفته شد تاثیر دارد. اگر به دنبال دستگاه چاپ و  بهترین قیمت دستگاه چاپ فلکسوگرافی هستید بهتر است قبل از خرید به ویژگی‌های آن توجه کنید. و می‌توان گفت اگر به دنبال یک دستگاه هستید باید دستگاهی کامل و بی‌نقص خریداری کنید. در موارد پایین مواردی را که هنگام خرید دستگاه چاپ فلکسو باید به آن‌ها توجه کنید ذکر شده است.

  • چاپ سریع
  • انعطاف پذیری بالا
  • کیفیت عالی
  • سازگاری با انواع مختلف محصولات

مزایای و معایب دستگاه چاپ با قیمت مناسب:

دستگاه چاپ فلکسو  بسیار سریع است و می‌تواند با سرعت بالا کارهای چاپی را انجام داد. معمولا بهترین قیمت دستگاه چاپ فلکسوگرافی  به مواد اولیه، تجهیزات و …بستگی دارد.

قطعا مهم‌ترین عامل در خرید دستگاه چاپ قیمت نیست، باید به معایب این دستگاه نیز اشاره کرد. ممکن است شما بهترین قیمت دستگاه چاپ فلکسوگرافی را بپردازید اما قیمت‌های صفحه‌های اولیه می‌تواند زیاد است، همچنین آماده‌سازی چاپ یک پروسه‌ی سخت و زمان گیر است که ممکن است چند ساعت طول بکشد. و در نهایت این دستگاه به سطوح و مواد اولیه بالایی نیاز دارد و ممکن است ضایعات داشته باشد و اگر نیاز به تغییرات خاصی لازم باشد هزینه‌های زیاد و هزینه بالایی باید مصرفش کرد.

قیمت دستگاه چاپ فلکسوگرافی

خرید دستگاه چاپ فلکسوگرافی:

قیمت دستگاه چاپ فلکسو اتوماتیک غامض است و دستگاه‌های چاپ از نظر عملکرد با هم تفاوت دارند‌، زیرا قطعات و لوازمی که روی آن‌ها به کار گرفته می‌شود متفاوت است و قطعا دستگاهی که بهترین قیمت را دارد دستگاه با ارزشی است. می‌توان گفت عوامل مهمی مانند تاثیرات طراحی، تأثیرات کشانی در چاپ، نقش نوردهی در ساخت کلیشه، تاثیر شستشو بر کیفیت ساخت کلیشه، تاثیرات شور کلیشه در کیفیت چاپ، نحوه برش کلیشه، طریقه مونتاژ کلیشه و  نحوه نصب کلیشه بر روی سیلندر چاپ، طریقه تمیز کردن کلیشه و در نهایت نگهداری و بایگانی کردن در دستگاه چاپ فلکسوگرافی حائز اهمیت و از اساسی‌ترین موارد است.

سخن آخر:

 

در مقاله سعی داشتیم  به توضیح  و بررسی عوامل تاثیرگذار و مهم در بهترین قیمت دستگاه چاپ فلکسوگرافی بپردازیم. امیدواریم از مطالب بالا استفاده کنید و مقاله مفید واقع شده باشد. ممنون از توجه شما عزیزان.

پیمایش به بالا