چند نوع دستگاه چاپ فلکسو وجود دارد و چگونه باید انتخاب کنیم؟

چند نوع دستگاه چاپ فلکسو وجود دارد و چگونه باید انتخاب کنیم؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)
  1. ساختار دستگاه چاپ فلکسو ساده و جمع و جور، ابعاد کوچک، کم هزینه و آسان برای چاپ است. نقطه ضعف این است که انتقال پیچیده است، نقطه شکاف چرخ دنده بسیار زیاد است، ترکیب گروه رنگ دشوار است، دقت چاپ ضعیف است، دشواری آنلاین زیاد است. فقط برای چاپ عمومی و چاپی که نیاز به چاپ مثبت و منفی دارد، قابل استفاده است.

 

  1. دستگاه چاپ فلکسو ماهواره ای برای تکمیل چاپ رنگی در دستگاه چاپ رایج استفاده می شود. همانطور که مواد چاپ شده به سیلندر فشار داده می شود، کشش مواد بسیار کمی تغییر می کند، و مواد زمانی که خشک می شود کوچکتر می شود. دستگاه فشرده است و مسیر کاغذ کوتاه است. بنابراین، به ویژه برای چاپ مواد نازک با کنترل دشوارتر عرض و کشش مناسب است و دقت چاپ بیش از حد از انواع پشته ای بالاتر است. نقطه ضعف این است که هزینه دستگاه بالاتر است، تعداد گروه رنگ توسط اندازه استوانه مرکزی محدود می شود، گروه های مختلف از زوایای چیدمان مختلف متفاوت هستند، و گروه رنگ به سختی سازماندهی می شود.

 

  1. نوعواحد ساختار واحد چاپ فلکسو مطابق است، انتقال ساده و قابل اعتماد است ، عملیات و نگهداری ساده است، گروه ترکیب رنگ راحت است، و فرآیند تکمیل آنلاین به راحتی عملیات، دقت بالا است، برای چاپ نسخه کوتاه مناسب است . از طریق غلتک راهنمای تغییر نوار مسیرهای در حال اجرا، دستگاه می تواند به چاپ دو طرفه دست یابد .

چاپ تا ۶ رنگ با دستگاه فلکسو سیلندر مرکز

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

تفاوت فلکسو و افست چیست ؟
تفاوت فلکسو و افست چیست ؟

فلکسو و افست هر دو محبوب هستند، اما وظایف خود را متفاوت انجام می دهند. مهم است که بدانیم آنها چه نقشی دارند و درک روشنی از هر دو نوع فرآیند چاپ داشته باشیم. 

چاپ سلفون – چاپ تمپلات

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

در اینجا سه ​​تفاوت وجود دارد:

تفاوت ۱: بشقاب

همانطور که از نام آن پیداست، چاپ فلکسو از صفحات انعطاف پذیر برای فرآیند چاپ چرخشی استفاده می کند. صفحات از یک ترکیب فوتوپلیمر ساخته شده اند و به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند تا در اطراف یک سیلندر چاپ پیچیده شوند. تصویر برجسته روی صفحه از طریق یک تصویرساز لیزری ثابت می‌شود و پلیمر در نواحی غیرچاپی در واحد پردازش شسته می‌شود و در محلول حلال یا آب حل می‌شود. جوهر از طریق یک غلتک چرخان “آنیلوکس” از مخزن جوهر به صفحه فلکسو منتقل می شود. برای چاپ هر رنگ یک ایستگاه چاپ و صفحه فلکسو جداگانه لازم است. سپس تصویر مستقیماً روی بستر چاپ می شود. صفحات چاپ کاملاً بادوام هستند و اگر به درستی ذخیره شوند، می توانند چندین بار مجدداً استفاده شوند، قبل از اینکه در نهایت نیاز به تعویض داشته باشند.

 

برای چاپ افست، باز هم همانطور که از نام آن پیداست، جوهر از طریق یک سری غلتک روی صفحه چاپ (افست) منتقل می شود. بسته به نوع پرس افست، این می تواند یک فرآیند تخت یا چرخشی باشد. صفحه معمولا از آلومینیوم ساخته شده است. تصویر مرطوب کامل (چه تک رنگ یا چند رنگ) سپس روی یک «پتو» و به نوبه خود روی بستر، قبل از خشک شدن، منتقل می‌شود.

تفاوت ۲: جوهر

چاپ افست معمولاً از چهار رنگ فرآیندی تشکیل شده است: فیروزه ای، سرخابی، زرد و سیاه. هر رنگ دارای یک ایستگاه چاپ اختصاصی است. هر رنگ نقطه ای از ترکیب رنگ های فرآیند ساخته می شود. جوهر می تواند بر پایه آب یا قابل درمان با اشعه ماوراء بنفش باشد. 

 

اگرچه رنگ‌های فرآیند نیز در فرآیند فلکسو استفاده می‌شوند، ایستگاه‌های چاپ اضافی تمایل دارند برای رنگ‌های نقطه‌ای استفاده شوند. رنگ‌های نقطه‌ای را می‌توان به‌صورت پیش‌آمیخته عرضه کرد یا در صورت لزوم می‌توان آن‌ها را در داخل خانه مخلوط کرد. یک دستگاه چاپ فلکسو می تواند از انواع جوهرها از جمله جوهر UV، جوهر مبتنی بر آب و جوهر حلال و غیره استفاده کند. جوهرهای UV سرعت اجرای بالاتری را امکان پذیر می کنند و می توانند در پایان روز بدون نیاز به خالی کردن و خالی کردن، در چاپ باقی بمانند. ایستگاه چاپ را تمیز کنید جوهرهای مبتنی بر آب باید زمانی که از پرس استفاده نمی شود از آن جدا شوند – برای جلوگیری از خشک شدن جوهر روی غلتک ها و سینی های جوهر.

تفاوت ۳: انواع مواد برای چاپ

دستگاه های چاپ افست می توانند بر روی موادی مانند: کاغذ، فلز، مقوا، سلفون و وینیل. سطح چاپ باید صاف و صاف باشد. برای چاپ روزنامه، کتاب، مجلات، لوازم التحریر، پوستر، بروشور و غیره عالی است. به طور کلی، چاپ بر روی هر دو طرف بستر نیاز به عبور دوم دارد. به طور مشابه، هر نوع برش، برش، تا کردن، چین، لمینیت و غیره به عنوان یک فرآیند ثانویه و خارج از خط انجام می شود.

چاپ انواع bopp – cpp – bopet

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

فلکسوگرافی در مواد جاذب و غیر جاذب مانند کاغذ ، کاغذ فویل آلومینیومی، تخته کاغذ، Bopet ، BOPP و غیره استفاده می شود. بیشتر برای بسته بندی استفاده می شود، مانند پاکت نامه، کیسه های خرده فروشی، کاغذ دیواری، کاغذ، روزنامه، بسته بندی های شیرین و غیره. 

چاپ سلفون با دستگاه فلکسو
چاپ سلفون با دستگاه فلکسو

تفاوت اصلی دو فرآیند این است که چاپ افست فقط روی یک سطح صاف انجام می شود در حالی که چاپ فلکسوگرافی را می توان تقریباً بر روی هر بستری با سطح انعطاف پذیر استفاده کرد. چاپ فلکسو می‌تواند به تولید با سرعت بالا دست یابد و بسیاری از پرس‌ها دارای گزینه‌های تبدیل متعددی هستند که در پرس ادغام شده‌اند، که یک عملیات پاس را ممکن می‌سازد.

انتخاب درست

مزایای چاپ افست

این تکنیک چاپ انعطاف پذیری زیادی را با مواد برچسب امکان پذیر می کند.

برای کارهای چاپی بزرگ مناسب است: قیمت هر ۱۰۰۰ برچسب با افزایش تعداد برچسب ها کاهش می یابد.

معایب چاپ افست

دستگاه چاپ افست گران است. به دلیل واحدهای چاپی پیچیده

به زمان راه اندازی بیشتری نیاز دارد و ضایعات راه اندازی بیشتری تولید می کند، بنابراین هزینه های راه اندازی بالاتر است.

برای حفظ کیفیت در حد یکسان، به اپراتورهای ماهر نیاز دارید زیرا فرآیند چاپ و چاپ افست بسیار پیچیده است. جوهر و تعادل آب، مقدار pH، دما و غیره همگی بر کیفیت برچسب تأثیر می‌گذارند.

مزایای چاپ فلکسو

پرس های فلکسو زمان راه اندازی کوتاهی با حداقل ضایعات دارند و خروجی با کیفیت بالا را تضمین می کنند

چاپ فلکسو نیاز به کار اضافی و هزینه را بی نیاز می کند. دستگاه پرس کارهای اضافی را که معمولاً برای برچسب ها مورد نیاز است، خودکار می کند، مانند برش قالب و لمینیت. چاپ افست مستلزم انجام این فرآیندها بر روی ماشین های جداگانه پس از اتمام چاپ است که زمان و نیروی انسانی بیشتری را می طلبد.

اصل چاپ فلکسو ساده تر است. این یک فرآیند چاپ نسبتا ساده و کنترل شده است که به اپراتورهای کمتر آموزش دیده برای دستیابی به خروجی با کیفیت بالا نیاز دارد.

معایب چاپ فلکسو

صفحات چاپی که برای چاپ تصویر بر روی لیبل مورد نیاز هستند، گرانتر از صفحات چاپ افست هستند. (از طرف دیگر، می توانید از آنها برای سفارشات تکراری استفاده کنید، در حالی که در افست شما همیشه نیاز به ساخت صفحات جدید دارید، همچنین برای کارهای تکراری)

هر دو دستگاه فلکسوگرافی و افست مزایای خود را دارند. فلکسوگرافی برای تولید با سرعت بالا و کیفیت کلی عالی است. از بسیاری جهات ناکارآمدی زیادی دارد و عموماً برای اکثر کارهای چاپی در مقیاس بزرگ مناسب است. در بخش چاپ لیبل ، اکثر مشاغل  به دلیل سازگاری و صرفه جویی در مقیاس، دستگاه چاپ فلکسوگرافی را ترجیح می دهند . هنگامی که به دنبال راه حل چاپ هستید، به دنبال راه حلی باشید که آینده را در ذهن داشته باشید و روی فناوری چاپ آینده سرمایه گذاری کنید. یکی از گرایش‌های کنونی فلکسو ترکیب آن با فناوری چاپ دیجیتال برای تولید راه‌حل‌های ترکیبی قدرتمند است که عملکرد بهتری نسبت به دستگاه‌های چاپ افست سنتی دارد.

فلکسوگرافی به دلیل انعطاف پذیری و مزایای بهره وری، در بسیاری از شرایط چاپ افست را شکست می دهد. پرس فلکسوگرافی یک سرمایه گذاری بلندمدت و سالم است و به اندازه کافی سازگار است تا طیف وسیعی از فرآیندهای درون خطی، از جمله فناوری دیجیتال جدید را در خود جای دهد و یکپارچه کند.

پیمایش به بالا