تولید چسب لمینیت غیر حلال مخصوص سلفون opp و bopet

تولید چسب لمینیت غیر حلال مخصوص سلفون opp و bopet

۵/۵ - (۳ امتیاز)

این طیف از چسب های لمینت به تمیز نگه داشتن محیط کمک می کند. ایمنی فرآیند لمینیت بهبود یافته و چاپخانه بسته بندی از مزایای مالی آن بهره مند می شود. ماشین آلات لمینت غیر حلال قیمت بیشتری دارند. انرژی و فضای کمتری را اشغال می کنند.

چسب لمینت بدون حلال یک چسب پلی اورتان دو جزئی مبتنی بر MDI بدون حلال  و مناسب برای بسته بندی انواع پاکت های چاپی و غیر چاپی است. از مزایای این محصول می توان به مقاومت حرارتی حداقل ۳۰ دقیقه در ۱۰۰ درجه سانتیگراد اشاره کرد. راحتی در استفاده؛ استحکام بالا، شفافیت بالا؛ بدون بو بودن، دارای قدرت نگهداری عالی رطوبت و گواهی استاندارد بهداشت و ایمنی مواد غذایی از مزایای چسب لمینیت غیر حلال مخصوص سلفون opp و bopet است.

[box type=”success” align=”” class=”” width=””]چسب لمینیت لمتک ۲۱۰B/110A SL یک چسب دو جزئی غیر حلالی بر پایه پلی یورتان و با عملکرد بالا می باشد. این چسب به منظور ایجاد چسبندگی قوی برای طیف گسترده ای از فیلم های بسته بندی انعطاف پذیر مانند OPP ،CPP ،پلی اتیلن ، پلی استر، متالایز و غیره تولید شده است. این گرید خاص لمتک دارای مدت زمان قابل مصرف بیشتر پس از اختلاط (Life Pot (در مقایسه با سایر محصولات موجود است. علاوه بر این، قابلیت استفاده در سرعت های بالای لمینیت و ایجاد سریع پیوند نیز جز ویژگی های این چسب می باشد. وزن پوشش دهی کمتر، زمان پخت کوتاهتر و ویژگی نوری عالی از دیگرنقاط قوت لمتک ۲۱۰B/110A SL در مقایسه با سایر گریدهای استاندارد است[/box]
[box type=”success” align=”” class=”” width=””]ارسال نمونه رایگان و درخواست خرید : ۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵ ایرانپور[/box]

فیلم OPP

فیلم OPP نوعی فیلم پلی پروپیلن است. فرآیند تولید اکستروژن چند لایه بوده و به آن فیلم گرا پلی پروپیلن هم اکستروژن (Polipropylene Oriented Film) هم می گویند. اگر این فرآیند شامل کشش دو محوره باشد، به آن فیلم پلی پروپیلن دو محوره می گویند. در مقایسه با فرآیند هم اکستروژن، دیگری به نام فیلم پلی پروپیلن ریخته گری نامیده می شود که نسبتاً نازک است.

کاربردهای فعلی در بسته بندی شامل برچسب های  داخل قالب، لیبل های رول و برچسب های نقطه چسب مرطوب می باشد.  همچنین در برچسب های نوشیدنی و الکل در خارج از کشور استفاده می شود. در سال های اخیر به تدریج وارد بازار اروپا شد و در مواد غذایی و محصولات شیمیایی به کار برده شد.

تولید چسب لمینیت غیر حلال opp
تولید چسب لمینیت غیر حلال opp

 

فیلم bopet

پلی استر یا فیلم bopet در صنایع مختلف با کاربردها و اشکال گوناگون مخصوصاً در صنایع غذایی استفاده می شود.

شفافیت و براقیت بالای فیلم پلی استر BOPET و قابلیت استفاده با ضخامت کم نسبت به سایر فیلم ها از مزایایی است که توجه صنعت چاپ را به خود جلب کرده است. خواص فیزیکی این فیلم باعث بهبود کیفیت چاپ محصولات بسته بندی شده و آن را از سایر فیلم های بسته بندی متمایز می کند.

[box type=”success” align=”” class=”” width=””]ارسال نمونه رایگان و درخواست خرید : ۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵ ایرانپور[/box]

انواع چسب های لمینت

بسته بندی انعطاف پذیر که با چسب های لمینیت انجام می شود هر روزه  روند رو به رشدی را به خود تجربه کرده است. زیرا آنها جایگزین بسته بندی های انعطاف پذیر از جمله قوطی ها و ظروف کاغذی می شوند. چسب های مورد استفاده در لمینت های انعطاف پذیر باید بالاترین استانداردها را از نظر عملکرد و سازگاری با الزامات داشته باشند.

امروزه بسته بندی انعطاف پذیر به دلیل توزیع کارآمد، حفاظت مناسب و صرفه جویی در صنایع غذایی توسعه یافته است. بسته بندی انعطاف پذیر با چسب های لمینیت اساساً چند فیلم است که با چسب به هم وصل یا لمینت متصل شده اند.

 این لایه ها شامل الفین ها، پلی استر، فویل آلومینیومی، کاغذ، فیلم های پلیمری با پوشش آلومینیومی (متالیزاسیون) و … هستند که به یکدیگر وصل می شوند. یکی از سیستم های لامیناسیون، استفاده از چسب های پلی اورتان است که باعث ایجاد انعطاف پذیری بالا، خواص مکانیکی و چسبندگی و مقاومت کافی در برابر هوای فشرده در بسته بندی می شود. از انواع چسب های لمینت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

·         چسب های لمینت با کارایی بالا

طیف وسیعی از چسب ها برای ساخت لمینت ها با کاربردهای زیر تولید می شوند:

لمینت ها در سخت ترین شرایط استثنایی بوده و در برابر حرارت و مواد شیمیایی مقاوم هستند.

لمینت توانایی ضد عفونی کردن مواد داخل بسته بندی را فراهم می کند.

یک لمینت با پایداری مکانیکی و حرارتی قابل توجه مورد استفاده قرار می گیرند.

 

·         چسب های لمینت با کارایی متوسط به بالا

از کاربردهای چسب های لمینت با کارایی متوسط به بالا می توان موارد زیر را بیان کرد:

برای آلومینیوم، فیلم و فیلم و لمینت های فیلم  که در آن بسته بندی گرم است.

فایل های استفاده شده مانند پلی اتیلن حاوی مقدار زیادی لغزش هستند.

      

·         چسب های لمینت با کارایی متوسط

موارد استفاده چسب های لمینت با کارایی متوسط عبارتند از:

لمینت هایی که از ترکیبات فیلم فلزی، آلومینیوم و پلی استر و فیلم استفاده می کنند.

لمینت هایی که برای جلوگیری از ورود هوا به داخل بسته بندی ساخته می شوند.

 

·         چسب های لمینت با کارایی استاندارد

این سری از چسب ها پرمصرف ترین سری چسب های لمینت به حساب می آیند. به این سری چسب های لمینت با کارایی استاندارد نیز می گویند. از جمله کاربردهای اصلی این دسته از چسب ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لمینت فیلم

فیلم شفاف یا فلزی

این نوع مواد می تواند شامل: BOPP، CPP، HDPE، LDPE، PET، PA، PVDC، EVA، EVOH، PVOH است.

تولید فیلم opp
تولید فیلم opp

مزایای چسب های غیر حلالی مخصوص سلفون در مقایسه با دیگر چسب ها

در صنعت بسته بندی، لفاف سازه ای چند لایه است که معمولاً با چسباندن فیلم انعطاف پذیر با لایه نازکی از چسب ساخته می شود. هر کدام از این لایه ها خواص منحصر به فرد خود را دارند و نقش خاصی در بسته بندی محصول ایفا می کنند.

 رایج ترین روش لمینیت انواع فیلم های پلیمری (شفاف، پوسته، فلزی) حتی با آلومینیوم، استفاده از چسب پلی اورتان دو جزئی بدون حلال تحت فشار و دمای مورد نیاز است. از خصوصیات چسب های غیر حلال مخصوص سلفون در مقایسه با چسب ها دیگر را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سازگاری سریع با سطوح مجاز مهاجرت برای حفظ امنیت غذایی

کم مصرف و کارایی بالا در دستگاه لمینت

دستیابی به یک ماشین پرسرعت بدون دود

شستشو و تمیزکردن آسان

شفافیت بالا

نداشتن بوی نامطبوع

نمای یکپارچه

بدون چکیدن در حین استفاده

قیمت قابل قبول و مناسبتولید

 

اهمیت تأثیر چسب های لمینت غیر حلال بر روی ایمنی و سلامت مواد غذایی

امروزه سطح آگاهی در مورد اینکه آیا محصولات با مقررات ایمنی مواد غذایی مطابقت دارند یا خیر افزایش یافته است. از مزایای ویژه چسب های لمینت در بسته بندی مواد غذایی ترکیبی از چسب های لمینت غیر حلال سریع برای دستیابی به استحکام مورد نیاز است و در عین حال لمینت سالم و ایمن مواد غذایی را در زمان کوتاهی تضمین می کند.

در سطح جهانی، بسیاری از شرکت‌های کالاهای مصرفی و سازمان‌های نظارتی و قانونی نسبت به موضوع ایمنی و سلامت مواد غذایی بسیار حساس شده‌اند. امروزه در اکثر کشورها قوانینی تدوین می‌شود که مشخص می کند مواد مورد استفاده در بسته بندی مواد غذایی باید الزامات اولیه را داشته باشند و این عدم انتقال ترکیبات خطرناک برای سلامت انسان در مواد غذایی داخل بسته بندی است.

مونومرهای آزاد ایزوسیانات موجود در چسب پلی‌یورتان سنتز خود را به طور دقیق کامل نکرده و در تماس مستقیم با مواد غذایی هستند. یکی از موضوعات مورد توجه سلامت و ایمنی بسته بندی مواد غذایی است. این نگرانی از پتانسیل تشکیل ترکیبات معطر آمین اولیه در تماس با رطوبت غذا ناشی می شود.

دمای هوا و تابش مستقیم نور خورشید می تواند عمر مفید را کوتاه کند و انتظارات شما را برآورده نکند، بنابراین در مواقعی که از آن استفاده نمی کنید، آن را در ظرف دربسته در انباری سرپوشیده با دمای مناسب نگهداری کنید.

تولید چسب لمینیت غیر حلال BOPET
تولید چسب لمینیت غیر حلال BOPET

سلامت مواد غذایی در گرو استفاده از چسب های سالم تر

بهداشت مواد غذایی به استفاده از چسب های سالم بستگی دارد. پوشش یکنواخت و همگن انواع چسب‌های لمینت غیر حلال بر روی کاغذ و مقوا یکی از مهمترین کاربردهای این نوع چسب می باشد که می تواند در دنیای امروز چیدمانی مجلل را به صورت حرفه ای و متفاوت ارائه دهد.  دستگاه های سلفون اتوماتیک و دستی یکی از مهمترین ملزومات مشاهده نتایج عادی می باشد.

این  محصولات  بر اساس ترکیب، با لیست محصولات تأیید شده قابل استفاده در بسته بندی های ساده مطابقت دارد. از آنجایی که بسته بندی به گونه ای طراحی شده است که فاقد ترکیبات حمل و نقل آمین باشد. به عبارت دیگر، نرخ کاهش زیر ۲ppb است. در اینجا شاهد نقش مهم صنعت بسته بندی در جلوگیری از تماس مضر مواد سرطان زا با مواد غذایی از طریق بسته بندی هایی هستیم که تولید می‌کند.

پیمایش به بالا