رول فیلم پلی استر با پوشش ITO

Rate this post

طیف گسترده ای از فیلم PET با پوشش ITO شفاف شفاف نوری یا ITOPET توسط Visiontek Systems Ltd ارائه شده است. فیلم PET با پوشش ITO، پوشش اکسید قلع ایندیوم بر روی یک فیلم PET شفاف است تا سطح را رسانا کند اما همچنان شفاف باشد. محصولات ITOPET کاربردهای زیادی دارند، به عنوان مثال، به عنوان اجزای صفحه نمایش لمسی و سایر حسگرهای موقعیت، لامپ های الکترولومینسانس (EL)، دستگاه های کریستال مایع، محافظ EMI، نمایشگرهای الکتروفورتیک، پنجره های هوشمند و بخاری های شفاف. در واقع فیلم پلی استر یک رسانای الکتریکی است. در این مقاله به معرفی مختصری از فیلم پلی استر با پوشش ITO پرداخته می شود تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

فیلم پلی استر

در دنیای مدرن ما در بسیاری از برنامه های مختلف از فیلم پلی استر استفاده می شود.فیلم های پلی استر دو محور دارای مقاومت مکانیکی برجسته، ثبات ابعادی، شفافیت و مقاومت شیمیایی هستند. انها در بسیاری از نمرات مختلف در دسترس هستند و برای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی استفاده می شود.

فیلم PET به طور معمول یا با اکسترود حباب دار یا دو محوره، یک پلیمر ترموپلاستیک است که از بسیاری جهات نسبت به سایر پلیمرهای ترموپلاست برتری دارد.  فیلم پلی استر دارای استحکام بالا بوده و استحکام کششی بالایی  دارد.فیلم PET در دنیای مدرن ما به طور مکرر استفاده می شود و دارای کاربردهای متنوعی می باشد. فیلم PET (پلی اتیلن ترفتالات) – یا فیلم پلی استر – یک پلیمر ترموپلاستیک است که به عنوان عایق، محافظت از سطح، فیلم‌های پوشش سخت و فیلم‌های محافظ، برچسب‌گذاری یا لیبل، بسته‌بندی و فیلم‌های قابل چاپ استفاده می‌شود. یکی از انواع فیلم پلی استر فیلم پلی استر با پوشش ITO است که در دنیای تکنولوژی بیشترین استفاده را دارد.

مقاله نقد و بررسی فیلم bopet و پلی استر را برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید.

خواص فیلم پلی استر

فیلم‌های پلی استر دارای خواص مکانیکی عالی، استحکام دی الکتریک، و پایداری ابعادی، و همچنین جذب آب کم و مقاومت خوبی در برابر اکثر مواد شیمیایی هستند. این فیلم های اغلب برای لمینت های صنعتی و عایق موتور الکتریکی و کابل استفاده می شود.

  • فیلم‌های پلی استر چاپ پذیر

فیلم‌های پلی استری درجه چاپ هستند که چسبندگی بیشتری به جوهرها و چسب‌ها دارند. آنها برای چاپ و کاربردهای پوشش مبتنی بر حلال استفاده می شوند. این فیلم‌ها اغلب برای برچسب‌های چاپی، کاربردهای پوشش، نقشه‌های مهندسی و محافظ‌های صورت استفاده می‌شوند.

  • فیلم پلی استر با لغزش

فیلم پلی استری با لغزش نوری شفاف با دو طرف لغزش با شفافیت و براقیت بالا، پایداری ابعادی خوب و ویژگی های هندلینگ عالی است. از این نوع فیلم ها برای بسته بندی های انعطاف پذیر، محافظ های صورت، اسپیسرها، واشرها و برنامه های کاربردی فیلم حامل استفاده می شود.فیلم پلی استر برای بسته بندی مواد غذایی از این قبیل اند.

  • فیلم های پلی استر با روکش سخت

این فیلم ها دارای پوشش های سطح سخت خشک شده با اشعه ماوراء بنفش هستند که به آنها مقاومت عالی در برابر خراش می دهد. این مواد دارای سطح صاف در یک طرف و سطح ضد تابش در سمت عقب هستند. این فیلم ها در مصارف خودروسازی، روکش سوئیچ های غشایی، لوازم خانگی، پلاک های اسم و صفحه نمایش لمسی استفاده می شوند.

نکته فنی- اگرچه فیلم های پلی استر دو محوره مقاومت بسیار خوبی در برابر بسیاری از مواد شیمیایی صنعتی دارند، اما در مواجهه با آب داغ و بخار شکننده می شوند.

 

فیلم های PET با پوشش ITO

اینجاست که فیلم PET جالب می شود. اعمال پوشش های اکسید قلع ایندیم (ITO) بر روی فیلم های شفاف PET شفافیت آنها را حفظ می کند و در عین حال آنها را رسانا می کند- که متعاقباً آنها را به اجزای مناسب برای صفحه نمایش های لمسی و نمایشگرهای LCD تبدیل می کند، پنجره های هوشمند، محافظ EMI/RFI، نمایشگرهای الکتروفورتیک و لامپ های الکترولومینسانس (EL) نمونه از فیلم پلی استر با پوشش ITO می باشند.

بنابراین فیلم استاندارد PET شما که به طور گسترده در بسته بندی استفاده می شود، ناگهان به یک جزء بسیار مهم در ساخت دستگاه های صفحه نمایش لمسی و شیشه های هوشمند سازگار با محیط زیست تبدیل می شود. این بسیار شگفت انگیزه.

اگر قصد خرید فیلم pet را دارید  می توانید از طریق همین سایت اقدام کنید.

رول فیلم PET با پوشش ITO

در شرکت لفاف مهرآموز، ما می‌توانیم طیف گسترده‌ای از فیلم پلی استر با پوشش ITO در مترهای پیوسته و در ضخامت استاندارد عرضه کنیم. برای سهولت ساخت / جابجایی، ما همچنین می توانیم فیلم های PET روکش شده با فیلم محافظ در هر دو طرف ارائه دهیم.

محصولات ITOPET

اغلب محصولات فیلم پلی استر با پوشش ITO با رسوب کندوپاش خلاء ITO تولید می شوند، فرآیندی که یکنواختی پوشش و چسبندگی عالی را فراهم می کند. تمام محصولات استاندارد ITOPET ، بر روی فیلم پلی استر درجه نوری تولید می شوند. با سفارش خاص، پوشش‌های ITO روی دیگر لایه‌های فیلم، به عنوان مثال، فیلم پایدار شده در برابر حرارت، فیلم ضد تابش نور، یا لایه پلی استر شفاف با پوشش سخت در دسترس هستند.

یکنواختی الکتریکی

همه محصولات فیلم پلی استر با پوشش ITO دارای یکنواختی الکتریکی ۱۰٪ در هر متر مربع هستند که به عنوان حداکثر اختلاف از میانگین اهم در هر مربع در آن منطقه تعریف می شود. با این حال، تولید کنندگان صفحه نمایش لمسی معمولاً با جهت دهی سنسورهای خود (شینه ها) به مقاومت خطی کمتر از ۱٪ دست می یابند تا مسیر جریان الکتریکی همیشه در جهت طول رول فیلم باشد.

 مدیریت فیلم ITOPET

پوشش‌های ITO رسوب‌شده در خلاء بسیار نازک هستند و در صورت استفاده نادرست به راحتی خراشیده یا ترک می‌خورند. هنگام برداشتن فیلم از رول، باید مراقب باشید که آن را خم نکنید یا چروک نکنید. مهم است که هرگز اجازه ندهید طرف پوشش داده شده ITO با یک سطح، مانند یک میز، در طول عملیات پردازش تماس پیدا کند. لغزش پوشش ITO روی یک سطح باعث خراشیدگی پوشش می شود و در نتیجه مقاومت سطح بالا و عیوب قابل مشاهده ایجاد می شود. لطفا توجه داشته باشید که تمام محصولات فیلم پلی استر با پوشش ITO عرضه شده به صورت ورق دارای آستر محافظ در تمام سطوح می باشد.

جمع بندی

در این مقاله سعی شد اطلاعاتی در رابطه با رول فیلم پلی استر با پوشش ITO ارائه شود. اگر قصد خرید هر یک از انواع فیلم پلی استر را دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی که در همین سایت اشاره شده است با ما تماس بگیرید. مجموعه لفاف مهرآموز انواع فیلم بسته بندی pet، فیلم پلی استر، bopp   فیلم opp و bopp   و فیلم استرچ را می توانید از مجموعه ما تهیه کنید.

پیمایش به بالا